Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Niet doen! Juist dan wil je geen gezeur met een slecht werkende genny.....

 

Helemaal eens. Ik had zo'n gele Kipor apparaat, n.b. wel met zuivere sinus en thyristor controlle én een Yamaha EF2800i - besteld op dezelfde dag, ergens in 2003. De gele Kibor was voor af en toe een uurtje. De Yamaha voor de langere periodes. De Kipor ligt al een paar jaar op de milieustraat. De Yamaha draait nog probleemloos met nodige regelmaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dit is ook niets?

Ferm of Kinzo.

http://www.toolfix.nl/?page=shop_product&id=382

 

Dus altijd een A-merk kopen?

 

Daar staat bij 3 jaar garantie . Maar je hebt meer problemen om hem op te sturen dan je denkt . Originele verpakking enzo .

Koop iets degelijk . Hoeft niet veel vermogen te hebben . Als je uw vrieskist ijskast en een lamp kan laten branden is het voldoende .

Kubota is ook een degelijk merk .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze generator thuis gebruiken.

Hij zal max 1uur per dag draaien voor mij en de buren.

Hij zal alleen overdag gebruikt worden.

Anders trekt hij onwelkom volk aan.

 

Is dit goede kwaliteit.

verbruik 1 liter per uur?

 

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m749542519-partij-generator-swiss-kraft-sk8500w-top-aanbieding.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

 

Is voor het geld een hele behoorlijke generator die weinig onderhoud nodig heeft. Kun je allemaal zelf doen. Dit is echter de variant met handstart (oude model) en tegenwoordig heb je deze elektrisch startend (heb ik). Het is een 3 fasen generator, dus 400 volt. Je moet dus met een verdeler werken om het maximale vermogen eraf te kunnen halen. De piek is dus 8500 watt, maar continue heb je maar 2000 watt. Je hebt dus 3 groepen van 2000 watt tot je beschikking. Voor het lichte werk is deze ideaal en ik kan wel gewoon mijn tv, ijskast en laptop en dergelijk ermee gebruiken. Voor zwaar werk heb ik een diesel.

 

Als je hem zwaarder dan 2000 watt per groep wilt belasten, dan heb je een probleem. Dan kun je beter een 230 volt generator kopen die 6000 watt op 1 groep levert.

 

Voor het geld dus helemaal goed, draait bij mij in Spanje al maanden zonder problemen elke dag 3-4 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor het geld een hele behoorlijke generator die weinig onderhoud nodig heeft. Kun je allemaal zelf doen. Dit is echter de variant met handstart (oude model) en tegenwoordig heb je deze elektrisch startend (heb ik). Het is een 3 fasen generator, dus 400 volt. Je moet dus met een verdeler werken om het maximale vermogen eraf te kunnen halen. De piek is dus 8500 watt, maar continue heb je maar 2000 watt. Je hebt dus 3 groepen van 2000 watt tot je beschikking. Voor het lichte werk is deze ideaal en ik kan wel gewoon mijn tv, ijskast en laptop en dergelijk ermee gebruiken. Voor zwaar werk heb ik een diesel.

 

Als je hem zwaarder dan 2000 watt per groep wilt belasten, dan heb je een probleem. Dan kun je beter een 230 volt generator kopen die 6000 watt op 1 groep levert.

 

Voor het geld dus helemaal goed, draait bij mij in Spanje al maanden zonder problemen elke dag 3-4 uur.

 

Dat klinkt wel goed

 

De keuze kan lastig zijn.

 

Nieuwe chinees?

Nieuwe Ferm of Kinzo?

Of een goede 2ehands honda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor het geld een hele behoorlijke generator die weinig onderhoud nodig heeft. Kun je allemaal zelf doen. Dit is echter de variant met handstart (oude model) en tegenwoordig heb je deze elektrisch startend (heb ik). Het is een 3 fasen generator, dus 400 volt. Je moet dus met een verdeler werken om het maximale vermogen eraf te kunnen halen. De piek is dus 8500 watt, maar continue heb je maar 2000 watt. Je hebt dus 3 groepen van 2000 watt tot je beschikking. Voor het lichte werk is deze ideaal en ik kan wel gewoon mijn tv, ijskast en laptop en dergelijk ermee gebruiken. Voor zwaar werk heb ik een diesel.

