MyronPrps Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 koud in deze nederlandse "winter"? maar laagjes zijn de oplossing:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik ben ook elke dag buiten bezig,vooral bomen.Ik begin s,morgens met een stevig ontbijt. En ja,in de winter hoort daar spek met eieren zeker bij,dan ook warme thee in een thermos. S,middags soms nog wat witte pensen op het open vuur bbq,en ik heb het nooit koud. Integendeel,ik moet altijd na 30 minuten men jas uitdoen,maar onderkleding zijn verschillende lagen.Probleem bij mij is net andersom,altijd te warm,maar dat regel ik met de juiste kleding. grtn verkenner. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik ben ook elke dag buiten bezig,vooral bomen.Ik begin s,morgens met een stevig ontbijt. En ja,in de winter hoort daar spek met eieren zeker bij,dan ook warme thee in een thermos. S,middags soms nog wat witte pensen op het open vuur bbq,en ik heb het nooit koud. Integendeel,ik moet altijd na 30 minuten men jas uitdoen,maar onderkleding zijn verschillende lagen.Probleem bij mij is net andersom,altijd te warm,maar dat regel ik met de juiste kleding. grtn verkenner. dus ook een oplosing, trouw met @verkenner,hij houd je warm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bot mes Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 dank u allen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Kou bestaat niet, er bestaat alleen slechte kleding;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lodewijk Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Kou bestaat niet, er bestaat alleen slechte kleding;) Daarom hebben de Eskimo's goeie kleding en de Aboriginals niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Het meeste is al wel opgenoemd. Meerdere lagen kleding is warmer dan 1 dikke laag (isolerende luchtlagen) Geen strakke kleding. Dit hindert de bloedsomloop. Dus geen dikke sokken aan en je schoenen strak vastmaken. Beter 2 paar dunnere sokken en je schoenen niet strak zodat je je tenen kan bewegen. Zelfde geldt voor ruime wanten met daaronder eventueel 'coldkillers'. In beweging blijven, zodat het bloed goed rond blijft stromen. Goed eten voordat je de kou in gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Voor koude handen heb ik een metalen doosje waar je een houtskoolstaafje in laat branden. Dit doosje stop je gewoon in je zak en blijft voor 10 u gloeien. Heeft iemand iets gelijkaardig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Voor koude handen heb ik een metalen doosje waar je een houtskoolstaafje in laat branden. Dit doosje stop je gewoon in je zak en blijft voor 10 u gloeien. Heeft iemand iets gelijkaardig? jazeker ik heb dezelfde soort ik gebruikte hem altijd met veld wedstijden met boogschieten de zogenaamde mof waarom ze heb zo noemen weet ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 Qua ademhaling kan je met een kleine aanpassing meer warmte genereren om bv in je handen, handschoenen, schoenen, binnenin je jas,... te ademen: krul je tong dus met het tipje van tong tegen je gehemelte en adem langzaam in en uit door je mond maar probeer de lucht in je mond te doen circuleren. Een ander trucje is je handen af en toe onder de oksels steken met 1 laag kleding ertussen. Bij koude voeten kan je sokken wisselen die je opwarmt onder je oksels. (belangrijk is dat je voeten droog zijn en blijven) Natuurlijk blijft degelijke kledij prio nr 1. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 3 februari 2014 Delen Geplaatst: 3 februari 2014 Derde week van maart,ga ik met vrienden op wintertrekking.dwz in Zwitserland op hoogte klimmen en daar vier dagen rond trekken en dus op hoogte blijven. Dit is op sneeuwraketten,alles in de rugzak,eten, tent,warme kledij. Nu is mijn vraag,is hier interesse voor een verslag eventueel ivm gebruikte materialen. grtn verkenner. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 3 februari 2014 Delen Geplaatst: 3 februari 2014 Ik fiets naar het werk en heb wel eens last van koude voeten (14 km is echt wel een end). Het beste voor mij zijn de gewone, goeie legersokken. Koop ik tegenwoordig tegen 9€ voor 3 paar. Wel in kaki groen. Maar in mijn bottines ziet niemand dat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Als je ondanks goede kledij toch steeds koude handen en voeten houdt dan is er werkelijk wat mis met je doorbloeding. Een bezoekje aan de huisarts kan helpen. Ondertussen kan het geen kwaad om (als je rookt) te minderen of te stoppen, veel knoflook te eten en veel te bewegen.. Om bij kou op te warmen helpt o.a gember, kaneel, en peper, maak een lekkere thee hiermee en je warmt snel weer op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 @Piroska Hoe is het nu bij jullie qua weer? sorry beetje mensen off topic of misschien ook niet aangezien het hier koud is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 @Piroska Hoe is het nu bij jullie qua weer? sorry beetje mensen off topic of misschien ook niet aangezien het hier koud is Nu, vannacht, -8 maar overdag dooi, er vallen gevaarlijke lawines met sneeuw van de daken, dus binnen blijven is handig... Vooral omdat er gisteren ijsregen gevallen is en als je zon lawine op je hoofd krijgt met 3 cm ijs op die laag sneeuw .. hmm weet niet of je het dan nog na kan vertellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Nu, vannacht, -8 maar overdag dooi, er vallen gevaarlijke lawines met sneeuw van de daken, dus binnen blijven is handig... Vooral omdat er gisteren ijsregen gevallen is en als je zon lawine op je hoofd krijgt met 3 cm ijs op die laag sneeuw .. hmm weet niet of je het dan nog na kan vertellen. Oke ik snap er geen reet meer van. het was het weekend nog snacht's min 20 en nu is hier ook ineens naar min9 en gaat ook dooien. En voor vrijdag is er weer een sneeuwstorm verwacht moedertje natuur is aan het spelen met ons Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Oke ik snap er geen reet meer van. het was het weekend nog snacht's min 20 en nu is hier ook ineens naar min9 en gaat ook dooien Nou als dit het einde van de winter is dan ben ik blij .. geen koude handen en voeten meer,.... zo hoe ON-topic! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 @Piroska hahaha ik vrees van niet maar wie weet geitenwollensokken;) houden je goed warm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Voorlopig ziet het ernaar uit dat we tot 18 februari geen Elfstedentocht hoeven te verwachten. http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilbert Geplaatst: 24 april 2014 Delen Geplaatst: 24 april 2014 Je kunt zeer warme ski-kleding gebruiken, of zelfs poolkleding die wordt gedragen op expedities naar de noordool en zuidpool: http://rab.uk.com/products/expedition-gear.html Let er op dat de kleding niet afknelt ivm je bloedsomloop, en dat ook het schoeisel waterdamp van zweet kan doorlaten. Want als je huid vochtig wordt, koel je snel af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxmarijnw Geplaatst: 26 april 2014 Delen Geplaatst: 26 april 2014 Vaseline op je handen smeren Zit misschien niet zo lekker maar isoleerd wel goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilbert Geplaatst: 26 april 2014 Delen Geplaatst: 26 april 2014 Als je ondanks goede kledij toch steeds koude handen en voeten houdt dan is er werkelijk wat mis met je doorbloeding. Een bezoekje aan de huisarts kan helpen.Ik raad je ook aan om dit uitgebreid met een arts te overleggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.