Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Dick Berts] Niet vergeten!


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Waar nederlandse identiteitskaart een geldig reisdocument

 

Met een identiteitskaart kunt u naar de meeste Europese landen en een aantal landen buiten de Europese Unie reizen. Met een paspoort reist u wereldwijd. Veel landen eisen daarnaast nog een visum. Naast het paspoort en de identiteitskaart zijn er de volgende typen reisdocumenten:

 

het zakenpaspoort;

het diplomatiek paspoort;

het dienstpaspoort;

het reisdocument voor vreemdelingen;

het reisdocument voor vluchtelingen;

het noodpaspoort en

het laissez-passer.

 

Ik heb trouwen een zakenpaspoort nadat ik in augustus mijn paspoort heb verlengd. Het enige verschil met een gewoon paspoort is dat er 30 meer bladzijden voor visa en stempels in zitten. Het is dus dikker. In mijn gemeente is een zakenpaspoort even duur als een gewoon paspoort dus ik dacht waarom niet. Stel je wordt een vluchteling doordat er een ramp gebeurt dan is het wel zo handig dat je genoeg ruimte hebt voor alle stempels die je bij grensposten ontvangt. En ik vind het fijner dat het wat dikker is dan vind je het makkelijker in je tas. Voor dagelijkse identificatie heb ik mijn rijbewijs AM (brom/scooterrijbewijs). :)

 

Trouwens welkom terug Dick. Je werd hier gemist!

 

Toevoeging: Ik zie nu dat op 1 januari het paspoort 10 jaar geldig is. Ik baal nu als een stekker, want ik ben in 2008 werd mijn paspoort gestolen en heb toen een nieuw paspoort moeten halen (waarbij ik een strafboete moest betalen omdat mijn paspoort was gestolen, wat ik destijds erg onrechtvaardig vond). Mijn oude paspoort was geldig tot 2009 en zou dus in 2014 verlengd moeten worden, het nieuwe dus tot dit jaar. Dus over 5 jaar moet ik weer een nieuw paspoort halen terwijl een jaartje later ik een paspoort had dat 10 jaar geldig zou zijn. :s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De politie ziet het rijbewijs WEL als zijnde een geldig identiteitsbewijs. (Ik heb vrij weinig met de belastingdienst te maken, zij mogen volgens mij wettelijk niet eens een ID vorderen)

 

Een kopie maken van een ID (kleur al dan niet) is bij wet verboden.

 

Kom maar op :cool:

 

Greener

Ik zie net dat de wet op identificatieplicht inderdaad ook een rijbewijs vermeld. Enkele jaren terug was dat in elk geval niet zo. Blijkbaar is er een wijziging geweest :p.

 

Dat laatste is wel grappig want dat zou betekenen dat elke instantie die dus 'een kopietje nodig is' van je ID strafbaar zou zijn? Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om alsnog een kopietje hier en daar te hebben als back-up :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dick Berts,

laat je toch niet zo snel uit het veld slaan joh!

 

Veel preppers hebben een harde pit, maar er zijn er ook met een zachte pit. Het is overleven geblazen tussen complimenterende kritiek, opbouwende kritiek en afkrakende kritiek. Het voornaamste is: Ze hebben je bericht gelezen, beter dan als je iets schrijft en niemand leest het. Zou je het draadje ook willen opheffen...

 

Alleen, ben jij nou de echte Dick Berts of iemand die doet alsof ie dat is? Want de Dick Berts die ik me nog kan herinneren, die schreef zijn berichten uitermate correct met de daarbij behorende alinea's, vernuftige analytische voorbeelden en het was ook gelijk een machtige cake, nadat je het gelezen had, bleef het tenminste in je hoofd door rommelen.

 

Gegroet,

Vantazzy

 

Dit is de echte, geloof me :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat de wet op identificatieplicht inderdaad ook een rijbewijs vermeld. Enkele jaren terug was dat in elk geval niet zo. Blijkbaar is er een wijziging geweest :p.

