Changing the mindset Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Huidige EDC: In m'n jas -Mini-EHBOkit van Heltiq, met daarin: -Isoleerdeken -20 x 500mg paracetamol -schaartje -pincet -driekantedoek -elastisch fixatiewindsel -losse pleisters -pleisterrolletje -gaaskompres -wegwerphandschoenen -kinderpleisters -Cold Steel Pocket Shark -Care Plus pro hygiene gel -half rolletje pepermunt -ortoplastieken -ikzilight (fiets)lampje -kammetje -zonnebril Aan het lijf gegroeid: Cold Steel Rajah III Leatherman Wave 2 + bitkit Quartz horloge (echthema) -Cat B10 Smartphone -Sleutelbos: -Olight S10 Baton -Minifiresteel -Flesopener -Nagelknipper -Berg sleutels -Aansteker -Portemonnee met nodige documentatie Suggesties altijd welkom. C Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Ik weet zeker wat een EDC is ja Ik heb dat altijd ook bij me, mijn EDC is eigenlijk ook bijna een BOB...enorm groot en loodzwaar eigenlijk..niet echt handig maar ik wil geen concessies nemen haha. Heb een complete EHBO kit bij me als wel als survival items, extra water, voedsel etc Met een SHTF scenario valt alle hygiene weg, t is dus heel belangrijk om jezelf goed te kunnen verplegen mocht je een wond(je) krijgen. Dat zal dan namelijk veel sneller ontsteken. Wij kennen dat nu niet, maar een ontsteking kan redelijk nasty worden. Hij is zeker heel erg compleet! Ik wil alleen niet dat hij straks zichzelf niet kan behelpen als hij gewond raakt ondanks de goede voorbereidingen! Daar zit je dan, gewond, met je spullen. Zou erg zuur zijn, wou hem de tip meegeven, elke levende prepper is een goeie prepper ps. Ik heb ze natuurlijk ook in me BOB zitten Oké top, thanx voor je reactie en thanx dat je m'n vraag niet verkeerd opvatte Dan is jouw EDC ook ongelofelijk uitgebreid zeg, jeetje mina Je beargumentatie ben ik het overigens helemaal mee eens, en ook ik zie preppers het liefst levend ps Shush is een zij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Windmill Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Huidige EDC: In m'n jas -Mini-EHBOkit van Heltiq, met daarin: -Isoleerdeken -20 x 500mg paracetamol -schaartje -pincet -driekantedoek -elastisch fixatiewindsel -losse pleisters -pleisterrolletje -gaaskompres -wegwerphandschoenen -kinderpleisters -Cold Steel Pocket Shark -Care Plus pro hygiene gel -half rolletje pepermunt -ortoplastieken -ikzilight (fiets)lampje -kammetje -zonnebril Aan het lijf gegroeid: Cold Steel Rajah III Leatherman Wave 2 + bitkit Quartz horloge (echthema) -Cat B10 Smartphone -Sleutelbos: -Olight S10 Baton -Minifiresteel -Flesopener -Nagelknipper -Berg sleutels -Aansteker -Portemonnee met nodige documentatie Suggesties altijd welkom. C Ziet er goed uit Gooi anders nog 2 of 3 non-alcoholic doekjes in je ehbo. Zijn zo klein die passen er wel bij! Draag je wel altijd water bij je? Of kan die hygiëne gel ook daarvoor gebruikt worden? Doekjes zijn vaak wel wat handiger om goed te kunnen smeren ergens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Windmill Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Oké top, thanx voor je reactie en thanx dat je m'n vraag niet verkeerd opvatte Dan is jouw EDC ook ongelofelijk uitgebreid zeg, jeetje mina Je beargumentatie ben ik het overigens helemaal mee eens, en ook ik zie preppers het liefst levend ps Shush is een zij Oh oopsie! Zoveel vrouwen hier! Haha "Hij is zeker heel erg compleet!" met hij bedoelde ik de EDC trouwens Maar goed om t weten. Nee je had hem respectvol, goed en politiek correct gesteld, als ik t verkeerd had opgevat was dat mijn fout geweest. Ja ik had mijn EDC laatst al in een voorstel draadje geplaatst. Zal dat hier ook nog ff doen en dan tag ik je