Enigma13 Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Ik zag deze op internet voorbijkomen. Multitool van Mannesmann, een Duitse gereedschappengigant, 22 functies. Aanzienlijk minder prijzig dan een Leatherman maar ik kan mij niet voorstellen dat deze fabrikant rotzooi maakt. Wat denken jullie, doen of niet doen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 @Enigma13 Wat moet 'ie kosten ? Zo heb ik eens bij de Gamma voor 17 euro een multitool van eigen merk gekocht. Niet te vergelijken met Leatherman, maar beter dan niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Ga voor een 2ehands Leatherman . Betaalbaar en veel beter. B.v. LM fuse voor 25 euro op MP. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2015 @Enigma13 Wat moet 'ie kosten? Zo heb ik eens bij de Gamma voor 17 euro een multitool van eigen merk gekocht. Niet te vergelijken met Leatherman, maar beter dan niks. Die van Mannesmann kost ergens tussen de 13 en 25 euro, afhankelijk van waar je hem bestelt. Plus verzendkosten. Prijs zegt niet altijd wat. Ik ken iemand met de Gamma-multitool en die is volgens hem zeker niet slecht. Omdat Mannesmann deze multitool onder eigen naam produceert verwacht ik een hogere kwaliteit. Of dat echt waar is weet ik niet, vandaar mijn vraag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Hangt ervan af voor wat je deze wil gebruiken. Hoe lang garantie? Maar ik zou ook gaan voor een 2dehands kwaliteitstool dat je nog kan inruilen met garantie tegenover iets waar ik nog nooit over gehoord heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Grappig ding! Waar zet je die bitjes op? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Bagger. Doorsparen voor LM. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Kopen, testen en een review over schrijven. :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Kopen, testen en een review over schrijven. :-) Die neiging heb ik wel nu. Ik ben nieuwsgierig geworden. Leatherman is beslist goed maar je betaalt ook voor de naam. Best mogelijk dat er betaalbaardere alternatieven zijn die minder naam hebben maar kwalitatief in de buurt komen of zelfs gelijkwaardig zijn. Een beetje het Mercedes/Toyota-principe. Je weet het pas als je beiden hebt geprobeerd denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Mannesmann is geen "Merk" (in de zin van kwaliteitsgereedschap): de doelgroep ligt bij de handige doe-het-zelver. Vergelijk het een beetje met "Merken" als Kinzo, Ferm en Black & Decker: leuk voor de hobbyist, maar ik zou er niet op vertrouwen. Als je één keer per jaar een gaatje boort, koop je geen blauwe Bosch, maar neem je hobby-spul; gebruik je je boormachine iedere dag, dan investeer je beter wél in het echte werk. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Die neiging heb ik wel nu. Ik ben nieuwsgierig geworden. Leatherman is beslist goed maar je betaalt ook voor de naam. Best mogelijk dat er betaalbaardere alternatieven zijn die minder naam hebben maar kwalitatief in de buurt komen of zelfs gelijkwaardig zijn. Een beetje het Mercedes/Toyota-principe. Je weet het pas als je beiden hebt geprobeerd denk ik. Ben ik niet volledig met je eens, door de ervaringen van anderen te lezen kun je ook een aardig beeld krijgen. Ik heb zelf ook de goedkopere MT's gehad maar uiteindelijk wil je toch een goede. Natuurlijk betaal je voor de naam maar de constructie en materialen zijn echt wel een stuk beter dan een MT voor 2 tientjes. Gerber maakt ook aardige MT's en die zijn wat goedkoper dan Leatherman en Victorinox. Die 2 tientjes kun je beter gebruiken voor een goede MT want die koop je uiteindelijk toch wel en dan zijn die 2 tietjes gewoon weggegooid geld. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Ziet er netjes uit toch, maar zoals al gezegd is zul je het nooit weten zonder het zelf uit te testen. Mjn ervaring met multitools is dat ze toch kwijtraken voordat ze stuk gaan, ik zou hem dus gewoon kopen en testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Waar te vinden? Hoe te testen? Ben erg benieuwd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Ik heb besloten geen Mannesmann te proberen. Het risico is mij te groot dat het inderdaad prut is. Wat rondgesnuffeld op internet, de meesten vinden het geen geweldig merk en de budget Greenline al helemaal niet. Dan toch maar de 2ehands Leatherman van marktplaats en dan aanvullend wat kleine gereedschapjjes die er net niet op zitten. Een nieuwe LM is mij echt te duur. Voor dat geld verwacht ik iets met straalaandrijving en bepantsering. