Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoewel ik de dienstplicht een gezonde manier van opvoeden vind kan een lidmaatschap van de scouting ook zeker bijdragen aan een gezonde opvoeding. En een plus hoe om te gaan met de medemens.ik heb beide helaas moeten ontberen, en verdomme ik ben toch goed terecht gekomen en kan mij sociaal prima handhaven in deze maatschappij. Misschien komt het ook een beetje door de opvoeding en het gezonde milieu waar ik me de afgelopen 40 jaar in bevond. Dus met de begin stelling ben ik het mee eens en volstrekt mee oneens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nou alle mensen die VOOR de dienstplicht zijn, lekker in dienst gaan, en de mensen die wel voor zichzelf willen denken vrijgesteld blijven van die staatsslavernij, dan kan ik er mee leven. Voor de rest is 't alleen maar een ongelovelijk belachelijk idee. Ik (en vele met mij) hebben geen enkele behoefte om voor "de staat" m'n tijd te verspillen. Ik ben absoluut niet te beroerd om wat voor anderen te doen, verre van, ik doe zelfs meer voor anderen dan soms goed is voor me, maar dat is MIJN keuze, niet die van een of andere pantoffel die zich officier mag noemen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nou alle mensen die VOOR de dienstplicht zijn, lekker in dienst gaan

 

Check!

 

en de mensen die wel voor zichzelf willen denken vrijgesteld blijven van die staatsslavernij,

 

Dat is dan weer jammer.

 

dan kan ik er mee leven.

 

Nou, gelukkig maar.

 

Voor de rest is 't alleen maar een ongelovelijk belachelijk idee.

 

Eens.

 

Ik (en vele met mij) hebben geen enkele behoefte om voor "de staat" m'n tijd te verspillen.

 

Vooral niet doen dan.

 

Ik ben absoluut niet te beroerd om wat voor anderen te doen, verre van,

 

Begin dan eens wat respect te tonen voor andersgezinden?

 

ik doe zelfs meer voor anderen dan soms goed is voor me, maar dat is MIJN keuze, niet die van een of andere pantoffel die zich officier mag noemen.

 

*zucht*

 

Makkelijk oordelen over iets waar je geen bal verstand hebt...

 

 

 

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enki is zeker zelf nooit in dienst geweest?

 

Hahahahah dat denk ik ook ja.

Misschien ook bang om écht vies te.worden.

Je ziet gewoon dat de respect en discipline mist bij de mensen.

Ja ik ben voor. Beetje angst en terror bij de jeugd is niet erg. Iedereen die iets met defensie heeft gedaan heeft een andere mindset dan die dat niet gedaan hebben......of doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hahahahah dat denk ik ook ja.

Misschien ook bang om écht vies te.worden.

Je ziet gewoon dat de respect en discipline mist bij de mensen.

Ja ik ben voor. Beetje angst en terror bij de jeugd is niet erg. Iedereen die iets met defensie heeft gedaan heeft een andere mindset dan die dat niet gedaan hebben......of doen.

 

Getuigd dát van respect?

 

Dus jij bent er voorstander van om mensen te laten doen wat jou dunkt dat goed is?

 

 

Ik ben vrij.

 

Ik moet niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen verplichten om "dienst"

te doen ben ik niet van. Mensen pogen te motiveren die het echt niet willen is zonde van de tijd en inspanning.

 

Mensen die, ongeacht hun beweegredenen (ik zoek een uitdaging, ik wil mijn land dienen, ik wil in de kroeg kunnen opscheppen etc. etc.) erin stappen die doen dat VRIJWILLIG.

 

Het is een baan. Ze kunnen en mogen ontslag nemen. In bepaalde situaties is dat niet vrijblijvend en heeft dat consequenties, en dat weet ELKE militair VOORDAT ze tekenen.

 

Iedereen heeft toch ook bewust voor zijn hypotheek danwel huurcontract getekend?!?

 

En de Nederlanders die echt "vrij" zijn.... Die liggen danwel onder Nederland of zijn op Nederland uitgestrooid.

 

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check!Begin dan eens wat respect te tonen voor andersgezinden?

 

Ik heb zeer zeker wel respect voor andersgezinden, zolang ze geen inbreuk maken op de vrijheden van anderen.

