Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast armageddon
Ik heb niet al te lange tijd geleden deze generator via een veiling op de kop getikt.

generator.jpg.ede212cba2e9bdbf0dfe50786e54e84e.jpg

12v-220v-380v 6500Kw

 

Ik heb als tip gekregen om je generator minimaal 1x in de maand even 10 minuten te laten draaien.

Gisteren was het dus zo'n dag.

Ik moest ook nog de banden van mijn auto weer op spanning zetten en dacht; laat ik de compressor eens op de generator aansluiten.

De compressor verbruikt 1500w aan stroom om de druktank te vullen.

 

Verbaast als ik was kwam ik er dus achter dat mijn generator niet genoeg piekspanning kan leveren om de compressiemotor volledig rond te draaien.

De generator blijft gewoon netjes draaien, dat wel. Op het moment dat ik dus de compressor inschakel, hoor je dat de generator het heel zwaar krijgt. De motor van de compressor draait dan 1x rond en stopt dan.

Ik ga niet zitten wachten tot de hoofdschakelaar omklapt dus zet ik de compressor weer uit.

 

Ik had al eerder eens ergens vermeldt dat ik deze generator dus ook op andere manieren wil gebruiken. Maar hier begin ik dus een beetje mijn twijfels over te krijgen.

Ik dacht dat 6,5Kw toch een behoorlijke levering is. Maar schijnbaar dus niet genoeg om een apparaat dat 1,5Kw vraagt aan te slingeren.

 

Mocht je dus overwegen om ook een generator aan te schaffen, bedenk dan dus goed wat het doel wordt van dit apparaat en wat je er van verwacht!

 

Geachte CC,

Deze generator heeft maar 1 doel: Mensen op te lichten!!

Ze werken niet.

Ze worden in China gemaakt en kosten 40a50€ inkoop naar gelang de wisselkoers van de dollar.

Alles is bedrog ze worden onder verschillende merken verkocht Kraftwelle Powerhouse Kraftmann enz enz.

De stickers krijg je er bij geleverd zelfs van Honda als je wil....

Het is leurhandel voornamelijk verkocht en verhandeld door zigeuners Ieren of reizigers.

MENSEN BLIJF VAN DEZE SPULLEN AF KOST 3X GELD....!!!!!!

1) Aankoop

2) Opruimen / afvoeren

3) Aankoop fatsoenlijke Generator

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 6 maanden later...

Het probleem zit in het type aggregaat/type compressormotor. Een compressor met 3-fase aansluiting zal hier prima op draaien. Zware enkelfase apparatuur op een 3fase aggregaat gaan niet samen. Beter is een enkelfase aggregaat voor een enkelfase apparaat.

 

P.S. vuistregel voor het belasten van een 3 fase generator is de 3 fase ongeveer gelijk belasten.

Bijvoorbeeld als je 1500 watt nodig hebt voor een kookplaat op fase1. Dan op fase2 een apparaat van bijvoorbeeld 1450 watt en op fase3 een apparaat van bijvoorbeeld 1525 watt en tegelijk inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oud topic, I'm with hakin9. Eerst flink voorbelasten zodat hij al volaan werkt en dan nog een keer proberen.

Het kan zijn dat de gen niet snel genoeg een mep stroom levert om de motor op te starten.

 

Komt ook wel eens voor als je een moderne wasmachine aansluit.

 

Voor de mensen die nog een generator zoeken, koop een echte!!! niet zoeen.

 

euromac.nl levert zowel chinees als ook Honda aan diverse bouwmarkten.

 

Kipor schijnt aardig te zijn, huismerk EUROM kan vanalles zijn, ook te krijgen met echte yanmar / honda motoren.

Denk echter niet dat je bij stroomuitval de gen wel ff aanzet. Reken eerst eens uit wat dat aan brandstof zou kosten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@n3rd ik heb vorige maand mijn kipor aggregaat naar de milieustraat gebracht. Ben met het 6 jaar oude apparaat naar verschillende (watersport) specialisten gegaan, maar hadden beiden 1 advies: nooit meer kopen, en niet te maken. Ze lopen soepel maar zodra je een probleem hebt, kun je 'm afschrijven. Ik heb de aggregaat gedurende die 6 jaar denk ik 12-15x gebruikt. Ik heb nu een goeie yamaha EF2800 staan van een paar jaar, en dat bevalt een stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oud topic, I'm with hakin9. Eerst flink voorbelasten zodat hij al volaan werkt en dan nog een keer proberen.

