Ga naar inhoud
GENEGEERD

30 jaar oude rijst ...


Aanbevolen berichten

De rijst is van voor 1 januari 1984 want toen werd het BTW percentage voor het lage tarief verhoogd van 4% naar 5% (en is sindsdien gestegen naar de huidige 6%).

 

Inkoopprijs van de rijst is 875 (guldencent neem ik aan), BTW is 35. Verkoopprijs is 910. 35 is 4% van 875.

 

http://www.btwtarief.net/btw-tarief-historie/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Niet eens muf? Dat zou echt een meevaller zijn.

Als ik binnenkort de rijst hier heb, zal ik wat mooie closeups maken en ..... misschien .... zelfs ..... een maaltijd ... ermee .... maken ... Ik beloof nog niks ;)

 

Wat me zo op de foto wel opvalt, is dat het lijkt of het lekker dik plastic is waarvan de verpakking is gemaakt. Ik koop zelf meestal zakken Euroshopper surinaamse long grain rijst, want die is net iets minder dan een euro per kilo. Die is dus enorm goedkoop. Echter, de plastic verpakking is ook wel ontzettend dun. Vraag me daar wel bij af of dat materiaal ook wel enigzins de tand des tijds doorstaat ...

 

Had het zelf ook gewoon in de originele verpakking in krat met deksel bewaard wel koel en donker.

Was niet muf of wat dan ook gewoon goed eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Eindelijk een vervolg op het verhaal van de 30 jarige rijst. Goed en slecht nieuws. Het goeie nieuws is: ik leef nog steeds! Maar ik heb er dan ook nog steeds niet van gegeten :)

 

Het slechte nieuws is .... kijk even mee naar de foto's ....

 

Om deze zak rijst gaat het

 

rijst1-small.jpg.9cae6b04c3ecce9bcf2291a62e69b5d2.jpg

 

 

Hmmm, waarom zit daar schilderstape aan de bovenkant?

En wat voor beestjes lopen daar? (in cirkel)

 

rijst2-small.jpg.5e0fe5a80c086c0e264324e0ad8e7d77.jpg

 

 

De tape eraf halen.

Aha, daarom was hij dichtgeplakt.

Muizen?

 

rijst3-small.jpg.f935b5ac743aa3d4df3e1fbd39f16d6a.jpg

 

 

Kan je (30 jaar oude?) pissebedden ook eten?

 

rijst4-small.jpg.e1c439480b091064fe9c3958d27aacdd.jpg

 

 

Kortom: hoe desperaat moet ik zijn om dit nu te willen eten?

 

Wat wel leuk is: @Mr. Gold heeft toegezegd dat als ik het doe, dat hij gezellig mee eet. Begin oktober zitten we bij elkaar voor admin overleg [lees: Eindspel van Breaking Bad kijken] ;) dus wie weet gaan wij strijdend en preppend met Heisenberg ten onder! Keep you posted.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dr.Prepper: Ziet er lekker uit de Fukushima Sushi! :p

 

Je kunt ook een baal bij Simurgh neerleggen en iedere besteller wat lekkere rijst met extra's opsturen.

 

Loop je wel een kans dat de bezoekersaantallen van de site dramatisch terug lopen! :rolleyes:

 

Niet dat we er hier veel kans op lopen, maar het hanta virus gaat dat dood door het koken?

'k Denk van wel, ik zie regelmatig programma's waar ze aanraden knaagdieren goed door te garen ivm dit virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Fuck, ik maar hopen dat jullie dit allang vegeten waren ... ;) maareh, de zak is gone. Kliko. Foetsie. Mevrouw Prepper vond em te smerig om in huis te bewaren en ik heb haar ouderwets haar zin gegeven ;)

 

Hoeveel punten aftrek van mn prepscore geeft dit? :(

 

In de eerste post staan op de foto meerdere zakken en je spreekt ook over "Binnenkort krijg ik een zak van haar", lijkt mij dat er nog meerdere zakken moeten zijn, of zijn die toen ook al in de kliko verdwenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...