 

Respect is iets wat twee kanten op moet werken en mensen die voor de dienstplicht zijn, tonen geen enkel respect voor vele anderen die helemaal geen interesse hebben in soldaatje zijn. Waarom moet ik dan nog respect hebben voor een visie die inbreuk maakt op de vrijheid van velen?\

 

En nee, ik heb gelukkig die dienstplicht shit niet mee hoeven maken en daar ben ik nog altijd dankbaar voor, maar anders had ik absoluut geweigerd.

 

Nu ga ik even een teiltje zoeken, de superieuriteits-opmerkingen van bepaalde mensen hier die wel in dienst zijn geweest maken me misselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de hoogste rang in het leger nog altijd die van Burger!

 

Wat ik ERG FOUT vond bij de oude dienstplicht was dat vrouwen niet opgeroepen werden.

 

Ik vond het met name fout dat mannen wel opgeroepen werden.

 

Goed dat de opkomstplicht tijdens mijn studententijd werd afgeschaft, was een beetje zonde van het defensiebudget geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet herinneren dat veel Nederlanders soldaatje hebben gespeeld toen het er echt om spande. Ik herinner me iets van neutraliteit en geen weerstand uit de lessen geschiedenis. Zoals wel vaker meer praters dan doeners. En dan wil ik nog netjes blijven en niet praten over vredesopdrachten in Nederlands Indie, de kolonies, ... . Niet zo fraai allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeer zeker wel respect voor andersgezinden, zolang ze geen inbreuk maken op de vrijheden van anderen.

 

Dienstplicht doet dat wel. Eens.

 

Maar dienstplichtigen worden geen officieren. Officieren zijn beroeps die ervoor gekozen hebben dat te zijn en daar hebben ze ook een zware opleiding voor gevolgd.

 

Dat betitelen met "pantoffel" slaat nergens op.

 

Respect is iets wat twee kanten op moet werken en mensen die voor de dienstplicht zijn, tonen geen enkel respect voor vele anderen die helemaal geen interesse hebben in soldaatje zijn.

 

Vanwege de mening van enkelen moet een hele groep mensen het ontgelden? Lijkt ergens op...

 

Waarom moet ik dan nog respect hebben voor een visie die inbreuk maakt op de vrijheid van velen?

 

Omdat zij daar die diezelfde vrijheid in hebben?

 

En nee, ik heb gelukkig die dienstplicht shit niet mee hoeven maken en daar ben ik nog altijd dankbaar voor, maar anders had ik absoluut geweigerd.

 

Ok. Je hebt dus GEEN kennis danwel persoonlijke ervaring ermee? Maakt je "pantoffel" statement nog korter door de bocht.

 

Nu ga ik even een teiltje zoeken, de superieuriteits-opmerkingen van bepaalde mensen hier die wel in dienst zijn geweest maken me misselijk.

 

Daar ben je vrij in. Succes.

 

 

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet herinneren dat veel Nederlanders soldaatje hebben gespeeld toen het er echt om spande. Ik herinner me iets van neutraliteit en geen weerstand uit de lessen geschiedenis. Zoals wel vaker meer praters dan doeners. En dan wil ik nog netjes blijven en niet praten over vredesopdrachten in Nederlands Indie, de kolonies, ... . Niet zo fraai allemaal.

 

Jammer toch altijd, die Belgische afgunst. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na m'n keuring destijds uitstel gevraagd om m'n studie af te maken. Toen dat klaar was was de dienstplicht, of in ieder geval de 'opkomstplicht' vervallen. Dus ik heb 't niet hoeven doen. Ik heb wel bij de keuring aangegeven als het dan toch moest een officiersopleiding te willen volgen bij de geleide wapens. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik het zeker niet doen, aangezien de meeste situaties waar je in gestuurd wordt niet stroken met mijn gevoel van de werkelijkheid (Iraq, Afghanistan etc..), maar de ervaring had me vast en zeker dingen kunnen leren die ik nu niet weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet herinneren dat veel Nederlanders soldaatje hebben gespeeld toen het er echt om spande. Ik herinner me iets van neutraliteit en geen weerstand uit de lessen geschiedenis. Zoals wel vaker meer praters dan doeners. En dan wil ik nog netjes blijven en niet praten over vredesopdrachten in Nederlands Indie, de kolonies, ... . Niet zo fraai allemaal.

 

Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar klopt niet helemaal hoor. Het neutraliteit gedeelte heb je goed maar geen weerstand toen de duitsers binnenvielen is toch niet helemaal waar. Krijgen jullie daar les uit een sesamstraat boekje ?

 

En dat het allemaal niet zo fraai was, is helemaal waar. Wil je het nu even hebben over Belgie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...