Gast DickBerts Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Mijn favoriete voertuig is de Fiat Multivla. Die kun je ook na een shft overal parkeren met de sleutel in het contact. Wordt niet meegenomen. Als je hem vergeet, dan krijg je zelfs een telefoontje of je hem alsjeblieft wil komen ophalen. Ik weet dat van mijn mobiele telefoon van inmiddels 15 jaar oud met antenne. Die krijg ik ook altijd terug, waar ik hem ook laat liggen. Bij de Fiat Multivla vertrouwen mensen het zaakje ook niet. Ze denken -ook bij een geheel nieuw exemplaar- dat hij bij een zware aanrijding betrokken is geweest. http://imganuncios.mitula.net/fiat_multipla_98957862180916863.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Mijn favoriet is een Panhard VBL [ATTACH=CONFIG]6804[/ATTACH] Maar niet echt OPSEC, beter is een Subaru Forester, 4x4, onopvallend, en als je er een neemt van voor 2000, dan kost hij bij aanschaf weinig !! [ATTACH=CONFIG]6805[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 @Scratch. De Subaru Forester is zo ongeveer de degelijkste auto die er bestaat. Ik heb niet zoveel met autotests. Maar de Wegenwacht neem ik wel serieus. Bijgaande ANWB occasiontest van de Forester. Lees vooral de inzet waarin de Wegenwacht aan het woord is; http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/SUBARU/FORESTER/1997-11-01/2002-09-01/1381 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Omafiets met extra onderdelen en wat gereedschap, heb ik de eerste vijf jaar vervoer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 @Scratch. De Subaru Forester is zo ongeveer de degelijkste auto die er bestaat. Ik heb niet zoveel met autotests. Maar de Wegenwacht neem ik wel serieus. Bijgaande ANWB occasiontest van de Forester. Lees vooral de inzet waarin de Wegenwacht aan het woord is; http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/SUBARU/FORESTER/1997-11-01/2002-09-01/1381 Duidelijk verhaal... Maar wil je er in gezien worden lOl Goed alternatief is een Jp Cherokee, ,redelijk low profile, ruim van binnen en redelijk betaalbaar. Kan iets zwaarder belast worden zodat er nog ruimte is voor wat bepantsering, extra tanks, enz [ATTACH=CONFIG]6814[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stealth Geplaatst: 9 december 2013 Delen Geplaatst: 9 december 2013 En dan de vehicle mods er op die men hier noemt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 dees hier maar dan met een motor op water Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Net een stuk meegereden in een gloednieuwe Unimog, zou ook geen slecht vervoermiddel zijn tijdens SHTF. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 dees hier maar dan met een motor op water na moet je alleen niet tegen een andere boot opvaren http://www.theage.com.au/national/ady-gil-sinks-after-collision-20100108-lxlh.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 @12gauge dat was de vorige en eigenlijk was het de andere die erover gevaren is , de ady gil lag stil zonder brandstof deze is veel steviger en groter heb hem bezocht in de haven van antwerpen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 @12gauge dat was de vorige en eigenlijk was het de andere die erover gevaren is , de ady gil lag stil zonder brandstof deze is veel steviger en groter heb hem bezocht in de haven van antwerpen steviger? misschien dat die jappen het nog een poging willen wagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 En dan de vehicle mods er op die men hier noemt Leuk, maar dan is deze meer mijn smaak: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 The difference between men and boys is the size of their toys. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
