Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fabrieksmedicatie vs natuurmedicatie


Aanbevolen berichten

De medicijn maffia maakt je beter. En toch noem je ze dan maffia. Dat behelst een contradictie.

 

Ik doel niet op de medicijnen die je beter maken als ze werken, maar op hun werkmethodes. Verschillende medicijnen kunnen een kwaal bestrijden, maar grote farmaceuten proberen artsen, apotheken, personeel in ziekenhuizen, inkoop managers (eigenlijk de hele keten) te overtuigen dat hun medicijn toch wel het beste is. Dat doen ze met bonussen, kortingen, snoepreisjes en andere omkooppraktijken. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld artsen die zwichten voor het geld en die mogelijk een andere medicijnen voorschrijven dan hun eerste keus. Soms worden ook duurdere medicijnen voorgeschreven, terwijl er een goedkoper alternatief is.

 

Ook worden steekpenningen gebruikt om bepaalde medicijnen snel op de markt te krijgen, met name in het buitenland.

 

Niemand heeft mij antwoord kunnen geven hier in NL op de vraag hoe het komt, dat wanneer ik medicijnen mee neem voor iemands hond in NL, deze in Spanje 1\3 van de prijs kosten als in NL!!! Zelfde merk, verpakking, hoeveelheid etc.:mad: Een klein verschil zou ik kunnen begrijpen maar 70% duurder niet.

 

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat veel mensen vaak langere tijd medicijnen krijgen waaraan ze verslaafd\gewend raken. Dus een pilletje voor de rest van je leven zodat je vaste klant blijft. Mijn vader heeft 25 jaar bepaalde medicijnen geslikt en wilde er vanaf. Het heeft een jaar geduurd om dit af te bouwen met eerst andere medicijnen en nu slikt hij al 15 jaar niets meer.:confused:

 

Vandaar dat ik ze medicijnenmaffia noem.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De farmaceutische industrie wil genezen.....punt!

Waarom? Een dode kan niet meer ziek worden, dus valt er niets meer aan te verdienen.

Hum, de farma industrie wil gewoon winst maken, daarvoor moet je zo lang en zo veel mogelijk producten van hen afnemen.

Dat doe je goed terwijl je je ziek voelt, geld hebt of anderen het voor jou willen uitgeven en je ja, nog niet dood bent.

Dus DOOD wilt de farma industrie jou niet. Maar volledig gezond en gelukkig in je vel, dat nu ook weer niet, want dan koop je bijna niets van hen.

 

Dus stellen dat de farma industrie wil genezen, hum, dat klopt niet helemaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die bedrijven ervoor zorgen dat mensen blijven kwakkelen en niet genezen zou de gehele wereld zo ongeveer wel ziek zijn nietwaar?

Mensen worden ziek, mensen genezen, mensen worden ziek, mensen gaan dood, mensen worden geboren, worden ziek en ga maar door.

 

Ik vind het allemaal maar een beetje zwart witte speculatie hier in dit topic en geld verdienen word bijna als strafbaar gezien, goeie grutjes wat een geneuzel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die bedrijven ervoor zorgen dat mensen blijven kwakkelen en niet genezen zou de gehele wereld zo ongeveer wel ziek zijn nietwaar?
Nou ja, er zit ook iets in mensen die hen naar pillen doet grijpen in plaats van hun leefstijl aan te passen.

Bijvoorbeeld door (koohydraatarmer) dieet en meer bewegen kom je af van diabetes2, hoge bloeddruk en hoog cholesterol.

Maar ja, pil is makkelijker he. Terwijl juist de medicatie die nodig is voor diabetes2,bloeddruk en cholesterol veeeel gebruikt wordt en veeel kosten met zich meebrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm optioneel, kan ik wel aanpassen. Hoewel ik de feiten wel feiten zijn, daar zeg ik toch niks vreems in, maar conclusie kan ik wel aanpassen naar stelling. Als dat beter over komt :)

 

Zo aangepast iets genuanceerder gemaakt :)

 

Ik denk nog steeds dat je beter het woord 'feit' had kunnen nuanceren in een 'stelling' of het stukje 'discussie' weghalen. Wat dat betreft heeft @Keyzer Suze hieronder wel een punt.

 

Dus wat wil je?

