Gast Jager Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Waarom zit er dan geen destillatie-kit bij onze BOB of wat voor voorraad dan ook? Omdat je die nog niet aangeschaft hebt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Ja daar ben ik weer. Net koffie op en tada. WAARSCHUWING!: NIET OP DE NUCHTERE MAAG! https://www.youtube.com/watch?v=zA-26VcxgF8&feature=youtube_gdata_player Overigens de volgende opmerkingen: 1,Het filtraat, smaakt naar lauwe zwakke bouillon. 2,Na het een aantal keer laten walsen in mijn mond (als een mooie wijn) kon ik het niet meer doorslikken(psychologisch) 3,Ik denk dat het wel veilig is. Als het moet! 4,Voor verdere testen: er vanaf de bovenkant water in laten en dan uitblazen maakt sneller schoon dan helemaal opzuigen. Afgezien nog van het feit d je niet nog een aantal keer het filtraat moet proeven. Dit kan ik trouwens nooit meer toppen he!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Omdat je die nog niet aangeschaft hebt... Tips welkom, reviews welkom, etc... [admin] Hou het ontopic aub, zie http://preppers.nl/forum/threads/1648-Drinkwater-uit-zeewater Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Ja daar ben ik weer. Net koffie op en tada. WAARSCHUWING!: NIET OP DE NUCHTERE MAAG! https://www.youtube.com/watch?v=zA-26VcxgF8&feature=youtube_gdata_player Overigens de volgende opmerkingen: 1,Het filtraat, smaakt naar lauwe zwakke bouillon. 2,Na het een aantal keer laten walsen in mijn mond (als een mooie wijn) kon ik het niet meer doorslikken(psychologisch) 3,Ik denk dat het wel veilig is. Als het moet! 4,Voor verdere testen: er vanaf de bovenkant water in laten en dan uitblazen maakt sneller schoon dan helemaal opzuigen. Afgezien nog van het feit dat je niet nog een aantal keer het filtraat moet proeven. Zwakke bouillon? Hm, doet mij vermoeden dat er nog teveel zout en magnesium in zit. Veilig om te drinken? In ieder geval beter dan het pure spul. Ik blijf toch liever verwijzen naar wat de experts mij vertellen over het drinken van urine en zeewater. En nogmaals, wat een lef! Ik doe het je niet na. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Simurg, mijn respect man!! Mijn oma heeft een stoma, misschien............?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Ooit in Canada op een hyke van drie weken dit aan een camelbag gemonteerd met wat duct-tape. Werkte perfect Heb er nu vijf op de plank liggen, samen met mijn Katadyn een life-saver tot en met. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 @Riesie: He, hoe doe je dat precies? Want begrijp ik dat je er niet alleen direct door drinkt, maar ook water kunt opslaan? ('k He geen idee wat een camelbag is dus ) Dat vind ik namelijk een nadeel tot nu toe, hoe vul je je veldfles oid met een lifestraw, opzuigen en uitspugen?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Lifestraw met wat ductape aan mijn camelbag, en langzaam laten door lopen Werkte perfect Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Camelbag hoog hangen, lifestraw laag, zwaartekracht doet de rest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Oooohw, he stommerd dat ik ben, natuurlijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TMpre_p Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 Volgens mij is hij prima voor in de BOB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Diep respect @Simurgh!! hahahahaaaaaa zie dit nu pas, geweldig dit, echt, wat een held. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Dan ga je @Dr.Prepper ook een klein heldje vinden @Chinook die filmpjes zal hij binnenkort plaatsen Maar die @Simurgh is zo gek dat ik hem binnenkort de 2 review lifestraws persoonlijk ga brengen. Weet alleen niet of ik hem of @Vlinder moet zoenen na het zien van deze filmpjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Dan ga je @Dr.Prepper ook een klein heldje vinden @Chinook die filmpjes zal hij binnenkort plaatsen Maar die @Simurgh is zo gek dat ik hem binnenkort de 2 review lifestraws persoonlijk ga brengen. Weet alleen niet of ik hem of @Vlinder moet zoenen na het zien van deze filmpjes Het zijn allebei frisse mensen, ik zou ze allebei zoenen. Enne....nog acht berichten alvorens jij met sublieme post komt...toch? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Het zijn allebei frisse mensen, ik zou ze allebei zoenen. Enne....nog acht berichten alvorens jij met sublieme post komt...toch? Wat ben je lief! Maar on topic, wat is de volgende uitdaging.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vlinder Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Simurgh is inderdaad ook weer fris gelukkig... Haha! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 @Simurgh, ik weet nu niet of ik respect voor je moet hebben of je voor gek moet verklaren.. Een filter testen, in het smerigste vloeistof wat je kan vinden, is leuk, maar daarna kan je hem eigenlijk weer weggooien, want echt schoon krijg je hem niet meer.. en het heeft mijn inziens ook geen realistisch waarde, Je gaat geen water filteren uit het smerigste water, maar uit het schoonste water wat je kan vinden., Het nadeel van de lifestraw is dat deze groot is, ten opzichte van andere persoonlijke waterfilters.. (De prijs is weer een groot voordeel) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Hey Sawyer filter is toch echt een stuk compacter. Vooral als je de zakken niet meeneemt maar er tzt een cola fles bij zoekt. of als je de 'inline' addon erbij koopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Waar scoren we een paar meter van geschikte slangetjes die passen op de Sawyer, de Katadyne en met wat tape op de Lifestraw? Deze slangetjes kun je ook gebruiken om een benzine/diesel tank te ledigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J4ff4 Geplaatst: 27 oktober 2013 Delen Geplaatst: 27 oktober 2013 Hallo mede preppers, Ik heb denk ik ongeveer een jaar geleden een aantal Lifestraws aan geschaft. 1 daar van heb ik toen uitvoerig getest, en uiteindelijk op d'r juiste manier opgeslagen (door geblazen en droog gemaakt). Nu wilde ik ff testen of hij het nog deed. Niet dus? Krijg er met geen mogelijkheid water of lucht doorheen, beide richtingen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag J4ff4 Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast crossfire Geplaatst: 27 oktober 2013 Delen Geplaatst: 27 oktober 2013 @Zinzzy zie post #110 dat bedoelde ik dus met een echte onder zoeker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.