Het kan zijn dat de gen niet snel genoeg een mep stroom levert om de motor op te starten.

 

Komt ook wel eens voor als je een moderne wasmachine aansluit.

 

Voor de mensen die nog een generator zoeken, koop een echte!!! niet zoeen.

 

euromac.nl levert zowel chinees als ook Honda aan diverse bouwmarkten.

 

Kipor schijnt aardig te zijn, huismerk EUROM kan vanalles zijn, ook te krijgen met echte yanmar / honda motoren.

Denk echter niet dat je bij stroomuitval de gen wel ff aanzet. Reken eerst eens uit wat dat aan brandstof zou kosten.....

 

Koop in iedergeval een enkelfase aggregaat (singlephase) tenzij je echt 400 volt apparaten hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook 3 fasen gelijkrichten en eerst afvlakken/opslaan in accu's, en daaruit omvormen naar hetgene wat je nodig hebt. Je kan ook direct laagspannings-apparaten gebruiken. 12V verlichtings-systemen bijvoorbeeld. Opladers die dc-dc omvormen. Ik wil zelf naar een accu-backup waar ik 3 dagen mee kan doen, met zuinige apparaten.

Ik mag geen brandbaar materiaal hier opslaan, dus geen generator. Daarom neem ik zon en wind.

 

Let heel goed op wat het continue en piekvermogen is per fase, bij aankoop van een generator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve mensen, koop niet van die zooi. ook geen kipor!!!!! de duurdere (helaas) die worden niet voor niets zoveel verkocht voor het profesionele werk. neem een honda of genmac ivm een goede sinus en laat de rest staan. en neem em met een enkele spoel (enkel fase) want een drie fase moet je goed belasten anders doet ie het ook niet lekker omdat de machine dan scheef belast word.... oja, bij veel marine en camping zaken verkopen ze wel goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@n3rd ik heb vorige maand mijn kipor aggregaat naar de milieustraat gebracht. Ben met het 6 jaar oude apparaat naar verschillende (watersport) specialisten gegaan, maar hadden beiden 1 advies: nooit meer kopen, en niet te maken. Ze lopen soepel maar zodra je een probleem hebt, kun je 'm afschrijven. Ik heb de aggregaat gedurende die 6 jaar denk ik 12-15x gebruikt. Ik heb nu een goeie yamaha EF2800 staan van een paar jaar, en dat bevalt een stuk beter.

 

kipor heb ik zelf ook nooit gehad. Ik heb een Honda GX270 met een Syncro gen er achter. prima, 1x de condensator eruit geklapt, heb er daar nu 2 van op voorraad.

Daarnaast een oude HATZ E75 met een oude engelse gen. Ding lekt en verbrand olie aan alle kanten, uitlaat is afgebroken maar loopt altijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook 3 fasen gelijkrichten en eerst afvlakken/opslaan in accu's, en daaruit omvormen naar hetgene wat je nodig hebt. Je kan ook direct laagspannings-apparaten gebruiken. 12V verlichtings-systemen bijvoorbeeld. Opladers die dc-dc omvormen. Ik wil zelf naar een accu-backup waar ik 3 dagen mee kan doen, met zuinige apparaten.

Ik mag geen brandbaar materiaal hier opslaan, dus geen generator. Daarom neem ik zon en wind.

 

Let heel goed op wat het continue en piekvermogen is per fase, bij aankoop van een generator.

en stem je continue vermogen af op je verbruik of maximale laad capaciteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik wil deze generator thuis gebruiken.

Hij zal max 1uur per dag draaien voor mij en de buren.

Hij zal alleen overdag gebruikt worden.

Anders trekt hij onwelkom volk aan.

 

Is dit goede kwaliteit.

verbruik 1 liter per uur?

 

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m749542519-partij-generator-swiss-kraft-sk8500w-top-aanbieding.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze generator thuis gebruiken.

Hij zal max 1uur per dag draaien voor mij en de buren.

Hij zal alleen overdag gebruikt worden.

Anders trekt hij onwelkom volk aan.

 

Is dit goede kwaliteit.

verbruik 1 liter per uur?

