Ulco Geplaatst: 12 april 2014 Delen Geplaatst: 12 april 2014 Ik heb de zaden binnen en ze staan al in potjes in mijn kweekkasje. Ik ben enorm benieuwd. Vorig jaar had ik heirloom zaden gekregen van mijn tante, die gaven dezelfde 'misvormde' 'roze' tomaten. Die zaden kwamen uit Spanje geloof ik. Tomaten waren heerlijk. Ik hoop dat deze 'Greener-tomaten' net zo lekker zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 12 april 2014 Delen Geplaatst: 12 april 2014 Die van mij koekeloeren net boven de grond uit. Deze zomer zullen we vaak aan je denken @Greener. Dank je voor de leuke actie. Â Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan1 Geplaatst: 12 april 2014 Delen Geplaatst: 12 april 2014 Ik zie hier ook al kleine plantjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 13 april 2014 Delen Geplaatst: 13 april 2014 Ik heb ze vandaag in de grond gedaan, ben benieuwd hoe ze gaan groeien en hoeveel er opkomen. De verrassingszaden heb ik nog niet gedaan, ik heb nergens ruimte om die te planten nog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2014 @iedereen, Â Graag gedaan hoor. Ik ben een tijdje offline geweest ivm omstandigheden maar ik ben er weer. Ik zou het leuk vinden als de vruchten op de foto worden gezet! Â Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 15 april 2014 Delen Geplaatst: 15 april 2014 @iedereen, Graag gedaan hoor. Ik ben een tijdje offline geweest ivm omstandigheden maar ik ben er weer. Ik zou het leuk vinden als de vruchten op de foto worden gezet!  Greener  in dat geval ben je veel te vroeg terug Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2014 in dat geval ben je veel te vroeg terug  Ik ga weer  Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sunnysuzanna Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 @Greener. Hartelijk bedankt voor de zaadjes. Verheug me al op een zomer smullen! Â Verstuurd vanaf mijn GT-S5310 met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Hier liggen de zaadjes ook al in een prachtig bedje van aarde :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 @Greener, vind je het geen idee om de tomatenzaden ook als 'open source' beschikbaar te stellen? Dat kan sinds kort: Â Bronnen: http://www.opensourceseedinitiative.org http://www.npr.org/blogs/thesalt/2014/04/17/303772556/plant-breeders-release-first-open-source-seeds http://www.news.wisc.edu/22748 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 18 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2014 @Greener, vind je het geen idee om de tomatenzaden ook als 'open source' beschikbaar te stellen? Dat kan sinds kort:Â Bronnen: http://www.opensourceseedinitiative.org http://www.npr.org/blogs/thesalt/2014/04/17/303772556/plant-breeders-release-first-open-source-seeds http://www.news.wisc.edu/22748 Â Een aantal jaren geleden heb ik meegedaan aan een soortgelijk iets. Ging toen om stekmateriaal. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er toen middels weefselkweek materiaal van mij vermeerderd. Nu kan je in mijn optiek geen eigenaar worden van planten maar een erg lekker gevoel heb ik er toen niet aan overgehouden. Â Dan ga ik liever zelf verder pionieren en zorgen dat sommige zelfgekruiste cultivars wel mijn naam dragen als veredelaar. Vandaar dus ook mijn oproep om de geschonken zaden alleen voor eigen gebruik te houden. Â Mogelijk dat ik in de toekomst wel zaden beschikbaar stel maar dit zullen niet mijn toppers zijn hoe jammer dit ook is. Â Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Een aantal jaren geleden heb ik meegedaan aan een soortgelijk iets. Ging toen om stekmateriaal. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er toen middels weefselkweek materiaal van mij vermeerderd. Nu kan je in mijn optiek geen eigenaar worden van planten maar een erg lekker gevoel heb ik er toen niet aan overgehouden.  Dan ga ik liever zelf verder pionieren en zorgen dat sommige zelfgekruiste cultivars wel mijn naam dragen als veredelaar. Vandaar dus ook mijn oproep om de geschonken zaden alleen voor eigen gebruik te houden.  Mogelijk dat ik in de toekomst wel zaden beschikbaar stel maar dit zullen niet mijn toppers zijn hoe jammer dit ook is.  Greener  Ondertussen hebben wij op het forum hier wel de geweldige kans om die soorten te kweken!  Nogmaals dank daarvoor Greener. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Inderdaad, ik voel me vereerd deze zaden te mogen gebruiken. Ik zal ze hier "Greener's tomatoes" noemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 18 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2014 Inderdaad, ik voel me vereerd deze zaden te mogen gebruiken. Ik zal ze hier "Greener's tomatoes" noemen.  Je zal toch echt met meer namen moeten komen aangezien het verschillende kruisingen zijn. Ik heb ze persoonlijk nog geen naam gegeven aangezien ik met nummers werk.  Een klein geelgoud glanzend tomaatje zouden we @Mr Gold kunnen dopen.  Een tomaat met littekens of met een wit/rode gloed zou @Keyser Suze kunnen heten  Enz  Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Meer namen dat is voor de handel Greener, daar doe ik niet aan. Ik heb de zaden van jou gekregen dus hier heten ze "Greener's tomatoes" Niet tegensputteren hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Je zal toch echt met meer namen moeten komen aangezien het verschillende kruisingen zijn. Ik heb ze persoonlijk nog geen naam gegeven aangezien ik met nummers werk.  