Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sterke drank


GoodieBag

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ga beginnen met zelf stoken.

Een paar uurtjes sleutelen en je hebt in no time goedkope drank

 

Wat voor spullen heb je hiervoor? Ik heb hier ook al aan gedacht, maar het schijnt dat er nog een hoop bij komt kijken. Zelfs dat je giftige alcohol maakt. Het experiment lijkt me leuk, maar zou toch huiverig zijn om te proeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor spullen heb je hiervoor? Ik heb hier ook al aan gedacht, maar het schijnt dat er nog een hoop bij komt kijken. Zelfs dat je giftige alcohol maakt. Het experiment lijkt me leuk, maar zou toch huiverig zijn om te proeven.

 

Zelf distilleren is niet moeilijk. Qua materialen kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Er is genoeg over te vinden op internet. Hier een mooie site om mee te beginnen waarop ook de wetgeving en de gevaren van zelf distilleren staan:

http://www.distilleer.nl/

Als je niet direct met de sterke drank aan de slag durft kun je misschien laagdrempelig beginnen met gewoon bier brouwen? Ook genoeg over te vinden en erg leerzaam!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet direct met de sterke drank aan de slag durft kun je misschien laagdrempelig beginnen met gewoon bier brouwen? Ook genoeg over te vinden en erg leerzaam!:)

 

Een van de voornaamste redenen dat ik naar alternatieven voor sterke drank zoek, is het feit dat ik geen bier of wijn drink... maar dank voor je link, ik ga eens even studeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de voornaamste redenen dat ik naar alternatieven voor sterke drank zoek, is het feit dat ik geen bier of wijn drink... maar dank voor je link, ik ga eens even studeren!

 

Wij drinken hier ook beiden geen alcohol, maar vinden het wel interessant om te weten omdat je kennis na een SHTF situatie ook als ruilmiddel kunt gebruiken ;-) Daarnaast kun je alcohol natuurlijk ook voor diverse andere zaken dan consumptie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt al beginnen met een snelkookpan met een buis er op, staan tekeningen van op internet.

Verder water, suiker en gist. Is volkomen veilig en je alcohol is niet giftig, dat zijn meer verhalen uit oostbloklanden waar ze rare toevoegingen doen.

Enige kan zijn dat je zelfgestookte alcohol van een hoog percentage is en dan moet je het eerst verdunnen wil het drinkbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pretletter

@reptile

 

Je kunt al beginnen met een snelkookpan met een buis er op, staan tekeningen van op internet.

Verder water, suiker en gist. Is volkomen veilig en je alcohol is niet giftig, dat zijn meer verhalen uit oostbloklanden waar ze rare toevoegingen doen.

Enige kan zijn dat je zelfgestookte alcohol van een hoog percentage is en dan moet je het eerst verdunnen wil het drinkbaar zijn.

 

Suiker vergisten is idd de veilige manier.

In het oostblok, zoals je schrijft, gooien ze geen rare dingen in de drank.

Het probleem is dat ze destilleren van alcohol verkregen door het vergisten van vruchten.

In vruchten zit pectine, en vergisten van pectine geeft methanol, dat is giftig.

Methanol heeft een verdampingstemperatuur van 65 graden, ethanol van 78.

Als je dus als amateur gaat destilleren (professionele stokerijen kunnen dit wel scheiden) verdamp je eerst alle methanol en dan pas de alcohol.

Resultaat een drank met methanol en ethanol er in. Methanol zet zich in het lichaam onder oxidatie om in mierenzuur.

Het gevolg hiervan is acute blindheid, nierfalen en in grote hoeveelheden de dood. (dodelijke hoeveelheid ongeveer 25 gram).

Oplossing: als amateur noooit destilleren van een vloeistof die vergiste vruchten bevat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Heksenboot
@reptile

 

Je kunt al beginnen met een snelkookpan met een buis er op, staan tekeningen van op internet.

Verder water, suiker en gist. Is volkomen veilig en je alcohol is niet giftig, dat zijn meer verhalen uit oostbloklanden waar ze rare toevoegingen doen.

Enige kan zijn dat je zelfgestookte alcohol van een hoog percentage is en dan moet je het eerst verdunnen wil het drinkbaar zijn.

 

Suiker vergisten is idd de veilige manier.

In het oostblok, zoals je schrijft, gooien ze geen rare dingen in de drank.

Het probleem is dat ze destilleren van alcohol verkregen door het vergisten van vruchten.

In vruchten zit pectine, en vergisten van pectine geeft methanol, dat is giftig.

Methanol heeft een verdampingstemperatuur van 65 graden, ethanol van 78.

Als je dus als amateur gaat destilleren (professionele stokerijen kunnen dit wel scheiden) verdamp je eerst alle methanol en dan pas de alcohol.

Resultaat een drank met methanol en ethanol er in. Methanol zet zich in het lichaam onder oxidatie om in mierenzuur.

Het gevolg hiervan is acute blindheid, nierfalen en in grote hoeveelheden de dood. (dodelijke hoeveelheid ongeveer 25 gram).

Oplossing: als amateur noooit destilleren van een vloeistof die vergiste vruchten bevat.

 

En dat noem je dan volkomen veilig.

Alcohol even verdampen.

Methanol drinken.

Tekening op internet.

 

O ja joh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop sterke drank altijd in Duitsland.

Bij de Kaufland. Het scheelt mij altijd een flinke deuk in de portomonee.

Daarbij hebben ze daar veel keus in de verschillende kruidenbitters. Voor weinig geld heerlijke smaken!

 

Ik ook, bij REAL. Een fles Doppelkorner - te vergelijken met jenever maar dan wél lekker, kost er minder dan vijf euro. Zou hier minstens drie keer zoveel kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dus laats bij de makro, daar verkopen ze dus eigen merk sterke drank. Da's op zich niet eens zo bijzonder, maar ik zag dus ook 5 liter jerrycans met jenever, whisky en ik geloof ook wodka. Heeft er iemand ervaring met de smaak van dit spul? Ik heb een literfles wodka meegenomen, die zal ik eens aanspreken binnenkort. de prijzen lagen rond de 35 € per 5 liter incl. btw geloof ik... da's volgens mij best een mooie prijs. Ben alleen vergeten om te kijken naar het alcohol percentage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...