Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

En antwoorden op de pm's als bepaalde mensen er eentje sturen is ook een vorm van beleefdheid............

Het is het minste respect dat je kan tonen als je zelf iets vraagt..

 

Misschien waren ze zo in shock dat niemand minder dan Gamble en Keyser Suze reageerden op hun oproep, dat ze nog druk bezig waren met proberen uit hun hyperventilatieaanval te komen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat kunnen de meeste volwassenen nog niet eens als je even goed rondkijkt.

Er zijn voldoende hulpmiddelen (spellingscheckers, groene boekjes, en weet ik veel).

Laat in ieder geval merken dat je je best hebt gedaan. (daarmee bedoel ik: absoluut geen simpele -d of -t fout maar een spelfout in een weinig gebruikt moeilijk woord is minder ernstig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Preppers,

 

Ik ben Marije. Ik studeer journalistiek op Hogeschool Windesheim en zit in het laatste jaar van mijn opleiding. In het komende half jaar ga ik een afstudeerproductie maken van ongeveer 20 minuten film.

 

Ik ga deze productie maken voor het televisieprogramma Bynt op Omrop Fryslân. Ik wil graag vier portretten (in de vorm van reportages) maken over minder bekende gemeenschappen/groepen/leefstijlen in Friesland. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld: preppen, larpen, vrij metselarij of de Red Hat Society.

 

Ik vind het erg interessant om meer te leren over deze onderwerpen en mijn doel is om Friezen meer bewust te maken van dit soort minder bekende dingen. Het is namelijk belangrijk dat je weet wat er in je provincie is en leeft.

 

Op dit moment zit ik in de voorbereidingsfase. Ik moet mijn onderwerp bijna vaststellen, maar voordat ik dat kan doen moet ik eerst meer achtergrond informatie hebben. Daarnaast moet ik ook kijken of dit onderwerp haalbaar is om te maken in de komende twintig weken.

 

Ik zou graag met een prepper uit Friesland willen spreken om meer een idee te krijgen van preppen. Ik heb natuurlijk al research gedaan, maar het is ook belangrijk om alvast even te spreken met iemand hierover. Op deze manier krijg ik meer duidelijkheid over het onderwerp en kan ik beter oordelen of dit onderwerp goed is voor mijn afstudeerproductie.

 

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Marije

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Preppers,

 

Voor het programma Campustalk, een programma van de Hogeschool Utrecht dat op RTV Utrecht wordt uitgezonden, ben ik opzoek naar een prepper uit Utrecht voor een kort portret van zo’n 2 minuten. Is er iemand die hieraan mee wil werken?

 

Met vriendelijke groet,

Lysanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ik heb van te voren deze thread goed doorgelezen om niet de fout in te gaan. Mijn naam is Samuel en ik ben op zoek naar een (anonieme) prepper die via e-mail een interview zou willen houden.

 

Voor school (ArtEZ, Zwolle) heb ik de opdracht gekregen een interview te houden naar iemand die anders in het leven staat dan ik. Ik heb een tijdje geleden dit forum ontdekt en was vooral geïnteresseerd in de onderwerpen die in de macro-sectie van het forum te vinden zijn. Ik maak me echter nog niet zoveel zorgen dat ik ga beginnen met preppen - en dat verschil zou ik graag willen onderzoeken.

 

Het is mijn wens om een gemotiveerde prepper te interviewen. Ik ben benieuwd waarom hij/zij is begonnen en wat hem/haar bezig houdt. Uiteindelijk zal er een korte film gebaseerd worden op het interview. Volledige anonimiteit is gegarandeerd.

 

Je kunt met met een persoonlijk berichtje naar dit account bereiken.

 

Alvast bedankt,

Samuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb van te voren deze thread goed doorgelezen om niet de fout in te gaan. Mijn naam is Samuel en ik ben op zoek naar een (anonieme) prepper die via e-mail een interview zou willen houden.

 

Voor school (ArtEZ, Zwolle) heb ik de opdracht gekregen een interview te houden naar iemand die anders in het leven staat dan ik. Ik heb een tijdje geleden dit forum ontdekt en was vooral geïnteresseerd in de onderwerpen die in de macro-sectie van het forum te vinden zijn. Ik maak me echter nog niet zoveel zorgen dat ik ga beginnen met preppen - en dat verschil zou ik graag willen onderzoeken.

 

Het is mijn wens om een gemotiveerde prepper te interviewen. Ik ben benieuwd waarom hij/zij is begonnen en wat hem/haar bezig houdt. Uiteindelijk zal er een korte film gebaseerd worden op het interview. Volledige anonimiteit is gegarandeerd.

