Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dick Berts EenVandaag


techie

Aanbevolen berichten

Er is genoeg land.

Dat blaat men.

Maar men blaat niet dat de politiek zeer waarschijnlijk niet in staat is vlot te reageren met ook nog eens passende maatregelen.

Overbrug dus maar een jaar of 1.5 voordat de zaak om is.

En waar komt in een afgesloten Nederland de energie vandaan?

Dat gaat dus niet lukken....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Natuurlijk is er allemaal niets aan de hand in Nederland :D Blijf het wel apart vinden dat onze nieuwe baas daar in 2008 toch echt anders over dacht. Zie onderstaande link en oordeel :p

 

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/904881/2008/05/06/Prins-Beschaving-is-maar-een-dun-laagje.dhtml

 

Ook in Nederland is drinkwater géén vanzelfsprekendheid’, waarschuwde de watermanager-prins.

 

Super dit artikel uit 2008, dank je, het is nu meer actueel dan ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke wijze ervaren wij daar positieve effecten van? (van Wim Lex' acties m.b.t. water)

 

 

 

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3413791/2013/03/22/Willem-Alexander-tijd-zit-erop-passie-voor-water-blijft.dhtml

 

 

Onze prins heeft zich ingezet voor heel veel mensen. dus er zijn veel mensen die er de positieve effecten van hebben ervaren. jouw glas water komt waarschijnlijk al uit de kraan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prins zei in het betreffende artikel in Trouw: 'Laten we niet wachten op grote rampen of wateroorlogen. Laten we niet wachten op het moment dat de pijn toeslaat en we pas echt zullen weten wat goed water waard is'.

 

Uit dit citaat blijkt de houding van de prins t.o.v. het voorbereiden op rampspoed. Voor wat dat betreft hadden ze in het artikel van Eén Vandaag beter een combi kunnen maken tussen Willem Alexander en Dick Berts. Dat had wat beter binnen gekomen bij het volk binnen dacht ik zo :-) (met alle respect voor het vriendelijke oudere echtpaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3413791/2013/03/22/Willem-Alexander-tijd-zit-erop-passie-voor-water-blijft.dhtml

 

 

Onze prins heeft zich ingezet voor heel veel mensen. dus er zijn veel mensen die er de positieve effecten van hebben ervaren. jouw glas water komt waarschijnlijk al uit de kraan

 

 

En toch blijf ik het vreemd vinden dat nu hij het stokje overneemt dit juist naar buitenkomt over het water.

 

Er speelt al langer 'n wateroorlog en ergens heb ik daar hier 'n link over geplaatst...weet alleen niet meer waar..:confused:....en dit koningshuis schijnt daar ook in te zitten.

 

Denk dat hij destijds hele andere motieven had om zich hier mee bezig te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erebaantje tot 'ie koning kon worden. Sanitatie is hier redelijk op orde dus waht heb ik er hier van gemerkt?

Dat drinkwater geen vanzelfsprekenheid is weten we. We hebben water op voorraad en filters enzomeer beschikbaar.

Maar waar blijft publicatie van de resultaten van een stresstest voor o.a. het water zoals in Dick's boekje in een scenario beschreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prins zei in het betreffende artikel in Trouw: 'Laten we niet wachten op grote rampen of wateroorlogen. Laten we niet wachten op het moment dat de pijn toeslaat en we pas echt zullen weten wat goed water waard is'.

 

Uit dit citaat blijkt de houding van de prins t.o.v. het voorbereiden op rampspoed. Voor wat dat betreft hadden ze in het artikel van Eén Vandaag beter een combi kunnen maken tussen Willem Alexander en Dick Berts. Dat had wat beter binnen gekomen bij het volk binnen dacht ik zo :-)

 

Bedankt Richa voor de duidelijke uitleg.Jij hebt het artikel op de juiste manier gelezen.Ik vond met name de uitleg over "het dunne laagje dat we beschaving noemen" een scherpe opmerking van de Prins. Dit ging nu alleen over Groningen maar wat als dit landelijk is.....Met alle beperkingen die de Prins in zijn teksten heeft roept hij hier toch echt wel op om te gaan voorbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erebaantje tot 'ie koning kon worden. Sanitatie is hier redelijk op orde dus waht heb ik er hier van gemerkt?

Dat drinkwater geen vanzelfsprekenheid is weten we. We hebben water op voorraad en filters enzomeer beschikbaar.

