Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik wil leren slachten


Zinzzy

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee. Geen dieren doden op SC. Thanx. :)

 

Ik wil Heksenboot van harte steunen bij deze oproep. Ik ben een enorme dierenliefhebber en ik eet bijna nooit vlees. Als er op SC dieren worden geslacht, dan blijf ik weg of ga ik direct naar huis. Bij een barbecue pak ik ook wel een stukje vlees. Misschien is dat inconsequent, daar mag ieder het zijne van vinden. Zelf vind ik het eten van vlees niet immoreel, maar wel als dat op veel te grote schaal gebeurt, waarvoor een bio industrie nodig is en dieren geen normaal leven meer kunnen hebben. Jagers, slachters en noem maar op, geen enkele moeite mee, mits ze dieren niet onnodig laten lijden. En ik besef ook wat voor belangrijke skills dit kunnen zijn bij een shtf. Prima dat daar draadjes over gemaakt worden op deze site, want die hoef ik niet te lezen. Maar als er op de SC dieren worden geslacht, dan kan ik dat niet ontwijken. Behalve dan door niet te komen. Dat zou ook de beste oplossing zijn, als ik de enig was die er last van had, maar dat is beslist niet zo. Ik begrijp dat het voor een aantal mensen vervelend is als er niet geslacht kan worden op SC. Maar zie het als een grote workshop omgaan met mensen van vele soorten. Daarbij speelt een goede belangenafweging een grote rol. En omdat een flink aantal mensen -waaronder ikzelf- echt totaal niet goed worden van het doden van dieren, vraag ik de slachters om een -in mijn ogen klein- offer te brengen en het slachten op de SC achterwege te laten zolang er geen shtf is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Geen dieren doden op SC. Thanx. :)

 

Vind ik ook, buiten het feit dat ik graag een stukje vlees mag prikken. Slachten moet je alleen onder goede omstandigheden doen of als nood. Overigens ben ik van mening dat plantaardig leven gelijk staat aan dierlijk leven. Al het leven is leven en je kiest er zelf voor of je iets wel of niet wilt eten.

 

PS @Heksenboot, een mug mag ik toch wel dood slaan uit zelfverdediging?:p.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar eerlijk gezegd ook wel interesse in, puur om te kijken wat er in zo´n beestje zit, wat ie gegeten heeft, of het gezond is.

Maar gezien de dierenliefhebbers hier denk ik niet dat dat in deze kring gaat gebeuren...

Dus jij houdt het bij dit soort dierenonderzoek? Ook leuk hoor.

 

rat1.jpg?w=500&h=500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
VilTen dan...met het wollige wolletje van een schaap...mag dat wel...ach toe, ach toe...(Stuudje zet haar allerliefste oogjes op en kijkt @Heksenboot smekend aan...ondertussen foeterend op zichzelf dat ze het rode lingeriesetje niet bij zich heeft)

 

Eh, kan je even verduidelijken met een foto of video wat je bedoelt? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,dat is zonde. Dus...ga op zoek waar jij wel slachten kan leren. Niemand verbiedt je je vaardigheden te ontwikkelen.

Er is enkel afgesproken dat niet op een SC te doen.

Ik ben zelf ook voor leren slachten, ik wil zelfs ooit eens leren jagen (brrr ik ben zo anti-wapen als je maar kan denken) maar ik kan me ook voorstellen dat een SC voor iedereen een veilige plek vol kennismaken, gezelligheid, ontmoeten, en samenzijn moet zijn. Voor ouders die hun nog kleine kinderen meenemen, voor vegans...en zelfs voor konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de allereerste SC is al afgesproken geen workshops te geven over slachten van dieren . Daar heb ik me direct bij neer gelegt . Voor het respect van mijn mede preppers en de dieren . Er zijn wel andere mogelijk heden . Bv privé workshops .

 

Geert

ok kijk dat wist ik niet. alle respect uiteraard voor iedereen die dit of niet wil of op een eigen manier wil (ook voor de mensen die geen vlees eten hoewel ik van mening ben dat je dan diverse voedingsstoffen gaat missen, met name in een SHTF).

 

Als er mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld @Geert om privé workshops te geven, evt met een kleine groep, dan lijkt me dat zeer interessant. Van slachten tot eten is een lange weg en als je niet weet hoe te werk te gaan dan gaat het ongetwijfeld mis. Het is ook niet iets wat je in een middagje kunt leren, en goede training hierin is dan ook noodzakelijk. Gelukkig hoeft niet iedereen een dier te kunnen verwerken in een groep, als enkele het kunnen kom je al een eind (zolang ze blijven leven).