- Discussiëren = alles veranderen in stellingen i.p.v. feiten en conclusies

- Ter kennisgeving = lekker laten staan, maar dan hoef je ook geen reacties op je stuk te verwachten.

 

Er is niet echt iets anders mogelijk. En ja ik ben het met je eens dat de farmaceutische industrie tactieken toepast die niet door de beugel kunnen. Om te laten zien waar ik voor sta spendeer ik geld aan mensen die natuurlijke geneesmiddelen maken en niet aan farmaceutische troep (voor zover ik dat kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okey, ik zal eerlijk toegeven heb mijn woordje mee (en mijn typvaardigheid) maar het ontbreekt me nogal eens aan tactische manier van communiceren, maar ben bereid te leren.

 

Als het de discussie ten goede komt, en dat was wat ik hier wil bereiken, dan zal ik wederom mijn beginpost aanpassen. Ik hou van een goede discussie, dus als dit verkeerd overkom, zal ik dit aanpassen :)

 

Misschien een beetje omslachtig op pagina 4 .... maar goed de informatie blijft wel hetzelfde eigenlijk. Hopelijk, anders graag nog even mijn eerste post lezen :) Hoop dat het zo beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij helemaal hip om snel naar medicijnen te grijpen, want dan zijn we snel weer beter en kunnen we verder met ons drukke leven. Heb je koorts? gelijk aan de paracetamol, terwijl koorts een natuurlijk hulpmiddel is om de ziekte te verdrijven ipv het symptoom koorts te verwijderen.

 

Ik heb zelf eens voor bronchitis antibiotica gekregen. Later geleerd dat ik met een simpele inhalator hetzelfde resultaat bereikte. Hij vond het vreemd dat ik voorheen elke keer antibiotica kreeg (2 x per jaar) omdat ik geen koorts had.

 

Farmazooi, wil je niet beter hebben, ze willen geld verdienen. Ze kunnen alleen bestaan als er ook wat werkt, ze willen dus niet dat je beter wordt, maar ze willen dat je hun product zoveel mogelijk blijft gebruiken. Dat ze geld willen verdienen vind ik prima, lijkt me logisch, maar dat ze er miljardair mee willen worden staat me erg tegen. Als ze echt willen dat mensen beter worden, zouden ze een deel van de winst stoppen in onderzoek naar minder bekende en minder winstgevende ziektes, denk aan ALS, maar ook aan allergieën, en zeldzame ziektes. Waarom stoppen ze daar geen geld in? Omdat ze niet willen dat mensen beter worden. Ze willen meer meer meer geld verdienen.

 

Aids medicijn? Je moet de rest van je leven medicijnen blijven gebruiken. Mooi.. de mensen leven, maar hebben ons nodig, waarom zouden ze nog verder zoeken naar genezing? Kanker? Ja steeds meer mensen genezen van kanker, maar kanker kan binnen 5 jaar terug komen. En als iedereen met kanker dood zou gaan, dan hebben ze geen mensen meer die hun nodig hebben. Maar serieus de medicatie die er is, is nou ook niet iets om hoera bij te roepen. En naast het geld wat verdiend wordt aan de behandeling worden er ook nog eens miljarden binnen gehaald via allerlei stichtingen e.d. voor nog meer onderzoek. Maar gedegen onderzoek naar natuurlijke oplossingen, doen ze niet. Er wordt op muizen getest en ratten gestest, maar daar ergens stagneert het dan. En het duurt jaren voordat een medicijn goed genoeg getest is.

 

En het allerergste!! Je hebt een medicijn dat Lijkt te werken. Dus wordt het op mensen gestest. De ziekte die ze hebben is dodelijk. Maar je mag alleen toedienen binnen het protocol. Daarbuiten mag je het niemand geven. Ook al zijn ze toch al ten dode opgeschreven, en kiezen ze er zelf voor. Ze mogen niet eens een kans hebben dat het werk en uit de testgroepresultaten gehouden worden. Wil je dan mensen beter maken? Klinkt niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat er nu wel aardig wat meningen hierover gaan.

Zelf ben ik altijd wel een voorstander als het met planten lukt dat ik deze dan ook veel liever pak en zo min mogelijk met medicijnen te maken wil hebben.

Inmiddels gebruik zelf wel de reguliere medicijnen waar ik nog geen 3 dagen zonder kan en dan al hele vervelende klachten krijg.