wel. Gelukkig maar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 "Hij is zeker heel erg compleet!" met hij bedoelde ik de EDC trouwens Maar goed om t weten. Het ging mij dan ook om dit stukje Ik wil alleen niet dat hij straks zichzelf niet kan behelpen als hij gewond raakt ondanks de goede voorbereidingen! Daar zit je dan, gewond, met je spullen. Zou erg zuur zijn, wou hem de tip meegeven, elke levende prepper is een goeie prepper Ben benieuwd naar je EDC Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Windmill Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 @Loreen Ooooooops. Je hoort t van me. @Shush excuses mevrouw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Ziet er goed uit Gooi anders nog 2 of 3 non-alcoholic doekjes in je ehbo. Zijn zo klein die passen er wel bij! Draag je wel altijd water bij je? Of kan die hygiëne gel ook daarvoor gebruikt worden? Doekjes zijn vaak wel wat handiger om goed te kunnen smeren ergens. bijna altijd water. Zoiezo wanneer ik met de fiets ben. Te voet moet ik ff een systeem voor verzinnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Windmill Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 bijna altijd water. Zoiezo wanneer ik met de fiets ben. Te voet moet ik ff een systeem voor verzinnen. Een rugzak met drinkfles? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Altijd water of iets te drinken in welke EDC in welke situatie dan ooit. Daarop is bij mij geen uitzondering mogelijk. Ooit een keer in een lange file terechtgekomen. De fles water zat vol schimmel. En ik had 1 kauwgumpje bij. Het kauwgumpje was na 2 uur poeder.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Het werd wel eens tijd om ook mijn EDC hier eens neer te zetten, bij deze dus. In de Maxpedition Fatty pack zit: Aan de voorkant onder de mesh: - 2x kippenbouillon zakje - Olight 3S zaklampje - aansteker (gaat er denk ik nog uit, zit nog een in de pouch). Aan een van de ritsen die ik er blindelings uit kan trekken zit: - BCB noodfluitje - klein nagelschaartje - Boker titanium tool (kan iets mee worden open gewrikt en er zit een klein pennetje op waar een raam mee kan worden ingeslagen) - Leatherman 'karabiner' o.i.d waar een flessenopener op zit, een hex bithouder en nog een geribbeld stukje waarvan ik nog steeds niet weet wat het moet voorstellen. Binnenkant L - Tector stofmasker - Klein notitie boekje met daarin adressen, telefoonnummers, SHTF tips en een kopie van mijn ID en verzekerings pas, en wat foto's - Watervaste marker met een grote en een kleine schrijfpunt, - spork - roller voor insecten beten en brandnetels, - Fallkniven DF24 messen slijpertje In de 'rug' zit 10 meter opgerold 550 paracord Binnenkant R Op het rits vak: - Victorinox Outrider - Groot mes - Schaar - Zaag - Blikopener / kleine schroevendraaier - Kruiskop schroevendraaier - Grote platte schroevendraaier - Kurkentrekker met mini schroevendraaier voor m'n bril - Ultra clean hand wipes (ideaal om even je gezicht mee te wassen) - Zakdoekjes - 2,5 meter opgevouwen BBQ alu folie - 2 X wetfire pakjes - Nog een aansteker met daaromheen een elastiek zodat het gas er niet uit kan lopen In het ritsvak: - Ziplock zakje met daarin: - 1 rekverband - 1 steunverband - Aleve (4) - Aleve Feminax (2) - Paracetamol (4) - Ibuproven (4) - ORS (2) - Klein rolletje tape - lippenbalsem - OASIS waterzuiverings tabletten (strip) - vingerpleisters - Betadine pleisters - wond reinigings doekjes groot (2) - .. En in het klein (2) - blaar pleisters (verschillende maten) - spiegeltje - klein naai setje - watervaste lucifers - opengemaakte tampon (was over van de laatste vuur sessie) - maandverbandje - USB met belangrijke info - klein