Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beveiliging kamp: afrastering met beetmelders?


Aanbevolen berichten

Gast ancestral-viking
Kun je eens vragen naar zijn setup, welk merk en type beetverklikkers?

 

hij zit nu ergens in frankrijk om te karperen :) zal hem eens mailen lijken of hij wat foto,s kan sturen .

 

groetjes A-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja en wat dacht je van camouflage tandpasta? Kan je tenminste lachen in het donker! Ik heb nog wat over. Interesse? Zit wel in een blik, maar dat maakt niet uit toch?

 

tandenpoetsen en het lege blik aan je camo visdraad hangen met wat steentjes erin

we willen toch alles multifunctioneel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik ook eens eens keer gezien heb is dat mensen een blikje met steentjes boven hun slaapplek hingen en dat verbonden met draad om hun kamp heen zodat wanneer mensen het draad om het kamp heen aanstoten het blikje boven hun hoofd ging bewegen.

 

is ook moeilijker om uit te schakelen voor mensen van buitenaf

 

Myronprps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

Webwinkel-6-024-1-.jpg.d564c5d942894038a56dea9ec3cfa2a1.jpg

 

deze set is wat hij zelf gebruikt het is draadloos en als setup een draad aan een boom andere boom beetverklikker met gewichtje aan de lijn om niet teveel last te hebben van de wind , de lijn smeert hij in met camo verf en wordt het onder knie hoogte opgehangen zodat kleine knaagdieren de lijn niet verstoren .....als ie terug is van vakantie stuurt ie een tekening van zijn setup

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder had ik zo anti diefstal alarm, waar als je pin er van uit trok begonnen me dat ding een flink potje lawaai begon te maken. Daar 1 van met een vislijn op kniehoogte, rondom je helemaal kamp dan zit je waarschijnlijk goed.

Weet alleen niet meer precies hoe ze heten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot In de bebouwde kom is het simpelste om waar men moet lopen gewoon kapot glas te gooien en lege blikjes ed

( met of zonder draadjes ertussen ) losse planken gewoon alles wat lawaai maakt op het moment dat je draad gebuikt weet de tegenpartij

dat er iemand is bij afval en vuil niet . tevens je staat er versteld van hoever je het hoort dat men op glas trapt . Wakker worden , nou ik denk dat je dan

veel minder vast slaapt dan nu , sterker nog de vraag of je uberhaubt slaapt . :D

Ik denk dat het zaak is dat je onopgemerkt blijft (zolang mogelijk ) terwijl jezelf wel dingen opmerkt ook kan je draadloos sensoren maken waardoor je bereik groter wordt

en wordt je niet wakker van een belletje je kan altijd nog via een struikeldraad een flare lanceren dan zie je gelijk de hele omgeving :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Eerder had ik zo anti diefstal alarm, waar als je pin er van uit trok begonnen me dat ding een flink potje lawaai begon te maken. Daar 1 van met een vislijn op kniehoogte, rondom je helemaal kamp dan zit je waarschijnlijk goed.

Weet alleen niet meer precies hoe ze heten.

 

Raam-/Deur-Alarm

 

http://www.minigadgets.nl/index.php?action=article&aid=25

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder had ik zo anti diefstal alarm, waar als je pin er van uit trok begonnen me dat ding een flink potje lawaai begon te maken. Daar 1 van met een vislijn op kniehoogte, rondom je helemaal kamp dan zit je waarschijnlijk goed.

Weet alleen niet meer precies hoe ze heten.

 

http://www.sportwaffen-schneider.de/product_info.php/cPath/56_476/products_id/23198

 

pin dr in is stil pin dr uit is pleurisherrie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is belangrijk geattendeerd te worden zonder dat de aanvallers weten dat jij geattendeerd bent.

 

Stel je de situatie voor. dat je zelf op zoek bent met een groepje om van overlevenden de spullen af te pakken, en je raakt een stom visdraadje en er komt veel gepiep. reactie? verspreiden, lampen aan, en gaan voor die banaan.

 

Bij zelfbescherming moet je zo nu en dan proberen te kijken door de ogen van je tegenstander. Dat is een van de beste manieren om je er voor te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
het is belangrijk geattendeerd te worden zonder dat de aanvallers weten dat jij geattendeerd bent.

 

Stel je de situatie voor. dat je zelf op zoek bent met een groepje om van overlevenden de spullen af te pakken, en je raakt een stom visdraadje en er komt veel gepiep. reactie? verspreiden, lampen aan, en gaan voor die banaan.

 

Bij zelfbescherming moet je zo nu en dan proberen te kijken door de ogen van je tegenstander. Dat is een van de beste manieren om je er voor te beschermen.

 

Is dat zo?

 

Je positie is verraden.

Verspreiden gaat niet geruisloos.

Je weet niet waar je "vijand" is (degene die het alarm heeft geplaatst).

 

3x in het nadeel.