 

Jammer van de SC maar so be it. Was natuurlijk een mooie kans geweest om met een groepje hier te oefenen, desnoods afgezonderd van de rest van de groep bijvoorbeeld. Ik neem aan dat met de juiste begeleiding de dieren minder te lijden hebben dan het vlees wat je normaal bij de super koopt dus ik vind het dan vreemd dat men wel bbq eet van de AH en niet vers vlees wat op een betere manier verwerkt is. Hoe dan ook wil ik graag wel voordat de SHTF uitbreekt zo goed mogelijk weten hoe ik dit moet doen, vooral nu naar mijn mening een SHTF dichterbij is dan ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Ik ben zelf ook voor leren slachten, ik wil zelfs ooit eens leren jagen (brrr ik ben zo anti-wapen als je maar kan denken)

 

ik ben anti wapen maar ik wil wel dat een gewapende agent die mij beschermt sorry jongen maar dit is ook weer lekker hypocriet

 

als je iets wilt prima maar dan moet je ook het hele verhaaltje nemen zoals je roept en niet in geval van nood ineens van gedachte veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er dan mis met zelf een weekendje organiseren waarin wel een workshop slachten zit?

 

Ik ga voor de eerste keer naar de SC. Ik respecteer de afspraken die voorheen gemaakt zijn omdat ik weet dat ik als ik anders wil, ook wel zelf wat kan organiseren en er genoeg andere vaardigheden te leren zijn. Het weekend zal te kort zijn voor alles wat ik wil en iedereen die ik wil leren kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit blijft ten alle tijden een heel lastig onderwerp.

Maar er zijn in mijn ogen meerdere redenen waardoor ik het zelf niet prettig vind dat er een slachtworkshop of het snijden van dieren op een shelter camping gehouden wordt.

Zelf ben ik ruim 2 jaar lang intensief in de leer bij een slager geweest en daarna heb ik ook zelf nog 5 jaar als slager gewerkt.

Het verwerken van dieren moet in een rustige, gecontroleerde en schone omgeving gebeuren waar je goed materiaal en ondergrond nodig hebt om op te werken, zeker al helemaal als het de eerste keer is!

waarbij je tevens hooguit 3 mensen gelijk kunt informeren om het goed uit te kunnen leggen over hoe het precies uitgevoerd moet worden.

Een shelter camping is hiervoor niet geschikt aangezien je altijd wordt afgeleid door andere mensen of geluiden.

Er zijn diverse cursussen buiten dit forum over dit onderwerp en als je het wilt leren lijkt me dat een prima alternatief.

http://www.indeoutback.nl/slachten-en-koken.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de allereerste SC is al afgesproken geen workshops te geven over slachten van dieren . Daar heb ik me direct bij neer gelegt . Voor het respect van mijn mede preppers en de dieren . Er zijn wel andere mogelijk heden . Bv privé workshops .

 

Geert

 

Hier heb ik nou diep respect voor. Geert geeft zelf cursussen in slachten, maar is bereid om daarvan af te zien op SC. Als ik ooit een groep zou mogen samenstellen om een shtf te overleven, dan stonden mannen als Geert bovenaan mijn lijstje. Niet alleen omdat ik hem vanwege zijn menselijkheid het slachten van dieren heel goed toevertrouw, maar vooral omdat hij een waardevol groepslid is, die rekening houdt met anderen. Mensen die elke dag vlees eten en dieren slachten, scoren bij mij echt geen enkele min punt. Maar ik kan het als dierenliefhebber gewoon niet aanzien als er dieren worden geslacht. En dan kun je me een weekdier vinden, dat is dan maar zo. Mensen die perse willen slachten, ook onder het oog van dierenliefhebbers die daar absoluut niet tegen kunnen, vind ik kei en keihard. Er is al genoeg hardheid in de wereld. Hardheid is een van de grootste oorzaken van de onmetelijke problemen waarin de wereld terecht is gekomen. Geert wijst ons de weg om uit die problemen te komen; een beetje rekening met elkaar houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok kijk dat wist ik niet. alle respect uiteraard voor iedereen die dit of niet wil of op een eigen manier wil (ook voor de mensen die geen vlees eten hoewel ik van mening ben dat je dan diverse voedingsstoffen gaat missen, met name in een SHTF).

 

Kan je ook ff je mening onderbouwen welke voedingsstoffen in vlees zitten waar plantaardig geen alternatieven voor zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...