zakje zout - klein zakje suiker En er nog naast een klein flesje antibacteriële hand spray, LMF flint en striker en een reddings deken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Waarom hebben jullie vaak een redelijk groot mes dat kan toch ook voor problemen zorgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 @Maritimesurvival De grootte van m'n zakmes valt op zich wel mee, is maar een centimeter of 2 groter dan een 'normaal' Victorinox zakmes. Volledig legaal ook nog. Ik gebruik m'n mes meestal in de tuin, en een wat groter lemmet is dan handiger dan een kleintje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Mooi setje @Zefanja! Erg compleet ook voor in zo'n klein tasje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Waarom hebben jullie vaak een redelijk groot mes dat kan toch ook voor problemen zorgen Een beetje prepper zal vast wel weten waar zijn/haar mes de wet snijdt;). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Ik heb die van mij alleen maar mee als ik naar het bos ga verder niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Een beetje prepper zal vast wel weten waar zijn/haar mes de wet snijdt;). Knivesandtools heeft daar een handige uitleg over Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 @elloco999 thanks, het heeft ook even geduurd voor het allemaal bij elkaar gesprokkeld was, maar goed, ben nu ook bijna klaar met m'n EDC. Scheelt weer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 23 juli 2015 Delen Geplaatst: 23 juli 2015 Het werd wel eens tijd om ook mijn EDC hier eens neer te zetten, bij deze dus. In de Maxpedition Fatty pack zit: Aan de voorkant onder de mesh: - 2x kippenbouillon zakje - Olight 3S zaklampje - aansteker (gaat er denk ik nog uit, zit nog een in de pouch). Aan een van de ritsen die ik er blindelings uit kan trekken zit: - BCB noodfluitje - klein nagelschaartje - Boker titanium tool (kan iets mee worden open gewrikt en er zit een klein pennetje op waar een raam mee kan worden ingeslagen) - Leatherman 'karabiner' o.i.d waar een flessenopener op zit, een hex bithouder en nog een geribbeld stukje waarvan ik nog steeds niet weet wat het moet voorstellen. Binnenkant L - Tector stofmasker - Klein notitie boekje met daarin adressen, telefoonnummers, SHTF tips en een kopie van mijn ID en verzekerings pas, en wat foto's - Watervaste marker met een grote en een kleine schrijfpunt, - spork - roller voor insecten beten en brandnetels, - Fallkniven DF24 messen slijpertje In de 'rug' zit 10 meter opgerold 550 paracord Binnenkant R Op het rits vak: - Victorinox Outrider - Groot mes - Schaar - Zaag - Blikopener / kleine schroevendraaier - Kruiskop schroevendraaier - Grote platte schroevendraaier - Kurkentrekker met mini schroevendraaier voor m'n bril - Ultra clean hand wipes (ideaal om even je gezicht mee te wassen) - Zakdoekjes - 2,5 meter opgevouwen BBQ alu folie - 2 X wetfire pakjes - Nog een aansteker met daaromheen een elastiek zodat het gas er niet uit kan lopen In het ritsvak: - Ziplock zakje met daarin: - 1 rekverband - 1 steunverband - Aleve (4) - Aleve Feminax (2) - Paracetamol (4) - Ibuproven (4) - ORS (2) - Klein rolletje tape - lippenbalsem - OASIS waterzuiverings tabletten (strip) - vingerpleisters - Betadine pleisters - wond reinigings doekjes groot (2) - .. En in het klein (2) - blaar pleisters (verschillende maten) - spiegeltje - klein naai setje - watervaste lucifers - opengemaakte tampon (was over van de laatste vuur sessie) - maandverbandje - USB met belangrijke info - klein zakje zout - klein zakje suiker En er nog naast een klein flesje antibacteriële hand spray, LMF flint en striker en een reddings deken. Zeker mooie set, goed uitgebreid. