Davena Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Zoals het er nu naar uit ziet: BOB op de rug, op m'n fiets even flink doortrappen Was gisteren ook op Doomsday Preppers, dat een fiets beter was dan lopen in NY Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Was gisteren ook op Doomsday Preppers, dat een fiets beter was dan lopen in NY Ja ook gezien al was het eergisteren . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
techie Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ik ben ook erg blij met mijn scootertje. Daar kan best veel op. Het is vrij wendbaar, en niet nodig om op wegen te rijden. Daarbij is het fietspad vaak een stuk rustiger. Met wat extra benzine mee, zoals een 5l jerrycan, haal ik met gemak 250km. Aangezien ik al bij de grens met Duitsland woon, hoef ik ook niet heel NL door als er iets gebeurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ja ook gezien al was het eergisteren . Geert Ik heb gistermiddag de herhaling gezien.. Was geen typefoutje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ik heb gistermiddag de herhaling gezien.. Was geen typefoutje Ja dat had ik wel door Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ik ben ook erg blij met mijn scootertje. Daar kan best veel op. Het is vrij wendbaar, en niet nodig om op wegen te rijden. Daarbij is het fietspad vaak een stuk rustiger. Met wat extra benzine mee, zoals een 5l jerrycan, haal ik met gemak 250km. Aangezien ik al bij de grens met Duitsland woon, hoef ik ook niet heel NL door als er iets gebeurt. gooi er wel een bus olie bij, op alleen benzine loopt een 2 takt niet lang Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
techie Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ik heb altijd volle olietank, en reserve, en ik weet welke hoeveelheid ik moet mengen voor mengsmering. Mijn scooter doet vrij lang met een litertje. Ik heb die dingen als hobby gerepareerd/opgevoerd... Mijn vorige brommer, Tomosje, haalde 70km/u met 50cc, en trok nog steeds pittig genoeg op. Zodra er iets gebeurt, waardoor er weinig handhaving meer is, weet ik mijn scootertje ook snel te ontgrenzen. Er zit nu nog garantie op, en ik heb weinig trek in een boete aangezien ze in deze buurt vaak controleren, dus die is nu nog origineel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Voor het hele gezin Voor al uw prepper spullen Voor uw water voorraad . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miss Jade Geplaatst: 13 april 2013 Delen Geplaatst: 13 april 2013 Een gammele fiets, een paar goede hardloopschoenen en een paar stevige wandelschoenen. Ik zou graag willen investeren in een fatsoenlijke fiets, maar is dat met de hoeveelheid fietsendieven hier (in de stad en op het station) gewoon weg niet te doen helaas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Een beetje aan de kleine kant, maar ja beter iets dan niets. Mini lanceert kampeerwagens http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/mini/21747192/__Mini_lanceert_kampeerwagens__.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schatkist Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Dan is de VW/Hymer misschien wat voor je: http://www.campingtrend.nl/hymercar-t5-cape-town-wij-reden-er-al-mee/ @Cyberbeer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 ik zit zelf aan een ratbike of een crossmotor te denken 125 cc of 250 cc brede noppen en gaan met dat ding door die weilanden koeien en stieren ontwijkend de vlaaien om je oren (lacht zich helemaal een stuip als ze hem willen beetpakken als ik onder de loeienstront aankom !!! whoehahahaha ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Dan is de VW/Hymer misschien wat voor je: http://www.campingtrend.nl/hymercar-t5-cape-town-wij-reden-er-al-mee/ @Cyberbeer Dat ziet er een stuk beter uit:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Wij hebben een jeep cherokee ... Echt een beest afgelopen winter uitgeprobeerd in de dikke sneeuw in/op de postbank (heuvelachtig natuurgebied in Gelderland) ... met 4x4 gaat t als een trein... Helaas is het een benzine en doen met een volle tank zo'n 400 a 500 km... Dus is niet ideaal, zaten te denken om dezelfde te nemen maar dan diesel (?) ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Als het commonrail diesel is, dan kan je daar in geval van SHTF ook rode mazoet van het type Total Ultra in kappen. Scheelt een hap op je prepbudget al kan dat met zo'n auto niet echt n probleem zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Wij hebben een jeep cherokee ... Echt een beest afgelopen winter uitgeprobeerd in de dikke sneeuw in/op de postbank (heuvelachtig natuurgebied in Gelderland) ... met 4x4 gaat t als een trein... Helaas is het een benzine en doen met een volle tank zo'n 400 a 500 km... Dus is niet ideaal, zaten te denken om dezelfde te nemen maar dan diesel (?) ... Misschien de moeite om te investeren in een LPI instalatie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Een gasinstallatie ? Gas opslaan thuis dan maar ? Wellicht zijn de gaspompen minder snel leeg dan de benzinepompen maar toch ... . Het zou nù een oplossing zijn. Je rijdt goedkoper én je kan op beide brandstoffen rijden. Het kost bagageruimte. Het gaat om een bug out toestel om je BOL te bereiken: Met een LPI installatie verdubbel je het bereik, met zo'n ding kan je ook een deftige aanhangwagen trekken en als het moet nog een extra koffer op de bagagedrager. Er zijn veel compartimenten die niet benut worden en een overvloed aan isolatie dat best weg kan, pas deze aan en je creëert bagageruimte... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Misschien de moeite om te investeren in een LPI instalatie? Dat is wel een goed idee maar dat gaat dan wel weer ten koste van de ruimte toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Wij hebben een jeep cherokee ... Herkenbaar. Ik heb destijds direct een Prins LPG installatie laten zetten in mij Cherokee. Loopt minstens zo soepel met de V6 bak, en geeft je ruim 550km extra actieradius door de 110l tank (netto 90l) Er zijn sinds kort ook 130l tanks. Die passen ook op de plek van je reservewiel, maar dan verlies je wel grondspeling. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Misschien moeten we daar maar tog even voor gaan kijken... We gaan begin augustus met de auto naar italie dus ben benieuwd hoeveel we kwijt zijn aan benzine ?... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Misschien moeten we daar maar tog even voor gaan kijken... We gaan begin augustus met de auto naar italie dus ben benieuwd hoeveel we kwijt zijn aan benzine ?... Dan zou ik serieus overwegen om dat voor je vakantie te doen; het scheelt je op zo'n rit zeker 400-600 euro brandstofkosten. De installatie kost tussen de 1750 en 2750, afhankelijk van merk en dealer. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Thanks voor de tip gaan we zeker na kijken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
whitefang Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Ideale BOV is wat al die zigeuners doen in Frankrijk, Oost Europeanen in dikke verhoogde bus met dubbele cabine en een tandemasser Tabbert of zo. Zo kun je 1500 kg zware spullen meenemen, 7 zitplaatsen en de caravan met veel ruimte en max 500 kg. Fietsen en kano op de dakimperial met ladder, liefst achterwielaandrijving dus een MB of Iveco met turbo, 100 pk diesel is voldoende. Dan kom je over 4250 kg met belading en dus volgens de wet BE maar een zeurpiet die daar naar kijkt denk ik. Heb inmiddels vanaf volgende week een advies/verhuisbedrijfje, "Into The Wild", met Renault Master en Adria tandemasser voor het hoge Noorden maar als mensen kiezen voor het zuiden dan ben ik daar ook voor te vinden. Als je geen zin hebt in een bedrijf kun je de bus op kamperkenteken zetten of het particuliere tarief betalen, ongeveer factor 4. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 @whitefang, Juist. Ik heb maar een klein gezin dus ik kan uit de voeten met een 68Pk non-turbo bj. 1999 Ford Transit 2.5 Di. Onverwoestbaar maar wel 720 kg laadvermogen en ruimte te over. met 1000 Kg belading kom je ook nog wel aan en er mag 2000 kg aan de haak. Te repareren met een steeksleutel, waterpomptang en baco. Ideaal! Deze zomer nog een nieuwe dorpel in gelast en de bumper weer recht geslagen (er was met 60 km/h een klein fiatje achterin geklapt bij rotterdam op de snelweg in de file, fiat total loss), er zat een deuk in de stalen bumper en de stekker van de trekhaak is iets verbogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Handige camper! Practical Motorhome Doubleback VW Camper review Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.