Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik krijg binnenkort 2 khukuri's binnen, ik zal wel een laten weten hoe die is...

 

kan haast niet wachten :p

 

lijkt me wel ideaal, al is niet echt een mes meer...

Cold Steel? Heb ik ook, redelijke kwaliteit voor het geld, maar geweldig is-tie niet. Als je dat ding naast een origineel legt, krijg je spontaan tranen in je ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ooit eens meegenomen uit Nepal als souvenier.

De "echte", met de hand gemaakt in een klein dorpje.

Dat was een echt werkmes, bedoeld om veel te gebruiken en veel te slijpen.

Vrij zacht staal maar wel dik en stevig. Nogal roest gevoelig.

Prijs? zeker niet meer dan 10 gulden......

Ooit eens bij een verhuis of zo verloren geraakt....

 

Volgens mij is dit het beste staal wat je kan hebben? Was die van jou van spring steel? die van mij zijn ook wel wat duurder dan 10 gulden maar komen wel uit klein plaatsje volgens mij.

 

Kuhkrihouse is een goede zaak om het eea te bestellen. Nogal grof en niet super netjes afgewerkt, maar wel gemaakt voor grof/bruut hakwerk. Ze zijn ook flink aan het gewicht. Een 13" zit al snel op de 1Kg.....

Heb het daar besteld ja...

De ene is 1,45 kg a 13 inch

De ander 1,15kg bij 12 inch

Wat heb jij liggen?

 

heb zelf ook een originele kukri en die hakt zeker heel erg goed

maar hij is ook 1 cm dik dus dan kan je ook wel wat verwacht

Zeker mooie dingen, ook heerlijk dat ze zo dik zijn... ook dezelfde vraag, welke heb jij?

 

 

DHL was vandaag aan de deur, alleen moet helaas nog BTW kosten bijbetalen en was daar niet op voorbereidt, wordt nu dus morgen helaas... :rolleyes:

Wel snel btw, vrijdag verzonden en vandaag al binnen (soort van :rolleyes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Cold Steel khukri-machete heb ik geprobeerd maar lag niet lekker in de hand. Daarna de khukri-machete van Ka-Bar opgepakt en dat is een prachtmes! Kort genoeg om onopvallend mee te nemen in een dagrugzak, stevig genoeg om te hakken en te batonnen en ook prima voor zelfverdediging. Door de kromming kun je er met weinig energie veel kracht in leggen en slijpen gaat heel lekker. Zit standaard in mijn BOB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cold Steel? Heb ik ook, redelijke kwaliteit voor het geld, maar geweldig is-tie niet. Als je dat ding naast een origineel legt, krijg je spontaan tranen in je ogen.

 

Redelijke kwaliteit voor het geld? Die dingen zijn juist enorm duur! Die oude in carbon-V was nog wel goed. Die kon je toen ook voor rond de 100-150 euro kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijke kwaliteit voor het geld? Die dingen zijn juist enorm duur! Die oude in carbon-V was nog wel goed. Die kon je toen ook voor rond de 100-150 euro kopen.

 

We hebben het kennelijk over twee verschillende dingen;die Cold steel is twee tientjes, soms drie. Overigens kwam ik dit tegen:

[ATTACH=CONFIG]851[/ATTACH]

 

Website: Extrema Ratio

 

Ik ben instant FAN van deze club, nooit van gehoord, wel prachtige designs, no-nonsense.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het kennelijk over twee verschillende dingen;die Cold steel is twee tientjes, soms drie.

 

Oh, maar dat is geen kukri. Dat is een machete in de vorm van een kukri, dat is wat anders. Cold Steel heeft ook een kukri met een lemmet van zo'n 8mm dik. Heel wat anders dan zo'n buigzame machette. Maar die hebben ze een paar jaar geleden echt enorm duur gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuhkrihouse is een goede zaak om het eea te bestellen. Nogal grof en niet super netjes afgewerkt, maar wel gemaakt voor grof/bruut hakwerk. Ze zijn ook flink aan het gewicht. Een 13" zit al snel op de 1Kg.....
Hey Lucien jij ook hier ;-) Ik vond dat toch een vd. mooiste messen uit jou verzameling.

 

Ok, ff weer ontopic...Het uitieme mes bestaat niet, vind ik. Als ik het bos intrek, heb ik altijd 3 messen bij me: Gerber Freeman Folder voor het fijne snijwerk. Gerber Prodigy voor het ruigere werk. En een Gerber Machete junior voor hak en zaagwerk.

 

Waarom Gerber,? Is degelijk spul voor een goede prijs. Vind het alleen jammer dat ze met Bear Griezel in zee zijn gegaan. Wat is dat spul lelijk zeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het kennelijk over twee verschillende dingen;die Cold steel is twee tientjes, soms drie. Overigens kwam ik dit tegen:

[ATTACH=CONFIG]851[/ATTACH]

 

Website: Extrema Ratio

 

Ik ben instant FAN van deze club, nooit van gehoord, wel prachtige designs, no-nonsense.

 

Deze is te koop bij KKHI, 75 dollar 7mm blade dikte 11 inch lang...

 

Heb er trouwens ook over gedacht om deze te kopen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...