Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tot het uiterste gaan?


Madeliefje

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik anders tegen het leven aankijk dan een standaard prepper.

Dus vandaar hier iets uit de toon val.

Hier draait alles om overleven.

En niet iets verder nadenken.

 

Dat zal komen omdat ik ooit een doodgeboren kindje heb gehad,en zelf na een ongeluk bijna naar de andere kant was gegaan.

Dan ga je toch wat anders in het leven staan.

Ik luister nu wat minder naar mijn instinkt.

En ben meer een realist geworden.

Ik maak mij niet zo snel druk over de dagelijkse dingen.

Dat is soms wel is lastig.

 

Maar met die kleine overstroming,of 3mnd stroomuitval wil ik toch wel voor mijzelf zorgen.

Vandaar dat ik hier ben.

 

En misschien slaat mijn instinkt dan wel op hol.

Dat weet je toch niet.

En dan laat ik dat ook gewoon gebeuren hoor.:)

 

Niets mis met in het moment leven! Dat preppen zorgt ervoor dat je nog een stuk zorgelozer kunt leven.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@dR3 je kan met een kleine groep niks doen aan een mondiale apocalypse maar als je tijdens een TEOTWAKI ontdekt dat je vrouw zwanger is en je hebt de keuze is het meest logische om het dan toch niet te doen uit bescherming voor je kind. dat is geen slachtoffer spelen maar denken om je gezin, ik zeg niet dat je jezelf ookal gelijk om moet leggen maar voor een baby is die wereld moeilijker dan een volwassene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met je eens.

Er zijn gewoon situaties waar overleven erger is dan gewoon doodgaan.

Voor iedereen zijn die grenzen anders en eigenlijk mag je daar dus ook niet over oordelen.

 

Dat is dus vaak wel moeilijk, als iemand zelfmoord pleegt dan hoor je vaak iets van " snap er niks van" of " dat zou ik nooit doen" of " beseft die kloothommel wel wat die zijn omgeving aandoet?"

Nou ja je snapt het wel...

 

Jezelf voorstellen/afvragen waarbij het voor je geen nut heeft is al vaak een moeilijke opgave.

Voor de een heel duidelijk en wellicht al actief voorbereid op die mogenlijkheid voor de ander gewoon niet bevatbaar of wenselijk om over te denken.

 

Ikzelf heb ergens een doombeeld waarbij een atoomoorlog of een aantal kerncentrales die de lucht in zijn gegaan het leven niet direct onmogelijk gemaakt hebben maar waarbij je weet dat met elke hap eten en elke slok drinken je jezelf zieker aan het maken bent en dus vrijwel zeker weet dat je vroeg of laat ziek wordt, niet te genezen, of domweg omvalt. En dan heb ik het nog niet eens over eventuele al bestaande of nog niet bestaande kinderen van je....

 

Maar ook daar de opmerking het kan hopeloos zijn en je kunt nu denken dat je er dan een einde aan maakt, maar pas op dat moment zul je echt weten of als het zover is je het echt wilt, kunt, en dus zult doen.

 

Eigenlijk stop ik die gedachtes, die ik gelukkig maar af en toe heb, maar weer snel weg, als dat lukt.

 

Ik prep, en in die context is dat positief, ik denk dat we heel vaak een kans hebben en wil heel graag aan die kans werken en voor vechten!

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als alle kerncentrales de lucht in gaan, ons voedsel en drinken besmet raakt, zullen wij willen blijven leven. Al was het maar om nog zo goed mogelijk voor de kinderen te zorgen, zolang het kan. Zijn die er niet meer, dan hoeft er niet zo veel meer denk ik. Maar als ik dan toch moet gaan, dan toch liefst met wat vuurwerk en een grote knal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als alle kerncentrales de lucht in gaan, ons voedsel en drinken besmet raakt, zullen wij willen blijven leven. Al was het maar om nog zo goed mogelijk voor de kinderen te zorgen, zolang het kan. Zijn die er niet meer, dan hoeft er niet zo veel meer denk ik. Maar als ik dan toch moet gaan, dan toch liefst met wat vuurwerk en een grote knal.