 

Dat laatste is wel grappig want dat zou betekenen dat elke instantie die dus 'een kopietje nodig is' van je ID strafbaar zou zijn? Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om alsnog een kopietje hier en daar te hebben als back-up :p

 

Je zou bijna gek worden van die wijzigingen.

En mbt het kopiëren, jep, las een tijd geleden nog een heel stuk jurisprudentie over het "namaken" lees kopiëren van een paspoort.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een nieuwe id kaart aangevraagd, de mijne was al 2 jaar verlopen, onderdruk van vrouwlief toch maar langs de gemeente geweest.

Sla me nou helemaal voor de kop nu ik lees dat het in januari 10 jaar geldig is.

 

Ondertussen al 4 keer met de auto op vakantie geweest in het buitenland. Zonder geldig id of paspoort.

het is was voor mij gewoon een princiepe kwestie.

42,00 euro id 11,00 pasfotos en 2 euro parkeergeld.

 

Als ze een identificatie plicht invoere dan moeten ze ook zorgen dat een id een schappelijke prijs heeft.

Uiteindelijk toch maar gezwicht voor mijn vrouwtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Ik heb net een nieuwe id kaart aangevraagd, de mijne was al 2 jaar verlopen, onderdruk van vrouwlief toch maar langs de gemeente geweest.

Sla me nou helemaal voor de kop nu ik lees dat het in januari 10 jaar geldig is.

 

Ondertussen al 4 keer met de auto op vakantie geweest in het buitenland. Zonder geldig id of paspoort.

het is was voor mij gewoon een princiepe kwestie.

42,00 euro id 11,00 pasfotos en 2 euro parkeergeld.

 

Als ze een identificatie plicht invoere dan moeten ze ook zorgen dat een id een schappelijke prijs heeft.

Uiteindelijk toch maar gezwicht voor mijn vrouwtje.

 

Ik heb alle begrip voor mensen die tot januari wachten, vanwege de tienjarige geldigheid. Maar ik sluit niet uit, dat een aantal mensen die wacht zich voor de kop gaat slaan, als er voor 1 januari een mega shtf uitbreekt. De kans daarop is bepaald niet gering. Iedereen moet daar zijn eigen afweging in maken. Hoe dan ook, ik zou maar blij zijn met mijn nieuwe ID kaart Luna :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Ik respecteer je zeer zeker DickBerts maar dat hebben we al vaker gehoord dat er mischien binnenkort wel een mega shtf kan uitbreken,je zult altijd keuzes moeten maken in je leven wat goed kan uitpakken maar ook zeker slecht.

 

Ik ben blij dat je me respecteert Freeprepper. Bij mij bestaat evenveel respect voor jou en voor alle andere preppers op deze site. Ik heb inderdaad al een flink aantal keren geroepen, dat de boel volgens mij acuut op instorten staat. Toch gebeurde er steeds niets. Had ik ongelijk? Ik kan dat alleen maar hopen. Feit is, dat een van de directeuren van de ECB (niet Draghi) recent in een interview heeft toegegeven, dat we al een aantal keren door het oog van de naald zijn gekropen. We moeten het afwachten. Pas als -met enige afstand- de werkelijke geschiedenis van deze periode geschreven kan worden, zullen we het echt weten. Ik heb altijd voor een vroegtijdige alarmering gekozen. Aan een rookmelder die pas een uur na de brand afgaat, heb je niks. Anderzijds trap je een rookmelder die elke nacht twaalf keer loos alarm geeft natuurlijk ook in elkaar. Nou ja, we doen allemaal ons best om ieder op onze eigen manier een zo goed mogelijke inschatting van de situatie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hiervoor een bron? Volgens mij mag je namelijk zoveel kopieën (van jouw ID) maken als je wil.

 

Bedrijven en instanties mogen niet een kopie van je paspoort bewaren onder de wet gegevensbescherming.