Doe je lamp aan: mooi doelwit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo?

 

Je positie is verraden.

Verspreiden gaat niet geruisloos.

Je weet niet waar je "vijand" is (degene die het alarm heeft geplaatst).

 

3x in het nadeel.

Doe je lamp aan: mooi doelwit.

 

We kunnen het wel eens simuleren haha

 

Maar ik had een ander beeld in mijn hoofd, maar jouw visie is ook waar.

 

mijn visie was van een groep geweldadige idioten die na shtf gewoon loslopend en verstopt wild opjagen en beroven.

 

in zon situatie heb je altijd het voordeel zelf wel gewaarschuwd te zijn, maar de belagers nog niet.

 

Maargoed ieder zijn tactiek he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ja lamp maar aan dan ben je gelijk een mooi doelwit.

 

Het gaat om dat je stealh blijft.

Je bent op dat moment gealarmeerd,spullen pakken en na het volgende punt gaan.

Dit heb je al van te voren verkent,

De rest van de club weet dit punt ook.

Dit noem je a,b

Je kan later altijd terug om wat vislijn,vergeten spulletjes weer op te hAlen,

 

Let wel op of er niet iemand zich verstopt heeft wachtend op jou.

 

 

Maar waarvoor ik hier kwam.

Vanaf zat 27-7 Aldi. Wildcamera. 89,99

Buitencamera op batterijen 3sensoren beweging wordt vastgelegd op de se kaart.

Zonder dat de camera onnodig aanstaat.

Infrarood led maken nachtopnames mogelijk.beelden terugkijken op scherm binnenin

 

Ik zou deze gebruiken bij een meer permanente plaats.

Op deze manier zie je de vijand sterkte/soort wapens.

 

Nu ga ik hem gebruiken,om te kijken wat er zoal om mijn huis heen loopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je onderweg bent met je BOB/INCH en je hebt geen groep om een wacht af te wisselen.

Hoe beveilig je dan je tijdelijk 'kamp' tijdens een shtf?

 

Als ik in m'n eentje een hazenslaapje moet pakken, denk ik niet dat ik daarvoor speciaal een paar ons aan spullen voor ga meenemen in de vorm van beetverklikkers oid. 't Kost ook best wat tijd en planning om een effectief geïmproviseerd alarm op te zetten. Lijkt me bijvoorbeeld knap lastig als het al donker is.

 

Proberen een zo veilige mogelijke plek te zoeken en eventueel het merendeel van je je gear een 50 meter verderop verstoppen.

 

Tijdens liftavonturen wel eens bovenop garageboxen geslapen. Lig je mooi uit het zicht. :) Greppeltjes waren ook favoriet.

 

My 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ja lamp maar aan dan ben je gelijk een mooi doelwit.

 

Het gaat om dat je stealh blijft.

Je bent op dat moment gealarmeerd,spullen pakken en na het volgende punt gaan.

Dit heb je al van te voren verkent,

De rest van de club weet dit punt ook.

Dit noem je a,b

Je kan later altijd terug om wat vislijn,vergeten spulletjes weer op te hAlen,

 

Let wel op of er niet iemand zich verstopt heeft wachtend op jou.

 

 

Maar waarvoor ik hier kwam.

Vanaf zat 27-7 Aldi. Wildcamera. 89,99

Buitencamera op batterijen 3sensoren beweging wordt vastgelegd op de se kaart.

Zonder dat de camera onnodig aanstaat.

Infrarood led maken nachtopnames mogelijk.beelden terugkijken op scherm binnenin

 

Ik zou deze gebruiken bij een meer permanente plaats.

Op deze manier zie je de vijand sterkte/soort wapens.

 

Nu ga ik hem gebruiken,om te kijken wat er zoal om mijn huis heen loopt

 

Wat adviseer je dan in de situatie zoals beschreven?

(SHTF, onderweg met je BOB)

Heb je een linkje naar die wildcamera, lijkt me ook wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vislijn,met belletjes,blik steentjes.

Dit is ook niet erg als je dit kwijt raakt.

Jij bent op dat moment gealarmeerd.

En kan een veiliger plek opzoeken.

Voel er ook wel wat voor om je spullen verder op te leggen(verstopt).

 

Geloof dat je de camera ook wel op de Aldi site kan vinden bij folders

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, @ Ronin Kogaratsu, @Fubar...:D

 

Op de SC moeten sowieso altijd wachters paraat zijn, dag en nacht.

Bij een alarm stel ik me voor dat de overige bewakers hun vooraf besproken positie innemen.

Dan zien we het graag dat de aanvallers hun hoofdlamp aanzetten om te kunnen zien waar ze lopen.

 

@Fubar, ik ben het niet met je eens dat we dan z.s.m. onze spullen moeten pakken en vluchten... ons eten groeit daar ook :rolleyes:

 

Grrrrrrr... we shall never surrender... Grrrrrrr ;)

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...