 

Kun je de laatste zin toelichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jacob

 

Speciaal voor de NSA, de gerechterlijke, de geheime diensten. Ik heb geen concrete plannen, maar als er geen hoop meer is, dan hoop ik met mijn laatste adem toch nog iets aan de wereld te kunnen verbeteren.

 

Of nog een leuke grap uit te halen. Ik heb afgesproken met mijn kids dat ik gecremeerd wil worden. Mijn as mag in enkele enveloppes gestopt worden en opgestuurd worden naar al onze corrupte politici. Ik denk dat er nogal een paniek zal zijn. Als laatste grap kan dat tellen vind ik. Nu nog uitwerken hoe ik dat kan realiseren zonder dat het een strafbaar feit is. :-) of ik zelf de volledige verantwoordelijkheid draag. Kan mij dat dan nog schelen ?

 

Hoe het zal zijn, zal afhangen van de situatie. Wat de Tepco werknemers deden, de central nog proberen te redden zie ik me zelf ook nog wel doen, of kogelvanger spelen voor iemand die het verschil maakt. Zoiets. Als je er maar plezier aan beleeft.

 

Als het gepland is, kan het net zo goed zijn dat ik nog een glaasje champagne drink en een gezellig muziekje opzet voor ik de pijp aan Maarten geef. We zien wel. Aids krijgen op mijn sterfbed lijkt me ook nog wel wat, naar het schijnt kan je daar nog tien jaar mee leven.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel goed dat dit ook besproken word.

Iedereen is hier alleen maar bezig met overleven.

 

Maar er is nog een mogelijkheid.

En dat is je bewust laten omkomen tijdens de ramp etc...

 

Mooi om al die meningen te lezen.

En iedereen laat elkaar in zijn waarde.

En dat missen we nog wel is in het dagelijks leven.

 

Ga zo door;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij is het preppen voor kleine rampen...

enkele jaren geleden kwamen we terug op ons ( toenmalig ) appartement na kerstmis ( bij mij ouders ). onze aquarium bijna volledig bevroren... boiler kapot en binnen was het -13

huisbaas kon en wou niets doen ( de kl... ), de firma van de boiler kon pas na nieuwjaar komen. dus 4 dagen bij - 10 tot - 15 graden...

dan ben je blij als je een noodbrander hebt! sind hou ik het vooral bij prepper voor stroomuitval, winter toestanden ( vorige winter konden de vrachtwagen niet de stad in om de winkels te bevoorraden ), water problemen, enzovoorts.

 

aangezien ik al lang survival en bushcraft doe is er kennis om buiten ( en in de stad ) te overleven.

een kernramp overleven... ik weet niet of ik dat zou willen... jaren onder de grond leven. nee, zegt me niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga voor long term survival, tot mijn kinderen volwassen zijn en mij niet meer nodig hebben. en ik heb met mijn oudste gespreek gevoer over wanneer stap je eruit, haar idee is nooit ,je blijf iedere kans pakken om te leven.als moeder kan ik haar alleen maar bij staan. wij hebben nu voor 5 jaren aan eten opgeslag en het vermogen om onszelf eindelos te voeren door landbouw,dieren houden en vissen.

dood gaan is niet erg of eng maar leven is toch verdom lekker.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne.....hoe ga je jezelf dood maken? En met welk recht bepaal jij of je je vrouw en kinderen ook maar het lijden van het overleven moet besparen? Zomaar wat vragen.....

 

Zonder de clou van de film te willen verraden. Maar kijk eens naar ( het einde van) de film the Mist. Dan krijgt dit recht wel een heel wrange smaak :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de clou van de film te willen verraden. Maar kijk eens naar ( het einde van) de film the Mist. Dan krijgt dit recht wel een heel wrange smaak :(

 

....ik ken de film en dat is nou juist een van de dingen waarvan ik denk: geef nooit op (tenzij mijn vrouw en kinderen er niet meer zijn, dat dan weer wel misschien, ik zeg misschien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...