 

http://www.cbpweb.nl/pages/pb_20120712_gebruik-kopie-identiteitsbewijs.aspx

 

Maar of dat ook voor mensen zelf geldt? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hiervoor een bron? Volgens mij mag je namelijk zoveel kopieën (van jouw ID) maken als je wil.

 

In mijn paspoort staat dat je geen reproducties mag maken.

Een kopie valt daar onder in mijn optiek en volgens jurisprudentie.

Zal het eens gaan terugzoeken.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn werk moet ik copien van legentimatie enzv maken officieel mag dat idd niet daar is dus een speciaale mal voor die dingen zoals pasfoto en bepaalde info censureren dan mag het wel legentimeren via een copie mag niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn paspoort staat dat je geen reproducties mag maken.

Een kopie valt daar onder in mijn optiek en volgens jurisprudentie.

Zal het eens gaan terugzoeken.

 

Greener

 

Volgens mij was het net andersom, iemand mag jou niet verplichten om van jouw ID of Paspoort een kopie of reproductie te maken... Zoals ze bijv wel vaak doen bij abonnement voor mobiel.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf.html

 

Zijn zij toch van mening dat ze je anders geen nieuw abbo kunnen verstrekken, maak dan een paar gegevens onleesbaar en schrijf er zelf bij dat die kopie alleen gebruikt mag worden voor dat bedrijf en alleen voor dat doel. Lees verder de tips op de website van bovenstaande link,

@Diazepam niet elke SHTF zal gelijk MEGA zijn, er zijn tal van situaties denkbaar waarbij het erg handig zal blijken te zijn dat jij kunt aantonen wie je bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Weer even terug naar niet vergeten;

 

In 1992 omsingelden de Serviers Sarajevo. De burgemeester wist via een tunnel te ontsnappen om overal in Europa steun te vragen voor zijn ontredderde stad. Ik hem hem toen -met vele anderen- gesproken in het Vakbondsmuseum in Amsterdam. Omdat ik destijds al plannen had voor een boek, vroeg ik hem, of hij nog shtf tips had. "Als alles uitvalt en er ontstaat diepe ellende, dan kan het belang van boeken, muziekinstrumenten, spelletjes en dergelijken niet worden overschat" zei hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Weer even terug naar niet vergeten;

 

In 1992 omsingelden de Serviers Sarajevo. De burgemeester wist via een tunnel te ontsnappen om overal in Europa steun te vragen voor zijn ontredderde stad. Ik hem hem toen -met vele anderen- gesproken in het Vakbondsmuseum in Amsterdam. Omdat ik destijds al plannen had voor een boek, vroeg ik hem, of hij nog shtf tips had. "Als alles uitvalt en er ontstaat diepe ellende, dan kan het belang van boeken, muziekinstrumenten, spelletjes en dergelijken niet worden overschat" zei hij.

 

Daar houdt @CrossbowClan al rekening mee.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vergeet bij een shtf vooral niet wat een onvoorstelbare overlevers wij mensen zijn en wat een schitterende dingen er allemaal mogelijk zijn. Hierbij een bericht waar ik nou echt blij van wordt. Windsurfer steekt de Noordzee over en vaart eventjes met zijn plankje van Engeland naar Nederland. Geweldig!

 

