Secret Prepper Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Ik heb 2 accu's en een omvormer, zoek nog 12 volt verlichting. Iemand goede tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Ik heb 2 accu's en een omvormer, zoek nog 12 volt verlichting. Iemand goede tips? Â Ik heb zo'n lamp gehad, maar dan vd kruidvat, erg handig vooral vanwege de leds en de keuze tussen autolader of gewone stekker. Helaas laatst gesneuveld. Deze van Coleman is aanzienlijk duurder, maar misschien ook duurzamer? http://www.kampeergoed.nl/campinglamp-oplaadbaar-coleman-pc-16468.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Ik heb een zonnepaneeltje voor mobiel en iPad, die gebruik ik ook op vakantie. Zonneboiler voor warm water. Voor de rest doe ik het zonder stroom. Heb voorzieningen voor koken en warmte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Voor om muziek te luisteren: oplaadbare mp3 speler -----> oplaadbaar met zonnelader of met dynamo-oplader.  CampingDynamo lampen voor algeheel verlichting van grote ruimtes  Heb stadsverwarming, als dat wegvalt kan ik mijn petroleumkachel gebruiken om warm te blijven. Of lekker eten gaan maken, word de ruimte waarin je zit ook lekker warm. En als het buiten is, dan is dat kampvuurtje of mini-stove.  Wat ik nog wel graag zou willen hebben is een zonnelader die batterijen kan opladen. Dan zou ik ook foto's nog kunnen maken met mijn camera die ook batterijen gebruikt. Anders een simpele pocketcamera aanschaffen met oplaadbare accu. Maar dat staat niet op mijn prioriteitslijstje. Voor hetzelfde geld zitten we straks 17 jaar ofzo zonder electriciteit dus heb je ook weinig aan foto's maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 @atarifreak kijk eens op de rommelmarkt naar een oud petroleumstel, kun je met lampenolie op koken. Of bij de Action zo'n eenpits gasfornuisje in een koffertje, de gasflesjes kosten daar maar 2,- ong. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Noodstroomvoorziening in de vorm van een aggregaat vormt de kern van mijn elektriciteitsvraag na SHTF. Ik orienteer me nu op zonnepanelen als aanvulling. Â Â Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Secret Prepper Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Ik heb zo'n lamp gehad, maar dan vd kruidvat, erg handig vooral vanwege de leds en de keuze tussen autolader of gewone stekker. Helaas laatst gesneuveld. Deze van Coleman is aanzienlijk duurder, maar misschien ook duurzamer? http://www.kampeergoed.nl/campinglamp-oplaadbaar-coleman-pc-16468.html  Wel een handig ding lijkt me, wel aan de prijs. Zoek meer iets als een echte led lamp of led streng ofzo. Moet goedkoop zijn er voor binnen, echt als noodverlichting, voor kamperen enzo heb ik al een lamp met dynamo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dristal Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Noodstroomvoorziening in de vorm van een aggregaat vormt de kern van mijn elektriciteitsvraag na SHTF. Ik orienteer me nu op zonnepanelen als aanvulling.   Bunkerprepper  Hoeveel benzine heb je zo op voorraad? Is het voor een tijdelijke shtf of een lange? Want ik kan me inbeelden dat je dit niet kan gebruiken in een lang shtf scenario vanwege lawaai en aandacht trekken... Correct me if i'm wrong Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast atarifreak Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 @atarifreak kijk eens op de rommelmarkt naar een oud petroleumstel, kun je met lampenolie op koken. Of bij de Action zo'n eenpits gasfornuisje in een koffertje, de gasflesjes kosten daar maar 2,- ong. Â Bedankt voor je reactie. Wij gaan zeker kijken voor z'n stelletje. Ook ben ik bezig een een hout gasbrander van een expansievat. En wij krijgen een 2 pits camping gas stelletje hoorde ik van avond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 check deze review  Aanbiedingsprijs: € 9,95  leuk ding, weinig geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Heb enkel nog een grote voorraad waxine lichten en batterijen in de meest gebruikte formaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 ik weet uit ervaring dat er op zeilboten kleine windgeneratoren gebruikt worden om accu op spanning te houden . wel vaak redelijk prijzig . nou ben ik van nature een prutser, dus denk dat zoiets ook zelf in elkaar te flansen is met een dynamo (uit auto of motor en een fietswiel als wieken oid . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 11 november 2012 Delen Geplaatst: 11 november 2012 Ik heb dit zonneopladertje: http://www.bespaarbazaar.nl/oplader-zonne-energie-p-1085.html Het lukt om hiermee mijn Iphone voor ongeveer 65% bij te laden, best geinig. Op de site staan nog meer stroom oplossingen, ik ga nog eens verder zoeken n.a.v. de informatie in dit topic, bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Vraagje aan de kenners:  Wat vinden jullie van deze combinatie om batterijen en USB-apparaten op te laden?  [TABLE=class: grid, width: 500] [TR] [TD]Zonnepaneel[/TD] [TD]Stekker voor sigarettenaansteker[/TD] [/TR] [TR] [TD]Uitgangsvermogen[/TD] [TD]345 mA[/TD] [/TR] [TR] [TD]Vermogen (zonnecel)[/TD] [TD]5 W[/TD] [/TR] [TR] [TD]Uitgangsspanning[/TD] [TD]max. 17,8 V/DC[/TD] [/TR] [TR] [TD]Laadkanalen en -schachten[/TD] [TD]1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Afm. (l x b)[/TD] [TD]620 mm x 260 mm[/TD] [/TR] [TR] [TD]Gewicht[/TD] [TD]185 g[/TD] [/TR] [TR] [TD]Link[/TD] [TD]Conrad[/TD] [/TR] [TR] [TD]Prijs[/TD] [TD]€155[/TD] [/TR] [/TABLE]  In combinatie met  [TABLE=class: grid, width: 500] [TR] [TD]Ansmann oplader[/TD] [TD]Powerline 4 Pro[/TD] [/TR] [TR] [TD]Bijpassende batterij[/TD] [TD]NiCd, NiMH[/TD] [/TR] [TR] [TD]Batterijgrootte[/TD] [TD]Potlood (AAA), Penlite (AA)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Laadkanalen[/TD] [TD]4[/TD] [/TR] [TR] [TD]Ontlaadfunctie[/TD] [TD]Ja[/TD] [/TR] [TR] [TD]Max. laadstroom[/TD] [TD]1800 mA[/TD] [/TR] [TR] [TD]Laadtijd 2000 mAh AA[/TD] [TD]70 min.[/TD] [/TR] [TR] [TD]Autovoorziening[/TD] [TD]12V=[/TD] [/TR] [TR] [TD]Opfrissen/regeneren[/TD] [TD]Ja[/TD] [/TR] [TR] [TD]Autom. accutest[/TD] [TD]Ja [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ontlaadstroom[/TD] [TD]400 mA[/TD] [/TR] [TR] [TD]Laadstroom USB-out[/TD] [TD]5 V, 1000 mA[/TD] [/TR] [TR] [TD]Link[/TD] [TD]Conrad[/TD] [/TR] [TR] [TD]Prijs[/TD] [TD]€41,99[/TD] [/TR] [/TABLE] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Bedankt @OBL-Rien! Tot die conclusie was ik na wat verder speuren op Conrad inderdaad ook gekomen. Zo kwam ik o.a. dit paneel tegen (20W - 12V) voor €115 en dit paneel (55W) voor €175. Ik heb alleen (nog) geen idee hoe ik met zo'n paneel uiteindelijk batterijen/usb-apparaten/accu kan opladen. Een flexibel paneel is voor mij ook helemaal niet nodig overigens.  Als ik het goed begrijp moet ik een laadregelaar aansluiten op het paneel en vervolgens deze regelaar verbinden met een accu? Deze accu kan ik dan weer met een omvormer aansluiten op een (12V) batterijlader. Of sla ik nu de plank mis? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 Bedankt @OBL-Rien! Tot die conclusie was ik na wat verder speuren op Conrad inderdaad ook gekomen. Zo kwam ik o.a. dit paneel tegen (20W - 12V) voor €115 en dit paneel (55W) voor €175. Ik heb alleen (nog) geen idee hoe ik met zo'n paneel uiteindelijk batterijen/usb-apparaten/accu kan opladen. Een flexibel paneel is voor mij ook helemaal niet nodig overigens. Als ik het goed begrijp moet ik een laadregelaar aansluiten op het paneel en vervolgens deze regelaar verbinden met een accu? Deze accu kan ik dan weer met een omvormer aansluiten op een (12V) batterijlader. Of sla ik nu de plank mis?  Zonnepaneel --> Laadregelaar --> Accu --> Zekering --> 12volt batterijlader Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr T Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 Â Iemand hier ervaring mee? Ik wil er in elk geval eens eentje gaan bouwen om eens mee te klooien, lijkt me zeker voor de budget-prepper wel een uitkomst (zat te twijfelen of ik het daar of hier moest plaatsen, maar hier kunnen er misschien nog wat technische details gegeven worden) http://www.instructables.com/id/HOW-TO-build-cheap-VHS-tape-WINDBELT-generator/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 http://m.yahoo.com/w/legobpengine/news/blogs/sideshow/urine-powered-generator-unveiled-international-exhibition-234718329.html?orig_host_hdr=news.yahoo.com&.intl=US&.lang=en-US Â Zo.... dat is leuk bedacht... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rlsailer Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 agragaat 1700 watt zonnepaneel 255watt en 1 boot met 3 acuus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast 2erep Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Zonnepanelen 600w on/off grid, en drie aggregaten, een diesel 6kw, een benzine 5kw en een gas 1kw. De zonnepanelen voor de kleinverbruikers, de 6kw aggragaat voor eventueel bijladen van de accu's en de groot verbruikers. de 5kw voor mobiel gebruik, en de 1kw voor eventueel continu gebruik als er geen zon is door bv stof in de admosfeer. Ongeveer 1500l diesel, 250l benzine en 4cub gas aan boord, ik woon op een woonschip. De benzine en gas aggregaat kan ik ook meenemen in mijn 4x4 camper of rib mocht dat nodig zijn. De camper heeft een 100w zonnepaneel die twee gel 200amp accu's laad.Zit er over te denken om een 2kw windmolen aan te schaffen, wind is er altijd zon niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast 2erep Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Lijkt me ook er handig...... http://www.niburu.nl/innovatie/afrikaanse-tieners-presenteren-aggregaat-op-urine.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Lijkt me ook er handig...... http://www.niburu.nl/innovatie/afrikaanse-tieners-presenteren-aggregaat-op-urine.html  Knap van die kinderen,Ik zie de leerlingen van dezelfde leeftijd hier dit nog niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Wat men ook kan doen is de dienst domeinen benaderen voor een kavellijst deze is te downloaden. Er worden regelmatig aggregaten afgestoten. http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Je kunt er ook eentje aanschaffen hiervoor http://i.huffpost.com/gadgets/slideshows/259321/slide_259321_1715798_free.jpg?1351897622268 Post Sandy USA Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Of die andere veiligsite waar domeinen veel kleine kavels naar afstoot. Ben ff de naam kwijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.