frank1964 Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 Voor de liefhebbers heb ik een adres gevonden voor heelei poeder voor menselijke consumptie. Mogelijk hebben anderen daar alternatieven voor, die zou ik dan graag willen weten. Hier kost het rond de 50 euro voor 2,5 kilo. Het is in de verhouding 1 : 3 te mengen, oftewel je kunt er 7,5 liter water tegenaan gooien. Dat zijn heel veel ommeletjes lijkt mij. ; ; 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2012 Natuurlijk wil ik dat met liefde doen hoor, ff niet aan gedacht, ben niet zo'n computerheld haha http://www.eicom.nl/eicom Overigens hadden ze daar nog nooit gehoord dat eipoeder gebruikt kon worden in survivalpakketten. Vonden ze erg leuk. Hen verteld dat er mogelijk nog wel meer reactie op kon komen, dus ben benieuwd nu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 @frank1964: Heb je ook toevallig gevraagd in welke eenheden/hoeveelheden bijvoorbeeld besteld kan worden en wat de bestel/betaalprocedure is? Ik zie zo gauw geen webshop op hun site staan ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2012 Ze hebben ook idd geen prijzen op het net staan. Ze beginnen met een afname hoeveelheid van 2,5 kilo als kleinste. Daarna is alles mogelijk, maar zullen vast standaard maten zijn. weet wel dat ze ook zakken van 2 kg leveren. Ik kon gewoon langskomen om het op te halen, dus neem aan dat ik het cash ga betalen. Mochten mensen interesse hebben kan ik natuurlijk meer meenemen en eventueel versturen. Ik vermoed dat ze geen webshop hebben en niet via internet handelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 Interessant, weet je iets over houdbaarheid en productiewijze? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2012 Ik ga er binnenkort langs en zal deze vragen eens stellen. Ik kom er op terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 12 juni 2012 Delen Geplaatst: 12 juni 2012 Volgens mij heeft Cardhu ook eipoeder ergens uit Barneveld besteld.. ben benieuwd wat daar de prijzen dan zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepperdeprep Geplaatst: 13 juni 2012 Delen Geplaatst: 13 juni 2012 Ik ben ook wel benieuwd naar de houdbaarheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 13 juni 2012 Delen Geplaatst: 13 juni 2012 heb inderdaad lang geleden eipoeder gekocht bij eicom in Barneveld. Heb hier volgens mij al eens over gepost. Kostte destijds ca 18 euro per bus (in een bus zit volgens mij 1 kilo) Houdbaarheid is 2+ jaar. Ik noem hierbij + jaar omdat Eicom nooit onderzoek heeft gedaan na die 2 jaar: 2 jaar is gegarandeerd, maar waarschijnlijk is het nog jaren daarna ook prima te eten, mits goed bewaard (koel, donker en droog). Wil je het langer kunnen bewaren dan is het raadzaam het over te pakken in mylar. Het is prima in pannenkoeken. baksels, en in mindere mate als roerei. Heeft toch een typerend smaakje als je het 'puur' gebruikt. Ik gebruik het liever i.c.m. met een mix voor 'boerenomelet' o.i.d. Verder een prima product voor een schappelijke prijs IMO Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newprepper Geplaatst: 13 juni 2012 Delen Geplaatst: 13 juni 2012 Op http://www.myprotein.com kan je ook eipoeder met en zonder dooier kopen. Deze winkel zit in de UK. 1 kilo kost 13 pond. Dit komt neer op ongeveer 15 a 16 euro per kilo. http://www.myprotein.com/uk/products/whole_egg_powder Op myprotein is ook whey poeder te koop en dergelijke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppy Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 Voor de mensen die kleiner wil beginnen bij globetrotter.nl 100 gram eipoeder voor €3.10 (iets duurder dus) Hier staan ook allerlei andere poeder zoals volle melkpoeder. Ik heb er zojuist hartkeks gekocht heerlijk met choco pasta. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
odessa1944 Geplaatst: 15 juni 2012 Delen Geplaatst: 15 juni 2012 ik heb pas een email gestuurd waarin ik om de prijzen vroeg. komt ie: heeleipoeder 2,5 kilo 47,12 euro --- 18,85 kiloprijs --- mengverhouding 1 deel heeleipoeder, 3 delen water eigeelpoeder 2,0 kilo 40,72 --- 20,36 kiloprijs --- mengverhouding 1,25 eigeelpoeder , 1 deel water odessa1944 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
catch Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Hallo, Ik heb een aantal zakken van 12,5 kg heeleipoeder. Deze is tht 1-6-14. Voor de belangstellenden kan ik kiloporties maken voor E7,50 excl verzendkosten. Het poeder komt van een topproducent van halffabrikaten voor de levensmiddelenindustrie uit Polen. Het heeft een goede smaak en voedingswaarde. Voor vragen: stuur me een pm. Groeten, Catch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Is ook te bestellen bij: http://www.liff.nl/eipoeder-noodrantsoen-minstens-jaar-houdbaar-p-559.html?osCsid=ttd62pn41rjjarkup0g5voqiq7 Eipoeder noodrantsoen, minstens 10 jaar houdbaar. (Art. nr. 245187) €229,00 €216,04 excl. BTW Eieren? Wie kan er zonder? Vol-eipoeder mengen met drinkwater geeft ei zoals men gewend is. Essentieel onderdeel bij de bereiding van allerlei gerechten, brood en dergelijke. van het bekende "Mahlzeiten in Notzeiten"® van Katadyn doosinhoud 12 blikken van 1,2 liter per blik 500 gr. vergelijkbaar met ongeveer 40 eieren 10 jaar en langer houdbaar! blikken voorzien van extra hersluitbare kunststof