2mansterk Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 "The pioneers of a warless world are the young men who refuse military service." "Peace cannot be kept by force; it can only be achieved by understanding." - Albert Einstein Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Hoewel ik de dienstplicht een gezonde manier van opvoeden vind kan een lidmaatschap van de scouting ook zeker bijdragen aan een gezonde opvoeding. En een plus hoe om te gaan met de medemens.ik heb beide helaas moeten ontberen, en verdomme ik ben toch goed terecht gekomen en kan mij sociaal prima handhaven in deze maatschappij. Misschien komt het ook een beetje door de opvoeding en het gezonde milieu waar ik me de afgelopen 40 jaar in bevond. Dus met de begin stelling ben ik het mee eens en volstrekt mee oneens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Als nou alle mensen die VOOR de dienstplicht zijn, lekker in dienst gaan, en de mensen die wel voor zichzelf willen denken vrijgesteld blijven van die staatsslavernij, dan kan ik er mee leven. Voor de rest is 't alleen maar een ongelovelijk belachelijk idee. Ik (en vele met mij) hebben geen enkele behoefte om voor "de staat" m'n tijd te verspillen. Ik ben absoluut niet te beroerd om wat voor anderen te doen, verre van, ik doe zelfs meer voor anderen dan soms goed is voor me, maar dat is MIJN keuze, niet die van een of andere pantoffel die zich officier mag noemen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Enki is zeker zelf nooit in dienst geweest? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Als nou alle mensen die VOOR de dienstplicht zijn, lekker in dienst gaan  Check!  en de mensen die wel voor zichzelf willen denken vrijgesteld blijven van die staatsslavernij,  Dat is dan weer jammer.  dan kan ik er mee leven.  Nou, gelukkig maar.  Voor de rest is 't alleen maar een ongelovelijk belachelijk idee.  Eens.  Ik (en vele met mij) hebben geen enkele behoefte om voor "de staat" m'n tijd te verspillen.  Vooral niet doen dan.  Ik ben absoluut niet te beroerd om wat voor anderen te doen, verre van,  Begin dan eens wat respect te tonen voor andersgezinden?  ik doe zelfs meer voor anderen dan soms goed is voor me, maar dat is MIJN keuze, niet die van een of andere pantoffel die zich officier mag noemen.  *zucht*  Makkelijk oordelen over iets waar je geen bal verstand hebt...     Gewijzigd om zilver tevreden te stellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Enki is zeker zelf nooit in dienst geweest?  Hahahahah dat denk ik ook ja. Misschien ook bang om écht vies te.worden. Je ziet gewoon dat de respect en discipline mist bij de mensen. Ja ik ben voor. Beetje angst en terror bij de jeugd is niet erg. Iedereen die iets met defensie heeft gedaan heeft een andere mindset dan die dat niet gedaan hebben......of doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 100 punten @Bolo helemaal mee eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 En bij een conflict sneuvelen ter meerdere eer en glorie van het groot kapitaal. Leuk aanbod hoor, maar nou nee, toch bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Hahahahah dat denk ik ook ja. Misschien ook bang om écht vies te.worden. Je ziet gewoon dat de respect en discipline mist bij de mensen. Ja ik ben voor. Beetje angst en terror bij de jeugd is niet erg. Iedereen die iets met defensie heeft gedaan heeft een andere mindset dan die dat niet gedaan hebben......of doen.  Getuigd dát van respect?  Dus jij bent er voorstander van om mensen te laten doen wat jou dunkt dat goed is?   Ik ben vrij.  Ik moet niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Volgens mij is de hoogste rang in het leger nog altijd die van Burger! Â Wat ik ERG FOUT vond bij de oude dienstplicht was dat vrouwen niet opgeroepen werden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Volgens mij is de hoogste rang in het leger nog altijd die van Burger! Â Bij de Koninklijke Marine is de scheepshond de hoogste in rang. Hij bijt immers rustig een admiraal. Â http://www.teamloveboat.com/wp-content/gallery/overig/img_0936.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Bij de Koninklijke Marine is de scheepshond de hoogste in rang. Hij bijt immers rustig een admiraal. Â LoL Â Op de koopvaardij is het de kok! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Mensen verplichten om "dienst" te doen ben ik niet van. Mensen pogen te motiveren die het echt niet willen is zonde van de tijd en inspanning. Â Mensen die, ongeacht hun beweegredenen (ik zoek een uitdaging, ik wil mijn land dienen, ik wil in de kroeg kunnen opscheppen etc. etc.) erin stappen die doen dat VRIJWILLIG. Â Het is een baan. Ze kunnen en mogen ontslag nemen. In bepaalde situaties is dat niet vrijblijvend en heeft dat consequenties, en dat weet ELKE militair VOORDAT ze tekenen. Â Iedereen heeft toch ook bewust voor zijn hypotheek danwel huurcontract getekend?!? Â En de Nederlanders die echt "vrij" zijn.... Die liggen danwel onder Nederland of zijn op Nederland uitgestrooid. Â Â Gewijzigd om zilver tevreden te stellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Check!Begin dan eens wat respect te tonen voor andersgezinden? Â Ik heb zeer zeker wel respect voor andersgezinden, zolang ze geen inbreuk maken op de vrijheden van anderen. Â Respect is iets wat twee kanten op moet werken en mensen die voor de dienstplicht zijn, tonen geen enkel respect voor vele anderen die helemaal geen interesse hebben in soldaatje zijn. Waarom moet ik dan nog respect hebben voor een visie die inbreuk maakt op de vrijheid van velen?