Fluitketel Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen. Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Dat wordt dus hamsteren om de winter door te komen en in februari alvast flinkt wat tomatenzaadjes voorzaaien. Kun je deze zomer lekker je eigen tomatwn wecken en drogen voor het komende winter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen. Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst. Ik schrik daar best een beetje van. Tomaten zijn zo algemeen dat je niet verwacht dat daar schaarste in kan ontstaan. Ik bedoel, kijk eens naar die stomme Spaanse gewoontes, waar een heel dorp elkaar suf gooit met overrijpe tomaten! Daar had je alle C1000's in nederland mee vol kunnen stouwen. En nu is er een tekort Ik denk dat we een veel groter probleem krijgen wanneer de aankomende graan oogst wederom gaat mislukken in grote delen van de wereld. Geen blik tomaten, tja lastig, maar geen brood meer wordt een drama. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Denk dat we dit ook als een waarschuwing moeten zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen. Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst. me hoela, ik zal vanacht ff een foto voor je maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 me hoela, ik zal vanacht ff een foto voor je maken vannacht? een foto? waarvan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 vannacht? een foto? waarvan? hoeveel tomaten er nog zijn, ik zie iedere nacht nog vrachtwagens vol met tomaten gelost worden hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Ik had hier echt 8 lege vakken en een melding wegens een mislukte tomaten oogst voorlopig geen blikken tomaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Toch goed dat je het meld dan kunnen we het in de gaten houden. Wij gebruiken toch regelmatig tomaat in blik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen. Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst. Hier in zeeland bij c1000 vorige week ook al gemerkt, maar er stond toen geen bordje bij ? Misschien alleen van bepaalde leveranciers ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Hoe zit het dan met de tomatensoep, pastasauzen en bijv. de tomatenketchup (van Heinz)? Zal morgen eens kijken of daar dan hetzelfde probleem is, of niet...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Hoe zit het dan met de tomatensoep, pastasauzen en bijv. de tomatenketchup (van Heinz)? Zal morgen eens kijken of daar dan hetzelfde probleem is, of niet...... Ja, dat ga ik morgen ook doen, en flink inslaan gelijk. Bij ons is het een wezenlijk deel van ons menu, nu ik zoveel mogelijk alle pakjes soep, sauzen enz links laat liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Is dat enkel voor het huis merk of ook voor andere merken dat er een tekort is in c1000 . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Ja, dat ga ik morgen ook doen, en flink inslaan gelijk. Bij ons is het een wezenlijk deel van ons menu, nu ik zoveel mogelijk alle pakjes soep, sauzen enz links laat liggen. Heb net ook maar wat tomatenplantenzaadjes besteld.... dan worden die vast straks ook duurder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Hier bij de emte ook al weken geen tomatenpuree (die kleine potjes, van 6 cent). Afgelopen maandag wel weer, maar van een ander merk. Gelukkig hebben we die genoeg in voorraad, maar ons was het ook al opgevallen. Wat we niet moeten vergeten, tomaten zijn absoluut niet europees. Ja, we kunnen ze wel kweken, in kassen, of in zuideuropa, maar van oorsprong komt t in Nederland, of Europa, helemaal niet voor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Heb net ook maar wat tomatenplantenzaadjes besteld.... dan worden die vast straks ook duurder Heb pas ook iets gepost over mijn kweekje van tomatenplantjes afgelopen zomer, Er kwamen niet eens bloemetjes aan, dus nada tomaten, echt bizar...... Als dat maar goed komt. Inderdaad ook maar tomatenzaad inslaan, en deze zomer weer opnieuw proberen....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Ik had afgelopen jaar 3 tomatenplanten in bloempotten, en ik had juist een erg goede oogst. Ik vind tomaten eigenlijk heel makkelijk. Heb ze afgelopen 3 jaren gehad, en 3 keer een prima opbrengst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Was me ook al opgevallen dat er al enkele weken geen pizza saus was in de GB. Maar heb er verder niet bij stil gestaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Hier bij de emte ook al weken geen tomatenpuree (die kleine potjes, van 6 cent). Afgelopen maandag wel weer, maar van een ander merk. Gelukkig hebben we die genoeg in voorraad, maar ons was het ook al opgevallen. Wat we niet moeten vergeten, tomaten zijn absoluut niet europees. Ja, we kunnen ze wel kweken, in kassen, of in zuideuropa, maar van oorsprong komt t in Nederland, of Europa, helemaal niet voor! Die uit de tuin van mijn BOL in Spanje zijn anders altijd monsterlijk groot [ATTACH=CONFIG]2143[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2143[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
calimero Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Soms boycotten ze een bepaald merk omdat ze minder willen betalen als ze inkopen! Het probleem zit dan tussen de winkel inkoper en de fabriek, dit is om de druk wat op tevoeren bij de fabrikant. En dan zeggen ze gewoon dit artikel is niet leverbaar onze excuses voor het ongemak. Hier bij een bekende super markt ook gehad het viel wel op dat ze wel hun eigen merk op de schappen hadden. En die moest ik niet want die is gewoon niet lekker, nu zijn er weer zat van de tomatenblikjes. Dit doen ze met andere merken ook, het is een geld probleem. En inderdaad zelf tomaten kweken heeft zo zijn voordelen, en wij hadden ook een prima oogst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Hier zijn iig de gezeefde tomaten op. Iig van het eigen merk. Maar de rest van de vakken waren ook op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Wat we niet moeten vergeten, tomaten zijn absoluut niet europees. Ja, we kunnen ze wel kweken, in kassen, of in zuideuropa, maar van oorsprong komt t in Nederland, of Europa, helemaal niet voor! Bij mij dit jaar toch een grote oogst. Gewoon een tomaat in de border gegooid en voila! Midden tussen de bloemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Zou dat ook met het uitsterven van de honingbijen te maken hebben? Er is lastiger aan bijenvolken te komen omdat de honingbijen aan het uitsterven zijn. Ook hommels en andere bestuivende insecten sterven uit. Tomaten die in de open lucht gekweekt worden in warmere klimaten worden door zelfbestuiving en wind en trillingen bevrucht. Echter kassentomaten niet. Daar is geen wind en dus moeten de planten of getrild worden zodat het stuifmeel van de bloempjes afvalt op een ander bloempje van de plant, of ze zetten bijenkolonies in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Heb ik zeker pech gehad met mijn tomatenplantjes, er zijn er toch genoeg waarbij het wel gelukt is Voorgaande jaren lukte het gewoon wel, het niet de eerste keer dat ik er had staan. Bij de Lidl nog wel tomatenblikken gescoord en pakken tomatenpuree, voor de zekerheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Mijn tomate succes in Nederland ,liggen steeds bij de cherry tomatoes,er is niet zoveel zon en de kleine tomate rijpen veel sneller.Ik probier wel ieder jaar ook groteren ,maar net de helft woord rijp.Gelukkig vind ik groene tomate chutney lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.