Zanshin Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 Stel dat je auto, toch niet geheel onbelangrijk bij een Bug Out, kapot gaat, weet jij dan wat je moet doen? Ik namelijk niet. Ik ben daarom op zoek naar een diagnostic manual, vereiste gereedschappen etc. Heb jij die? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 ik weet niet wat voor auto je hebt maar ga is op zoek naar een automotive repair manual van haynes, deze boeken zijn er voor alle merken en type auto en motoren. staat veel nuttige informatie in en alles staat duidelijk beschreven. http://www.haynes.com/repairmanuals ik zelf rij een jeep dus heb daar alle gereedschap voor aangeschaft ( engelse maten ) en de onderdelen die snel slijten of van de fabriek af zwakke punten hebben, heb ik op voorraad liggen. daarnaast heb ik ook meerdere sets met velgen en banden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 ODBII stekkers zijn voor een paar tientjes te koop. Of doe als ik en koop een oudere ford transit, die hebben geen moeilijke onderdelen en computergestuurd motormanagement. (Gen turbo, geen computer, bijna geen sensoren) Ook lopen oude simpele motoren op alles (ook wel op licht vervuilde diesel). Ook heb ik er een haynes manual bij gekocht en wat gereedschap (momentsleutel ed.) Voor overige voorbereidingen zou je kunnen gaan spitten in documentatie die er is om met een auto een africa reis te maken. Inslaan: - luchtfilters - oliefilters - olie - v-snaar / multisnaar - tijdig distributieriem vervangen - 2 reservewielen + een proppen zet set - mobiele compressor .... Bovendien is het aan te bevelen om dan ook voor SHTF al zoveel mogelijk reparaties zelf te doen, daarvan leer je toch hoe je vehicle in elkaar zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 in een echte shtf situatie ook een raffinaderij nodig...? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 idd zoals te zien in doomsdaypreppers, als je dat reregeld hebt, niet in de stad woont...handig om dan je wagen te kunnen fixen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 je wilt niet weten hoeveel hout je verstookt (dat ook nog versnipperd moet worden) voor een ritje........ Dat alleen al kost een hoop energie, die je beter in het verbouwen van voedsel kan stoppen....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 Woodgas is geen optie en ook biodiesel vergt nog eea aan matriaal welke je niet zelf kunt kweken. Nah, dieselen / benzine vooral gebruiken onderweg naar je BOL en ik zou graag een paar honderd liter opslaan om 1x p jaar mijn land te kunnen frezen. (enkele uren tractor per jaar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 2 juni 2012 Delen Geplaatst: 2 juni 2012 en ik zou graag een paar honderd liter opslaan om 1x p jaar mijn land te kunnen frezen. (enkele uren tractor per jaar) Heb jij dan zo'n grote moestuin?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 2 juni 2012 Delen Geplaatst: 2 juni 2012 ik weet niet wat voor auto je hebt maar ga is op zoek naar een automotive repair manual van haynes, deze boeken zijn er voor alle merken en type auto en motoren. staat veel nuttige informatie in en alles staat duidelijk beschreven. http://www.haynes.com/repairmanuals QUOTE] Bedankt voor de tip en link Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 2 juni 2012 Delen Geplaatst: 2 juni 2012 Stel dat je auto, toch niet geheel onbelangrijk bij een Bug Out, kapot gaat, weet jij dan wat je moet doen? Ik namelijk niet. Ik ben daarom op zoek naar een diagnostic manual, vereiste gereedschappen etc. Heb jij die? Een oude Ford = geen computer noch moderne electronica waar speciale apparatuur voor nodig is. Alle gereedschap aanwezig inclusief filters, olie e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 2 juni 2012 Delen Geplaatst: 2 juni 2012 Mijn BOV is ook wegenbelastingvrij...(oud geen computers ed)ik heb een redelijk aantal reserve onderdelen)En als er iets is(gelukkig nog geen grote klussen aan gehad)probeer ik t zeker zelf te doen.K heb de mazzel dat mn buurman automonteur is dus die heeft me een hoop wijzer gemaakt over de motor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 23 juni 2012 Delen Geplaatst: 23 juni 2012 Voor degene die zelf van sleutelen houd,raad ik de serie boeken "de automobiel' van Steinbuch aan,drie delen;de motor,het chassis en de elektrische installatie. Hierin word op professionele wijze alle soorten installaties beschreven met de mogelijke storingen en oplossingen. Ik weet niet of ze nu nog gedrukt worden maar bij de "Slegte"etc zeker nog tweedehands te koop,wat zeker gezien de hoge nieuwprijs van deze serie zeker aan te raden is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivan Geplaatst: 23 juni 2012 Delen Geplaatst: 23 juni 2012 Autoboek Internationaal heeft bijna van alle auto's mauals. De