dR3 Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Gisteren nog een bak gehakt uit de vriezer gehaald die 1 jaar voorbij de THT datum was, smaakte prima in m'n pasta. Wel na het kopen direct invriezen en niet tussentijds ontdooien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 spul in de vriezer is zolang het bevroren is in principe gewoon eetbaar in ieder geval ik ken er geen uitzonderingen van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 spul in de vriezer is zolang het bevroren is in principe gewoon eetbaar in ieder geval ik ken er geen uitzonderingen van Laatst een stuk varkensfilet van nog geen jaar oud uit de vriezer gegeten. Hij had bijna geen smaak meer, de smaak die nog over was was raar, hij was taai, en bij het snijden was hij aan het piepen alsof je 2 ballonnen over elkaar heen wrijft. Echt net een schoenzool dus. De saus was wel lekker, en ik had honger, dus ik heb hem gewoon opgegeten. Ik ben er zoals verwacht verder niet ziek van geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Vandaag Karvan Cevitam van meer dan 2 jaar over de THT datum gedronken, fles was zelfs al open geweest. (heeft wel altijd koel gelegen). Geen kleur, geur of smaakverlies te bekennen. Niet zo heel raar natuurlijk want siroop bestaat voornamelijk uit suiker. Tot dusver heb ik mij nog niet op de spoedeisende hulp te hoeven melden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Laatst een stuk varkensfilet van nog geen jaar oud uit de vriezer gegeten. Hij had bijna geen smaak meer, de smaak die nog over was was raar, hij was taai, en bij het snijden was hij aan het piepen alsof je 2 ballonnen over elkaar heen wrijft. Echt net een schoenzool dus. De saus was wel lekker, en ik had honger, dus ik heb hem gewoon opgegeten. Ik ben er zoals verwacht verder niet ziek van geweest. Â Waarschijnlijk was je vlees reeds gedeeltelijk gevriesdroogd. Dat komt voor als je vriezer de temperatuur niet constant weet te houden. In principe is diepgevroren vlees zeer lang houdbaar. Veel van het gehakt dat in de supermarkt ligt heeft jaren in vrieshuizen gelegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Laatst een stuk varkensfilet van nog geen jaar oud uit de vriezer gegeten. Hij had bijna geen smaak meer, de smaak die nog over was was raar, hij was taai, en bij het snijden was hij aan het piepen alsof je 2 ballonnen over elkaar heen wrijft. Echt net een schoenzool dus. De saus was wel lekker, en ik had honger, dus ik heb hem gewoon opgegeten. Ik ben er zoals verwacht verder niet ziek van geweest. Â ik zeg eetbaar, smakelijk is wat anders daarom slaan we ook mayo en ketchup op hahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Waarschijnlijk was je vlees reeds gedeeltelijk gevriesdroogd. Dat komt voor als je vriezer de temperatuur niet constant weet te houden. In principe is diepgevroren vlees zeer lang houdbaar. Veel van het gehakt dat in de supermarkt ligt heeft jaren in vrieshuizen gelegen. Â Schijnt soms ook uit behoorlijk dubieuze vrieshuizen te komen, gemaakt van dubieus vlees... Op m'n wenslijst staat nog steeds een meat-grinder zodat ik zelf gehakt kan maken, ook in shtf is een lekkere balletje met mayo een goede moraal oppepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 20 juli 2012 Delen Geplaatst: 20 juli 2012 Zojuist een blik roze zalm met een THT datum van 2006 opgegeten. Smaakte nog prima (voor zover ingeblikte zalm prima kan smaken). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 20 juli 2012 Delen Geplaatst: 20 juli 2012 Hier een site van de mensen die er een sport van maken: http://www.overdatum.org/  Een buurvrouw is 95, blaakt van gezondheid rijdt auto, woont zelfstandig zonder hulp én........... eet alles dat al lang over datum is. Zure melk?: ach die smaakt nog best. Ransige boter? prima om nog mee te bakken. Bruine plekken op fruit? die smaken juist zoeter dat de rest van het stuk fruit. Volgens haar zijn de mensen tegenwoordig zo gehersenspoeld door regering, warenwet, wetenschap, enz. dat ze alles maar voor zoete koek aannemen zonder zelf nog te denken en uit te proberen. Bij ieder bezoek geniet ik weer van die onafhankelijke nuchterheid. Zelf neem ik het ook niet zo nauw met de T.H.T. Die T.H.T. staat zelfs op honing, vanille suiker en zout!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 20 juli 2012 Delen Geplaatst: 20 juli 2012 Ik heb vandaag een blikje bier dat 2 weken over datum was gedronken. Nog niet misselijk, maar ook gezien de eerdere posts geen heldendaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 20 juli 2012 Delen Geplaatst: 20 juli 2012 Nou nou ks dat is spelen met je leven Bier is het enige wat hier altijd op is ruim voor de tht Wens je n goede vacantie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 Ik heb vandaag een blikje bier dat 2 weken over datum was gedronken. Nog niet misselijk, maar ook gezien de eerdere posts geen heldendaad. Beste Keyser Suze bier kan ook geen kwaad als die een jaar over datum is heb het in het najaar 2011 gedronken denk rond de 5 flesjes en had nergens last van, de smaak was alleen iets minder maar ik zit hier nu nog te typen dus geen probleem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 De Keuringsdienst van Waarde liet twee flessen mayonaise van hetzelfde merk testen. De ene was vers en de andere was fors over de datum. Fors over de datum bleek veel beter, omdat daarin inmiddels alle bacterien om het leven gekomen waren.