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/alkmaar/article25247093.ece/Windsurfer-uit-Bergen-steekt-Noordzee-over?lref=vptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Het gaat goed met preppers.nl. Steeds meer nieuwe preppers melden zich op de site en er komt voortdurend meer informatie beschikbaar. De toegankelijkheid van die informatie wordt natuurlijk wel een steeds groter probleem. Ok, we hebben de zoekfunctie. En we hebben mods die de nodige moeite doen, om orde te scheppen in de chaos. Toch bestaat er bij mij regelmatig behoefte om in mijn ogen belangrijke prep adviezen nog eens onder de aandacht te brengen. Zeker voor de nieuwe lichting preppers. Helaas leven we in een dualiteit. Voordelen hebben nadelen en omgekeerd. Ik besef terdege, dat zaken herhalen irritant kan zijn, dat indoctrinatie nou ook weer niet de bedoeling is en dat herhalingen niet bijdragen aan de overzichtelijkheid van de site. Maar aan de andere kant zijn sommige dingen zo belangrijk, dat ik ze af en toe opnieuw onder de aandacht wil brengen van de preppersgemeeschap (zie voorbeeld dat zo volgt). Ik heb besloten om daarvoor een nieuw draadje aan te maken. Ik ga het mezelf niet makkelijk maken met plak- en knipwerk, maar proberen om iedere keer weer een nieuwe frisse tekst te maken. hg Dick.

Hoopvolle OP want als nieuweling ben ik nu een week of drie aan het dolen op het forum. Veel dingen opgepikt die nuttig zouden kunnen zijn en minstens net zoveel gelezen wat mij (nu nog) veel te ver gezocht is.

Het meest lastige vind ik structuur aanbrengen op gebied van hier verzamelde informatie en derhalve ook structuur in nog te maken eigen plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hoopvolle OP want als nieuweling ben ik nu een week of drie aan het dolen op het forum. Veel dingen opgepikt die nuttig zouden kunnen zijn en minstens net zoveel gelezen wat mij (nu nog) veel te ver gezocht is.

Het meest lastige vind ik structuur aanbrengen op gebied van hier verzamelde informatie en derhalve ook structuur in nog te maken eigen plannen.

 

Hier al gekeken?:

 

http://preppers.nl/wiki/Hoofdpagina

 

Wat zoek je nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat hetgene wat ik zoek niet bestaat; het ideale utlieme prepperslijstje.

Ben echter realistisch genoeg om te beseffen dat een lijstje voor iedereen anders is door bijv. persoonlijke omstandigheden, woonsituatie, ervaring en financiele middelen.

Eerst maar even 12,50 euro gespendeerd aan een boek op prepgebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat hetgene wat ik zoek niet bestaat; het ideale utlieme prepperslijstje.

Ben echter realistisch genoeg om te beseffen dat een lijstje voor iedereen anders is door bijv. persoonlijke omstandigheden, woonsituatie, ervaring en financiele middelen.

Eerst maar even 12,50 euro gespendeerd aan een boek op prepgebied.

idd die bestaat niet maar als iedereen zijn eigen lijstje zou posten krijgen we wel heel veel mooie voorbeelden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat hetgene wat ik zoek niet bestaat; het ideale utlieme prepperslijstje.

Ben echter realistisch genoeg om te beseffen dat een lijstje voor iedereen anders is door bijv. persoonlijke omstandigheden, woonsituatie, ervaring en financiele middelen.

Eerst maar even 12,50 euro gespendeerd aan een boek op prepgebied.

 

Heb je al wel gekeken op de Wikipagina's? http://preppers.nl/wiki/Hoofdpagina#Hoe_te_beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Weer even terug naar niet vergeten;

 

In 1992 omsingelden de Serviers Sarajevo. De burgemeester wist via een tunnel te ontsnappen om overal in Europa steun te vragen voor zijn ontredderde stad. Ik hem hem toen -met vele anderen- gesproken in het Vakbondsmuseum in Amsterdam. Omdat ik destijds al plannen had voor een boek, vroeg ik hem, of hij nog shtf tips had. "Als alles uitvalt en er ontstaat diepe ellende, dan kan het belang van boeken, muziekinstrumenten, spelletjes en dergelijken niet worden overschat" zei hij.

 

@DickBerts ik heb 6 maanden zonder enige vorm van televisie geleefd en ging dat zelfs lekker vinden , echter geef me 2 dagen geen muziek en ik wordt gek :)

 

leuk je weer terug te zien !!! :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...