 

Als je hem zwaarder dan 2000 watt per groep wilt belasten, dan heb je een probleem. Dan kun je beter een 230 volt generator kopen die 6000 watt op 1 groep levert.

 

Voor het geld dus helemaal goed, draait bij mij in Spanje al maanden zonder problemen elke dag 3-4 uur.

 

Dat klinkt wel goed

 

De keuze kan lastig zijn.

 

Nieuwe chinees?

Nieuwe Ferm of Kinzo?

Of een goede 2ehands honda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact dezelfde generator als de OP.

 

Wel een ander merknaampje.

 

Ik zeg, niet doen! maakt zijn specificaties niet waar.

 

3 groepen + 1 krachtgroep. Maar die kun je niet ten volle benutten. Zelfs een apparaat van 1500W krijgt hij niet door zijn opstartspanning heen.

Ik heb hem nog steeds bij gebrek aan beter. Voor een boormachine en dergelijke moet het net kunnen.

 

En silent? nee...

 

65Db ... zoveel geluid maakt ie, als ie uit staat :) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijke generator. Doet het al een paar jaar probleemloos met de klusjes.

Vermogen is alleen niet wat de fabrikant suggereert.

 

Met een slijptol van 1800W moet hij er wel aan trekken hoor!

Maar voor nood zal hij voor mij in ieder geval prima voldoen, zeker voor het geld.

Als je voor continuiteit en degelijkheid gaat dan moet je het in de dieselgeneratoren zoeken.

 

Dieselmotor is altijd duurder dan benzine motor. Het blok is ook zwaarder.

Diesel is mijn inziens wel veel beter en gaat veel langer mee.

 

Dieselolie is langer houdbaar dan benzine.

Maar ook dieselolie is niet eeuwig houdbaar. Er kunnen bactierien en algen gevormd worden in diesel. Ik doe in de prepjerrycans en in de tank van het zeiljacht een additief die dit voorkomt. Hierdoor is de diesel wel heeeeeel lang houdbaar.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Honda misschien een keuze voor je?

 

http://www.honda.nl/industrie/gereedschappen_draagbare_generatoren.php

Zoek in Google maar voor prijzen.

 

Die zijn wel erg pittig geprijst.

 

Ik kan dit type bij mij om de hoek kopen voor 175euro.

In prima staat.

Van 2010.

Honda

http://www.marktnet.nl/agrarisch/mechanisatie/aggregaat-ohv-6-5kva-3phase-8576613.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ns zo'n namaak Honda gehad. Onvoldoende vermogen. Slechte start, uiteindelijk heb ik hem vakkundig hersteld, geplaagd door frustraties door hem op de vorken van mijn heftruk te leggen en hem van een meter of vijf naar beneden te keilen. Daarna waren al mijn problemen met dat ding opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ns zo'n namaak Honda gehad. Onvoldoende vermogen. Slechte start, uiteindelijk heb ik hem vakkundig hersteld, geplaagd door frustraties door hem op de vorken van mijn heftruk te leggen en hem van een meter of vijf naar beneden te keilen. Daarna waren al mijn problemen met dat ding opgelost.

 

De Swiss Kraft SK8500W ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een honda met 1 groep 3600 Watt (4000 piek) kost zeker 650 inkoop in NL.

Dus reken op een kleine 1000 euro voor een echte.

 

bijvoorbeeld:

http://www.toolmax.nl/euromac-hm6001-benzine-generator-63-kw-honda-motor-p-15348.html

 

als deze echt via Euromac wordt geleverd dan zit er wel een echte honda in, let op er zijn ook veel chinesen met een honda sticker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Swiss Kraft SK8500W ?