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 31 juli 2015 Delen Geplaatst: 31 juli 2015 - Papieren (Paspoort, ID Kaart etc...) - Zakmes (12-Delig) - Gewoon mes - Horloge met wereldklok, compas, geigerteller en barometer - Zaklamp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Catharact Geplaatst: 31 juli 2015 Delen Geplaatst: 31 juli 2015 - Papieren (Paspoort, ID Kaart etc...) - Zakmes (12-Delig) - Gewoon mes - Horloge met wereldklok, compas, geigerteller en barometer - Zaklamp Welk horloge heb je? Ik ben me momenteel aan het orienteren in die markt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 1 augustus 2015 Delen Geplaatst: 1 augustus 2015 Ik heb een G-Shock AW-591, ik heb de geigerteller er later door een juwelier in laten zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 1 augustus 2015 Delen Geplaatst: 1 augustus 2015 Ik heb een G-Shock AW-591, ik heb de geigerteller er later door een juwelier in laten zetten. En als je batterij leeg is, wat dan ? (Ik heb een liefde voor automaten) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 1 augustus 2015 Delen Geplaatst: 1 augustus 2015 Ik heb een G-Shock AW-591, ik heb de geigerteller er later door een juwelier in laten zetten. vanwaar heb je die geigerteller ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 1 augustus 2015 Delen Geplaatst: 1 augustus 2015 En als je batterij leeg is, wat dan ? (Ik heb een liefde voor automaten) Ik heb zelf nog extra batterijen en weet ook hoe ik deze erin moet zetten. Dus dat is geen probleem. vanwaar heb je die geigerteller ? Die heeft mijn juwelier erin laten zetten, ik weet niet waar hij hem vandaan heeft maar dit is de juwelier waar ik naartoe ben gegaan. (http://www.juwelierdriesser.nl/) Ik heb hem vanwege de kans op radiatie na bijvoorbeeld een nucleare explosie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 4 september 2015 Delen Geplaatst: 4 september 2015 Wat we ook kunnen leren van de berichten/beelden over de vluchtelingen/migranten... Deze mensen vertrokken vaak met een BOB, maar er bleef een EDC over. 'Whats in my bag'? https://medium.com/@theIRC/what-s-in-my-bag-758d435f6e62 Even los van de discussie over wel/geen vluchteling of migrant en wat je daar verder van vind enz.: Stel je eens voor dat je zelf ons land moest ontvluchten...dan hoop je toch als Prepper dat je er net iets meer in kunt meenemen. Maar ja, daar heb je dus in sommige gevallen geen invloed op zoals je in de commentaren op die foto's kunt lezen. Dus zou je eigenlijk een EDC IN je BOB moeten hebben. Voor het geval je idd in een omstandigheid komt dat je de BOB niet meer mee kan/mag nemen. Zag ook andere foto's van mensen met grote plastic tassen boodschappen die ze net bij een supermarkt hadden gedaan. Dus hieruit blijkt maar weer hoe belangrijk cash is. Maar ook dat zo'n klein opvouwbaar nylon boodschappentasje (Hema of Zeeman) wel handig kan zijn in de BOB. Is licht en neemt weinig ruimte in. Maar mocht je dan ergens boodschappen kunnen halen, dan heb je een alternatief voor een plastic tas die onderweg kan scheuren. Ook de mobiel met een lader is dus voor deze mensen van levensbelang om hun te brengen waar ze heen willen. Dus een heuptas of riem waarin je die dingen waterdicht bij je kunt houden hoort in je BOB zodat je die bij een plotseling vertrek ook bij je hebt. Ook de foto's van mensen op blote voeten of slecht schoeisel geeft te denken. De meesten van jullie hebben vast ook goede wandelschoenen of bergschoenen, maar stel dat je snel weg zou moeten gaan... Staan die voor het hele gezin op een plek waar je ze zo kunt pakken? Bijv. bij de BOB? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.