 

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m749542519-partij-generator-swiss-kraft-sk8500w-top-aanbieding.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

 

Ik zou er niet aan beginnen. Is ook niet uitgerust met een inverter (zuivere/echte sinus) dus niet bruikbaar voor CV/TV/Laptop etc

Ik zou bij Honda/Yamaha/Brigg&Stratton blijven.... met nog enkele andere merken......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kraft is normaal goed gereedschap . Maar ik heb ook al eens een koffer gekocht dat niet goed was Chinees spul vermoedelijk . Ik heb een generators met een Honda motor al 20 jaar en die koste als ik het omrekent in euro 3 maal zoveel met ongeveer het zelfde vermogen 8 kva komt neer op ongeveer 8.5 kw .

Dus jij beslist .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weleens ergens gelezen dat diesel veel langer houdbaar is dan benzine.

Weet iemand of dit klopt? En waardoor dit dan komt.

 

Eigenlijk een vraag voor onze huischemicus @vheeswijk. Uiteraard als hij tijd heeft, want Wolf verzet al bergen nuttig werk voor ons. De vraag hoe lang petroleum, benzine en diesel houdbaar is, behoort wel tot de belangrijkste prepper vragen. En vooral ook, of het mogelijk is om te testen of je brandstof nog goed is. Dat zal ook van het gebruiksdoel afhangen. Zo gaat oude petroleum wel de kanaaltjes van je Zibro Kamin verstoppen, maar kun je het rustig in een petroleumstel met een lont opstoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kraft is normaal goed gereedschap . Maar ik heb ook al eens een koffer gekocht dat niet goed was Chinees spul vermoedelijk . Ik heb een generators met een Honda motor al 20 jaar en die koste als ik het omrekent in euro 3 maal zoveel met ongeveer het zelfde vermogen 8 kva komt neer op ongeveer 8.5 kw .

Dus jij beslist .

 

Geert

Twintig jaar geleden was het geld 2x zoveel waard ook, dus reken 6x zo duur...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk een vraag voor onze huischemicus @vheeswijk. Uiteraard als hij tijd heeft, want Wolf verzet al bergen nuttig werk voor ons. De vraag hoe lang petroleum, benzine en diesel houdbaar is, behoort wel tot de belangrijkste prepper vragen. En vooral ook, of het mogelijk is om te testen of je brandstof nog goed is. Dat zal ook van het gebruiksdoel afhangen. Zo gaat oude petroleum wel de kanaaltjes van je Zibro Kamin verstoppen, maar kun je het rustig in een petroleumstel met een lont opstoken.

Ik kreeg 2 jaar geleden vanuit de erfenis van mijn Opa een jerrycan met 20 liter benzine. Opa had dit nog staan vanwege de olie crisis toen de benzine op de bon ging. (1973 als ik het goed heb)

Onderin de jerrycan zat wat bezinksel maar de rest zag er goed uit. Heb op een gegeven moment de stoute schoenen aangetrokken en het in mijn tank gemikt, uiteraard ervoor gezorgd dat het bezinksel niet mee de tank in ging. Auto reed er goed op, geen problemen mee gehad. (was overigens een oude auto die ik om ging bouwen om mee te crossen, zou dat niet zomaar proberen met de wagen waar ik dagelijks mee rijd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weleens ergens gelezen dat diesel veel langer houdbaar is dan benzine.

Weet iemand of dit klopt? En waardoor dit dan komt.

 

Volgens mij zijn Diesel generator wel duurder, geen idee waarom.

Diesel motor is toch niet duurder om te maken dan benzine?

 

Lees: http://preppers.nl/forum/threads/3058-Brandstof-bewaren

Benzine dampt uit, is instabieler (bevat meer ingrediënten ook dan diesel en deze reageren met elkaar en met de lucht).

Diesel is eenvoudiger qua ingrediënten (of componenten als je wil). Kerosine of Petroleum is nog eenvoudiger qua opbouw,

bevat geen parafine (dat wat stolt in de winter) en is een goed additief dus voor je diesel.

 

Dieselmotoren zijn qua bouw simpeler dar benzine, maar wel sterker gemaakt en minder geproduceerd in volume, dus de kostprijs ligt hoger.

 

Oude benzine, zelfs al stinkt die naar rotte eieren, kan je nog gebruiken in een simpele benzinemotor (grasmaschien, trekker)

maar niet in nieuwere kleinere motoren (moto, kleine personenwagen) de motor wil zeer slecht starten en heeft geen kracht.

Bijmengen kan wel, dus bvb 10% oude benzine en de rest nieuwe, dan kan je het wel oprijden.

 

Qua diesel moet je tegenwoordig ook rekening houden met de biodiesel component en best extra anti algenmiddel toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...