Wanneer ik deze medicijnen op de natuurlijke manier via voeding in m'n lichaam moet krijgen zal ik absoluut niet meer gevarieerd kunnen eten en alleen maar vastzitten aan een bepaald soort voedsel, waardoor er een andere aandoening van mij weer erger wordt die ik juist nu na een aantal jaren met natuurlijke middelen en voeding goed onder controle heb en daar geen medicijnen meer voor hoeft te gebruiken.

Ik denk dan ook dat het voor elke situatie, ziektebeeld of persoon weer totaal anders kan zijn.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Novitamya

heeft de oplossing voor kanker en aids mensen wij zijn getuigen voor een wereld en levens veranderende primeur dames en heren van dit forum

 

nu even zere neus

 

nu ben ik niet verder medisch onderlegd dan paracetamol geven aan mn vrouw als ze flink overstuur is dus hierbij mijn niet professionele en compleet ongefundamenteerde mening;

protocollen voor het testen van medicijnen zijn er echt niet voor niks

ik kan wel roepen dat kwik het medicijn tegen kanker is maar de protocollen voorkomen dat het op de markt komt omdat je dan dood gaat omdat kwik bijzonder ongezond is

er zijn in het verre verleden de meest idiote medicijnen op de markt gebracht omdat ze "a" of "b" zouden genezen

terwijl de gevolgen van het medicijn vele malen schadelijker zijn dan de te bestrijden ziekte

alles heeft zn voor en nadelen dat onderken ik niet

ik sluit het een niet met het ander uit

natuurmedicijne en fabrieksmedicatie kunnen prima naast elkaar gebruikt worden in velen gevallen

protocollen bestaan alleen maar om te voorkomen dat types met een blauwe jurk en stralen (ik zal jouw niet noemen jomanda)

als bewezen zaak staan voor alles bestaat een reden ookal zien wij dat niet in eerste oog opslag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan ook dat het voor elke situatie, ziektebeeld of persoon weer totaal anders kan zijn.

Dat is het mooie van deze tijd. Je kan voor je keelpijn een saliethee nemen,azijn op muggenbulten doen...en medicatie/pillen voor je kwalen die je niet met natuurlijke manieren onder controle krijgt.

Het is wijs als je weet wanneer je van de planten naar de pillen over moet voor je kwalen, en zoals gezegd, het kan nog in deze tijd.

 

Wel een vraag: hoe doe je dat bij een SHTF, als er geen medicijnen meer zijn, heb je een backup plan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

el een vraag: hoe doe je dat bij een SHTF, als er geen medicijnen meer zijn, heb je een backup plan?

 

Ja, accepteren dat die er niet is. Farmaceutische producten kunnen bij mijn weten alleen met maschines worden gemaakt. Valt dit weg dan zul je of A) van je probleem moeten afkomen of B) het met natuurlijke producten doen of C) je sterft.

@Novitamya, goed bezig :). Dit is voor meerdere mensen lastig hoor (kijkt naar zichzelf) en elke kans die je krijgt is zoals je al doet, het aangrijpen waard! Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer om hier op te reageren anders dan dat ik je nog wel dit even als compliment wilde meegeven voor vanavond :)!

 

Slaap ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wel een vraag: hoe doe je dat bij een SHTF, als er geen medicijnen meer zijn, heb je een backup plan?

 

Precies dat is nu juist de vraag en de reden van dit topic.

 

Ik gebruik zelf ook medicijnen die ik niet 3 dagen moet vergeten anders verga ik van de jeuk en uitslag. Ben wel op zoek naar een natuurlijk alternatief inmiddels.

 

 

Even ivm de stelling ivm onderzoek naar kanker.

 

HEILZAMENDE WERKING VAN DE VRUCHT?

 

De "zuurzak" vrucht, officieel gekend onder de wetenschappelijke benaming "Annona muricata" en ook wel "graviola" genoemd (Portugese term), groeit voornamelijk in de regenwouden van Afrika, Zuid-Amerika en zuidoost Azië. Verschillende onderdelen van de graviola boom, zoals de schors, wortels, bladeren en de vrucht zelf worden in vele landen gebruikt voor traditionele remedies. De "zuurzak" vrucht heeft wel degelijk een heilzame werking tegen bv. parasieten, microben en depressie, en wordt ook gebruikt bij o.a. diarree, reuma en artrose.

