NightOwl Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Ik kwam wat aardige filmpjes tegen op Youtube en dacht leuk om te delen Als de bom barst (RVD) https://www.youtube.com/watch?v=EEMnlfJP5_o Protect & Survive - 1970's UK Public infommercials On Nuclear War Preparation Van Rossem Vertelt: Bang voor de Bom Atoombunker in Delfzijl voor één keer geopend https://www.youtube.com/watch?v=TqR8GBbxTlk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AndyJ_NL Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Ziet er leuk uit, ga de filmpjes morgen even bekijken. Thanks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Die van Rossem praat er wel heel laconiek over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Tja, duck and cover onzin. Maar wel leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Ik heb mijn diensttijd gehad in volle koude oorlog . Veel oefeningen gehad aan de grens oost en west . Ook 2 vrienden verloren daar . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 haha dat clippie van van rossem..het gepeupel mag onder de trap of buro gaan zitten...en die bobo's van de ns hebben een eigen bunker om dan alles verder te regelen...man man man..als er blaadjes of een beetje sneeuw op de rails liggen ligt half nederland al plat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Ik kwam wat aardige filmpjes tegen op Youtube en dacht leuk om te delen Als de bom barst (RVD) Aaaaah..... die goeie, ouwe tijd. Krijg er bijna heimwee van. ZUCHT Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Historicus Maarten van Rossem bezoekt een bunker uit de koude oorlog en geeft voorlichting over het functioneren daarvan. Leuk en leerzaam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Hi Enigma13, heb hem gelijk gekeken. Blijven toch mooie verhalen en interessante info over de geschiedenis. (Overigens al eens gepost: http://preppers.nl/forum/threads/10695-Bang-voor-de-Bom) @Kungfufox [MOD] Thanx for the mention, Samengevoegd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Wel jammer dat zijn uitleg niet klopt. Zijn geliefde fietsen waren alleen voor de luchtverversing verder niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Wel jammer dat zijn uitleg niet klopt. Zijn geliefde fietsen waren alleen voor de luchtverversing verder niet. Heb je daar een bron van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Heb je daar een bron van? Staat beschreven in de alinea Luchtfietsen in dit stuk. http://www.nick-kivits.nl/blog/?page_id=1141 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Heb je daar een bron van? Stond er bij en keek er naar. Heb tekeningen. Heb foto's. Heb er op gezeten. Genoeg bewijs ? Overigens zijn er een aantal BB koude oorlog museum bunkers dus als iemand interesse heeft dan kan hij/zijzelf gaan kijken. Er zijn ook preppers die een verdomd leuke bunker hebben. Ik vind de onaangetaste het mooist. Daar waar na 45 jaar nog een lakenset op een verder doorgerot stapelbed ligt. Filmpje begint in de noordertunnel op utrecht cs. Dat was als een schuilkelder bedoelt voor, uit mijn hoofd, 48 uur of zo. Weinig comfort. Als je daar al van kan spreken. Overigens heeft Gent ook een leuke bunker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Die van Rossem praat er wel heel laconiek over. Van Rossem is een ontzettende ouwehoer. Ik mag er graag naar luisteren. Jammer dat hij niet inziet dat PvdA-struisvogelpolitiek niet werkt en nog steeds denkt dat de EU een zegen voor ons land is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Stond er bij en keek er naar. Heb tekeningen. Heb foto's. Heb er op gezeten. Genoeg bewijs ? Overigens zijn er een aantal BB koude oorlog museum bunkers dus als iemand interesse heeft dan kan hij/zijzelf gaan kijken. Er zijn ook preppers die een verdomd leuke bunker hebben. Ik vind de onaangetaste het mooist. Daar waar na 45 jaar nog een lakenset op een verder doorgerot stapelbed ligt. Filmpje begint in de noordertunnel op utrecht cs. Dat was als een schuilkelder bedoelt voor, uit mijn hoofd, 48 uur of zo. Weinig comfort. Als je daar al van kan spreken. Overigens heeft Gent ook een leuke bunker. Die in Gent weet ik natuurlijk staan . Een bunker die een paar keer is verbouwen eerst een kazamat uit de tijd van Napoleon dan verbouwd door de duitsers en dan een comandobunker van de Nato . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 In een draadje als dit mag dit stukje tijdgeest beslist niet ontbreken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 27 maart 2015 Delen Geplaatst: 27 maart 2015 Zoeterwoude Rijndijk is ook een bunker gebouwd voor de commando voering kring BB langs de A4, er is gesproken om de N11 om te bouwen als autobaan-noodvliegveld het is bij plannen gebleven maar zijn nooit uitgevoerd. In 1949 werd overwogen om wegen in de kop van Noord-Holland en op de Zuid-Hollandse eilanden als noodvliegvelden te gaan gebruiken. Er was sprake van een proef op een weg bij Voorschoten maar onbekend is of deze is uitgevoerd. Als er grotere en zwaardere vliegtuigen in gebruik komen, zijn noodvliegvelden niet meer aan de orde. [video=youtube;Qx7Meo7w-pY] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.