Een klein geelgoud glanzend tomaatje zouden we @Mr Gold kunnen dopen.  Een tomaat met littekens of met een wit/rode gloed zou @Keyser Suze kunnen heten  Enz  Greener  Met littekens dat klopt wel  Kun je geen tomaten kruisen met knoflook en rode pepers? Lekker snel saus maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 18 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2014 Helaas, Â Maar je kan smaken die reeds aanwezig zijn in een tomaat wel versterken dmv gericht kruisen. Er bestaat een ras die lichtjes naar perzik smaakt... Maar met knoflook en peper zou een gat in de markt zijn. Â Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sunnysuzanna Geplaatst: 20 april 2014 Delen Geplaatst: 20 april 2014 greeners tomatoes dat is mooi. ik voel mij ook zeer vereerd dat wij jouw tomaten zaden mogen gebruiken en oogsten. Heeeeel erg gaaf!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 6 juli 2014 Delen Geplaatst: 6 juli 2014 Tijd voor een kleine update. Ik heb sinds we de sleutels hebben eindelijk de tomaten in de tuin kunnen zetten, waar ze nu een kleine 2 weken in staan. Ze groeien allemaal erg goed en in elke plant zitten nu al bloemetjes, sommige daarvan zijn al geopend De planten staan (indien hij schijnt) bijna de hele dag in de zon, en dat vinden ze blijkbaar erg lekker.  Hieronder even een foto met hoe ze er nu bij staan. De linker 2 plantjes zijn van @Greener zaden, de middelste 2 zijn de cherry tomaten die ik van de VPRO gekregen heb en de rechter 2 zijn ook tomaten van @Greener. Afgaand op bladgrootte heb ik (denk ik) nu 3 soorten op rij staan. Linksonder staat ook nog een krop ijsbergsla, daar staan er 2 van naast elkaar maar ik vrees dat die dit jaar voor de slakken gaan zijn  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 6 juli 2014 Delen Geplaatst: 6 juli 2014 Ik wilde dit postje ook al eens omhoog brengen maar wachte nog tot ik rood resultaat had ik heb tot nu toe enkel groen resultaat . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 7 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2014 Tijd voor een kleine update. Ik heb sinds we de sleutels hebben eindelijk de tomaten in de tuin kunnen zetten, waar ze nu een kleine 2 weken in staan. Ze groeien allemaal erg goed en in elke plant zitten nu al bloemetjes, sommige daarvan zijn al geopend De planten staan (indien hij schijnt) bijna de hele dag in de zon, en dat vinden ze blijkbaar erg lekker. Hieronder even een foto met hoe ze er nu bij staan. De linker 2 plantjes zijn van @Greener zaden, de middelste 2 zijn de cherry tomaten die ik van de VPRO gekregen heb en de rechter 2 zijn ook tomaten van @Greener. Afgaand op bladgrootte heb ik (denk ik) nu 3 soorten op rij staan. Linksonder staat ook nog een krop ijsbergsla, daar staan er 2 van naast elkaar maar ik vrees dat die dit jaar voor de slakken gaan zijn   Je hebt je best gedaan zie ik!  Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Nu een week verder en met het mooie weer van de afgelopen dagen (en de aankomende dagen) doen de tomaten het werkelijk fantastisch Soms heb ik het gevoel zelfs dat je ze kan zien groeien als je er bij blijft staan. Vergeleken met de foto hierboven van vorige week zijn de planten nu minstens 20cm groter en ook veel voller met grotere bladeren. Inmiddels zitten alle planten vol met bloemetjes, sommige trossen in de planten van @Greener zitten wel 20-30 bloemen aan 1 tros, ik ben echt reuze benieuwd wat het gaat worden. Ook zijn sinds 2 dagen de eerste tomaten ontstaan, in 2 dagen van bloem naar tomaat van 1cm al, echt super leuk om te zien hoe de plant groeit en ontwikkeld. Â Enkele planten hebben zich gesplitst in 2 hoofdstammen, elk met eigen bloemen. Blijkbaar heb ik niet goed genoeg gedieft maar daar leren we maar weer van (de eerste keer dat ik tomaten groei). Nogmaals dank (kan het niet vaak genoeg zeggen) aan @Greener voor de zaden en het bijbehorende verrassingselement Ik kan niet wachten tot ik de eerste kan proeven zal volgende week weer eens wat foto's maken en hier plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2014 @houthe, Â Leuk om te lezen dat het zo goed gaat!!! Â Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 18 juli 2014 Delen Geplaatst: 18 juli 2014 Bij ons staan de planten in het raam op het zuiden. Ze groeien nu niet meer zo hard in de hoogte. De grove tomaat groeit het hardst. We zij heel nieuwsgierig welke soorten we hebben. Buiten staan ook nog een paar planten. Maar die zijn nog geen 50 cm hoog. Â Â Sorry op de kop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Gisteren versgeplukte sla uit eigen tuin gegeten Smaakte heerlijk, veel meer smaak dan de sla uit de winkel. Was voor ons ook de eerste groente die we zelf gekweekt hebben vanaf het zaadje wat uiteindelijk ook echt te eten is. De tomaten zitten vol met bloemen die sinds 3 dagen ook tomaten beginnen te worden, zal morgen proberen om een paar foto's te maken. Sommige trossen worden echt mega groot, ik heb ze nog nooit zo vol gezien (20-30 bloemen aan de tros), ben heel erg benieuwd hoe ze gaan worden en hoe ze zullen smaken... Ons konijntje vind de sla overigens ook heerlijk. Â Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.