Mr. Gold Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Prepper komt van het Engelse woord prepared, voorbereid zijn. Amerikaanse Preppers bereiden zich voor op moeilijke tijden door grote hoeveelheden voedsel in te slaan, zelfvoorzienend te worden en zich te bewapenen. Jezelf bewapenen is noodzakelijk om plunderaars van je af te houden. Er moet een juiste balans zijn tussen wat je verdedigt, en hoe en waarmee je het verdedigt. Te verwachten valt dat de overheid in Nederland in moeilijke tijden niet in staat zal zijn de orde te handhaven. Lees verder en bron: http://nicodegeit.wordpress.com/2011/12/01/prepper-in-nederland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 dit stuk is echt voor onze bunkerpreper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Wilde zeggen dat het nu goed in de media komt maar zag op het laatst dat dit bericht al van 1 dec 2011 was:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 Deze Nico haalt volgens mij wat zaken door elkaar heb ik het idee. De rellen in Parijjs en de UK waren van tijdelijke aard, dat was al snel duidelijk aangezien het geen globale/landelijke trigger was die dit veroorzaakte. Jezelf bewapenen voor zoiets is zinloos. Ook in de USA. Als dat het geval was waren er veel meer slachtoffers gevallen onder de plunderaars ten tijde van Katrina en waren er ook veel meer mensen opgepakt voor vuurwapen gebruik etc. De plunderaars die bezig waren hadden het vooral op apotheken/electronica zaken gemunt. Niet op je persoonlijke voorraad. Moet je voor dit soort zaken meteen in het vliegtuig stappen dan? Waarheen dan? Oja en de meest ideale oplossing is een ondergrondse bunker zegt hij, zodat je rustig door kan gaan met je leven. (Of kan je rustig doorleven?) Ik ken maar weinig mensen die dagelijks "gewoon" in een bunker leven, zoals hij zich voorstelt... Gebrek aan planning en voorbereiding is wat ik uit het verhaal opmaak. Tevens weinig tot geen kennis van deze materie..... In mijn ogen een dom verhaaltje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 @Mrsjones: Dank, inderdaad is er alhier passie voor bunkers Ondergrondse bunker De meest ideale oplossing om moeilijke tijden door te komen is een ondergrondse bunker waarvan de ingang zwaar gepantserd en goed verscholen is. Onder de grond kun je een comfortabel appartement bouwen. Een kernexplosie, een vuurstorm of plunderaars, in een onvindbare ondergrondse bunker kun je rustig doorgaan met je leven. http://nicodegeit.wordpress.com/2011/12/01/prepper-in-nederland Ik denk dat de schrijver (december 2011!) zich wat teveel heeft laten leiden door de verschillende verhalen van mensen die inderdaad bunkers aan laten leggen of meedoen met één of ander collectief bunker-initiatief. Voor mij is een bunker slechts een onderdeel van SHTF-ready plan. Je kunt wel een bunker hebben, maar zonder compleet plan is dat slechts een leeg stuk beton BP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 Tja, heb nog geen bunker, maar verwacht binnenkort wel een aanbod van de woningbouwstichting of ik het huurhuis niet toevallig wil kopen voor een geringe vergoeding. Zodra dat gedaan is zal ik eens beginnen met graven. Verder legt de schrijver zich wel heel snel neer bij het feit dat vluchten de enige oplossing is. Voordat een groep relschoppers bij mij binnen staat zullen ze toch eerst een flinke hoeveelheid molotov cocktails en dakpannen moeten wegkoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 In het stuk wat er onder staat dat preppers in amerika gezien worden als terroristen. brr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 In het stuk wat er onder staat dat preppers in amerika gezien worden als terroristen. brr Geef het wat tijd en een paar kleine incidentjes die de MSM oppakken en wij staan er ook op..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nico de Geit Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Voordat een groep relschoppers bij mij binnen staat zullen ze toch eerst een flinke hoeveelheid molotov cocktails en dakpannen moeten wegkoppen. Dat is goed voor jarenlange celstraf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Dat is goed voor jarenlange celstraf. Hoezo ? bij ons in de wijk zijn dit normale spelletjes over 4jr misschien zelfs olympisch al is het geitje nog zo snel parti achterhaald m wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Dat is goed voor jarenlange celstraf. celstraf of niet.. de eerste de beste die denkt bij mij te komen rellen/plunderen heeft ook direkt een alle bastes groot probleem. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 nvd laat je niet opnaaien aub [ATTACH=CONFIG]1770[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 nvd laat je niet fokken aub doe ik ook niet, ik geef alleen mijn mening. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Binnenkort weer meedoen met de landelijke molotov en dakpan wegkop dag. Vorige keer werd ik tweede, mijn buurman heeft een groot hoofd en werdt eerste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 In het stuk wat er onder staat dat preppers in amerika gezien worden als terroristen. brr Tja als je anders denkt dan ben je al snel een buitenbeentje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Hoezo ? bij ons in de wijk zijn dit normale spelletjes over 4jr misschien zelfs olympisch al is het geitje nog zo snel parti achterhaald m wel Deze gast zit al bijna een half jaar in de bak omdat hij molotovcocktails gooide naar de politie en ze bedreigde met een handboog: http://www.revu.nl/2012/07/03/doodsbang-voor-de-kampers/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 @partizan gaat lekker sateh Kambing voor ons maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Deze gast zit al bijna een half jaar in de bak omdat hij molotovcocktails gooide naar de politie en ze bedreigde met een handboog: http://www.revu.nl/2012/07/03/doodsbang-voor-de-kampers/ Met enig doorklikken kom je dit filmpje tegen: http://www.dumpert.nl/mediabase/2190531/f3c27c13/limbo_probeert_agent_in_de_fik_te_steken.html Op zijn minst intrigerend! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Met enig doorklikken kom je dit filmpje tegen: http://www.dumpert.nl/mediabase/2190531/f3c27c13/limbo_probeert_agent_in_de_fik_te_steken.html Op zijn minst intrigerend! ik snap niet waarom de politie geen ontzag voor hem had. Doorgaans respecteert de politie mensen die makkelijk tot geweld overgaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 ik snap niet waarom de politie geen ontzag voor hem had. Doorgaans respecteert de politie mensen die makkelijk tot geweld overgaan. TL ik denk dat je woordkeuze niet optimaal is in deze. De politie respecteert deze mensen niet, ze gaan er met grote voorzichtigheid mee om....zodat ze zelf geen schade oplopen........ Opvallende dat meneer de Geit hier ook rondhangt. Nog geen reactie mogen ontvangen op mijn reactie op z'n stukje text.........;D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 ik snap niet waarom de politie geen ontzag voor hem had. Doorgaans respecteert de politie mensen die makkelijk tot geweld overgaan. Dat klopt, die bieden ze zelfs vaak een baan aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 Hoezo ? bij ons in de wijk zijn dit normale spelletjes over 4jr misschien zelfs olympisch al is het geitje nog zo snel parti achterhaald m wel geitenragout uit blik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 haha inblikken is niet nodig ,zo van de spies:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 kebab inderdaad ook erg lekker, misschien dat je overbuur m kan schoonmaken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.