Zanshin Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 De mijne zijn: 1) LMF firesteel army 2) pipetten voor waterdesinfectie 3) kompas 4) meer gaspatronen 5) portable wc 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 1. Handmolen (twijfel heel erg tussen de wondermill (supereasy maar erg duur) en een schrootmolen (goedkoop, maar je moet het graan meerdere malen zeven en door de molen halen) 2. Een extra houtkot, gevuld met meerdere kuubs gedroogd brandhout 3. Goede schoenen (minimaal 1 paar werkschoenen en 1 paar sportschoenen pp) 4. Extra kleding (spijkerbroeken, t-shirts, truien, overalls, ondergoed en sokken) 5. Divers gereedschap, toebehoren en bijlen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 porta potti slaapzak walkie talkie kleine tent waterzuiverings tabletten bijl schep messen/multitool draadzaag voorraad uitbereiding Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Ijzerenvoorraad op oorlogssterkte Dan wordt het nog kiezen: waterton 600 liter aan de regengoot +filtering Nachtkijker Extra lifesaver waterfilter, de jerrycan Extra kleding schoesel voor de hele familie Grote gasfles voor kooktoestel Extra colemanfuel voor de branders Zaden, graan molen Hmm en dan zijn we wel weer even een paar salarissen verder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blanky Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 1) een aantal gezinnen mede preppers in hier in de beurt 2) extra schoenen en kleding in diverse maten (voor de kids). 3) een boog met reserve pees en heeeeel veel pijlen. 4) nog meer EHBO spullen (Dental, trauma verband en Celox) 5) gedroogde groente, kruiden en fruit (hiervoor hebben we een droogoven) Van dat pijl en boog, ben ik eigenlijk nog niet helemaal uit. Als je dat zou moeten gebruiken is het echt dikke . Blanky, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Ijzerenvoorraad op oorlogssterkte .... Hmm en dan zijn we wel weer even een paar salarissen verder. Ja, ik ken dat gevoel! Maar eerlijk is eerlijk. Sinds we aan het preppen zijn, zijn onze prioriteiten ook veel duidelijker geworden. Geld uitgeven aan "onbelangrijke" en "niet noodzakelijke" dingen stuit ons langzaam maar zeker tegen de borst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Aangezien het gaat om een wishlist, hoeft het niet direkt realistisch en/of realiseerbaar te zijn. Maar goed, dit zou ik nog willen: 1. Verbouwde woonboerderij met minstens 5.000 m2 grond, onderkelderd en het dak vol met zonnepanelen 2. Krav maga cursus voor het hele gezin (zit hier niets in de buurt) 3. Glock 17 met volop ammo 4. Shotgun met volop ammo 5. Terreinwagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 -1 of 2 IBC Containers. -Opbergvaten voor voedsel -Lichtgewicht slaapzak. -Meer brandstof, benzine, petrolium. -Meer Mountainhouse blikken. Helaas is het budget voor deze maand er al lang doorheen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CGPrepper Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 trying to be funny mode on - m1 abrams tank -nuclear fallout shelter -railgun -aluhoedje -f22 raptor trying to be funny mode off Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 1.Prepperboot 2.Zonnepanelen 3.Grote gasflessen 4.BOV(fiets) 5.BOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 mwa heb niet echt wensen, behalve een waterfilter ja kan wel een droom iets opnoemen wat niet gaat gebeuren, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Wensen heb ik altijd, maar om het realistisch te houden: 1 Lichtgewicht, goede slaapzak 2 Droogoven om onze groenten en fruit mee te drogen 3 Lang houdbaar voedsel (mountain house, maar het liefst nog steeds Shelf Reliance) 4 Reserve waterfilter voor mijn Katadyn Pocket 5 Betere BoB Natuurlijk wil ik dolgraag een BOL en een paard (jep, toch echt mijn droom-"BOV" ) maar dat is nu gewoon nog niet te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Heidiho Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik zou mijn lijst nog wel willen aanvullen met 1) Celox, dental kit, spam split, stethoscoop, tourniquit etc. 2) mylar Bags met absorbers 3) Boek: THuisdokter voor dummies 4) Gps Garmin Etrex 5) Power gorilla solar of fietsgenerator Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 3) Boek: THuisdokter voor dummies BOL had nog een tweedehands liggen voor 11,95 (zijn er nog wel meer, maar iets duurder), dus die heb ik meteen besteld. Goede tip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Mooi topic zeg! Ik heb zelf wel een bucket list (to do