Mrsjones Geplaatst: 19 december 2013 Delen Geplaatst: 19 december 2013 vanavond eten wij gerookte en gedroog rundvles, gemakt door moi.beetje zoals die reteduur vlees uit italia. een sweet potato salad, mijn sweet potato. in een ailoli saus,mijn knoflook, mijn eiren van mijn kippen en mijn olie van mijn cocosboom. een fruitsalade ,ja, ook mijn fruit met thuis gebakken panetone, en daar ben ik ontzettend troost op. kijk mama, helemaal zelf gedaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 19 december 2013 Delen Geplaatst: 19 december 2013 Hmmm, ik krijg trek! @Mrsjones Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 lekker lekker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 @Mrsjones, grappig dat je Vandaag, 00:03 al bedenkt wat je vanavond gaat eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 @Mrsjones, grappig dat je Vandaag, 00:03 al bedenkt wat je vanavond gaat eten. Mrsjones zit in een andere tijdzone @popeye Maar goed, klinkt heerlijk @Mrsjones, fijne feestdagen met zulke lekkere maaltijden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 vanavond eten wij gerookte en gedroog rundvles, gemakt door moi.beetje zoals die reteduur vlees uit italia. een sweet potato salad, mijn sweet potato. in een ailoli saus,mijn knoflook, mijn eiren van mijn kippen en mijn olie van mijn cocosboom. een fruitsalade ,ja, ook mijn fruit met thuis gebakken panetone, en daar ben ik ontzettend troost op. kijk mama, helemaal zelf gedaan. mmmmmmmmmm, lekker, hoe laat eten we? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floesh Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Waar gaat dit over... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Waar gaat dit over... Food! Eten! Koken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2013 Waar gaat dit over... over eten die zelf gemaakt, home grow, ,thuis gebakken. als ik jij de kwart achter kant van een koe geef, wat doe jij ermee zo dat het 3 manden later nog eetbaar is.niks kwam uit een winkel,alles uit mijn land muv de gedroogte rozijn.dat doe het niet in mijn time zone. mrsjones is lief, but dont fuck with her food. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Mmmm lekker. Mag ik aanschuiven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Kwart koe? Dan moet je bakken, braden en minstens inzouten, toch? Als het drie maanden goed mag blijven. Hoe doet @Mrsjones dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Kwart koe? Hoe doet @Mrsjones dat? beef jerky van maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Oh... beef jerky! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik denk gewoon in de diepvries gooien,ik vrees dat zelfs gezouten/gedroogd vlees in vochtig tropisch regenwoud anders gewoon weg rot. Of misschien in luchtdichte verpakking @Mrsjones ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ze schreef gerookt en gedroogd. Knap hoor!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 vanavond eten wij gerookte en gedroog rundvles, gemakt door moi.beetje zoals die reteduur vlees uit italia. een sweet potato salad, mijn sweet potato. in een ailoli saus,mijn knoflook, mijn eiren van mijn kippen en mijn olie van mijn cocosboom. een fruitsalade ,ja, ook mijn fruit met thuis gebakken panetone, en daar ben ik ontzettend troost op. kijk mama, helemaal zelf gedaan. Eerlijk en echt eten, waar kom je dat nog tegen? Moet wel een heel goed gevoel geven Mrsjones! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Mrsjones zit in een andere tijdzone @popeye Maar goed, klinkt heerlijk @Mrsjones, fijne feestdagen met zulke lekkere maaltijden! Stom, stom, stom, had ik zelf moeten bedenken:o Bedankt voor de tip @Flow en als je dit nog leest @Mrsjones, en het is nog niet te laat, eet smakelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 het heet bresaolo en het is vrij makkelijk, wij makken ook jerky en een grote succes is panceta.mensen zijn vaak bang met vlees omdat je ook ziek van kan worden ,maar vertrouw je neus en bouw een beetje verstand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 het heet bresaolo en het is vrij makkelijk.In vele landen heeft het velenamen, zelfs Nederland heeft er een naam voor. http://en.wikipedia.org/wiki/Bresaola Bündnerfleisch (Bindenfleisch) - from across the border in Grisons, Switzerland Brési - from the Doubs region of France Carne de sol - from northeast Brazil Cecina - from León, now used elsewhere in Spain and Latin America (Cecina de León also has PGI status) Charque - from Brazil Chipped beef - from the United States Dendeng - from Indonesia Nagelhout - from the east of the Netherlands Pastırma - from Turkey, the Middle East, Caucasus and the Balkans Pemmican (Pemmikan) - from North America Suho meso - from the Slavic countries Suschenaja govjadina - from southern Russia Tasajo - from South America Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 het heet bresaolo Dat dus. (ja echt) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 In vele landen heeft het velenamen, zelfs Nederland heeft er een naam voor. http://en.wikipedia.org/wiki/Bresaola Bündnerfleisch (Bindenfleisch) - from across the border in Grisons, Switzerland Brési - from the Doubs region of France Carne de sol - from northeast Brazil Cecina - from León, now used elsewhere in Spain and Latin America (Cecina de León also has PGI status) Charque - from Brazil Chipped beef - from the United States Dendeng - from Indonesia Nagelhout - from the east of the Netherlands Pastırma - from Turkey, the Middle East, Caucasus and the Balkans Pemmican (Pemmikan) - from North America Suho meso - from the Slavic countries Suschenaja govjadina - from southern Russia Tasajo - from South America dus ik ben niet de enige gek die dit soort dingen doe, ik rook het licht voor het drogen, as extra veiligheid in ons climat. ik gebruik ook echte een hele spier, snij los van de bot aanechting, ontvet ,in de lenghte en ophangen maar ,in een zak van kaasdoek. please try this at home. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.