Rambi Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 In hoeverre dit ook iets is als je echt een shtf hebt ... maar een beetje prepper heeft hier wel oog voor, toch? ;-) http://gigaom.com/2014/07/17/no-signal-gotenna-has-a-messaging-gadget-that-will-work-in-the-middle-of-nowhere/ 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Wauw. Super handig. Iets voor de shop. Iedere prepper zo'n ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Supergaaf ding. @Simurgh, graag dit ding in de prepshop. Afhankelijk van wat ie kost, wil ik er twee hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Supergaaf ding. @Simurgh, graag dit ding in de prepshop. Afhankelijk van wat ie kost, wil ik er twee hebben. Kosten 149,99 dollar per twee op die website ;-) https://gotenna.myshopify.com/products/preorder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Holy fock wat gaaf! Thnx voor de tip @Rambi Edit: Zie dat ze nog niet buiten USA/Canada leveren En dat ze later $150 per stuk gaan kosten, versus nu per paar ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Kosten 149,99 dollar per twee op die website ;-) https://gotenna.myshopify.com/products/preorder Crap. Dat vind ik dan weer stevig aan de prijs. Ik dacht 40 USD het stuk ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Hardstikke leuk idee dit, maar als zo rond de 100 mensen in NL zo'n ding weten te krijgen heb je er nog niets aan. Ze hebben elkaar nodig om te werken als ik het zo lees. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Dit is dus echt weer zo'n gadget die ik direct zou kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Ik zou het Ding absoluut niet kopen. Zo veel bereik kan die namelijk niet hebben als dat ze opgeven. Of je moet een zicht verbinding hebben dan zal die nog wel eend een paar kilometer bereik hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Holy fock wat gaaf! Thnx voor de tip @Rambi Edit: Zie dat ze nog niet buiten USA/Canada leveren En dat ze later $150 per stuk gaan kosten, versus nu per paar ... Dit kun je oplossen daar naar een post adres in de US te laten leveren die het weer doorstuurt nu Nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Huh? Dus met 1 kun je niets. "Can I use my goTenna to communicate with people who don't have a goTenna? No. goTennas emit a unique radio-frequency intended for other goTennas" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alex Geplaatst: 21 juli 2014 Delen Geplaatst: 21 juli 2014 Klopt. Vandaar ook dat ze verkocht worden per set van 2. Wel tof spul, alleen jammer dat het niet te koop is in Nederland. Zo'n doorstuurservice is mij te duur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alex Geplaatst: 21 juli 2014 Delen Geplaatst: 21 juli 2014 Ik zou het Ding absoluut niet kopen. Zo veel bereik kan die namelijk niet hebben als dat ze opgeven. Of je moet een zicht verbinding hebben dan zal die nog wel eend een paar kilometer bereik hebben Er staan voorbeelden mbt bereik hier: https://gotenna.myshopify.com/pages/how-it-works. edit: dit is ook wel tof: Will the goTenna work if my phone runs out of battery? Yes. It will continue to receive messages on your behalf and store them until you can recharge your phone and access the goTenna app again. Je kan dat ding in noodgevallen op een gunstige plek laten; bv dmv een touw in een boom hijsen om het bereik te verbeteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 21 juli 2014 Delen Geplaatst: 21 juli 2014 1 mile = 1.6 kilometer. Op een berg (helling) staan en 50 miles (80 kilometer) bereiken is knap ver al zeg ik het zelf voor zo'n klein ding. De moderne versie van rooksignalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 schreef Alex: Je kan dat ding in noodgevallen op een gunstige plek laten; bv dmv een touw in een boom hijsen om het bereik te verbeteren. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 Hier las ik dat de prijs straks zal verdubbelen. Die 150 dollar is bij voor-inschrijving. http://www.bright.nl/gotenna-geen-bereik-geen-probleem Voor dat geld heb je twee hele mooie vhf/uhf portofoons. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 schreef Wilve: Hier las ik dat de prijs straks zal verdubbelen. Die 150 dollar is bij voor-inschrijving. http://www.bright.nl/gotenna-geen-bereik-geen-probleem Voor dat geld heb je twee hele mooie vhf/uhf portofoons. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 En softwarematig te unlocken lees ik net op internet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 Van de website: "According to CEO and co-founder Daniela Perdomo, goTennas range is only limited by the horizon, allowing its signals to propagate up to nine miles in open environments." Maximaal een kilometer of 15 bereik in het open veld. Maak daar in het bos maar een kilometer of drie van en dan ben ik denk ik nog positief. Het apparaat werkt in de 2 meter band. Die mag je in Nederland niet zomaar gebruiken. Het deel van de 2 meter band dat hier gebruikt wordt mag je ook met een licentie niet gebruiken. Ik denk dat je beter af bent met een 2 meter porto, of een dual band 2 meter/70 centimeter. Die heb je al voor 50 euro en dan ben je niet afhankelijk van je Iphone. Dure gadget met weinig praktisch nut als je het mij vraagt. Exact! goTenna will work on all Apple devices running iOS7 or above, and on Android smartphones running 4.x or above. dus dat is ook al een limiet. Ik lees ook nergens van waar dat het ding zijn stroom haalt... Enige nadeel van een porto is dat het geen text berichten verstuurt, iets wat gemakkelijker bij slechte ontvangst er nog door zou kunnen geraken dat dat je je bericht in nato afphabet moet gaan herhalen of in morse in de hoop dat het doorkomt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 Van mij mag alles wat dat betreft. Inderdaad. Dus te programmeren op Freenet/GMRS/PMR. Van dat soort portofoons zijn er tienduizenden in omloop dus meer kans dat je iemand treft. Maar dat mag niet helaas ;-( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 schreef Wilve: Van mij mag alles wat dat betreft. v. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 22 juli 2014 Delen Geplaatst: 22 juli 2014 Er staan voorbeelden mbt bereik hier: https://gotenna.myshopify.com/pages/how-it-works. edit: dit is ook wel tof: Will the goTenna work if my phone runs out of battery? Yes. It will continue to receive messages on your behalf and store them until you can recharge your phone and access the goTenna app again. Je kan dat ding in noodgevallen op een gunstige plek laten; bv dmv een touw in een boom hijsen om het bereik te verbeteren. Met een gamma portofoon kom je volgens de verpakking ook minstens 5 kilometer maar praktijk leert dat in open veld 500 meter al een uitdaging is. Wat de fabrikant zegt is niet altijd waar en zeker op dit soort communicatie middelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.