deksel Bij LiFF® ook terug te vinden in andere pakketten zoals in het 3-in-1 pakket. Verzendgewicht: 7.50 kg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 Op http://www.myprotein.com kan je ook eipoeder met en zonder dooier kopen. Deze winkel zit in de UK. 1 kilo kost 13 pond. Dit komt neer op ongeveer 15 a 16 euro per kilo. http://www.myprotein.com/uk/products/whole_egg_powder Op myprotein is ook whey poeder te koop en dergelijke. Whey poeder, hmmm zou je dat ook in de boerenomelet kunnen gebruiken ipv ei? Note voor mezelf: sport voeding als whey kun je wellicht in crisistijden nog vinden. Is ook erg licht (poedervorm) dus handig voor de BOB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 Is ook te bestellen bij: http://www.liff.nl/eipoeder-noodrantsoen-minstens-jaar-houdbaar-p-559.html?osCsid=ttd62pn41rjjarkup0g5voqiq7 Eipoeder noodrantsoen, minstens 10 jaar houdbaar. (Art. nr. 245187) €229,00 €216,04 excl. BTW Eieren? Wie kan er zonder? Vol-eipoeder mengen met drinkwater geeft ei zoals men gewend is. Essentieel onderdeel bij de bereiding van allerlei gerechten, brood en dergelijke. van het bekende "Mahlzeiten in Notzeiten"® van Katadyn doosinhoud 12 blikken van 1,2 liter per blik 500 gr. vergelijkbaar met ongeveer 40 eieren 10 jaar en langer houdbaar! blikken voorzien van extra hersluitbare kunststof deksel Bij LiFF® ook terug te vinden in andere pakketten zoals in het 3-in-1 pakket. Verzendgewicht: 7.50 kg Dat is iets van E40 per kilo, ruim 20 euro duurder dan de overige links... Wel is dit in blik verpakt en stelt men dat het >10jaar houdbaar is, komt dat door de verpakking en zou mylar hetzelfde resultaat leveren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepzel Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Natuurlijk wil ik dat met liefde doen hoor, ff niet aan gedacht, ben niet zo'n computerheld haha http://www.eicom.nl/eicom Overigens hadden ze daar nog nooit gehoord dat eipoeder gebruikt kon worden in survivalpakketten. Vonden ze erg leuk. Hen verteld dat er mogelijk nog wel meer reactie op kon komen, dus ben benieuwd nu. Zelfs Bio-ei poeder! Dank Frank! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Hallo, Ik heb een aantal zakken van 12,5 kg heeleipoeder. Deze is tht 1-6-14. Voor de belangstellenden kan ik kiloporties maken voor E7,50 excl verzendkosten. Het poeder komt van een topproducent van halffabrikaten voor de levensmiddelenindustrie uit Polen. Het heeft een goede smaak en voedingswaarde. Voor vragen: stuur me een pm. Groeten, Catch Ik zie dat het eerste post is, zou je je eerst even in de koffiecorner kunnen voorstellen zodat we een beetje weten wie we voorons hebben? topproducent is een vaag begrip, is wel een mooi aanbod maar mijn adres geef ik niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 18 november 2012 Delen Geplaatst: 18 november 2012 Ik lees hier dat je ook lijnzaad kunt gebruiken als ei-vervanger in recepten: http://www.dieetook.eu/oc/index.php?route=product/product&product_id=242 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 november 2012 Delen Geplaatst: 18 november 2012 Ik lees hier dat je ook lijnzaad kunt gebruiken als ei-vervanger in recepten: http://www.dieetook.eu/oc/index.php?route=product/product&product_id=242 Joh! Wat een interessante tip! Alleen jammer dat lijnzaad niet the-easiest-to-prep is. Niet zo heel lang houdbaar en wordt tamelijk snel ranzig (=erg ongezond) als verpakking eenmaal aangebroken is. Hele zaden minder snel, maar toch.. Bij voorkeur in koelkast bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 18 november 2012 Delen Geplaatst: 18 november 2012 Joh! Wat een interessante tip! Alleen jammer dat lijnzaad niet the-easiest-to-prep is. Niet zo heel lang houdbaar en wordt tamelijk snel ranzig (=erg ongezond) als verpakking eenmaal aangebroken is. Hele zaden minder snel, maar toch.. Bij voorkeur in koelkast bewaren. De hele zaden zijn in een luchtdichte verpakking ongeveer een jaar te bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deerhunter Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Conserva.de N-EIP-01 Volleipulver (125g - 10 Eier) Auf Lager 4,50 € Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 14 maart 2014 Delen Geplaatst: 14 maart 2014 Is er iemand die een review wil maken over het gebruik van eipoeder? Foto van een gebakken ei of vergelijking tussen pannenkoek met echt ei en poeder. Ik ben opzoek naar de beste plek / het fijnste product - om dit aan te schaffen. Ook denkende aan het gebruik / normale hoeveelheid om te bewaren / goed product tegen leuke prijs etc. Ik overschat het misschien maar het lijkt mij toch een belangrijk prep product. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 14 maart 2014 Delen Geplaatst: 14 maart 2014 @Floshtf voor de culinair hoogstaande keuken is een ei wat uit het eikanaal van de kip komt het lekkerst als het echt niet anders kan is het ook goed als je hem een paar uur later raapt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 27 april 2014 Delen Geplaatst: 27 april 2014 Dat is mooie info . Is er een mede prepper die wat gerichter kan ingaan op zijn of haar ervaringen etc. met heeleipoeder? Globetrotter, onlineshop in Dld verkoopt het. Meer plekken in NL waar dit te vinden is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.