Ga naar inhoud

Ulco

Aanbevolen berichten

 

Pakken bronwater zijn dus eigenlijk onbeperkt houdbaar. Uitgaande van 3 liter water per persoon is dit 45 twee-liter pakken water per maand per persoon. Voor 1 maand is dat in mijn geval nog wel te doen maar voor een maand of drie wordt dit wel een probleem dus ben ik op zoek naar alternatieven.

 

Beste Ulco heb je al een LifeStraw hier aangeschaft, dat bespaart je heel veel ruimte en je krijgt uitstekend gefilterd drinkwater. Zelf het lever is nu met ons in gesprekomdat ze vinden dat onze LifeStraw de allerlichtste en beste is. Zelfs het Canadese Leger is op zoek naar een nieuwe versie die lichter een betrouwbaar is.

 

Met vriendelijke groet, Ton Pas LifeStraw Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Tom,

 

Dat is een goede vraag.Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en zal mijn LifeStraw eens een paar dagen in de vriezer leggen van 20 graden onder nul. Ik zal jullie berichten als ik het getest heb. Wordt vervolgd.

 

Met vriendelijke groet,Ton Pas LifeStraw Nederland.

 

Ik ga het aan een de man van LifeStraw vragen, beste meneer van de Lifestraw is uw (en ons :) filter) bestand tegen vorst en tot welk vriespunt?

 

Kom er maar in @LifeStraw Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LifeStraw Nederland: Lijkt me een nuttig experiment, maar hoe ga je het resultaat controleren. Puur het feit dat er nog water doorheen komt? Of laat je de resultaten checken in een lab?

 

Hoewel nergens vermeld, neem ik aan dat ook in de Lifestraw een keramisch filter zit. Als daar scheurtjes in komen, door stoten, vallen of vorst, merk je daar niets van, alleen is het water niet meer veilig. Dat probleem hebben alle filters met keramiek.

 

Ik snap je opmerking over het canadese leger niet. Dat (Pure Easy) filter gaat tot 0,1micrometer en filtert wel zware metalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ulco heb je al een LifeStraw hier aangeschaft, dat bespaart je heel veel ruimte en je krijgt uitstekend gefilterd drinkwater. Zelf het lever is nu met ons in gesprekomdat ze vinden dat onze LifeStraw de allerlichtste en beste is. Zelfs het Canadese Leger is op zoek naar een nieuwe versie die lichter een betrouwbaar is.

 

Met vriendelijke groet, Ton Pas LifeStraw Nederland

 

Als het zelfs voor de lever goed is wie zijn wij om m niet te kopen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de LifeStraw zitten draadjes die een beetje vochtig zijn en bij langdurige warmte zullen uitdrogen. Daarom zou je ook 1 x per 2 jaar de LifeStraw even kunnen gebruiken, voor een betere houdbaarheid.

Gelukkig zijn de nieuwe LifeStraws nu vacuum verpakt en hierdoor zal de levensduur veel langer zijn dan die 3 jaar, mits goed opgeborgen op een donkere plek en beneden kamertemperatuur.

 

Ze zijn niet vacuum verpakt wat ik heb gelezen @Ton Pas

Maar geef het product een kans ga het proberen, leg er een in de vriezer voor en dag of 10,werkt ie dan niet meer neem dan contact op met LS.

We hebben 12-12 al gered dus de LS kan geprobeert worden

Ik heb de oude en de nieuwe in gebruik en is gewoon klasse

 

Waarom een hoop heisa over een filter van een tientje koop dan de KP

 

Hoi Tom denk dat het al wel gezegd is maar maak het maar duidelijk voor de allerlaatste keer !!

bedankt voor dit fijne product !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik meerdere filters, waaronder enige jaren geleden al aangeschafte Katadyn Vario (2X) nu vraag ik me af of deze wel bestand zijn tegen vorst.

Heeft niets te maken met Lifestraw maar vraag kwam in me op.

 

Uiteraard zijn alle filters prachtige produkten die veel mensen hebben geholpen en nog steeds veel goed werk doen, maar ik ben nogal een muggezifter die alles tot het uiterste wil testen. Heeft denk ik te maken met mijn opleiding en werkervaring:cool:

 

Men moet er maar niet zwaar aan tillen, stap er zelf ook weer makkelijk overheen en probeer dan een betere oplossing te zoeken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Beste Tom,

 

Dat is een goede vraag.Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en zal mijn LifeStraw eens een paar dagen in de vriezer leggen van 20 graden onder nul. Ik zal jullie berichten als ik het getest heb. Wordt vervolgd.

