Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Newprepper

Lid
  • Aantal items

    62
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

10 Goed

Over Newprepper

  • Titel
    Adventurer

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Flevopolder
  1. Sorry maar er zijn al mensen met blauwzuur vergiftiging opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb dit jarengeleden al gevonden en kwam tot de conclusie dat er niets van klopt. Helaas geen wondermiddel.
  2. Zijn dit de tabletten die je zoekt? http://www.drogisterij.net/Gezondheid-Vitaminen-Jodium-complex-berthelsen/P/107543
  3. Gezond preppen in mijn ogen is van vitaal belang. Survival of the fittest niet aar? In melkpoeder zitten daarnaast ook veel transvetten. De echte boosdoeners voor hart- en vaatziekten. Geniet er maar zo lekker van als het kan. Wanneer je verlamd raakt door een herseninfarct en niet meer uit je rolstoel kan komen is het te laat. De mens kan veel hebben, de 1 meer als de ander. Het kan jaren duren voordat het mis gaat. Daarom is het niet nodig om te panieken als je een koekje krijgt op de visite maar mijd het wel zoveel mogenlijk.
  4. Geloof niet alles wat de "wetenschap" zegt. Ik ben nogal skeptisch tegenover de zogenaamde Neanderthaler. Trouwens geen moslim of christen beargumentatie maar puur op de wetenschap beargumenteerd. Zie op de volgend, niet geloof aanhangende, artikel op http://www.guardian.co.uk/science/2005/feb/19/science.sciencenews Trouwens ik ben overal skeptisch op. Wetenschappers maken er een zooitje van door de statistieken naar hun hand te zetten. Puur voor eigen gewin. Naamsbekendheid, hogere titel, al dan niet hun geldschieter wil maar 1 uitkomst zien. Een nuchtigere blik is nodig met de tegenstrijdige berichten die je ziet op internet. Het internet zit vol met 'to good to be true' verhaaltje. Borst vergroting door de phyto oestrogenen (plantaardige oestrogenen), cure for all cancers vitamine b17, Nog een cure all cancers Dr Burzynski clinic. Ik heb trouwens vrouwen gezien waarbij die phyto oestrogenen echt "werkte". Vanuit een onderzoek bleek dat alleen al denken en er elke dag mee bezig te zijn de hormonen toenamen in het lichaam. Vanuit de hypofyse wordt het signaal afgegeven voor de aanmaak van deze hormonen. Het verbaast me dan ook niet helemaal. Zijn het dan de phyto oestrogenen of is het dan een placebo effect? Zo zie je da het opassen is met al die informatie die op het internet verspreid wordt. De waarheid ligt ergens in het midden. Gebruik vooral je nuchtere verstand.
  5. Je kan het rubber insmeren met vaseline. Blijven ze wat soepeler door. Ook gasmaskers donker bewaren zodat het uv licht het rubber niet kan aantasten. Ik weet niet wat voor kunstof wordt gebruikt maar het kan wellicht helpen de levensduur van de gasmaskers te maximaliseren.
  6. @Joris De aardappels worden gezien als een voedselproduct dat je meer (makkelijker) laat aankomen. Er staat niet dat de aardappelen de oorzaak zijn. Er staat dat niet alleen de voeding belangrijk is: "as well as exercise, sleep patterns and other lifestyle choices — affect whether people gradually get fatter." De dikmaker is de mens zelf. Lekker TV kijken, kantoorbaantje, lift pakken en vooral overal met de auo naar toe en vooral niet "echt" sporten. Quote: "And perhaps the biggest surprise was yogurt, every serving of which kept off nearly a pound over four years." Sorry 1 pond per serving over de 4 jaar. Dus iets onder de 125 gr per jaar. Ga elke dag een half uur sporten en zie wat dat uitmaakt. Daarnaast meer drinken kan tot 1 kilo op jaarbasis schelen. Ook kurkuma, ECGC (groene thee), caffeine leveren ook kilo's winst per jaar. Zoals ik in het vorige artikel aangaf dat je moet opletten op het hormoon insuline staat in dit artikel ook "perhaps because of their effect on the hormone insulin." Dat betekend gewoon je portie aanpassen dus minder aardappels eten en dan zal ook je insulinepiek lager liggen. Ik ben het er mee eens dat aardappels minder toegevoegde waarde hebben maar om ze als de oorzaak te zien gaat te ver. Ik at 500gr pasta per dag vroeger en ik kwam geen gram vet aan. Toen ik met 1 sport stopte kwam ik 5 kilo aan gedurende dat jaar. Porties reduceren en effe door het honger gevoel doorbijten. Nu ben ik gewend aan kleinere porties.
  7. Heeft iemand een referentie van het artikel over dat graan 10.000 jaar geleden werd gedomesticeerd? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tarwe Ik wist niet dat de mens al zolang op graan loopt.
  8. Een goed informatief boek over vitamine d3 is: Vitamine d, third edition voor slechts 400 usd. http://store.elsevier.com/Vitamin-D/isbn-9780123819789/ Heb je intresse in dit boek stuur me een PM.
  9. Newprepper