\ Â En nee, ik heb gelukkig die dienstplicht shit niet mee hoeven maken en daar ben ik nog altijd dankbaar voor, maar anders had ik absoluut geweigerd. Â Nu ga ik even een teiltje zoeken, de superieuriteits-opmerkingen van bepaalde mensen hier die wel in dienst zijn geweest maken me misselijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LogicSix Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Anders had ik absoluut geweigerd?? Ja dat denk ik ook, zo werkte het niet hoor. Â En die mensen die soldaatje hebben gespeeld hebben er wel voor gezorgd dat jij nu dit soort dingen mag en kan roepen. Â Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Volgens mij is de hoogste rang in het leger nog altijd die van Burger! Wat ik ERG FOUT vond bij de oude dienstplicht was dat vrouwen niet opgeroepen werden.  Ik vond het met name fout dat mannen wel opgeroepen werden.  Goed dat de opkomstplicht tijdens mijn studententijd werd afgeschaft, was een beetje zonde van het defensiebudget geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Ik kan me niet herinneren dat veel Nederlanders soldaatje hebben gespeeld toen het er echt om spande. Ik herinner me iets van neutraliteit en geen weerstand uit de lessen geschiedenis. Zoals wel vaker meer praters dan doeners. En dan wil ik nog netjes blijven en niet praten over vredesopdrachten in Nederlands Indie, de kolonies, ... . Niet zo fraai allemaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Anders had ik absoluut geweigerd?? Ja dat denk ik ook, zo werkte het niet hoor. Â Vertel, hoe werkte het dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Ik heb zeer zeker wel respect voor andersgezinden, zolang ze geen inbreuk maken op de vrijheden van anderen. Â Dienstplicht doet dat wel. Eens. Â Maar dienstplichtigen worden geen officieren. Officieren zijn beroeps die ervoor gekozen hebben dat te zijn en daar hebben ze ook een zware opleiding voor gevolgd. Â Dat betitelen met "pantoffel" slaat nergens op. Â Respect is iets wat twee kanten op moet werken en mensen die voor de dienstplicht zijn, tonen geen enkel respect voor vele anderen die helemaal geen interesse hebben in soldaatje zijn. Â Vanwege de mening van enkelen moet een hele groep mensen het ontgelden? Lijkt ergens op... Â Waarom moet ik dan nog respect hebben voor een visie die inbreuk maakt op de vrijheid van velen? Â Omdat zij daar die diezelfde vrijheid in hebben? Â En nee, ik heb gelukkig die dienstplicht shit niet mee hoeven maken en daar ben ik nog altijd dankbaar voor, maar anders had ik absoluut geweigerd. Â Ok. Je hebt dus GEEN kennis danwel persoonlijke ervaring ermee? Maakt je "pantoffel" statement nog korter door de bocht. Â Nu ga ik even een teiltje zoeken, de superieuriteits-opmerkingen van bepaalde mensen hier die wel in dienst zijn geweest maken me misselijk. Â Daar ben je vrij in. Succes. Â Â Â Gewijzigd om zilver tevreden te stellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Ik kan me niet herinneren dat veel Nederlanders soldaatje hebben gespeeld toen het er echt om spande. Ik herinner me iets van neutraliteit en geen weerstand uit de lessen geschiedenis. Zoals wel vaker meer praters dan doeners. En dan wil ik nog netjes blijven en niet praten over vredesopdrachten in Nederlands Indie, de kolonies, ... . Niet zo fraai allemaal. Â Jammer toch altijd, die Belgische afgunst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 duits model dan? Â 1 jaar full time dienstplicht of 3 jaar part time THW http://de.wikipedia.org/wiki/Technisches_Hilfswerk dat is kwa uren ongeveer hetzelfde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Ik heb na m'n keuring destijds uitstel gevraagd om m'n studie af te maken. Toen dat klaar was was de dienstplicht, of in ieder geval de 'opkomstplicht' vervallen. Dus ik heb 't niet hoeven doen. Ik heb wel bij de keuring aangegeven als het dan toch moest een officiersopleiding te willen volgen bij de geleide wapens. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik het zeker niet doen, aangezien de meeste situaties waar je in gestuurd wordt niet stroken met mijn gevoel van de werkelijkheid (Iraq, Afghanistan etc..), maar de ervaring had me vast en zeker dingen kunnen leren die ik nu niet weet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Ik vond het met name fout dat mannen wel opgeroepen werden. Â Scherp! Daar heb je helemaal gelijk in! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LogicSix Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Vertel, hoe werkte het dan? Â Het onduiken van de dienstplicht was bijna niet mogelijk of je moest voor S5 gaan en dat was voor je verdere toekomst geen goed idee meestal. Dus je kon nee zeggen wat je wou maar dan kwamen ze je wel even halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LogicSix Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Ik kan me niet herinneren dat veel Nederlanders soldaatje hebben gespeeld toen het er echt om spande. Ik herinner me iets van neutraliteit en geen weerstand uit de lessen geschiedenis. Zoals wel vaker meer praters dan doeners. En dan wil ik nog netjes blijven en niet praten over vredesopdrachten in Nederlands Indie, de kolonies, ... . Niet zo fraai allemaal. Â Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar klopt niet helemaal hoor. Het neutraliteit gedeelte heb je goed maar geen weerstand toen de duitsers binnenvielen is toch niet helemaal waar. Krijgen jullie daar les uit een sesamstraat boekje ? Â En dat het allemaal niet zo fraai was, is helemaal waar. Wil je het nu even hebben over Belgie ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.