Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlees in blik


Jester

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 193
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@dR3

 

Dankjewel voor de link.

Toen ik begon met lezen had ik meteen al iets van...wat zegt het aantal berichten over mijn prepwijsheid? Maar er stonden al genoeg bijdehante teksten dus heb ik het maar gelaten.

Ik vind het prima en goed zo...en ben weer wat wijzer...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er heerlijk uit! ;)

Maar ff serieus....heb je het al geproefd? Ik heb staan twijfelen of ik ze zou kopen, misschien moet ik t maar eens gaan proberen te eten, maar ik vrees t ergste.

 

Grtz,

B0nk

 

Vandaag heb ik de ham gegeten.

Is erg zout en papperig maar ja voor nood best te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die ham kan best lekker zijn. Vind ik ook, met uitjes gebakken, in kleine stukjes en dan door de bami of door de macaroni. Gaat best.

 

Wat wij ook lekker vinden, is de pastasaus van de LIDL, die wat smallere potten. Ze zijn er met basilicum en olijven. Die zijn daarom wat off-topic dus. Maar in de bolognese-saus zit gehakt en die is zowel on-topic als erg lekker. Een manier om groente en eiwit binnen te krijgen, al is de koe er waarschijnlijk hard doorheen gerend. Veel sporen heeft hij niet achtergelaten, maar de smaak is OK.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder eens gezet had ik afgelopen weekend mijn Duitse vrienden op bezoek .

Die hebben me weer goed voorzien van blikje vlees .

Ik heb 6 soorten varkens vlees in blik gekregen en 2 soorten kip .

Van iedere soort 6 blikjes , dit maakt 48 blikjes .

Zo heb ik weer een maaltje voor een paar weken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder eens gezet had ik afgelopen weekend mijn Duitse vrienden op bezoek .

Die hebben me weer goed voorzien van blikje vlees .

Ik heb 6 soorten varkens vlees in blik gekregen en 2 soorten kip .

Van iedere soort 6 blikjes , dit maakt 48 blikjes .

Zo heb ik weer een maaltje voor een paar weken .

 

Geert

 

En nou maar hopen dat t smaakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gisteren gekonfijte eend uit blik gegeten. Geen enkele vleessoort uit blik vind ik lekker dus daar ben ik heel zuinig op :) Als de nood aan de man komt smaakt alles dus die blijven gewoon in de voorraad staan.

 

Dit blik heb ik 'n jaar geleden gekocht en omdat ze om deze tijd van het jaar wel weer in het assortiment zullen komen, wilde ik het eerst proeven.

Heerlijk gegeten en het vlees is perfect. Echt 'n aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vandaag een blik Unox 'hotdogs' opengetrokken en er 2 opgegeten.

Smaken verschillen misschien, maar deze worsten lijken nergens op.

Gelukkig was dit het enige blik wat ik had, en inmiddels ligt de rest van het blik met inhoud in de vuilbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een blik Unox 'hotdogs' opengetrokken en er 2 opgegeten.

Smaken verschillen misschien, maar deze worsten lijken nergens op.

Gelukkig was dit het enige blik wat ik had, en inmiddels ligt de rest van het blik met inhoud in de vuilbak.

 

Ach wanneer je honger hebt, dan vreet je alles.;)

 

Ik heb inmiddels wat Struik, Unox, Huis Merk worsten liggen en koop ze alleen in de aanbieding. Soms valt de smaak tegen, maar dan kun je altijd nog wat kruiden of saus erop smakken. Het is maar een snelle hap en\of noodvoer.

 

Moet er niet aan denken 3 maanden worsten te moeten eten, maar dat is met alles in blik.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wanneer je honger hebt, dan vreet je alles.

 

Misschien. Maar ik kom er liever nu achter wat wel lekker is, en handig om wat van op voorraad te hebben.

 

Die bockworsten van de Aldi, zowel die in glazen pot als ook in blik. Die zijn wel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien. Maar ik kom er liever nu achter wat wel lekker is, en handig om wat van op voorraad te hebben.

 

Die bockworsten van de Aldi, zowel die in glazen pot als ook in blik. Die zijn wel lekker.

 

Die heb ik ook:rolleyes:. Misschien sowieso een tip dat worsten van een Duitse fabrikant meestal goed te eten zijn. Dus Aldi, Lidl en dergelijke.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet zo voor bereid vlees in blik of voor worsten. Bevatten vaak veel te veel zout en vieze e-nummers. Was al lang benieuwd naar de kip in blik van het merk Target: 90 gram kipfilet per blikje zonder bewaarmiddelen, wel met zout: 1,2 gram per 100 gram kipfilet. Verder dus geen toevoegingen.

 

Vandaag zag ik ze staan in de locale Delhaize. Kost normaal 3.09 euro per 2x90 gram maar nu -0,50 euro omdat het een nieuw product is in hun assortiment, dus 2.59 per 2x90 gram.

 

Zonet eentje opengedaan en geproefd en ik moet zeggen dat het heel lekker is, proeft gewoon naar kip, dus je kan er zelf mee aan de slag in de keuken.

 

Productiedatum mei 2014, tht mei 2016, maar wij weten beter natuurlijk.

113 kcal/100g

26g eiwit/100g

 

 

Ga morgen nog een twintigtal stuks halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zag ik ze staan in de locale Delhaize. Kost normaal 3.09 euro per 2x90 gram maar nu -0,50 euro omdat het een nieuw product is in hun assortiment, dus 2.59 per 2x90 gram.

 

In de aanbieding dus 16.39 euro p/kg en normaal 17.17 p/kg kip?

Ik vind het nogal duur, is dit niet beter te wecken ofzo?

 

Aan de ander kant lekker makkelijk, voor 25.90 1.8KG lekkere kipfilet in huis :)

 

113 kcal/100g

26g eiwit/100g

 

Voor 113 kcal betaal je dus 2.88 euro

 

Voor spaghetti van de AH betaal je voor 100 gram 0.36 euro met 350 kcal

http://www.ah.nl/producten/product/wi62028/ah-spaghetti

 

Dus ongeveer 0.11 euro voor 113 kcal spaghetti tegen 2.88 kipfilet in blik

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de aanbieding dus 16.39 euro p/kg en normaal 17.17 p/kg kip?

Ik vind het nogal duur, is dit niet beter te wecken ofzo?

 

Aan de ander kant lekker makkelijk, voor 25.90 1.8KG lekkere kipfilet in huis :)

 

 

 

Voor 113 kcal betaal je dus 2.88 euro

 

Voor spaghetti van de AH betaal je voor 100 gram 0.36 euro met 350 kcal

http://www.ah.nl/producten/product/wi62028/ah-spaghetti

 

Dus ongeveer 0.11 euro voor 113 kcal spaghetti tegen 2.88 kipfilet in blik

Maar dan heb je nog geen eiwitten binnen pasta zoals spaghetti is pure koolhydraten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...