Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Vergeet niet om te zorgen dat je dan nog genoeg zuurstof krijgt bij het slapen he (dat je verluchtingsgaten of ingang niet dicht sneeuwen bv) Heb geen zin om online te gaan rouwen groetjes Goeie tip. Op een of andere manier overleven die Inuits ook steed weer in die dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dristal Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Goeie tip. Op een of andere manier overleven die Inuits ook steed weer in die dingen. Ik denk (maar weet niet zeker) dat dat komt omdat ze hun ingang aan de windstille kant van de iglo bouwen. Maar heb zelf nog nooit een goeie iglo kunnen maken waarin ik 'durfde' slapen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dristal Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Goeie tip. Op een of andere manier overleven die Inuits ook steed weer in die dingen. Of misschien hadden ze allemaal al een Co2 melder in hun iglotje hangen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ruud117 Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Zuurstof kan je zien aan de vlam van het waxine/kaarslicht. Hoe kleiner de vlam des de minder zuurstof. Dus zuurstof tekort zal niet plotseling de hoek om komen. Wat betreft mijn preps.... eten genoeg en spullen genoeg maar klaar ervoor...blijft lastig te zeggen als je nooit op de proef hebt gesteld. Wat betreft 1 meter sneeuw.... mag wat mij betreft 5 meter worden. Ik woon op 2 hoog waarbij er een soort binnentuin zit op 7 meter hoogte. Wel zou ik erg benieuwd zijn naar "de dijken"......Als het zo hard gesneeuwd heeft dan moet het ook hard geregend hebben. En gezien het sneeuw geworden is zal er overal ook wel een flinke ijslaag zitten. Weet niet of onze dijken hierop berekend zijn. Hoorde anderhalf jaar geleden dat de dijken al wel veel vaker op code rood gaan....maar niemand "echt" gevaar heeft gelopen. Hier een document bijvoorbeeld over de slijtage en het nodige onderhoud aan de afsluitdijk: http://www.waddenzee.nl/fileadmin/content/Dossiers/Veiligheid/pdf/dijk_en_meer_toekomstvisie_Afsluitdijk_juni_2009.pdf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ik heb vandaag weer voor een week eten in huis gehaald, de voorraad kast is zowiezo goed gevuld. Ik zet mij gasfornuis aan met spekstenen erop, die blijven lekker lang warm. Kaarsen genoeg op voorraad. De dekens en matrassen naar beneden. Gordijnen voor de ramen. Ik baan me een weg naar de kippen buiten en zet die in de gang. En dan lekker zitten, radio luisteren en een potje kaarten. Vodkaatje erbij, krijg je het ook lekker warm van. Ja hoor, laat de sneeuwstorm maar komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Een igloo bouwen gaat zowiezo alleen met "plaksneeuw", is 't poedersneeuw dan kan je 't wel vergeten, daar kan je helemaal niets mee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
calimero Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ja ik denk het wel dat wij genoeg spullen, eten en warmtebronnen hebben om enkele dagen vooruit te kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Hmmm waarom wonen wij nou in een wijk waar alles electrisch is??? Het modern leven is eigenlijk niks voor mij. Stads verwarming als warmtebron. Daar heb ik dus helemaal geen verstand van en elektra ook niet. Ik weet nu wel dat ik patroleum kachel moet halen! Voor eten en drinken kunnen we wel paar weken mee door maar lichaams temperatuur is prio. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Hmmm waarom wonen wij nou in een wijk waar alles electrisch is??? Het modern leven is eigenlijk niks voor mij. Stads verwarming als warmtebron. Daar heb ik dus helemaal geen verstand van en elektra ook niet. Ik weet nu wel dat ik patroleum kachel moet halen! Voor eten en drinken kunnen we wel paar weken mee door maar lichaams temperatuur is prio. Vergeet die isolatie-tips niet. Tent in je kamer tips. Haak aan plafond boven je bed, voor tent (van Dick Berts geleerd). Ventilatie tips i.v.m. CO. Vraag maar als je het niet kan vinden. Groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 In mijn kerst pakket zat vorig jaar een klein kacheltje/openhaard en brandt op bio ethanol, Ben eigenlijk wel ontzettend blij nu met het ding, want hij geeft een hoop warmte af. Nog maar wat meer bio ethanol in huis halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat er in Syrië een aantal kinderen doodgevroren zijn. Dit komt dan omdat de tentenkampen waarin zij momenteel verblijven niet tegen deze temperaturen bestand zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat er in Syrië een aantal kinderen doodgevroren zijn. Dit komt dan omdat de tentenkampen waarin zij momenteel verblijven niet tegen deze temperaturen bestand zijn. Stil is, das erg zeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
