Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 276
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Drive inn ??????

 

Het Hilton bedoel je haahhahahahahah voor bijen dan

Leverde wel een kapotte boor van Charlie op, maar dat mag de bijenpret niet drukken :cool:

 

Excuses! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dood ziek word ik van die politiekers. Thats why i'm a political athiest.

 

Groetjes Chin

 

Dat wil de politiek juist hebben. Een apathische bevolking die zich afzijdig houd van de politiek en alle maatregelen die de politiek neemt zonder morren accepteert onder het mom "het ligt niet aan mij maar aan de politiek". Overigens niet persoonlijk bedoeld maar zo ligt het wel. Elk volk krijgt de regering die het verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil de politiek juist hebben. Een apathische bevolking die zich afzijdig houd van de politiek en alle maatregelen die de politiek neemt zonder morren accepteert onder het mom "het ligt niet aan mij maar aan de politiek". Overigens niet persoonlijk bedoeld maar zo ligt het wel. Elk volk krijgt de regering die het verdient.

 

Correct, de valkuil is dat als een bevolking denkt "ze zijn toch allemaal corrupt" de politiek en banken vrij spel hebben om te doen wat ze willen. Dit zie je nu ook gebeuren. Het is ongeloofelijk dat in de U.S. 50 miljoen(!!) mensen van voedselbonnen leven en je geen massale protesten ziet. Over apathie gesproken. Er moet tegengas komen anders zijn de gevolgen niet te overzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Hier een paar leuke fotootjes erbij :D

 

DSCF2886.jpg.332270dc30e69151a42685f48e8d20da.jpg DSCF2894.jpg.45c6731231d9df26d95032901003ef72.jpg DSCF2895.jpg.791458946b3292f64e5d916371528216.jpg

 

Nog even een update over het bijenhotel:

 

Inmiddels zijn er al vele holletjes dichtgemetseld door de bijen, echt geweldig leuk om te volgen allemaal.

 

Vraagje voor @Bijenman

 

Ze vliegen dus in, leggen eitjes ?, metselen het dicht, en wanneer komen ze dan uit, die eitjes ?

 

Een hele leuke bijkomstigheid:

 

Werkelijk iedereen die t ziet, is razend enthousiast, ook mensen die helemaal niks hebben met natuur, preppen enz.

Ze willen allemaal een bijenhotel. Waarschijnlijk omdat het zo razend interessant is, om naar te kijken.

Vaak met de opmerking, o, ja, het gaat niet zo goed met de bijen he.

 

Dan doe ik het verhaaltje, en zie meestal mensen dan bedachtzaam knikken. En ze willen er dan ook 1.

Wilde ik toch even vertellen, dat het dus aanstekelijk werkt, zeker als het nog op een leuke manier is ook.

 

Groetjes Amazing Dree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Toen ik dit draadje starte, had ik geen idee dat het nog zo lang zou doorleven. Gelukkig maar dat het wel zo is. Ook geweldig om te zien hoeveel betrokkenheid er is bij het bijenverhaal.

OOK NU WEER WIL IK AAN DE BEL TREKKEN!! Het is echt de hoogste tijd om zoveel mogelijk mensen wakker te maken over deze gang van zaken. Dit jaar zijn er namelijk nog veel minder hommels dan voorgaande jaren. Lopend door de velden met klaprozen en klaver, ontbreken ze hier in de wijk bijna volledig. Het is een triest gezicht.Wanneer ik mensen er op aanspreek tijdens het uitlaten van de honden, kijken ze me eerst wat verstoord aan, maar hebben tot nu toe allemaal een aha......verrek moment gehad. Mensen zijn teveel bezig met andere zaken, om op te merken dat de wereld om hen heen langzaam naar de klote geholpen wordt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree vraagje , wat is de diameter van die gaatjes en hoe diep zijn ze geboord en is er voorkeur voor een bepaalde houtsoort ?? Ik vind het gaaf en

wil dat best zelf ook proberen (weet wel niet of dat lukt midden in de stad maar wil het graag proberen )

Hebben je weleens een bij die blijkbaar te ver weg was van zijn korf en de nacht buiten was geweest s'morgens weleens in de zon gezet en dan wat honing gegeven

dat is prachtig om te zien . Net of hij zich met zijn lange tong voltankt :cool: , je ziet zo'n bij echt binnen een minuut of 10 van bijna dood weer helemaal opleven :cool:

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree en iedereen die het wil lezen

 

Alle insecten, ook de honingbij, doorlopen vier levensstadia: eitje, larve, pop, volwassen honingbij.

Ik heb even een pagina opgezocht waar het uitgebreid wordt uitgelegd. Dit is wel een pagina over de honingbij, maar dit maakt geen wereld van verschil uit in vergelijking met de wilde bij.