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 Beste Keyser Suze bier kan ook geen kwaad als die een jaar over datum is heb het in het najaar 2011 gedronken denk rond de 5 flesjes en had nergens last van, de smaak was alleen iets minder maar ik zit hier nu nog te typen dus geen probleem. Â Hangt er ook maar net van af welk bier je neemt. Bier wat verder gist in de fles is over het algemeen veel beter te houden na THT dan bijvoorbeeld pilsener. Heb ooit wat heineken gedronken wat nogal raar smaakte. Bij nader inzien bleek hij 2 maanden over datum te zijn. Niet dood van gegaan natuurlijk, maar de smaak gaat snel flink achteruit. Maar dat merk je na een paar biertjes ook niet meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harkonen Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 Gebruik je neus, je ogen en je tong; vleeswaar wat écht over de datum is ruik je meteen. Schimmels zie je echt wel.  Spul uit blik/pot kun je sowieso langer consumeren. Droogvoer als pasta ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
odessa1944 Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 weet iemand hoe lang mayonaise eetbaar blijft (dus na de THT) ? Â beseft iedereen op deze topic, dat we de succesverhalen horen van mensen die iets 3 jaar over de THT consumeren en niet ziek worden, maar als er iemand overlijd horen we dat natuurlijk niet. het is lastig typen op je toetsenbord als je overleden bent Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 weet iemand hoe lang mayonaise eetbaar blijft (dus na de THT) ? Nee niet echt, maar toch maar niet weggooien daar kan je namelijk huiden mee looien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 Vandaag een paar Wilhelmina pepermunten met een tht datum van 31-12-2009 gegeten, ze zitten gewoon in een kartonnen doosjes, smaak was prima, structuur was prima (geen vochtopname). Tot dusver geen braakneigingen of kramp in de darmen. Â Conclusie: suikerwaar is na een paar jaar over de houdbaarheidsdatum gewoon nog goed eetbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 Vandaag een paar Wilhelmina pepermunten met een tht datum van 31-12-2009 gegeten, ze zitten gewoon in een kartonnen doosjes, smaak was prima, structuur was prima (geen vochtopname). Tot dusver geen braakneigingen of kramp in de darmen. Â Conclusie: suikerwaar is na een paar jaar over de houdbaarheidsdatum gewoon nog goed eetbaar. This episode of Thexder's candy store will continue next week, or not:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 21 juli 2012 Delen Geplaatst: 21 juli 2012 Update: Ik ben niet dood. Ik ben een klein beetje misselijk geweest, maar dat kwam hoogstwaarschijnlijk doordat 418 gram zalm en een boterbroodje iets teveel waren; het lijkt ook zo weinig als het nog in het blik zit. Na een uurtje of anderhalf was de misselijkheid ook weer weg en heb er niets meer van gevoeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aeron Geplaatst: 23 juli 2012 Delen Geplaatst: 23 juli 2012 Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers en eet het gewoon zolang het niet raar ruikt, eruit ziet of raar smaakt. Â Voor blikvoedsel is bolstaan inderdaad een mooie indicator dat het niet goed meer is en suikerwaren zijn ook enorm lang te bewaren. Â Ik wil mensen echter wel waarschuwen dat het wegsnijden van de schimmel op kaas NIET voldoende is. De schimmel die je ziet is slechts het topje. Door de kaas heen zit een netwerk aan miniscule draden, het mycelium genaamd waarmee de schimmel zijn voedingsstoffen onttrekt aan de kaas. Schaaf je de schimmel weg blijft het mycelium zitten. Gelukkig word je niet van alle schimmels ziek en kan je dus 9/10 keer de kaas gewoon eten maar je hebt een kans dat je een keer het mycelium van een hele giftige schimmel opeet en dan word je wel goed ziek! Â Als je een boom kapt blijven de wortels ook zitten, zo ook met schimmel in de kaas. En voor mensen die de vergelijking met schimmelkaas noemen. Die kazen worden gekweekt met speciaal uitgezochte niet schadelijke schimmels. Net als dat niet schadelijk gist (is ook schimmel) gebruikt wordt voor bier brouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krekel Geplaatst: 23 juli 2012 Delen Geplaatst: 23 juli 2012 Vorige week nog een blikje mango's op siroop opengetrokken THT 2008, smaak was redelijk en niet ziek geworden. Â Groet, Krekel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Pretletter Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Zo vanavond heb ik spaghetti van ruim 2 jaar over de datum gegeten. Smaakte als vers. Dat zal voor sommige die-hards hier ( het type wat forel zo uit de beek eet zonder bereiding) wel niks voorstellen, maar ik vondt het leuk om te proberen (nog wel ^^) Mocht een ambulance toch nodig blijken of de traumaheli, dan meld ik dat uit het ziekenhuis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 datums op voedsel zijn "indekdatums" van de producent, ze slaan vaak nergens op, gewoon op je reuk en zicht afgaan, en dan proeven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 vond zelf net deze:  http://www.voedselbankarnhem.nl/houdbaarheidsdatum1.htm  vond m wel makkelijk en vooral waar je op moet letten... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.