puntmuts Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Ja, met 6 cuub hout en meer dan duizend kilos bruinkool , kom ik deze winter door.Heb ook vorige winter op mp erg dikke fluweel gordijnnen gevonden die hang ik dan over mijn gordijnen voor ieder raam en deur van mijn woon kamer,heb ook bubbelplastik als extra isolatie. De matrassen komen na beneden met allen dikke dekens. doe de deur van mijn ijskast en vriezer open ,in de bijkeuken blijf alles wel koud. de jerrycans met water doe ik in de gang,zo bevriezen niet.De kippen ook erbij. Ik kook op mijn houtkachel en waarm mijn water erop. Een keer per dag naar buiten om mijn hout en kool binnen te hallen.Zie of mijn buren hulp nodig hebben. Ik zie dat jij ook bruinkool stookt. Afgelopen weekend was ik in Duitsland en zag daar bruinkoolbriketten. Meteen wat gekocht (4,75 euro voor 25 kg). Gisteren voor het eerst gebruikt. Blijft lekker lang smeulen. Hoe gebruik jij het? Hout en bruinkool gemengd? Of doe je soms alleen bruinkool? En wanneer dan het een of het ander? Ben benieuwd naar je ervaringen. Het was trouwens buiten wel te ruiken dat we bruinkool stookten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Ik zie dat jij ook bruinkool stookt. Afgelopen weekend was ik in Duitsland en zag daar bruinkoolbriketten. Meteen wat gekocht (4,75 euro voor 25 kg). Gisteren voor het eerst gebruikt. Blijft lekker lang smeulen. Hoe gebruik jij het? Hout en bruinkool gemengd? Of doe je soms alleen bruinkool? En wanneer dan het een of het ander? Ben benieuwd naar je ervaringen. Het was trouwens buiten wel te ruiken dat we bruinkool stookten... Bruinkool brand het best op een al bestaan vuur, dus ik maak mijn hout vuur en als dat lekker brand doe ik de bruinkool erbij.En de hele dag beetje om en om, s'avonds doen ik nog wat bruin kool erop en het blijf de hele nacht branden.In Nederlands kosten de briketten hetzelde prijs.Ze worden ook gratis thuisbezorg.Wij hebben wel een soort van catalisator op de schroosten, daardoor ruik het minder en heb je minder roet.blijf .hoop dat je hier wat aan heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 @Heksenboot: Dank voor de reminder, dat wordt knus met zijn alle slapen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
puntmuts Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Bruinkool brand het best op een al bestaan vuur, dus ik maak mijn hout vuur en als dat lekker brand doe ik de bruinkool erbij.En de hele dag beetje om en om, s'avonds doen ik nog wat bruin kool erop en het blijf de hele nacht branden.In Nederlands kosten de briketten hetzelde prijs.Ze worden ook gratis thuisbezorg.Wij hebben wel een soort van catalisator op de schroosten, daardoor ruik het minder en heb je minder roet.blijf .hoop dat je hier wat aan heb. Dank voor je antwoord! Heb je nog een tip hoe ik aan zo'n catalisator kan komen? Heb je die zelf ergens gekocht, of heeft de schoorsteenveger 'm geinstalleerd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Black Back Pack Man Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Oh spannend m'n eerste post op het forum :-) Ik ben Robin, 37 lentes jong en zo goed als klaar voor wat komen gaat. M'n gebruikers naam verraad al een beetje hoe mijn BOB eruit ziet, helemaal zwart Zal ASAP wat foto's maken en plaatsen van mijn rugzak + inhoud, de rugzak is vrij uniek omdat ik op een aantal plaatsen klittenband heb laten aanbrengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Hoi @Black Back Pack Man , hier : http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde kun je je voorstellen. welkom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Black Back Pack Man Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Oeps, ik had de titel van dit topic verkeerd geïnterpreteerd :-) Kun je mijn eerste post verplaatsen ? Anders val ik zo in herhaling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Oeps, ik had de titel van dit topic verkeerd geïnterpreteerd :-) Kun je mijn eerste post verplaatsen ? Anders val ik zo in herhaling. Nope, gewoon overnieuw doen. Werken zul je Hahaha welkom in ieder geval. Zal ik straks nog een keer zeggen in de voorstelronde;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 "Oorspronkelijk geplaatst door puntmuts Meteen wat gekocht (4,75 euro voor 25 kg)". In Nederlands kosten de briketten hetzelde prijs.Ze worden ook gratis thuisbezorg.. Ik vind tot nu toe alleen maar prijzen van 4,25 per 10 kilo en bij een hele pallet 3,50 per 10 kg( belgie 3.25/10Kg.) Heb je een adresje voor mij voor 4.75/25kg? Zou ik erg op prijs stellen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Ik vind tot nu toe alleen maar prijzen van 4,25 per 10 kilo en bij een hele pallet 3,50 per 10 kg( belgie 3.25/10Kg.) Heb je een adresje voor mij voor 4.75/25kg? Zou ik erg op prijs stellen) weet een kooleboer op de utrechste heuvel rug, als je wil pm ik jou het adress. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 compleet met panzers http://www.youtube.com/watch?v=kbNHy0IzfiM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ghost Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 79 herinner ik mij nog goed hier in het noorden. Sleetje rijden op de A28, sneeuwduinen van 2-3 meter hoog. Mooie tijd als jochie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 De slee staat al klaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.