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Ik heb besloten geen Mannesmann te proberen. Het risico is mij te groot dat het inderdaad prut is. Wat rondgesnuffeld op internet, de meesten vinden het geen geweldig merk en de budget Greenline al helemaal niet. Dan toch maar de 2ehands Leatherman van marktplaats en dan aanvullend wat kleine gereedschapjjes die er net niet op zitten. Een nieuwe LM is mij echt te duur. Voor dat geld verwacht ik iets met straalaandrijving en bepantsering. Begrijpelijk. Net als je CS Pendleton lite hunter een mooie deal scoren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Ik heb er ooit eens eentje gekocht van Stanley. Goedkoop en geen topkwaliteit maar voor mij voldoet ie prima omdat ik het ding toch maar zelden gebruik. Heb ik een mes nodig, dan neem ik een fatsoenlijk mes, heb ik een tool nodig, dan neem ik mijn materiaalkoffer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 voor 13 tot 25 kun je nog eens een miskoop doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 @Enigma13 alleen al om het feit dat mes niet met 1 hand te bereiken is Zou ik het niet doen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 14 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2015 Begrijpelijk. Net als je CS Pendleton lite hunter een mooie deal scoren! Die zit nu standaard in mijn jaszak. Samen met een zaklampje, een turboflame aansteker en wat andere praktische dingetjes die altijd wel een keer van pas komen. En terwijl ik dit schrijf denk ik aan de voorraad jerrycans voor brandstof en drinkwater die ik een paar dagen geleden op de kop heb weten te tikken. Warme wollen dekens staan sinds kort ook op het wensenlijstje. Zo nog wat dingetjes. Er komt schot in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 14 februari 2015 Delen Geplaatst: 14 februari 2015 en dan zijn die 2 tietjes gewoon weggegooid geld. Hangt er van af wie ze bewerkt heeft... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 14 februari 2015 Delen Geplaatst: 14 februari 2015 Ik heb er ooit eens eentje gekocht van Stanley. Goedkoop en geen topkwaliteit maar voor mij voldoet ie prima omdat ik het ding toch maar zelden gebruik. Heb ik een mes nodig, dan neem ik een fatsoenlijk mes, heb ik een tool nodig, dan neem ik mijn materiaalkoffer. Ik had deze ook eerst en naar 2 keer goed knijpen is er 1 handvat afgebroken. Die van stanley zijn niet effectief geproduceerd door stanley zelf maar door een externe firma waar ook grabbeltonspul voor in de doe het zelf zaken hun label er laten in verwerken. IMO ben je voor een deftige multitool (met een knijp en knip tang in) toch een 35-50 euro kwijt, het hoeft daarvoor geen lm te zijn (of geen nieuwe een 2dehands wave heb je ook al voor een 50-60euro wat z'n geld meer dan waard is.) zoals gezegd zijn er ook multitools van andere kwalitatieve merken die goedkoperer zijn en ook best tegen een beetje misbruik kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 14 februari 2015 Delen Geplaatst: 14 februari 2015 Die zit nu standaard in mijn jaszak. Samen met een zaklampje, een turboflame aansteker en wat andere praktische dingetjes die altijd wel een keer van pas komen. En terwijl ik dit schrijf denk ik aan de voorraad jerrycans voor brandstof en drinkwater die ik een paar dagen geleden op de kop heb weten te tikken. Warme wollen dekens staan sinds kort ook op het wensenlijstje. Zo nog wat dingetjes. Er komt schot in. Lekker bezig!:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 14 februari 2015 Delen Geplaatst: 14 februari 2015 Lekker bezig!:) Bizar. Wat in jouw jaszak zit, zit in de handtas van mijn echtgenote. Het is echt onvoorstelbaar wat die allemaal meezeult. Bij SHTF kan je mijn inziens vlotjes met een volledig gezin drie dagen overleven op de inhoud ervan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 14 februari 2015 Delen Geplaatst: 14 februari 2015 Bizar. Wat in jouw jaszak zit, zit in de handtas van mijn echtgenote. Zo bizar is dat niet hoor; wat vrouwen allemaal niet in hun handtasje meezeulen... ongelooflijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hailbaal Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Het is vaak net wat je wilt, voor licht/normaal gebruik ga je toch snel richting de Leatherman. Voor het zwaardere werk pak ik liever een echte Gerber (freehand, geen BG meuk) en ik denk binnenkort een SOG aan te schaffen. Toen ik voor een multitool ging (jaar of 10 geleden) had LM geen tools die door mijn keuring kwamen. Goedkope multitools kun je beter altijd links laten liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.