Maar waar blijft publicatie van de resultaten van een stresstest voor o.a. het water zoals in Dick's boekje in een scenario beschreven?

 

je leeft niet als enige op de wereld, en er zijn enorme gebieden waar ze geen water uit de kraan krijgen. dus JIJ hebt er weinig van gemerkt, maar mensen die het echt nodig hebben wel. ere baantje of niet, zijn rol als prins zorgde wel dat de deuren sneller opengingen. Ik vind het een goede zaak dat hij zich ingezet heeft in water management, een van de eerste levensbehoeften van de mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erebaantje tot 'ie koning kon worden. Sanitatie is hier redelijk op orde dus waht heb ik er hier van gemerkt?

Dat drinkwater geen vanzelfsprekenheid is weten we. We hebben water op voorraad en filters enzomeer beschikbaar.

Maar waar blijft publicatie van de resultaten van een stresstest voor o.a. het water zoals in Dick's boekje in een scenario beschreven?

 

Hoi @jobs. Het ging mij er niet om om een discussie te beginnen over het nut van de Prins. Het viel mij gewoon op dat de overheid beweert dat we alles wel onder controle hebben terwijl de Prins in dit artikel meld dat hijzelf weinig vertrouwen heeft in die denkwijze en watervoorziening in combinatie met het voorvalletje in Groningen als voorbeeld gebruikt om dit uit te leggen. Tijdens dat zelfde voorval was het met de sanitatie dus niet op orde met als gevolg dat mensen hun ware aard lieten zien in de supermarkt. Als je dit dan vergelijkt met het verhaal over samen lekker landbouwertje spelen ga je toch twijfelen. Afwachten totdat anderen iets doen waar ik iets van merk is niet echt mijn ding maar daarom prep ik dan ook.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen,

 

Preppen is voor domme gekken.

Wordt niet zelfvoorzienend, want je bent toch geen oude hippie?

 

Slaap zacht en welterusten.

 

P.S.,

 

Kijk lekker veel T.V.

 

 

Vond het een genot om dat echtpaar te zien, gelukkig op hun eigen manier:D

 

Goede aflevering en leuk om Dick Berts weer in actie te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

je leeft niet als enige op de wereld, en er zijn enorme gebieden waar ze geen water uit de kraan krijgen. dus JIJ hebt er weinig van gemerkt, maar mensen die het echt nodig hebben wel. ere baantje of niet, zijn rol als prins zorgde wel dat de deuren sneller opengingen. Ik vind het een goede zaak dat hij zich ingezet heeft in water management, een van de eerste levensbehoeften van de mens.

 

 

 

Ach wat doet hij het toch goed......en weet van de prins geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. :)

 

Dat echtpaar kon ik al natuurlijk:

 

http://www.hebikietsgemist.nl/aflevering/86383/nederland-2/joris-showroom/aflevering-24.html

 

Thanx @Heksenboot, had deze nog niet eerder gezien. Gelijk maar even gekeken,...

Kan intens genieten van zulke mensen. Ze bestaan gelukkig nog en dat dat maar mag blijven en meer mensen het licht zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Thanx @Heksenboot, had deze nog niet eerder gezien. Gelijk maar even gekeken,...

Kan intens genieten van zulke mensen. Ze bestaan gelukkig nog en dat dat maar mag blijven en meer mensen het licht zullen zien.

 

Komt wel goed. :)

We zijn hier al lekker bezig.

Op die site waar Dick Berts een stukje schreef, kunnen ze er ook wat van:

 

http://www.zoalsjijwilt.nl/7-tips-voor-uw-eigen-eetbare-hof-van-eden/

 

De belgen:

 

http://t-over-leven.dansfans.be/index.php/home

 

Ja toch? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dit is geen onderzoek geweest slechts een zieke gedachte kronkel van een door de overheid betaalde pennenlikker om een verhaaltje op te schrijven wat de bevolking gerust moet stellen.

 

Het ligt er natuurlijk aan wat de onderzoeksvraag was; als die vraag was 'heeft NL voldoende grond om onafhankelijk van voedsel import te zijn?' dan lijkt me dat die vraag beantwoord is. Of dat ooit nodig is, hoelang het duurt voordat 'we' onafhankelijk zijn en hoe die weg verloopt zijn andere vragen (waar wij overigens andere antwoorden op hebben dan de overheid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...