 

Al bij al is de vrucht dus gezond om te eten, maar dit wil nog niet zeggen dat het een wondermiddel is tegen kanker. Een onderzoek in de Amerikaanse Purdue-Universiteit in Indiana heeft uitgewezen dat de boom actieve componenten bevat, genaamd "annonaceous acetogenins", die MOGELIJK chemotherapeutische mogelijkheden biedt t.o.v. multidrug-resistente kankercellen. Het betreft hier echter strikt labo-onderzoek, en er werd tot op heden dus niet klinisch getest op mensen om te bepalen of zuurzak een efficiënt en veilig alternatief biedt voor kankerbestrijding. Een bijkomend onderzoek in 2011 heeft uitgewezen dat een fruitextract van graviola de groei van borstkanker selectief verhindert, maar ook dit is enkel het resultaat van in vitro onderzoek alsook een studie op muizen. Bij gebrek aan klinisch onderzoek is het aldus niet bewezen dat hetzelfde effect zal bekomen worden op een menselijk lichaam met borstkanker.

 

Het is bovendien gebleken uit andere onderzoeken dat de vrucht negatieve effecten kan hebben bij bepaalde mensen, zoals schade aan het zenuwstelsel (vergelijkbaar met Parkinson) en motorische problemen ten gevolge van de hoge dosis annonacin. Wellicht behoort dit mee tot de redenen waarom er geen klinisch onderzoek wordt verricht naar zuurzak als kankergenezer, aangezien de nadelen te groot zijn. Graviola verlaagt ook de bloeddruk, dus is het niet aangeraden voor mensen met een al te lage bloeddruk en/of hartcomplicaties. Tenslotte kan zuurzak ook heilzame bacteriën op bv. de huid vernietigen, waardoor op lange termijn infecties kunnen ontstaan. In België is het importeren van zuurzak bij wet verboden.

Bron

 

Wil ik aan toevoegen, als men eerst op dieren test en dit niet afdoende is en er ook op mensen getest moet worden voor een werkelijk resultaat, zou dit niet alleen voor positieve, maar ook voor negatieve gevolgen moeten gelden. Mensen die kanker hebben en ongeneeselijk ziek zijn, zouden de vrije keus moeten hebben om daar aan mee te willen werken, als ze bekend gemaakt zijn met mogelijke negatieve effecten. Dan pas kun je zeggen of de positieve gevolgen opwegen tegen de negatieve gevolgen.

 

En idd in een SHTF situatie, wil je doodgaan aan kanker? of wil je beter worden/langer leven met een risico op (geen garantie) bepaalde negatieve effecten. Wat voor keus zou jij maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het mooie van deze tijd. Je kan voor je keelpijn een saliethee nemen,azijn op muggenbulten doen...en medicatie/pillen voor je kwalen die je niet met natuurlijke manieren onder controle krijgt.

Het is wijs als je weet wanneer je van de planten naar de pillen over moet voor je kwalen, en zoals gezegd, het kan nog in deze tijd.

 

 

Wel een vraag: hoe doe je dat bij een SHTF, als er geen medicijnen meer zijn, heb je een backup plan?

 

 

Dat is zeker een goede vraag en daar heb ik zelf ook al veel over na moeten denken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Als er een SHTF mocht gebeuren wat ik natuurlijk niet hoop dan is het voor mij de keuze gelukkig niet zo heel erg moeilijk en ga ik eten wat er nodig is en neem ik genoegen met de andere aandoening die een heel stuk minder gevaarlijk voor m'n lichaam is.

Maar ook denk ik wanneer we dan anders gaat eten zonder al de kunstmatige toevoegingen die ze nu in voeding stoppen en het kunstmatige licht die we om ons heen hebben dat de meeste mensen ook al veel meer lichamelijk aan kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook denk ik wanneer we dan anders gaat eten zonder al de kunstmatige toevoegingen die ze nu in voeding stoppen en het kunstmatige licht die we om ons heen hebben dat de meeste mensen ook al veel meer lichamelijk aan kunnen.
Helemaal met je eens!

