Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] LifeStraw waterfilter


Simurgh

Aanbevolen berichten

Daar is hij dan de eerste test met de vodka. In samenwerking met vlinder die ik ook zo gek heb gekregen om het te testen.

 

umusuty4.jpg

 

 

De terug geblazen vodka, was niet lekker, het had een wat zoetige smaak die ik ook geproefd had tijdens de proef. De hoeveelheid alcohol over, ik gok zo'n 15 procent. Na een glas of vijf water doorhalen/zuigen komt er geen andere smaak uit dan water.

 

Urine, zoals mr.gold al aankondigde, later vandaag, ik moet nog niet.

 

Edit: vraag van mr.gold

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmm. Apart. Hoe werkt dat dan qua filtering van alcohol?

Op zich goed om de zaak tegen de vorst te beschermen want hoe meer alcohol er achter blijft hoe beter beschermd.

Interessant kort videootje!

 

Hoe aan dat 'zware' drinken te wennen? (ik bedoel niet het acolhol-percentage maar de zuigkracht die nodig is om water te kunnen drinken via de Lifestraw)

Gewoon een lang(!) rietje nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar ben ik weer. Net koffie op en tada.

 

WAARSCHUWING!: NIET OP DE NUCHTERE MAAG!

 

https://www.youtube.com/watch?v=zA-26VcxgF8&feature=youtube_gdata_player

 

Overigens de volgende opmerkingen:

 

1,Het filtraat, smaakt naar lauwe zwakke bouillon.

 

2,Na het een aantal keer laten walsen in mijn mond (als een mooie wijn) kon ik het niet meer doorslikken(psychologisch)

 

3,Ik denk dat het wel veilig is. Als het moet!

 

4,Voor verdere testen: er vanaf de bovenkant water in laten en dan uitblazen maakt sneller schoon dan helemaal opzuigen. Afgezien nog van het feit dat je niet nog een aantal keer het filtraat moet proeven.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig @Simurgh en @Vlinder keep them coming.

 

De vraag blijft hoeveel alcohol haalt die er denk je wel uit (is dat gevoelsmatig 50%)? En zit dit alcohol nu in de lifestraw en als je er nu water uit zou drinken zou er dan alcohol bijzitten?

 

Betere vraag is, wat doet alcohol met de werking van het membraan, is de lifestraw nog wel veilig. (Misschien had ik eerst urine/ontlasting daarna vodka moeten doen:eek:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Aan urine zou ik mij niet wagen: Van de site "Let op: Op dit moment filtert LifeStraw® geen zware metalen of virussen en ontzilt water niet."

Virussen is geen probleem, aangezien die zich hechten aan bacteriën ed.

Kans op zware metalen in de sloot? Dan liever niet. De LifeStraw filtert bacteriën en parasieten, dus koken zou overbodig moeten zijn.

Voor gebruik de grove deeltjes eruit filteren zou ik ook doen.

 

En hoe zit het dan met urine? Is toch ook zilt/zout?

 

Is er hier niet iemand die de chemische samenstelling kan testen van de vloeistof die overblijft als deze door de lifestraw is gegaan? Ik weet dat er laboratoria zijn waar je je eigen bronwater kunt laten testen. Wellicht iets voor de lifestraw na regen-, oppervlakte-, rivier/beek- en ander water?

 

En what about waterbeddenwater? is dat drinkbaar??? Ik heb er zo'n 1000L van geprept hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het dan met urine? Is toch ook zilt/zout?

 

Is er hier niet iemand die de chemische samenstelling kan testen van de vloeistof die overblijft als deze door de lifestraw is gegaan? Ik weet dat er laboratoria zijn waar je je eigen bronwater kunt laten testen. Wellicht iets voor de lifestraw na regen-, oppervlakte-, rivier/beek- en ander water?

 

En what about waterbeddenwater? is dat drinkbaar??? Ik heb er zo'n 1000L van geprept hahaha

Urine kunt u drinken in geval van nood. Schijnt niet echt lekker te zijn, en het zoutgehalte is hoog. Maar verder niet gevaarlijk...

 

Geld voor lab test heb ik niet, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Op de hoofd site van life straw (een paar pagina's terug) staan echter veel tests beschreven.

 

Een waterbed is ideaal voor wateropslag. Vergeet echter niet voor het drinken het water te koken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Nogmaals, want ik ben bang voor je gezondheid:.

 

Feit is wel dat je wellicht eenmalig iets teveel van iets binnenkrijgt. Wie weet wat je dagelijks ongemerkt aan overige zooi binnenkrijgt. Ik durf de test wel aan als er nog vrijwilligers gezocht worden En nee, ik ben niet levensmoe ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drink geen zeewater of urine !!!

Door het drinken van één van beide worden je overlevingskansen kleiner dan wanneer je helemaal niet drinkt.

Het maakt de dorst alleen maar erger.

Het zout kan niet voldoende door de nieren worden uitgescheiden, en het magnesium veroorzaakt diarree, waardoor je nog meer vocht verliest.

Uiteindelijk resultaat, delirium en de dood.

Zeewater en urine beroven je lichaam van vocht !!!

 

Gebruik de condensatie/destillatie methode om vocht te winnen uit zeewater of urine.

Filteren volstaat niet!

 

Ja, er zijn mensen die in uiterste instantie één van beide tot zich namen.

Die enkeling die dat overleefd heeft, had geluk. En werd op tijd gered.

Van al die anderen horen we niets meer.

 

 

Bronnen;

 

Overleven in de natuur.

Brian Hildreth.

Uitgeverij Kosmos.

ISBN 90 215 1555 5

 

SAS Survival Guide.

John 'Lofty' Wiseman.

Uigeverij Kosmos.

Diverse uitgaven, waaronder een pocket.

(Mijn persoonlijke zakbijbeltje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drink geen zeewater of urine !!!

Door het drinken van één van beide worden je overlevingskansen kleiner dan wanneer je helemaal niet drinkt.

Het maakt de dorst alleen maar erger.

Het zout kan niet voldoende door de nieren worden uitgescheiden, en het magnesium veroorzaakt diarree, waardoor je nog meer vocht verliest.

Uiteindelijk resultaat, delirium en de dood.

Zeewater en urine beroven je lichaam van vocht !!!

 

Gebruik de condensatie/destillatie methode om vocht te winnen uit zeewater of urine.

Filteren volstaat niet!

 

Ja, er zijn mensen die in uiterste instantie één van beide tot zich namen.

Die enkeling die dat overleefd heeft, had geluk. En werd op tijd gered.

Van al die anderen horen we niets meer.

 

 

Bronnen;

 

Overleven in de natuur.

Brian Hildreth.

Uitgeverij Kosmos.

ISBN 90 215 1555 5

 

SAS Survival Guide.

John 'Lofty' Wiseman.

Uigeverij Kosmos.

Diverse uitgaven, waaronder een pocket.

(Mijn persoonlijke zakbijbeltje).

Destilleren is altijd de beste optie.

Neemt niet weg dat van kleine hoeveelheden je wel degelijk kan overleven. Hetzelfde geldt voor zeewater.

Het is ook niet de bedoeling dat je overgaat tot het alleen nog maar drinken van....

Je kunt de kleine hoeveelheid gebruiken voor je lichaam terwijl je op zoek bent naar beter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...