 

Met vriendelijke groet,Ton Pas LifeStraw Nederland.

 

@LifeStraw Nederland En? Ik ben wel benieuwd maar kan de update nergens vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Je hebt water voor heel veel doeleinden nodig.

 

De belangrijkste is natuurlijk drinken/koken.

In geval dat je een aantal dagen niet over water kan beschikken uit de kraan is het makkelijk om een voorraadje bronwater op te slaan. Als de poep die de ventilator raakt echter zo taai is dat je maanden verstoken bent van water, zal je andere bronnen moeten vinden. Deze bronnen dienen bijna altijd gefilterd en/of gekookt te worden. Dit kan regenwater, grondwater of desnoods water uit de sloot zijn. Goed gefilterd en gekookt is elk water drinkbaar.

 

 

Verder heb je water nodig voor hygiene/kleding wassen/vaat wassen.

Dit water hoeft niet perse bacterievrij te zijn en is heel goed te recyclen. Regenwater voldoet prima om je mee te wassen. Na een simpele filtering kan je er daarna ook prima de was mee doen of de vaat.

 

Zorg er voor dat je deze twee systemen apart houdt.

 

Met een waterfilter van een koffiefilter, actieve koolstof (zoals norrit), zand en kiezels kan je van elk vervuild water een zogenoemd waswater maken. Als je het nog een keer filtreert met mircrofilter en je kookt het daarna is het ook goed voor consumptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een paar druppels bleek is een optie om water te zuiveren maar ik geef persoonlijk de voorkeur om het even door mijn filter te halen en uit voorzorg nog een keer te koken voor ik het drink. Het is een kleine moeite maar de moeite zeker waard in tijden dat je niet even bij de huisarts langs kan gaan met allerlei klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo,

 

Zelf zit ik aan het volgende te denken:

Ik heb redelijk ruimte op mijn zolder en alles is goed geisoleerd.

Nu dacht ik om een 1000 liter vat voor mijn boiler te plaatsen.

 

Ik denk dat het mogelijk is en ik zie hierin 2 voordelen:

Uiteraard de belangrijkste:

1. Altijd 1000 liter vers water op voorraad, de voorraad wordt namelijk elke keer bij warm water pakken "ververst".

 

2. Water wat uit het leidingnet in huis komt is maar een paar graden, s'winters zo'n 8 graden heb ik begrepen.

Op mijn zolder is het altijd warm, dus de voorraad water wordt ook nog een beetje voorverwarmd voordat het verwarmd wordt om te douchen.

 

Uiteraard zal de besparing niet groot zijn maar alles is mooi meegenomen toch?

Als je een 1000 liter boiler plaatst is het zelfs mogelijk om later, of gelijk, een zonneboiler er op aan te sluiten. Zo heb je altijd verwarmd water door de zon. Omdat er geen lucht en licht bij de voorraad komt kun je het toch ook altijd blijven drinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier iets mee doe, dan wordt het waarschijnlijk een boiler waar ik later een paneel op aansluit voor warm water.

 

Als er geen paneel aan zit is het volgens mij zaak om zo min mogelijk te isoleren, aangezien het water kouder is dan de omgeving, zo het water iets voor te verwarmen.

 

Zou de druk veel minder worden als er een vat of boiler tussen zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom heb ik waterzakken klaar staan bij het bad en de douche wanneer er een SHTF is laat ik deze gelijk vol lopen en verplaats ik ze naar de aanliggende garage zodat het helemaal verborgen ligt maar een gat is idd geen slecht idee wel zou ik dit in de tuin zodat je er midden in de nacht ook niet invalt ofzo:)

 

gr, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Over water gesproken.

 

Emmer woonwijk heeft na 20 uur weer water

Veel inwoners van de wijk hebben bijna 20 uur zonder water gezeten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22067116/__Woonwijk_heeft_na_20_uur_weer_water__.html

 

Nederlanders gebruiken minder kraanwater

http://www.nu.nl/economie/3637153/nederlanders-gebruiken-minder-kraanwater.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@LifeStraw Nederland ben zeer benieuwd naar de resultaten. Uiteraard heb ik naast mijn keramische filter ook een life straw.

 

Beste Tom,

 

Dat is een goede vraag.Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en zal mijn LifeStraw eens een paar dagen in de vriezer leggen van 20 graden onder nul. Ik zal jullie berichten als ik het getest heb. Wordt vervolgd.

 

Met vriendelijke groet,Ton Pas LifeStraw Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...