3dwin Geplaatst: 14 mei 2013 Delen Geplaatst: 14 mei 2013 Vandaag heb ik mijn 24 hours rantsoenen binnen gekregen. Hoe smaken ze eigenlijk? En waar komen ze eigenlijk vandaan? Allemaal van één bepaald merk, of merkloos? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2013 Hoe smaken ze eigenlijk? En waar komen ze eigenlijk vandaan? Allemaal van één bepaald merk, of merkloos? Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, elk doosje heeft een eigen menu. zou ik ze allemaal uitproberen dan heb ik niets meer over. Bijna alles wat er inzit is merkloos op dingetjes als tabasco saus en energie repen na. De rantsoenen die ik heb gekocht komen uit engeland, de info die ik heb gevonden online was dat ze door het engelse leger werden gebruikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 15 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Opgelet budget preppers! De action heeft weer camping gas kookstelletjes in de aanbieding, deze zijn slechts 8.99 per stuk en ook de gasbusjes zijn in de aanbieding voor 0.99 per stuk. Is erg goedkoop, ik ga er morgen even heen en haal mezelf een extra voorraadje gas in huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 16 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2013 Zoals gisteren gezegd ben ik vandaag bij de action geweest en ik heb de buit weer binnen. De Buit: 10x Butaan gasbus a 227gr. 9.90 2x Vuurmaker/firesteel (klein) 3.90 2x LED Hoofdlamp 3.98 1x Plaatkompas aan koord 1.79 1x Kweekkas 38x25x19cm 2.99 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 camping gas kookstelletjes uitverkocht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Aldi verrekijker 9 euro. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Ik had de laatste.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 De verkoper heeft trouwens nog 2 dozen staan, voor wie interesse heeft dit is de link naar marktplaats: http://link.marktplaats.nl/667261518 Foetsie . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yakuza Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Vandaag bij Aldi gepasseerd. 2 mummie slaapzakken gekocht en een veldbed. Naar de kwaliteit heb ik een beetje het raden naar maar lijkt degelijk: Ook heb ik de multi tool gekocht van net geen 8. Eerste indruk. Is zeker geen leatherman of swiss maar als hobby tool of in geval van nood goed bruikbaar. Het is stainless matriaal en de tang heeft een veer wat bij zelfs de duurdere multitools soms ontbreekt. Benaming Saphir sh-mt-1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Jah sorry, keyser. Die dingen willen nog wel eens verkocht worden als je er maar €90 voor wilt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 3 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2013 Hoi allemaal, ik heb weer een leuke aanbieding gevonden. Dit keer in een webwinkel. Het betreft een brandwerende werkbroek, oorspronkelijk bedoeld voor op de kazerne van de luchtmacht. Nieuw en nog in de verpakking, prijs €19.95. http://www.militarycollectibles4u.nl/a-28499354/militaria-1946-heden-amp-outdoor/brandwerende-broek-nieuw-in-verpakking-bedrijfskleding-aanrader/ Ik zou het een goede aanwinst noemen voor de meeste preppers, want het is een degelijke broek en het bestaat voor 98% uit aramide. En aramide is het spul wat onder ander wordt gebruikt voor kogelwerende vesten. (zie link). Zeg nu zelf, sterke en brandwerende kleding is tijdens een SHTF ideaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Aramide Ik ben er zo van overtuigt dat ik er zonet zelf 2 van heb besteld. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Hoi allemaal, ik heb weer een leuke aanbieding gevonden. Dit keer in een webwinkel. Het betreft een brandwerende werkbroek, oorspronkelijk bedoeld voor op de kazerne van de luchtmacht. Nieuw en nog in de verpakking, prijs €19.95. http://www.militarycollectibles4u.nl/a-28499354/militaria-1946-heden-amp-outdoor/brandwerende-broek-nieuw-in-verpakking-bedrijfskleding-aanrader/ Ik zou het een goede aanwinst noemen voor de meeste preppers, want het is een degelijke broek en het bestaat voor 98% uit aramide. En aramide is het spul wat onder ander wordt gebruikt voor kogelwerende vesten. (zie link). Zeg nu zelf, sterke en brandwerende kleding is tijdens een SHTF ideaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Aramide Ik ben er zo van overtuigt dat ik er zonet zelf 2 van heb besteld. Nou woensdag besteld en vandaag in huis, dat noem ik nog eens een snelle afhandeling. Broeken zien er goed uit, er zitten geen merk etiketjes aan ofzo, maar wat direct opviel was dat de rand om het middel versterkt is. 1 minpuntje is wel de broek heeft geen rits maar drukknoopjes, voordeel