Miss Jade Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Mijn insteek is; voedsel en andere materialen overleven het ook op andere plekken op aarde - waar het weer veel extremer is dan hier. Je moet gewoon de aanpassingen maken die nodig zijn, zaken zo koel en droog mogelijk bewaren is meestal het beste. Dat betekend hier in de kelder of trapkast. In dit geval gaat denk ik ook een beetje op 'It's never the wrong weather, just the wrong clothing' of manier van opslaan in dit geval. Een eskimo kan dan misschien zijn Raketjes en Magnums in zijn achtertuin bewaren, kiezen wij hier gewoon voor opslag in de vriezer. Met maar een paar extreem koude of warme dagen per jaar, en heel soms extreem weer, zitten we hier in Nederland klimatologisch gezien helemaal niet verkeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Anieta Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Zo extreem is het hier idd niet. We kunnen goed leven in dit klimaat en zeker als prepper kunnen we toch omgaan met datgene dat moeder Aarde ons brengt. We hebben hier zelfs geen zeggenschap over. Niet vechten tegen de elementen maar er mee leren omgaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Heb de maatregelen voor een goede nachtrust getroffen, Matras naar de kelder waar het jaar rond 17 graden is. Hoef dus niet uit te leggen waar mijn voorraadje licht ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 warm bij 30 graden,daar woord ik niet lauw van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Eindelijk een beetje op temperatuur hier, en mensen vallen bij wijze van spreken als mussen op straat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tess Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 wat bedoel je met doomsday? doet mij denken aan de tweede wereldoorlog.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fiona Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Eindelijk een beetje op temperatuur hier, en mensen vallen bij wijze van spreken als mussen op straat. Pffff ik ben wel meer dan een beetje op temperatuur!!! Ik heb zo'n zelfde huis als @IsaBo.... Bij mij is het momenteel 26 graden, IN HUIS!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Nederlandse volksport nummer 1; Klagen over het weer. Of het is te warm, of het is te koud, of het is te nat, of het is te droog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 van mij mag het tot aan november zo blijven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Er wordt nu al gewaarschuwd voor onweer en zeker voor morgen . Waar in België of Nederland kan niemand voorspellen . Op sommige plaatsen blijft het droog en op sommige plaatsen gaat men kunnen zwemmen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nanna Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Ik vond het wel meevallen moet ik zeggen en in huis is het 23.5 gr. nu. Buiten.... in het Westen van Nederland en 10 km uit de kust....... Is absoluut niet koud natuurlijk maar dat je zegt........*wat 'n lekkere zwoele zomeravond eindelijk*........ook dat niet eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 idd storm in een glas water, wel opmerkelijk hoe graag hollanders over het weer praten aangezien het aantal reacties Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Wat Raycoupe zij mensen klagen veel over het weer maar wat doe je eraan je hebt het zelf niet in de hand je moet jezelf maar gewoon aanpassen. Het was vandaag 40 graden in de keuken dus drink je maar wat meer water meer kan je niet doen:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fiona Geplaatst: 18 juni 2013 Delen Geplaatst: 18 juni 2013 Ach ik ben allang blij dat de wormen het hebben overleefd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Nou hittegolf zie momenteel alleen maar donkere wolken, met van die rare lichtflitsen waarna het rommelt, zou E.T. er aankomen Aaaaaaaaaaaahhhh nou rommelt het al zonder lichtflitsen. ' ' Gelukkig loos alarm, was de buurvrouw met haar gft kliko. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Nou hittegolf zie momenteel alleen maar donkere wolken, met van die rare lichtflitsen waarna het rommelt, zou E.T. er aankomen Aaaaaaaaaaaahhhh nou rommelt het al zonder lichtflitsen. ' ' Gelukkig loos alarm, was de buurvrouw met haar gft kliko. Weeralarm in Gelderland volgens knmi. Maar niet in mijn stukje Gelderland! Nix ET, nix onweer. (zou al blij zijn met één van beide. Gebeurt er tenminste eens wat.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fiona Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 LOL!!! Voor wat het waard is. Ik vind het weer héérlijk vandaag!!! Niet te warm, niet te koud.. Beetje miezer nemen we voor lief.. Sterker nog, ik ga zo onze tent inpakken en een mooi NTKC veldje opzoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 14:16 uur omgeving maastricht alle gordijnen dicht gehouden een heerlijke 25,3 graden binnen ........tempratuur buiten 32+ graden......zuigen op een citroen ijsje njomnjomnjom Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Hier valt voor de derde maal een plensbui uit de lucht . In wat voor wereld leven wij ? Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Geert stuur eens een fikse plensbui,.het binnenland in aub. Als het begint te rommelen als wij het nog niet kunnen horen,dan reageert onze hond daar op. Door over het poortje te springen,en aan het raam van het terras komen blaffen. Na vijf minuten ongeveer horen wij dan in de verte het onweer dichterbij komen. Als het dan nog bliksemt zit hij heel stillekes onder mijn bureau. grtn verkenner. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Nog geen druppel hier in West-Brabant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Nou, dat was dan alweer bijna dit hittegolfje.... Overmorgen met z'n allen weer zeiken dat het zo koud is voor de tijd van 't jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 't was zeker een opvlieger...... die stomme chemtrails ook,kunnen nog niet eens een lekker hittegolfje veroorzaken Ik ga een klacht indienen bij HAARP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Ik dek de verluchting van buiten naar de berging af. Dan blijft het daar koel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.