meeste zijn van Haynes. Dit zijn engelstalige werplaats handboeken. Je krijgt er een technisch woordenboekje bij. Het is ook heel handig om een gebruikershandleiding te hebben. Van een behoorlijk aantal autoś en motoren zijn er ook nedelandstalige boeken. Ik heb er in het verleden al heel wat gevonden.Hoe ouder de auto hoe beter eigenlijk. Minder elektronica. Gewoon recht toe rechtaan. Dat wil niet zeggen dat ik zeg dat we oldtimeres moeten rijden want die vragen gewoon meer onderhoud. Maar een auto van een aantal jaren oud zonder auto management systeem en zo weinig mogelijke electronica moet te doen zijn. Hier een link naar de autoboeken winlel.http://www.autoboek.com/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 24 juni 2012 Delen Geplaatst: 24 juni 2012 begin jaren 90 landrover of een suzuki samurai feitelijk komen terrein rij auto's (echte off road kanonnen) en overland voertuigen (wereldreisje) qua eisen redelijk dicht bij wat we zoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepperdeprep Geplaatst: 24 juni 2012 Delen Geplaatst: 24 juni 2012 Na shtf verplaats ik mij met de fiets (voor shtf ook trouwens ). Geeft ook een behoorlijke actieradius én het belangrijkste is dat ik alles kan repareren, het meeste ook on-the-road, met simpel basisgereedschap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivan Geplaatst: 24 juni 2012 Delen Geplaatst: 24 juni 2012 Je kan veel repareren en zelfs als de noodzaak er is veel meer dan je denkt. Mijn auto staat nu bij de garage met een lekke koppakking. Zou ik in noodgevallen ook zelf kunnen maar nu even niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 28 juni 2012 Delen Geplaatst: 28 juni 2012 Koopt een Toyota en je hoeft nooit meer iets te repareren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 28 juni 2012 Delen Geplaatst: 28 juni 2012 Koopt een Toyota en je hoeft nooit meer iets te repareren. gaat natuurlijk enkel op voor een mechanische toyota (oudere landcruiser ofzo) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 28 juni 2012 Delen Geplaatst: 28 juni 2012 Ik heb best technisch inzicht, maar als mijn BOV stukgaat, bent ik gezien... Teveel elektronica. Zelfs in een normale situatie zal de meest doorgewinterde ANWB'er schouderophalend de sleepdienst bellen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Ik heb best technisch inzicht, maar als mijn BOV stukgaat, bent ik gezien... Teveel elektronica. Zelfs in een normale situatie zal de meest doorgewinterde ANWB'er schouderophalend de sleepdienst bellen... Tijd om die rijdende computer in te ruilen voor een onverwoestbare auto dus. Toyota Landcruiser, voornamelijk nog geproduceerd voor afrika(reizen). http://www.donkerafrika.nl/ hier een mooie geprepareerde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Koopt een Toyota en je hoeft nooit meer iets te repareren. Natuurlijk wel en de stukken zijn niet goedkoop ook als je origineel Toyota wilt hebben. Dat je er zelf aan kan werken is dan weer wel correct. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maicha Geplaatst: 3 augustus 2012 Delen Geplaatst: 3 augustus 2012 Niet alleen interesant voor shtf als er geen garages meer zijn maar sowieso handig. Mm net nwe auto kapot motormanagement fout. Uitgelezen (aparatuur.moet je eigenlijk zelf hebben) reuze interesant. Fout uitgekomen. Garahe komt met bouguekabel vervangen 300 euro. internet gezocjht kabeltje kost 13 euro handleiding erbij, kind kan de was doen. foutcode nagecheckt internet zegt probleem aan de katalysator of lambdasonde. second opinion bij andere garage. bevestigd mijn zoektocht. kosten 1000 euro. Ook hier internwt gezocht, nieuwe originele kat te koop voor 250 bedoel maar handig als jr zelf wat kan.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 4 augustus 2012 Delen Geplaatst: 4 augustus 2012 Niet alleen interesant voor shtf als er geen garages meer zijn maar sowieso handig. Mm net nwe auto kapot motormanagement fout. Uitgelezen (aparatuur.moet je eigenlijk zelf hebben) reuze interesant. Fout uitgekomen. Garahe komt met bouguekabel vervangen 300 euro. internet gezocjht kabeltje kost 13 euro handleiding erbij, kind kan de was doen. foutcode nagecheckt internet zegt probleem aan de katalysator of lambdasonde. second opinion bij andere garage. bevestigd mijn zoektocht. kosten 1000 euro. Ook hier internwt gezocht, nieuwe originele kat te koop voor 250 bedoel maar handig als jr zelf wat kan.. Zoek een andere Volvo garage.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RedPill Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Zoek een andere Volvo garage.... PAK een andere auto RedPill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 wat heb je met het pakken van andere spullen als ik het vragen mag? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.