is natuurlijk dat je geen zorgen hoeft te maken dat de rits stuk gaat hahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 @prepper053: Dat is erg goedkoop voor aramide! Als ze lekker zitten, topspul! Ben benieuwd of het ook een beetje snijwerend is, waarschijnlijk wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2013 nou, ik was niet van plan om het uit te gaan testen hahaha maar het zal wel fijn zitten, het is netjes afgewerkt van binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 nou, ik was niet van plan om het uit te gaan testen hahaha maar het zal wel fijn zitten, het is netjes afgewerkt van binnen. Waarom niet? Als het niet snijwerend blijkt te zijn, kun je een klein sneetje wel repareren. 'k Zou niet je been erin steken, tijdens de test. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Waarom niet? Als het niet snijwerend blijkt te zijn, kun je een klein sneetje wel repareren. 'k Zou niet je been erin steken, tijdens de test. tja ik zeg altijd als je iets doet, doe het dan goed... waar was nou die machete? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 6 juli 2013 Delen Geplaatst: 6 juli 2013 ikzelf moet het nog vooral doen met de envelopjes met inhoud op mijn verjaardagen en af en toe wat zakgeld dus ik zoek vooral tools met meedere werkingen maar ook hele goedkope aanbiedingen zo heb ik bij de Action meerdere warmte dekens gevonden voor 99ct maar ook slijpers voor messen, kompas en een magnesium stick allemaal voor onder de 2euro. het is misschien niet veel maar wel erg belangrijk voor je BOB. verder als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag:) Gr. MyronPrps Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 ikzelf moet het nog vooral doen met de envelopjes met inhoud op mijn verjaardagen en af en toe wat zakgeld dus ik zoek vooral tools met meedere werkingen maar ook hele goedkope aanbiedingen zo heb ik bij de Action meerdere warmte dekens gevonden voor 99ct maar ook slijpers voor messen, kompas en een magnesium stick allemaal voor onder de 2euro. het is misschien niet veel maar wel erg belangrijk voor je BOB. verder als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag:) Gr. MyronPrps Lees dit topic door, daar staan de meeste tips. Action. Liddl. Kringloop. Marktplaats. Daar zal je het meest te vinden zijn als budgetprepper. Succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 Je kan ook gewoon alledaagse voorwerpen gebruiken voor andere toepassingen dan waarvoor ze bedoeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan petflessen. Je kan de fles gebruiken om rijst of granen in op te slaan, een stuk gesneden fles kan je gebruiken in de moestuin als slakkenring om je sla te beschermen, ... . Met een beetje creativiteit kom je een heel end. Je kan ook eens een zilveren munt vragen in plaats van fiatgeld. Voor één ons zilver betaal je tegenwoordig ongeveer 20euro. Je beste voorbereiding lijkt me investeren in je toekomst door op school hard je best te doen en zo veel mogelijk te leren. Zo word je vanzelf onafhankelijk(er). En gebeurt er niets ergs ? Dan heb je alvast dat diploma in handen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Zojuist bij de action geweest, als beginnende prepper hier te hebben gelezen, ja alle 30 de pagina's. Je zal maar wat missen he en erg nieuwsgierig naar alles. Wat een winkel, geen geld en uberhandige dingetjes. Vast niet alles van de topkwaliteit wat echt nodig is, alleen voor dat geld en aangezien ik niks van dit alles had, topaankopen. 11,99 euro uit gegeven. Touw20mtrx4mm 0.85 cent vis strarterset met loodjes, haakjes, 2 dobbers, 50 meter extra draad: 1,45 euro plaatkompas: 1,79 euro vuurmaker, 1,95 verrekijker 10x 50, met tas en kompas, 5,95 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 @larik , goed begin dan! Ik heb vandaag 3 zwendel lantaarns gekocht voor 20 eu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Zwendellantaarns ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Zwendellantaarns ? Zo'n zaklamp die je dmv een zwendel kunt opladen ipv een batterij; lijkt op een knijpkat is alleen een draaikat haha Liggen ook bij de action Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Ik dacht even dat je er mee ging zwendelen. Bij aldi zag ik vandaag ook zo'n ding liggen, een euro of 15 en het zag er best wel ok uit. k heb het toch maar laten liggen, zaklampen en oplaadbare batterijen genoeg hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 @larik als je alle 30 de bladzijden heb gelezen heb je er toch 20 gemist . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Dan ga ik snel even verder lezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.