 

Fijn dat je wel een soort van backup hebt voor je gezondheid/medicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als PH ooit werkelijkheid wordt, bewaar ik de echte medicijnen wel voor de mensen die vertrouwen op gedegen onderzoek. De mensen die met een longontsteking aankloppen en nu zweren bij thee van madeliefjes en andere homeopathische nonsense kunnen rekenen op een gedegen advies bestaande uit thee trekken van berkenbast, meikevers en turf. Als ze dat overleven krijgen ze gewoon die chemische, wetenschappelijk bewezen medicijnen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies dat is nu juist de vraag en de reden van dit topic.

 

Ik gebruik zelf ook medicijnen die ik niet 3 dagen moet vergeten anders verga ik van de jeuk en uitslag. Ben wel op zoek naar een natuurlijk alternatief inmiddels.

Hmm, dan had je misschien beter die vraag kunnen posten dan er een discussie van willen maken.

De bedoeling van die discussie en de bedoeling van een antwoord op bovenstaande vraag liggen nogal uit elkaar.

Over uitslag jeuk en de oorzaken en oplossingen is best veel kennis op het forum, weet ik uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, had ik waarschijnlijk ook wel duidelijker in kunnen zijn, daar sloeg mijn opmerking: als prepper zijnde ook op. Ik had een bepaald idee met de opzet wat totaal niet goed overgekomen is. Gelukkig wordt dit gaandeweg duidelijker. De beslissing hierin ligt mijns inziens in die stellingen die ik gaf. Maar goed wat done is done. :)

 

Ergens had ik ook gericht die vraag gesteld ivm die allergie, alleen ik heb een nogal vage oorzaak wat je weinig tegen komt, achteraf smeren enzo werkt niet. het gaat om het voorkomen. Ik overweeg ook nog om naar een alternatief geneesiets te gaan, omdat de intollerantie kan komen door een allergie voor bepaalde stoffen. Ook al lijkt het niks met elkaar te maken te hebben, kan het wel met elkaar te maken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als PH ooit werkelijkheid wordt, bewaar ik de echte medicijnen wel voor de mensen die vertrouwen op gedegen onderzoek. De mensen die met een longontsteking aankloppen en nu zweren bij thee van madeliefjes en andere homeopathische nonsense kunnen rekenen op een gedegen advies bestaande uit thee trekken van berkenbast, meikevers en turf. Als ze dat overleven krijgen ze gewoon die chemische, wetenschappelijk bewezen medicijnen.

 

Dat is nogal een uitspraak en regelrecht in strijd met de Eed van Hippocrates. Verder verwar je kruidengeneeskunde met homeopathie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker een goede vraag en daar heb ik zelf ook al veel over na moeten denken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Als er een SHTF mocht gebeuren wat ik natuurlijk niet hoop dan is het voor mij de keuze gelukkig niet zo heel erg moeilijk en ga ik eten wat er nodig is en neem ik genoegen met de andere aandoening die een heel stuk minder gevaarlijk voor m'n lichaam is.

Maar ook denk ik wanneer we dan anders gaat eten zonder al de kunstmatige toevoegingen die ze nu in voeding stoppen en het kunstmatige licht die we om ons heen hebben dat de meeste mensen ook al veel meer lichamelijk aan kunnen.

 

Right! Ik leef nu anderhalf jaar min of meer zelfvoorzienend in de natuur, eet vrijwel alles uit tuin en natuur en ben nog geen enkele keer ziek geweest al die tijd. ( let wel, ik ben chronisch ziek, toen ik nog in de stad woonde en eten bij de supermarkt kocht en tussen de uitlaatgassen en industrie-uitwerpselen leefde kwam ik elke maand wel bij de huisarts voor het een of ander)

 

Afgelopen anderhalf jaar heb ik wel eens een uitslagje hier of een klein ontstekinkje daar gehad maar zo gering dat dit gewoon met kruidjes op te lossen was In de stad destijds was daar geen denken aan, de klachten waren zo groot dat er echt wel een "vieze pil" gehaald moest worden bij de huisarts want een kruidje werkte daar echt niet tegen. Ik denk hoe smeriger je leeft hoe smerigere de medicijnen moeten zijn om je gezond te houden. Bovendien, de plantjes daar, waar je smerig leeft zijn net zo smerig als de omgeving, dus daar wordt je niet blij en beter van.