    Billtong recept

    Dat ziet er lekker uit. Dit gaan we ook eens proberen.
  10. @Natuurlijkeu Helemaal mee eens. Terug naar de natuur. Geen gerotzooi met ons eten. Geen witbrood waar alle nuttige voeding uit is gehaald. Eveneens geen witte rijst of pasta. Gewoon het puur natuur eten zonder bewerking. Zuivel is verschillend per mens. Nederlanders hebben vaak de juiste enzymen om melk wel goed te kunnen verteren. In Afrika hebben mensen vaak een tekort van deze enzymen om de disacheride lactose om te zetten naar glucose en galactose. Ik heb zelf als kind vrijwel nooit melk gehad. Ik lustte het gewoon niet. Weetje: Vitamine d3 is nodig om calcium op te nemen. Vitamine d3 krijg je uit zonlicht (UV straling) doordat het cholesterol in de huid omgezet wordt onder invloed van uv licht in vitamine d3. Dit is 90% van de ADH van de inname van vitamine d3. De andere 10% komt binnen doormiddel van voeding. Nu hebben mensen met een donkere huid minder vitamine d3 omdat hun huid de opname van uv licht remt en hiermee ook de omzetting in d3 remt. Hier komt het. Jarenlang hebben ze in Amerika deze mensen extra vitamine d3 gegeven doormiddel van supplementen. Na 30 jaar blijkt dat deze mensen een lagere vitamine d3 gehalte in het bloed nodig hebben. De toevoeging van vitamine d3 aan deze mensen heeft alleen maar voor gezondsheidsproblemen gezorgd. Blanke mensen hebben wel een hogere vitamine d3 gehalte nodig. Kortom laat de natuur zijn gang gaan en ga niet zelf rotzooien. Het zal nog wel vele jaren gaan duren voordat de blanke standaard niet meer bij de huisarts gebruikt wordt voor mensen met een donkere huidskleur.
  11. Kom op zeg! Snelle suikers in brood wat een grap. Hij scheert effe alle brood over 1 kam. Volgende grap dat veroudering door de samenklontering van proteines wordt verzord. Mijn huisarts vertelde me ook met droge ogen dat de vitamines B in het drinkwater worden toegevoegd. Sorry maar dat hij een huisarts is zegt helemaal niets. Zoals ik al had aangegeven er zit een zeer grote wereld van verschil tussen koolhydraten (zoals het voor de leek genoemde woord "Suiker"). Zie de glycogemische index en de nieuwere glycogemische load. Veroudering is grotendeels genetisch bepaald. Weleens gehoord van telomeren? De telomeer slijt bij de celdeling. Wanneer deze op is zal de cel dood gaan. Sporten, Roken (oxidatie), antioxidanten voeding hebben invloed op de lengte. Suiker versnelt pertinent niet het verouderingsproces. De theorie die jarenlang werd aangenomen dat bij een hogere energieverbranding de oxidatie toenam en daarbij de cel sneller oud werd is al een aantal jaar ontkracht. Juist bij een hogere energieverbranding ontstaan lichaamseigen antioxidanten die de cel beschermen. Deze factor is hoger dan de nadelige effecten van de hogere energieverbranding. Werderom beweging is gezond. Van aardappels en brood wordt je beide niet dik. Zolang je meer kcal verbrand dan er binnenkomt wordt je zeker niet dik. Belangrijke hierbij zijn de signalen de het lichaam afgeeft doormiddel van hormonen. Snelle koolhydraten is snelle opname hierdoor hoge insuline piek in het bloed gevolg overtollige energie wordt opgeslagen als vet. Eerst worden de glycogeenvoorraad aangevuld in je spieren en lever en daarna worden de koolhydraten trouwens als vet opgeslagen. Daarna weer snel honger en gaat men weer eten ipv langzame koolhydraten die je een langere vol gevoel geven omdat deze langzaam worden opgenomen en het lichaam geleidelijk voorzien van energie.