 

Je kunt met met een persoonlijk berichtje naar dit account bereiken.

 

Alvast bedankt,

Samuel

 

Stuur me maar bericht. Vooral dat macro gedoe intrigeert me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Ik ben een tweeëntwintigjarige student aan de fotovakschool te Amsterdam en ik ben náást school bezig met een fotoserie over zelfvoorzienend wonen en leven in en om Nederland. Nu kwam ik uit op dit forum en zag meteen jullie ervaring en affiniteit met het onderwerp. Zelf ben ik nog niet bekend met het zelfvoorzienend leven maar wel zeer geïnteresseerd en hoop over een tijdje ook zo te kunnen leven. Ik zou jullie expertise dus goed kunnen gebruiken.

 

Ik wil met mijn serie laten zien wat voor leven er mogelijk is wanneer je zelfvoorzienend leeft, en in hoeverre je zelfvoorzienend kan leven in en om Nederland. En natuurlijk in beeld weergeven hoe dat leven er dan uit zou zien.

 

Weten/kennen/hebben jullie interessante tips/personen welke interessant zouden kunnen zijn voor mijn serie? Of ben jij iemand die zelfvoorzienend leeft?

 

Neem dan alsjeblieft zo snel mogelijk contact op met mij!

 

Alvast enorm bedankt!

 

Hello,

 

I am a twenty-two year old student from the fotovakschool in Amsterdam and I’m doing a series about self-sufficient living in and around the Netherlands. I off course found this and I immediately saw your experience and affinity with the subject. Although I am not familiar with self-sustaining living, I am very interested and I hope to sustain my living by myself in a couple of years. I can really use your expertise.

 

I want to show with my series what kind of a life you live, when you’re living the self-sustaining life, and how far its possible to live “off-the-grid” in and around the Netherlands. And off course capture in image how such a life would look like.

 

Do you know / have interesting tips / persons that could be of interest to my series? Or are you someone who lives self-sufficient?

 

Please contact me ASAP!

 

Thanks in advance!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

 

Ik ben een 22-jarige student uit Belgisch Limburg die werkt voor het jongerenagentschap Stampmedia. Op dit moment zijn we bezig rond een magazine dat gaat over geluk. De laatste weken ben ik mij gaan verdiepen in preppen en ik merk dat veel mensen hier een verkeerd beeld rond hebben. Daarom wil ik juist een reportage maken om mensen de andere kant van het preppen te laten zien, want ik merk juist dat veel mensen dit een houvast vinden en hier veel geluk uit halen. Zijn er soms Vlaamse preppers of misschien zelfs Limburgse preppers die interesse hebben om hun verhaal te doen.

 

Groetjes

Jimmy Hendrikx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo Preppers,

 

Mijn naam is Vivian Lammerse en ik ben een vierdejaars journalistiek student.

 

Op dit moment zijn de spanningen in de wereld hoog en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich voorbereiden op een terroristische aanslag in Nederland, of zelfs op een volgende wereldoorlog.

 

Heb jij het gevoel dat je Nederland moet waarschuwen en zou je graag je persoonlijke verhaal over preppen willen delen? Ik kom graag bij je langs voor een interview! Het interview wordt onderdeel van een groter onderzoek over Preppers en de dreigingen in de wereld. Het artikel is in de eerste plaats bestemd voor schooldoeleinden, maar ook publicatie is een mogelijkheid.

 

Als je geïnteresseerd bent kun je me een PM berichtje sturen, ik heb toestemming van Mr. Gold om deze oproep te plaatsen.

Ik neem voor het interview ook een leuk en handig presentje mee! ☺

 

Alvast bedankt!

 

Groet, Vivian Lammerse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Preppers,

 

Mijn naam is Vivian Lammerse en ik ben een vierdejaars journalistiek student.

 

Op dit moment zijn de spanningen in de wereld hoog en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich voorbereiden op een terroristische aanslag in Nederland, of zelfs op een volgende wereldoorlog.

 

Heb jij het gevoel dat je Nederland moet waarschuwen en zou je graag je persoonlijke verhaal over preppen willen delen? Ik kom graag bij je langs voor een interview! Het interview wordt onderdeel van een groter onderzoek over Preppers en de dreigingen in de wereld. Het artikel is in de eerste plaats bestemd voor schooldoeleinden, maar ook publicatie is een mogelijkheid.

 

Als je geïnteresseerd bent kun je me een PM berichtje sturen, ik heb toestemming van Mr. Gold om deze oproep te plaatsen.

Ik neem voor het interview ook een leuk en handig presentje mee! ☺

 

Alvast bedankt!