lijst) voor het leven en daar staan geen prepper zaken meer op. Maar goed dat zal een ander topic moeten worden omdat als ik mijn lijstje hier ga posten niet meer serieus genomen ga worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik heb zelf wel een bucket list (to do lijst) voor het leven en daar staan geen prepper zaken meer op. Maar goed dat zal een ander topic moeten worden omdat als ik mijn lijstje hier ga posten niet meer serieus genomen ga worden Daar worden we met z'n allen helemaal niet nieuwsgierig van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 2. Krav maga cursus voor het hele gezin (zit hier niets in de buurt) Er komen wel steeds meer scholen, en veel instructeurs willen je ook gerust privé les geven als je dat wilt, moet er wel een behoorlijke prijs voor betalen denk ik zo. Moet je dan gewoon bij mensen naar informeren.. Ligt eraan wat je wilt, 1 dag, meerdere dagen, elke week.. en hoe ver is 'in de buurt', want Krav Maga is aardig aan het groeien het laatste jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Er komen wel steeds meer scholen, en veel instructeurs willen je ook gerust privé les geven als je dat wilt, moet er wel een behoorlijke prijs voor betalen denk ik zo. Moet je dan gewoon bij mensen naar informeren.. Ligt eraan wat je wilt, 1 dag, meerdere dagen, elke week.. en hoe ver is 'in de buurt', want Krav Maga is aardig aan het groeien het laatste jaar Ik hou het aantal scholen en de locaties uiteraard wel in de gaten via de nationale KM site. De afstand moet te doen zijn, zoiets als 15 kilometer. Mijn twee dochters zitten allebei op taekwondo en mijn vrouw en ik (+ aikido) hebben dat vroeger ook beoefend, maar ik beschouw dat toch meer als wedstrijdsport. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik hou het aantal scholen en de locaties uiteraard wel in de gaten via de nationale KM site. De afstand moet te doen zijn, zoiets als 15 kilometer. Mijn twee dochters zitten allebei op taekwondo en mijn vrouw en ik (+ aikido) hebben dat vroeger ook beoefend, maar ik beschouw dat toch meer als wedstrijdsport. Hmm, welke site kijk je dan op als ik vragen mag? Bij Krav vegen ze toch al snel de vloer aan met andere vechtsporten heb ik tot nu toe gemerkt, ook puur omdat dat dus écht verdedigen is en geen showsport. Dus daar heb je wel gelijk in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Dit is de site die ik bedoel: http://www.kravmaga.nl/nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 1.Prepperboot 2.Zonnepanelen 3.Grote gasflessen 4.BOV(fiets) 5.BOL i like your style:cool: 1)1 onzinkbare prepperboot(roei en zeil optie)+een opblaasbare zeekayak 2)1 buitenboordmotor en 2 electrische buitenboordmotors 3)8 zonnepanelen,2 windgenerators,4 laadregelaars en 8 accu,s,en 100 liter benzine voor de brandstofbuitenboordmotor 4)2 ontziltingsfilters en 2 katadynpocketfilters met 4 reservefilters 5)1 of 2 jaarvoorraad mountainhouse Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Dit is de site die ik bedoel: http://www.kravmaga.nl/nl/ Dacht ik al. Slecht, maar deze website is al heel lang niet bijgewerkt qua sportscholen. Onze sportscholen (IKMN) zijn ook bij KMG aangesloten en staan er niet op. Bevinden zich ook overal door het land (Leiden, Milsbeek, Nijmegen, Amersfoort, Zwolle, etc) http://www.kravmaga-nijmegen.com/web2/ Je hebt 2 stromingen binnen Krav Maga: IKMF en KMG. Onze verenigingen zijn pas overgestapt naar KMG, omdat ze dat beter vonden. Maar IKMF is absoluut niet 'slechter' hoor. Zit alleen een vent in Almere die belachelijke dingen in de media roept én vreemd les geeft (zonder levels en verkeerde technieken..) waar je absoluut niet moet gaan trainen, mocht je daar toevallig wonen . Dus, waarschijnlijk zijn er meer scholen dan je nu denkt, ik zou als ik jou was iets verder proberen te zoeken op het web, alleen let goed op of ze wel degelijk goede instructeurs hebben. Check hun levels want dat is echt belangrijk, hoewel het heel soms ook niet veel zegt, helaas. Hoop dat je er nu toch eentje in de buurt kunt vinden Hier de site van IKMF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 OK, dank je voor de update. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 trying to be funny mode on - m1 abrams tank -nuclear fallout shelter -railgun -aluhoedje -f22 raptor trying to be funny mode off Hahhaha klinkt goed! Groupbuy? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Hahhaha klinkt goed! Groupbuy? I CALL MAINGUN!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.