 

Dat is Chinese rotzooi :rolleyes: ik ben voor de Honda AGB1001 gegaan van 2500Watt. Makkelijke motoren !! Ik heb meerdere van die motoren en onderdelen op voorraad. Je kunt er net niet mee lassen, maar slijpen en koffie zetten gaat prima. 380 heb ik niet, dus die mis ik ook niet ;) Voor opladen telefoon of gebruik PC gebruik ik 12v lader, accu en converter.

 

foto.php?fm=2&id=5c55b98aba2e4847858e10c56c0a220d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul is Grote Rommel !!!

Het gaat onder verschillende merknamen door het land !!

Ik heb zelf een Krachtstroom OHV Versie gekocht.4500 Watt .

Het ding werd mij aangeboden via een kofferbak verkoop.De eerst genoemde prijs was 450,00E

Nee dus,Na een tijdje gepraat te hebben in het Duits/Engels enz kregen ze al vlug door dat ik er geen interresse in had.

Toen ging de prijs naar 250,00 E en ja daar hadden we de 200,00 E

 

Ik heb hem gekocht !!!Maar pas na een paar maanden uitgeprobeert .

Ik heb nog nooit zo iets onstabiel stroom zien geven!!!!!!

Na alle Fases doorgemeten te hebben gaf ie wisselend 180 V-185 V en 218 V.

Daarna het ding vlug verkocht Voor 50,00 Euries.Meer kreeg ik niet na 3 Mnd marktplaats.

 

En in een keer zie je die rotdingen overal En onder de gekste Merknamen.

CHINEEEEEEESE ROMMEL

Die dingen zijn ook nog eens gevaarlijk!Waarom ???, een kennis van mij had, ja HAD de 6500 versie,dat ding is spontaan im de fik gevlogen.

Gelukkig stond ie op de aanhanger ,en heeft ie hem redelijk vlug uit de opslag weten te trekken.

 

Mensen koop die dingen NIET.Koop alleen merk spul.

Het Duitse en Americaanse leger heeft er trouwens genoeg opgeruimd.En die kom je regelmatig tegen met weinig draai uren.

 

Ik heb zelf een Bosch uit het Duitse leger 3500 Watt met 22 draai uren gekocht voor 350,00 E Incl alle toebehoren en Reserve onderdelen.

En dit op een Historische beurs in Helden Panningen.Word ieder jaar gehouden in Juli.

Ik heb hem van een duitser gekocht,adres heb ik nog ergens(moet ik helaas zoeken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn wel erg pittig geprijst.

 

Ik kan dit type bij mij om de hoek kopen voor 175euro.

In prima staat.

Van 2010.

Honda

http://www.marktnet.nl/agrarisch/mechanisatie/aggregaat-ohv-6-5kva-3phase-8576613.htm

 

Ben je me aan dollen? 460euro staat er in de advertentie en dat is geen Honda.

En omdat hij rood is maakt het geen Honda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is Chinese rotzooi :rolleyes: ik ben voor de Honda AGB1001 gegaan van 2500Watt. Makkelijke motoren !! Ik heb meerdere van die motoren en onderdelen op voorraad. Je kunt er net niet mee lassen, maar slijpen en koffie zetten gaat prima. 380 heb ik niet, dus die mis ik ook niet ;) Voor opladen telefoon of gebruik PC gebruik ik 12v lader, accu en converter.

 

foto.php?fm=2&id=5c55b98aba2e4847858e10c56c0a220d

 

Ik heb ook nog 4 van die Honda-motors met 6.5pk liggen.

Maar je de passende dynamo niet vinden:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is Chinese rotzooi :rolleyes: ik ben voor de Honda AGB1001 gegaan van 2500Watt. Makkelijke motoren !! Ik heb meerdere van die motoren en onderdelen op voorraad. Je kunt er net niet mee lassen, maar slijpen en koffie zetten gaat prima. 380 heb ik niet, dus die mis ik ook niet ;) Voor opladen telefoon of gebruik PC gebruik ik 12v lader, accu en converter.

 

foto.php?fm=2&id=5c55b98aba2e4847858e10c56c0a220d

 

Ik heb ook nog 4 van die Honda-motors met 6.5pk liggen.

Maar je de passende dynamo niet vinden:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...