Hier heb je een plaatje hoe het er ongeveer uitziet. En hier is de informatieve website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree vraagje , wat is de diameter van die gaatjes en hoe diep zijn ze geboord en is er voorkeur voor een bepaalde houtsoort ?? Ik vind het gaaf en

wil dat best zelf ook proberen (weet wel niet of dat lukt midden in de stad maar wil het graag proberen )

Hebben je weleens een bij die blijkbaar te ver weg was van zijn korf en de nacht buiten was geweest s'morgens weleens in de zon gezet en dan wat honing gegeven

dat is prachtig om te zien . Net of hij zich met zijn lange tong voltankt :cool: , je ziet zo'n bij echt binnen een minuut of 10 van bijna dood weer helemaal opleven :cool:

gr wafels

 

Ahum, waar ze hier t liefste in zitten zijn de gaatjes van de 8 mm boor, die ik nu kapot gemaakt heb :o

De gaatjes van de 10 mm boor, zijn net wat wijder, en daar gaan ze minder graag in, daar zijn er nog maar 2 van gevuld.

Als je naar die site gaat, waar @Bijenman het over heeft, zie je dat ze ook graag in rietbuisjes zitten, dat doen ze hier ook.

 

Het hout is dacht ik naaldhout (plakken van een hele grote boom van mijn vader), daar is bijna alles al van gevuld ( ook 8 mm) die andere weet ik niet meer.

 

Erg leuk dat je het ook wilt proberen, op de site staat ook dat ze van inheemse bloeiende planten houden, heb je die een beetje in de buurt ?

 

Groetjes

Amazing Dree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikelen over bijen trekken altijd mijn aandacht, zoals het artikel “Supermarket Without Bees: What Would The Produce Section Look Like Without Pollinators” in The Huffington Post (het artikel is in engels maar is interessant om te lezen).

http://www.huffingtonpost.com/2013/06/15/supermarket-without-bees_n_3442938.html

 

Ik schrok van de bijgaande foto’s... hoe een supermarkt met en zonder bijen er uit zou zien:

 

met bijen:

 

19-01.jpg.97bba3dd9a5ed4da2c8b601bc55429c9.jpg

 

zonder bijen:

 

19-02.jpg.8c88371eea5f990cb1af969b05bf5b45.jpg

 

(foto’s van Whole Foods Market/PRNewsFoto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme opmerking maar als er geen bijen meer zijn, opent dat niet de weg voor genetisch gemanipuleerd voedsel?

 

Bijen zijn niet alleen essentieel voor de voedselproductie, waar ze tussen de 30-50% van alle gewassen bestuiven. Ze zijn onmisbaar in de hele eco-keten omdat (in)direct 90% van alle wilde planten afhankelijk is van bijen.

http://www.nrdc.org/wildlife/animals/files/bees.pdf

GM food zal z'n weg toch wel vinden. Er zijn teveel verleidingen om die op grote schaal te weerstaan. Monsanto kan zich verrijken, de boer levert met een fractie van de inspanning een beter ogende oogst met een veel hogere opbrengst. En de consument gaat al terug naar de AH als er een slakje in de sla zit, die wil niet anders van perfect-GM voedsel.

Een beetje defaitistisch geredeneerd misschien, maar zolang consumenten niet op korte termijn ziek worden, en producenten wel op korte termijn rijk, zijn dit soort ontwikkelingen onstuitbaar.

 

ps: heb jij al zo'n heerlijke in-vitro hamburger van € 250.000 gegeten in Maastricht;) ?

http://www.reuters.com/article/2011/11/11/us-science-meat-f-idUSTRE7AA30020111111

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree

Hier een paar leuke fotootjes erbij

 

Bijlage 3677 Bijlage 3678 Bijlage 3679

 

@Amazing Dree

supermooi ziet het er uit, je hebt niet toevallig een bouwbeschrijving van het hotel?:p haha

ik ga ook proberen zoiets te maken. Echt super leuk Dree, compliment

@Bijenman

Ik neem aan dat wanneer je pas later in het jaar zoiets ophangt de bijen er pas volgend voorjaar in gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel.

O, dat kan je heus wel, ik heb het ook zelf gedaan, zonder hulp van Charlie.

Gewoon aan beginnen, dan komt t vanzelf. :)

Dank je wel voor de aanmoediging!

 

Ik heb ooit een indrukwekkend insectenhotel gezien dat niet alleen bestemd was voor bijen maar ook voor andere soorten insecten zoals lieveheersbeestjes, vlinders, kevers, wespen, oorwormen en pissebedden. Ik vraag me alleen af hoe de insecten weten dat het hotel voor hun bestemd is (ik zie nergens bordjes die wijzen naar het hotel). :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree Ik vind dit belangrijk en weet dat het al jaren slecht gaat met bijen (en niet alleen bijen maar met de hele natuur ;-( ) dus als ik op deze manier een kleintje kan bijdragen

zal ik dat zeker doen . Ik woon hier in het midden van de stad (oude gedeelte)en er zijn hier wel tuinen met bloemen ed , mijn tuin helaas heeft erg weinig zon

maar zo'n kastje ophangen kan ik altijd doen en wie weet komen er wel bijen op af .

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...