  12. Merk je dan ook wanneer je hersenen overgaan op de ketonverbranding? Het duurt een tijdje voordat je hersenen daaraan gewent zijn. Vroeger at ik bij de avond 500gr pasta. Ik sporte erg veel en verbrande gemiddeld 7000 kcal meer dan een volwassen man per week. Ongeveer 9000 kcal komt overeen met 1 kilo vet. Mijn vetpercenage zat toen iets onder de 10%. Eigenlijk te laag. Ik las hier dat de hersenen maar 120 gram glucose per dag. Zie voor de ketonmetabolisme op: http://www.natuurlijkerwijs.com/honger_respons.htm Trouwens dit is een hele informatieve site. Waar het om gaat is dat men gerafineerde producten zoveel mogenlijk beperkt. Door al deze gerafineerde producten krijg je de koolhydraten binnen die snel kunnen worden opgenomen. Door de snelle opname van de koolhydraten geeft je lichaam insuline af. Wanneer je insuline toeneemt betekend dit dat je lichaam het signaal afgeeft om de overtollige koolhydraten op te gaan slaan in de vorm van vet. Langzame koolhydraten zorgen niet voor een snelle toename van de insuline maar deze worden juist over een langere periode verbrand. In de glycochemische index kan je zien wat de snelheid is waarmee de koolhydraten worden opgenomen. Veel producten bevatten geen echt voedsel maar kunstmatig gemaakte stoffen zoals transvet. Niet alle E-nummers zijn slecht. Bijvoorbeeld kurkuma of ascorbinezuur (vitamine C). Ik ga heel selectief te werk hiermee.
  13. @Keyser Suze. Het lichaam met de metabolische processen is zo ingewikkeld. Je veranderd 1 process en er vinden 100den veranderingen in andere processen plaats. Oa medicijnen zoals cholesterol verlagers. De lijn die ik aanhoud is om zo 'logisch" natuurlijk mogelijk te consumeren. Geen gerotzooi aan mijn voedsel. Volkoren producten, niet gehydrogeneerde vetten (transvetten) en go zo maar door. Ik sport veel en heb oa biochemie gedaan en nog blijft het ingewikkelde bijzondere materie. @Natuurlijk Heel herkenbaar wanneer mensen mij vragen maar wat ik doen om af te vallen? "Ik wil echt afvallen" krijg ik steeds te horen. Ik wijs ze op de dagelijkse energiebehoefte en leg uit dat ze op hun voeding moeten gaan letten. Snelle versus langzame koolhydraten, Koolhydraten/Eiwit/Vet verhoudingen, soorten vetten, aantal maaltijden per dag. Sporten raad ik als laatste aan (als men nog niet afgehaakt is). De wanhoop lees ik dan af en sommige hebben opeens daar allemaal geen zin in. Wanneer je eenmaal je voeding hebt aangpast weet je voor de rest van je leven waarop je moet letten. De eerste hobbel is lastig en het gaat stapje voor stapje. Wat ook een veel gemaakte standaard fout is drastische calorie beperking. Men gooit hun lichaam in de spaarstand en vinden het gek dat ze binnen no time weer aankomen. Ach de lijst kan wil meer aangevuld worden. Trouwens vet om de billen is niet zo gevaarlijk als het vet om de organen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...