Invictus Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Gisteren roerbak gemaakt in olijfolie die al 5 jaar over de datum is. De olie zit is glas, heeft koel en donker gestaan en ik kan er visueel ook niks aan ontdekken. En geen smaakafwijkingen geconstateerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Zag net dat mijn zout over de datum is. Staat er gewoon op omdat het verplicht is. Zout is kan niet over de datum gaan. Of tenminste dat duurt heel, heel lang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Staat er gewoon op omdat het verplicht is. Zout is kan niet over de datum gaan. Of tenminste dat duurt heel, heel lang. Kan niet over de datum, kijk eens naar himalaya? Zout dat heeft daar zo lang gelegen en dan wordt het in eens potje gedaan en krijgt het ineens een datum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Zag net dat mijn zout over de datum is. Niet op iedere slak zout strooien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Wat ik NIET gegeten heb wat nog lange niet wat over de datum was... Een blok Parma-ham. Er was een lek in de omhuizing gekomen. Bij het openmaken ging ik bijna over mijn nek. In 3 plastic zakken en in de vuilbak ermee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Staat er gewoon op omdat het verplicht is. Zout is kan niet over de datum gaan. Of tenminste dat duurt heel, heel lang. En waar staat de houdbaarheid datum op een pak zout ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 4 augustus 2015 Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 En waar staat de houdbaarheid datum op een pak zout ? Ergens staat het er wel op gedrukt, kijk maar naar je eigen zoutpak... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 augustus 2015 Delen Geplaatst: 5 augustus 2015 Ergens staat het er wel op gedrukt, kijk maar naar je eigen zoutpak... Je mag van mij aannemen op een pak zout staat geen houdbaarheid datum . Of er moet kleurstof of andere rotzooi in zitten . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 5 augustus 2015 Delen Geplaatst: 5 augustus 2015 Je mag van mij aannemen op een pak zout staat geen houdbaarheid datum . Of er moet kleurstof of andere rotzooi in zitten . Heb net op mijn eigen pak zout gekeken, staat wel een houdbaarheidsdatum op. Heb ook even bij de ingrediënten gekeken en er zat, zat troep in. Anti Verdikkingsmiddel, Anti Klontermiddel etc... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crafts Geplaatst: 5 augustus 2015 Delen Geplaatst: 5 augustus 2015 Klootwijk, de wilde keuken: Zout. http://www.npo.nl/de-wilde-keuken-van-wouter-klootwijk/04-11-2011/NPS_1181852 http://www.npo.nl/de-wilde-keuken-van-wouter-klootwijk/02-12-2011/NPS_1181860 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 5 augustus 2015 Delen Geplaatst: 5 augustus 2015 En dan wil je nasi eten. eerst maar eens de oude pakken rijst opeten. De rijst is van 2009 dus 6 jaar over datum:p Wel met 1 pakje mix en lekkere runderlapjes erdoor gesnipperd De smaak is in de verte iets muf, maar met sambal bij valt dat niet meer op. Zal morgenochtend vertellen of ik ziek werd:eek: [ATTACH=CONFIG]19949[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19950[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19951[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19952[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 5 augustus 2015 Delen Geplaatst: 5 augustus 2015 Het is nu 5 uur geleden en voel me nog steeds goed. Ook geen hongergevoel. Dus de rijst is nog goed te eten na 6 jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Het is nu 09:00 uur en nog niets gemerkt van de oude rijst. Voel me goed. Goed geslapen en nu nog weinig trek. Wel effe koffie, 2 bakken;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 @Tom als je de rijst luchtdicht verpakt, zal die veel minder snel muffig worden. Het muffe komt vooral van de kartonnen verpakking. Verder kunnen er in kartonnen verpakking sneller beestjes komen, van muis tot meelmotten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 @Tom als je de rijst luchtdicht verpakt, zal die veel minder snel muffig worden. Het muffe komt vooral van de kartonnen verpakking. Verder kunnen er in kartonnen verpakking sneller beestjes komen, van muis tot meelmotten. Aha, bedankt voor de tip! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mar Miet Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Ik heb een potje zilveruitjes met tht 31-12-2013 open gemaakt en door een huzarenslaatje gedaan. De uitjes zagen er wat minder keurig wit uit. De smaak was nog prima. Het is nu een paar dagen later en zoals verwacht zijn we er niet ziek van geworden. Dit was trouwens het tweede potje dat ik gebruikte dat zover over datum was. Maar ben een tijdje niet aktief geweest op dit forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 @Tom wat zijn die piepschuim chips op jou bord? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 @Tom wat zijn die piepschuim chips op jou bord? Kroepoek ................... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 @Tom wat zijn die piepschuim chips op jou bord? De Nasi die ik maak is naar een oud recept van uit de tijd van Nederlands-Indië Recept; Nasi Goreng gebakken ei Sambal Kroepoek http://www.ah.nl/producten/product/wi103359/ah-kroepoek-naturel Glas bier (tegen de dorst) https://www.youtube.com/watch?v=78wcbOGCcq4 ORKEST UITVOERING Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcov Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik zou het zelf niet durven, maar deze taart is wel heel ver over de datum. Als dit waar is, toch wel zo'n 60 jaar. http://www.telegraaf.nl/buitenland/24397304/__Bruidstaart_gaat_al_zestig_jaar_mee__.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik zou het zelf niet durven, maar deze taart is wel heel ver over de datum. Als dit waar is, toch wel zo'n 60 jaar. http://www.telegraaf.nl/buitenland/24397304/__Bruidstaart_gaat_al_zestig_jaar_mee__.html "De twee oudjes zijn reeds zestig jaar gelukkig getrouwd. Hun jubileum vieren ze elk jaar door een stukje te eten van de bruidstaart die ze in 1955 (!) cadeau kregen." Ze hadden blijkbaar weinig gasten op hun receptie. De taart was ten tijde van de bruiloft trouwens ook al maanden oud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 4 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2015 Wie wat bewaart, die heeft wat. In een keukenkastje vond ik een gesloten zak krenten tht. 27-9 2012. Bijna 3 jaar over datum dus. Maar gedroogd fruit is erg lang houdbaar, en deze krenten zijn nog prima van smaak. Ik eet er geregeld een handje van. Lijkt mij gezonder dan zoute pinda's. Een portie van 125 gram (dat is een halve zak van 250 gram) bevat 20 % van de dagelijkse behoefte aan calorieën volgens de verpakking. Het betreft een zak krenten van het Spar-huismerk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 4 september 2015 Delen Geplaatst: 4 september 2015 Travellunch: instant muesli en een zakje gedroogde appelvlokken. Productiedatum 2010. Twee jaar houdbaar. Dus 3 jaar verder. Was nog gewoon goed. Wel een beetje muf. Maar geen last gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje19 Geplaatst: 6 september 2015 Delen Geplaatst: 6 september 2015 Vandaag heb ik een blik soep die 1 jaar en 3 maanden over datum was gegeten en was gewoon nog goed. Raycokes heeft een blik soep gegeten vandaag die 1 jaar en 6 maanden over datum was en ook met die was niks mis. :-) We zijn dus tot de conclusie gekomen dat een datum niet echt veel zegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MissD Geplaatst: 6 september 2015 Delen Geplaatst: 6 september 2015 Afgelopen zomer heb ik pannenkoeken gemaakt van meel dat 6 maanden over de datum was. Het meel rook een beetje muf maar zag er goed uit, er was verder niks mis mee. We zijn ook niet ziek geworden of zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.