borg2 Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 zolang je maar onthoudt dat je je eerste liters en laatste liters van je eigen stook weggooit. Die opdrinken is namelijk dodelijk. ^^ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Wie heeft er in zijn bob een flesje zitten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Ik ga beginnen met zelf stoken. Een paar uurtjes sleutelen en je hebt in no time goedkope drank Wat voor spullen heb je hiervoor? Ik heb hier ook al aan gedacht, maar het schijnt dat er nog een hoop bij komt kijken. Zelfs dat je giftige alcohol maakt. Het experiment lijkt me leuk, maar zou toch huiverig zijn om te proeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Wat voor spullen heb je hiervoor? Ik heb hier ook al aan gedacht, maar het schijnt dat er nog een hoop bij komt kijken. Zelfs dat je giftige alcohol maakt. Het experiment lijkt me leuk, maar zou toch huiverig zijn om te proeven. Zelf distilleren is niet moeilijk. Qua materialen kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Er is genoeg over te vinden op internet. Hier een mooie site om mee te beginnen waarop ook de wetgeving en de gevaren van zelf distilleren staan: http://www.distilleer.nl/ Als je niet direct met de sterke drank aan de slag durft kun je misschien laagdrempelig beginnen met gewoon bier brouwen? Ook genoeg over te vinden en erg leerzaam! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Als je niet direct met de sterke drank aan de slag durft kun je misschien laagdrempelig beginnen met gewoon bier brouwen? Ook genoeg over te vinden en erg leerzaam! Een van de voornaamste redenen dat ik naar alternatieven voor sterke drank zoek, is het feit dat ik geen bier of wijn drink... maar dank voor je link, ik ga eens even studeren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Een van de voornaamste redenen dat ik naar alternatieven voor sterke drank zoek, is het feit dat ik geen bier of wijn drink... maar dank voor je link, ik ga eens even studeren! Wij drinken hier ook beiden geen alcohol, maar vinden het wel interessant om te weten omdat je kennis na een SHTF situatie ook als ruilmiddel kunt gebruiken ;-) Daarnaast kun je alcohol natuurlijk ook voor diverse andere zaken dan consumptie gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Ik destilleer zelf niet, maar maak alles op basis van jenever of wodka. Dan weet ik zeker dat hetgeen ik maak drinkbaar is, en je hebt er geen destilleerketel voor nodig! Met wat vruchten/kruiden en suiker maak ik van 1 liter wodka of jenever 2 liter likeur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Schijnt goedkoper te zijn in Duitsland bij de Familia? maakt niks uit bij welke super, drank is overal in duitsland goedkoper (tankstations uitgezonderd) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reptile58 Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 Je kunt al beginnen met een snelkookpan met een buis er op, staan tekeningen van op internet. Verder water, suiker en gist. Is volkomen veilig en je alcohol is niet giftig, dat zijn meer verhalen uit oostbloklanden waar ze rare toevoegingen doen. Enige kan zijn dat je zelfgestookte alcohol van een hoog percentage is en dan moet je het eerst verdunnen wil het drinkbaar zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thexder Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 Gewoon een voorraadje whisky en wodka aanleggen. Is goed als ontsmettingsmiddel, ruilmiddel en met een fles wodka maak je overal vrienden. Zeker in tijden waarin het wat minder gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 Stroh rum 80% neemt de minste ruimte in en is het makkelijkst mee te nemen. http://www.gall-haarlem.nl/p/14/3262/mo23-cgp5|26=Mix*/mo82-m30/stroh-rum-80%25- Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 Stroh rum 80% neemt de minste ruimte in en is het makkelijkst mee te nemen. http://www.gall-haarlem.nl/p/14/3262/mo23-cgp5|26=Mix*/mo82-m30/stroh-rum-80%25- Goed om een kenner op het forum te hebben die weet waar het om gaat Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Pretletter Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 @reptile Je kunt al beginnen met een snelkookpan met een buis er op, staan tekeningen van op internet. Verder water, suiker en gist. Is volkomen veilig en je alcohol is niet giftig, dat zijn meer verhalen uit oostbloklanden waar ze rare toevoegingen doen. Enige kan zijn dat je zelfgestookte alcohol van een hoog percentage is en dan moet je het eerst verdunnen wil het drinkbaar zijn. Suiker vergisten is idd de veilige manier. In het oostblok, zoals je schrijft, gooien ze geen rare dingen in de drank. Het probleem is dat ze destilleren van alcohol verkregen door het vergisten van vruchten. In vruchten zit pectine, en vergisten van pectine geeft methanol, dat is giftig. Methanol heeft een verdampingstemperatuur van 65 graden, ethanol van 78. Als je