 

Overigens heb ik nog steeds medicijnen nodig uit de farmaceutische industrie en die neem ik dan ook grif ( anders ga ik dood haha) en voor het geval WTSHTF, heb ik die meteen ook maar in zeer grote hoeveelheden in huis. Voor de rest van de kwaaltjes ga ik voor kruiden, al is het maar om de kennis niet verloren te laten gaan en te oefenen voor als het eens nodig blijkt.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat in mijn ogen het grote verschil is tussen de genezing met voeding en farmaceutische industrie. Is dat met voeding kijkt men naar de oorzaak met farmaceutische industrie kijkt men naar de gevolg. Grote verschil is als je de oorzaak weet gaat het gevolg vanzelf weg. Iemand gaf een keer een hele mooie voorbeeld. Als je met de auto rijdt en je olie lamp gaat branden wat doe je. Natuurlijk ga je kijken wat er aan de hand. Als je hoofdpijn hebt wat doe je, de meeste pakken een pil. Dus eigelijk stop je niet om te kijken, maar pak je een hamer en slaat het lampje kapot en gaat weer verder rijden. Terwijl het probleem er nog steeds is. Ons lichaam verteld wat er aan de hand, als je hoofdpijn hebt kan je b.v tekort hebben aan bepaalde mineralen, wratten ook.

 

Ik heb wel eens gehoord dat een gemiddelde huisvrouw meer weet over vitaminens en mineralen dan een huisarts. En als je kijkt naar hun opleiding die bestaat maar een heel klein beetje uit voeding.

Kunnen we zonder ze nee zeker niet. Als ik een ongeluk krijg dan heb je geen vitamines nodig maar een dokter. Maar ik ben er wel van overtuigt dat je eigen gezondheid zelf in de hand hebt.

 

Wat ik zelf een leuke site vind is http://www.ihealthtube.com daar worden allemaal dokters geintervieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, had ik waarschijnlijk ook wel duidelijker in kunnen zijn, daar sloeg mijn opmerking: als prepper zijnde ook op. Ik had een bepaald idee met de opzet wat totaal niet goed overgekomen is. Gelukkig wordt dit gaandeweg duidelijker. De beslissing hierin ligt mijns inziens in die stellingen die ik gaf. Maar goed wat done is done. :)

 

Ergens had ik ook gericht die vraag gesteld ivm die allergie, alleen ik heb een nogal vage oorzaak wat je weinig tegen komt, achteraf smeren enzo werkt niet. het gaat om het voorkomen. Ik overweeg ook nog om naar een alternatief geneesiets te gaan, omdat de intollerantie kan komen door een allergie voor bepaalde stoffen. Ook al lijkt het niks met elkaar te maken te hebben, kan het wel met elkaar te maken hebben.

 

Zelf ook mee te maken, allergie/eczeem. Bij mij lijkt het inmiddels te maken te hebben met diverse kunstmatige toevoegingen in het eten. E.e.a stapelt zich en daarna kan nagenoeg alles een aanval triggeren.

De dermatoloog komt niet verder dan het testen en benoemen van een hele categorie aan stoffen die bij elkaar opgeteld het leven in de huidige maatschappij onmogelijk maken. Gelukkig ben ik nu een stapje verder dan die man, die zich uitsluitend richt op wat elk testje naar voren brengt. De reguliere medische wetenschap heeft zeker zo zijn beperkingen. Voor het eilandjes gedrag van de diverse specialismen zorgt ervoor dat het totaal plaatje gemist wordt.

 

De grootste boosdoener lijkt momenteel E621, mononatriumglutamaat, gistextract (en de andere naampjes op de verpakking die hetzelfde stofje aanduiden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste boosdoener lijkt momenteel E621, mononatriumglutamaat, gistextract (en de andere naampjes op de verpakking die hetzelfde stofje aanduiden).
Meer informatie over E621. Gemeen goedje, en inderdaad al jaren de reden dat ik bij voorkeur niet uit pakjes en zakjes wil eten. Het zit bijna overal in, tot aan vleeswaren, brood en babyvoeding aan toe!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets waar je op kan letten @Novitamya

Parabenen in verzorgingsproducten.

Ik had al gezegd dat er recepten voor waspoeder, deodorant, tandpasta, zeep en creme op het forum staan.

Met zelfgemaakte verzorgingsproducten ben je waarschijnlijk stukken beter af, zeker als je kokosolie als basis gebruikt.

Kokosolie is ook goed als "plantaardig hulpmiddel" tegen uitslag. Zoek maar eens uit waar kokosolie allemaal goed voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...