666Viper666 Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Leuk, maar dan is deze meer mijn smaak: kwijl kwijl kwijl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stealth Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 The difference between men and boys is the size of their toys. Zou men kunnen denken, maar de beredenering er achter is belangerijker. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Land_Rover_Defender_front_20070518.jpg Deze defender is leuk, compact en komt offroad kei ver. het ding is dat IK niet geloof dat veel mensen hier door weilanden zullen crossen met hun landrovertje om 100m te stoppen om een stel planken over het volgende slootje te leggen. http://photos.ecarlist.com/Tm/NQ/g7/Sw/PS/51/P6/xn/1N/nU/yQ_640.jpg Dit is meer van toepassing voor het soort gebruik dat men werkelijk hun bugout vehicle voor gebruiken. Een truck die indien nodig van de weg af kan en indien nodig, genoeg kracht heeft om een andere auto uit de weg kan duwen of te slepen. En intimiderend is als het op een roadblock af komt rijden. 100% offroad gericht is leuk. maar on waarschijnlijk met wat de meeste het voor zullen gebruiken. ook kan er iemand in de laadbak zitten en eventuele achtervolgers het een stuk lastiger maken. Een oude man zou waarschijnlijk voor de landrover defender gaan, en een jongere man voor de truck. Jongetjes zullen niet snel een auto kunnen kopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 @Stealth opa in zn landrover komt verder omdat die zeer waarschijnlijk een handbak heeft en dus met een koppeling kan spelen, automaten zuigen in offroad werk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Boven alles moet een BOV betrouwbaar zijn, een leuke actieradius hebben, enig laadvermogen en stevig zijn. Al de rest is persoonlijke voorkeur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stealth Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 @12gauge en precies hoe offroad ben jij van plan te gaan? Ik weet vrij wel zeker dat merendeel van de mensen een bol hebben die enigzins aan een weg ligt. Ook denk ik dat merendeel van de mensen niet veel verder offroad zal gaan dan de berm en wat zandpaatjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 @Stealth opa in zn landrover komt verder omdat die zeer waarschijnlijk een handbak heeft en dus met een koppeling kan spelen, automaten zuigen in offroad werk Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden, daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden, daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv) Bij ofroad rijden voor de gewone man komt het erop aan net die laatste procentjes koppel er uit te persen en haarscherp schakelen,iets wat met een automaat onmogelijk is. Koppelingsplaten opbranden tijdens terrein rijden zegt trouwens meer over de kwaliteit van de chauffeur als over die van het voertuig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden, daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv) Dat verbranden van de koppeling is vaak bij het korte werk, en dan vaak van de 4x4's met een kleine koppelingsgroep. Bij Land rover (en er zijn vast meerdere merken) gaat het heel lang goed, want daar zitten grotere (tractor) koppeling platen in en sterkere drukgroep. Wil je bij een land rover nog sterker pak je de plaat van een Defender 130, want die heeft weer een 8mm grotere diameter heavy duty drukgroep er bij, en je bent de man. Wel zijn de automaten is opmars, zijn tegenwoordig meer gemeengoed en goedkoper te verkrijgen. Vooral voor het korte werk scheelt het dat je niet Constant je poot op de koppeling heb. Nadeel van een automaat bij snelheid in het terrein is dat de olie te warm wordt en zijn werking verliest. Zelf ga ik wel overstappen op een automaat. Ik wil het wel een proberen in het terrein, en hij zat toevallig aan de nieuwe motor vast [ATTACH=CONFIG]7101[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 [MENTION=36]Ook denk ik dat merendeel van de mensen niet veel verder offroad zal gaan dan de berm en wat zandpaatjes. Mee eens, maar zelf wil ik wel wat verder kunnen komen dan de berm en een nat weiland. Vergeet niet als een 2 wiel aangedreven auto een wiel in de berm heeft al kan gaan spinnen... en dus vast zit Natuurlijk hoeft het niet zo extreem en kan het wat minder opzichtig. Maar toch voor mij een 4x4 met een beetje extra !! [ATTACH=CONFIG]7102[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Dubbel geplaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Maar waren leren we goed 4x4 rijden? En daarvoor nog goed 2x4 rijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 @12gauge en precies hoe offroad ben jij van plan te gaan? Ik weet vrij wel zeker dat merendeel van de mensen een bol hebben die enigzins aan een weg ligt. Ook denk ik dat merendeel van de mensen niet veel verder offroad zal gaan dan de berm en wat zandpaatjes. zover als nodig is ik ben niet zo bang Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.