 

Groet, Vivian Lammerse

 

Er is hier ongetwijfeld wel een lurker of forum lid die onze Vivian wilt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij het gevoel dat je Nederland moet waarschuwen

 

Dat is niet nodig want dat doen de media wel. We worden overspoeld met berichten die er stuk voor stuk op wijzen dat het de verkeerde kant op gaat met Nederland en de rest van Europa. In sneltreintempo nog wel. Als er dan nog steeds wereldvreemde figuren zijn die denken dat het allemaal wel meevalt, tja, dan moeten ze het zelf maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Preppers,

 

Mijn naam is Vivian Lammerse en ik ben een vierdejaars journalistiek student.

 

Op dit moment zijn de spanningen in de wereld hoog en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich voorbereiden op een terroristische aanslag in Nederland, of zelfs op een volgende wereldoorlog.

 

Heb jij het gevoel dat je Nederland moet waarschuwen en zou je graag je persoonlijke verhaal over preppen willen delen? Ik kom graag bij je langs voor een interview! Het interview wordt onderdeel van een groter onderzoek over Preppers en de dreigingen in de wereld. Het artikel is in de eerste plaats bestemd voor schooldoeleinden, maar ook publicatie is een mogelijkheid.

 

Als je geïnteresseerd bent kun je me een PM berichtje sturen, ik heb toestemming van Mr. Gold om deze oproep te plaatsen.

Ik neem voor het interview ook een leuk en handig presentje mee! ☺

 

Alvast bedankt!

 

Groet, Vivian Lammerse

 

Helaas veel te druk hiervoor, maar ben wel erg benieuwd naar wat het zal brengen en hopelijk meer mensen bewust maakt van de mogelijke problemen die zich voor kunnen doen in deze instabiele wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn er altijd interviews nodig om een stukje te schrijven? Er is al zoveel informatie aanwezig!

 

Omdat men wil dat je tijdens je opleiding ervaring opdoet met zoveel mogelijk verschillende methodes?

Focusgroepen, enquêtes, primaire bronnen, secundaire bronnen, interviews, participerende observaties, etc etc, dat zijn allemaal methodes om data te verzamelen, en allemaal methodes die geoefend moeten worden.

 

-edit: iedere methode heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen, en per situatie is een andere methode het meest geschikt,

Interviews zijn bijvoorbeeld erg handig als je meer de diepte in wil gaan, en persoonlijke ervaringen wil verzamelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn er altijd interviews nodig om een stukje te schrijven? Er is al zoveel informatie aanwezig!

Waarschijnlijk gaat het hierbij ook om fieldresearch en niet om deskresearch. Anders hadden er ook geen interviews gehouden gehoeven. Plus met gerichte goede vragen krijg je zelf een beter beeld dan wanneer je vanallerlei verschillende stukken gaat pakken en uit deze stukken gaat zoeken wat je nodig hebt. (Andere tijd kan invloed hebben, andere interpretatie vandaar meestal interviews)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom uit de regio Gelderland, maar ik ben bereid om voor het interview met het openbaar vervoer te reizen. En interviews zijn nodig omdat je op die manier iemands persoonlijke verhaal hoort. Een aantal gerichte vragen is ook een prima methode, maar dan krijg je de lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen niet mee die juist het verhaal zo mooi maken om te lezen. En uiteindelijk is dat wat je wil: een boodschap overbrengen door middel van een artikel die fijn wegleest en nog een tijdje in iemands hoofd blijft hangen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! Zeer oplettend! :) Ik ben inderdaad al enige tijd ingeschreven op deze website, omdat ik hier zeker persoonlijke interesse in heb. Er zijn veel dreigingen in de wereld en het nieuws verkondigen voornamelijk al deze negativiteit. Ik ben erg benieuwd hoe mensen hier mee om gaan. Er zijn mensen die hun hoofd in het zand steken en bij de dag leven. Er zijn ook mensen die nadenken over de dag van morgen en zich voorbereiden. Ik vind dit een erg interessant spanningsveld en hou hier graag met mensen gesprekken over.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! Zeer oplettend! :) Ik ben inderdaad al enige tijd ingeschreven op deze website, omdat ik hier zeker persoonlijke interesse in heb. Er zijn veel dreigingen in de wereld en het nieuws verkondigen voornamelijk al deze negativiteit. Ik ben erg benieuwd hoe mensen hier mee om gaan. Er zijn mensen die hun hoofd in het zand steken en bij de dag leven. Er zijn ook mensen die nadenken over de dag van morgen en zich voorbereiden. Ik vind dit een erg interessant spanningsveld en hou hier graag met mensen gesprekken over.

 

En je hebt mooie blauwe ogen. Moet ik daarop vertrouwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...