offgrid Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 Ik heb deze post maar hier gedaan t gaat over eten....In n hoop landen worden sprinkhanen gegeten.Ze zijn op veel verschillende manieren te bereiden en hebben n aardig eiwit gehalte.t schijnt ook dat je om ze te fokken weinig ruimte nodig hebt en de periode dat ze oud genoeg zijn om te eten is kort.Weet iemand hier wat van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 Heb het nog nooit gegeten, maar het lijkt me best wel wat (knapperig gefrituurd ofzo). Las er eens een artikel over in de NatGeo: De smaak van insecten: Gedroogde insecten bevatten per honderd gram tussen de veertig en 75 gram eiwit, en daarnaast de voornaamste aminozuren, vetzuren, ijzer en vitaminen. Het grote verschil is dat de ecologische voetafdruk van een kilo eiwitten uit sprinkhanen, meelwormen of krekels vele malen kleiner is dan die van een kilo conventioneel vlees. Insecten zijn een geschikte bron van dierlijke eiwitten [...] “Ze zijn koudbloedig en hoeven daarom hun lichaamstemperatuur niet op peil te houden. De omzetting van voer naar vlees verloopt daardoor veel efficiënter.” Bovendien is voor de kweek aanzienlijk minder – schaarse – landbouwgrond nodig en is de uitstoot van broeikasgassen, methaan en ammonia beperkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2012 thanks voor d link Dr P. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 Voor het kweken van dit soort insecten kan je denk ik te rade gaan bij terariumhouders. Die willen nog wel zelf voor voor hun dieren kweken om kosten te drukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 Misschien in tijden van nood maar brrr lijkt me echt vies om zo'n beest met pootjes te eten Maar erger nog; wormen en maden, ieks! Denk niet dat ik mezelf snel zo ver krijg :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 sprinkhanen/meelwormen en krekels smaken naar kip, en ze zijn nog goed ook voor mensen met een te hoge bloeddruk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 Ik ben geen voorstander van het eten van insecten, maar als het niet anders kan dan moet het maar:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 Ik heb jarenlang hagedissen gehad en die voorde ik krekels. Wel eens geproeft en het viel best mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 28 april 2012 Delen Geplaatst: 28 april 2012 In aflevering 9 van Doomsday Preppers is er een familie (de eerste) die nu al insecten eet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 2 oktober 2012 Delen Geplaatst: 2 oktober 2012 Koken met wormen, krekels en sprinkhanen: lekker, voedzaam en goedkoop http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1432954/2012/05/03/Koken-met-wormen-krekels-en-sprinkhanen-lekker-voedzaam-en-goedkoop.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 2 oktober 2012 Delen Geplaatst: 2 oktober 2012 ik heb ze zelf nooit gegeten na mijn zesde en ik ben geen expert, maar: - hoogwaardige eiwitten, het zijn de krabben en garnalen van het land, bij wijze van spreken - weinig grondstoffen (voer) veel opbrengst - als we morgen massaal overgingen op (ook) insecten eten, bestond er geen hongersnood Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 4 oktober 2012 Delen Geplaatst: 4 oktober 2012 Ooit een keer in Mexico sprinkhanen gegeten. Daar kun je ze op straat kopen, gefrituurd en gekruid. Smaakte eigenlijk verrassend goed moet ik zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luna1 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Ik zou best wel eens sprinkhanen willen eten, zijn ze nog niet te koop in de supermarkt??? volgens mij hier in west europa nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stonehenge Prepper Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Lijkt mij wel eens leuk, om met preppers een middag insect eet/bereid workshop te houden ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
overleven Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Je kan bij de Sligro, verschillende insecten kopen. Dus als je het een keer wilt proberen kan je daar meelwormen kopen en sprinkhanen. Smaakt gewoon naar pijnboompitjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boesboes Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Ik heb ook ooit eens gekruide sprinkhanen gegeten, smaakte prima! Je zou het zelfs blijven eten als het voor je op tafel stond tijdens een filmpje . Insecten zijn zoals hierboven ook al door @Keyzer Suze genoemd ook vele malen efficienter dan het normale vlees. Zo heb je volgens mij voor een kilo biefstuk 25 kilo voer nodig, en is dit voor een kilo eetbare insecten maar 2 kilo. Dit zou betekenen dat het hele voedselprobleem een stuk kleiner zou worden als we over schakelen op insecten. Maar voorlopig geniet ik nog even van mijn biefstuk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luna1 Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 @overleven, Bedankt voor de info, ga ik zeker eens proberen......weet alleen nog niet wanneer. Gr Luna1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GangstaPrepper25 Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Nee dank u! haha Alleen in een SHTF waarbij er niks anders eetbaars meer te vinden is wil ik het wel proberen. Mischien zijn ze best lekker hoor maar ik begin er niet aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Als je ze bakt met wat olie, smaken ze naar cocktailworstjes, alleen kraken deze enorm. De pootjes kun je gebruiken als tandenstokers want het gaat wel goed tussen je tanden zitten. Volgens mij is er in Amsterdam zo'n restaurant waar je insekten enzo kunt eten als delicatesse. En als het niet in Amsterdam is, tja dan heb ik mij vergist maar ik weet 100% zeker dat er in Nederland zo'n restaurant bestaat. http://www.bugsacademy.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.