dus als amateur gaat destilleren (professionele stokerijen kunnen dit wel scheiden) verdamp je eerst alle methanol en dan pas de alcohol. Resultaat een drank met methanol en ethanol er in. Methanol zet zich in het lichaam onder oxidatie om in mierenzuur. Het gevolg hiervan is acute blindheid, nierfalen en in grote hoeveelheden de dood. (dodelijke hoeveelheid ongeveer 25 gram). Oplossing: als amateur noooit destilleren van een vloeistof die vergiste vruchten bevat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 vandaag geproefd, erg lekker wodkatje, ergens tussen een jenever en een whisky, lekker droog Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 Hebben zonder luxe geprept. Als de shtf, dan hebben we pech, geen drank meer. Hebben wel paar flessen whisky als ruilmiddel en nog wat sterker spul om gelijk mee te ontsmetten ;-) Maar eigenlijk niet voor eigen gebruik, dus ook maar heel weinig van ingeslagen, dus dat was geen bestedingsissue. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 @reptile Je kunt al beginnen met een snelkookpan met een buis er op, staan tekeningen van op internet. Verder water, suiker en gist. Is volkomen veilig en je alcohol is niet giftig, dat zijn meer verhalen uit oostbloklanden waar ze rare toevoegingen doen. Enige kan zijn dat je zelfgestookte alcohol van een hoog percentage is en dan moet je het eerst verdunnen wil het drinkbaar zijn. Suiker vergisten is idd de veilige manier. In het oostblok, zoals je schrijft, gooien ze geen rare dingen in de drank. Het probleem is dat ze destilleren van alcohol verkregen door het vergisten van vruchten. In vruchten zit pectine, en vergisten van pectine geeft methanol, dat is giftig. Methanol heeft een verdampingstemperatuur van 65 graden, ethanol van 78. Als je dus als amateur gaat destilleren (professionele stokerijen kunnen dit wel scheiden) verdamp je eerst alle methanol en dan pas de alcohol. Resultaat een drank met methanol en ethanol er in. Methanol zet zich in het lichaam onder oxidatie om in mierenzuur. Het gevolg hiervan is acute blindheid, nierfalen en in grote hoeveelheden de dood. (dodelijke hoeveelheid ongeveer 25 gram). Oplossing: als amateur noooit destilleren van een vloeistof die vergiste vruchten bevat. En dat noem je dan volkomen veilig. Alcohol even verdampen. Methanol drinken. Tekening op internet. O ja joh? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 O.T.> hadden een keer bramen verzameld in thermoskan tijdens wandeling. 's Avonds op de camping bleek het gegist te zijn. Uiteraard niet houdbaar, maar wel lekkere bubbels en prikkels die avond. Als ooit SHTF, dan doe ik dat weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 9 mini flesjes drank gescoord. Voor noppes. lijkt me een goed ruilmiddel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 Hier heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder aan gedacht, maar hoe lang is zelf gemaakte wijn houdbaar? bv appelwijn? Ik heb geen kelder om ze in te bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ik koop sterke drank altijd in Duitsland. Bij de Kaufland. Het scheelt mij altijd een flinke deuk in de portomonee. Daarbij hebben ze daar veel keus in de verschillende kruidenbitters. Voor weinig geld heerlijke smaken! Ik ook, bij REAL. Een fles Doppelkorner - te vergelijken met jenever maar dan wél lekker, kost er minder dan vijf euro. Zou hier minstens drie keer zoveel kosten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paddy Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Bedankt voor die link van drankgigant, lekkorrr! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ik was dus laats bij de makro, daar verkopen ze dus eigen merk sterke drank. Da's op zich niet eens zo bijzonder, maar ik zag dus ook 5 liter jerrycans met jenever, whisky en ik geloof ook wodka. Heeft er iemand ervaring met de smaak van dit spul? Ik heb een literfles wodka meegenomen, die zal ik eens aanspreken binnenkort. de prijzen lagen rond de 35 € per 5 liter incl. btw geloof ik... da's volgens mij best een mooie prijs. Ben alleen vergeten om te kijken naar het alcohol percentage. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolfje11 Geplaatst: 27 juni Delen Geplaatst: 27 juni Ik ben zelf ook fan van de drankgigant en verder haal ik mijn drank ook vaak bij Casa n7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 28 juni Delen Geplaatst: 28 juni (aangepast) 12 uren geleden, Wolfje11 zei: Ik ben zelf ook fan van de drankgigant en verder haal ik mijn drank ook vaak bij Casa n7 Haha we hebben er een levensgenieter er bij. Ik ben heel benieuwd naar ons @Wolfje11. We hebben daarvoor een mooie voorstel topic, daar kan je mooi je wensen in omschrijven, en hoe je op preppen bent gekomen en wat voor raad je er nog goed bij kan gebruiken. https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/ 28 juni aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.