Rothbard Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Hebben idd heel veel bacterien en parasieten bij zich. Dat is waar vuur goed voor is. Kip moet je ook niet rauw gaan eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 Haha. Foto graag. :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 Mochten we allemaal moeten vluchten kun jij ons redden van die !@#$%^muizen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 zolang je de muis goed lang roostert is er niks mis mee, as seen on tv hahaha. maar hier hebben we ze voornamelijk in de schuur zitten... als de chihuahua "groot" genoeg is zet ik m even in de schuur om te kijken wat ie vangt hahaha. het nadeel van vallen die ze levend vangen vind ik dat je de muis ver weg uit moet zetten, anders schijnen ze terug te komen... ik zou dus ook eerder kiezen voor een dodelijke val... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 ... het nadeel van vallen die ze levend vangen vind ik dat je de muis ver weg uit moet zetten, anders schijnen ze terug te komen... ik zou dus ook eerder kiezen voor een dodelijke val... Ik heb tijden terug last gehad van veldmuizen op zolder. Die heb ik weggevangen met een vangkooitje met stukjes chocolade er in, vervolgens heb ik ze 200 meter verder op een stukje braakliggend terrein losgelaten.. In totaal was het een familie van ongeveer 8 knagers, want bij na de achtste hield het op.... Ik denk overigens wel dat als je ze letterlijk bij de buren zet dat dat niet echt veel uithaalt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Ik heb tijden terug last gehad van veldmuizen op zolder. Die heb ik weggevangen met een vangkooitje met stukjes chocolade er in, vervolgens heb ik ze 200 meter verder op een stukje braakliggend terrein losgelaten.. In totaal was het een familie van ongeveer 8 knagers, want bij na de achtste hield het op.... Ik denk overigens wel dat als je ze letterlijk bij de buren zet dat dat niet echt veel uithaalt. Oke, ik had altijd begrepen dat het minimaal een km ver moest zijn, maar 200 meter is inderdaad goed te doen als je daar een stuk braakliggend terrein hebt. hier zou ik ze dan bij iemand anders in de tuin moeten gooien hahaha. maar goed, dan ben je er wel vanaf hahaha 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 De muizen komen weer naar binnen met dit koude weer, vooral op boerderijen kan je hier last van krijgen, die wil je niet bij je prepper voorraad. Wat erg goed werkt zijn standaard muizenvalletjes met een stukje droge taaie kaas korst waar je een beetje Aioli op smeert. er zit dan binnen 10 minuten iets in je val. (indien er muizen zitten in die ruimte) Om onnodig lijden te voorkomen, plaats de val zo dat ze er met hun nek of hoofd in komen (een muis komt vaak van de wand/rand/plint kant af aan gelopen) Half levende muizen kan je met een schoen doden of door de klem op hun nek/hoofd te laten afgaan. Als je een tuin hebt kan je de dode muizen op een wei paal aan de rand van je grond neer leggen ze zullen dan binnen een dag door aaseters (ekster kraai buizerd etc) worden opgepeuzeld. Was je handen na het aanraken van de vuile vallen of muizen. Vergeet ratten niet, die zijn volgens mij niet erg onder de indruk van de gemiddelde muizenval. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Ja voor ratten moet je een rattenval kopen (oversize muizenval) of een keertje met de buks posten Ratten zitten hier gelukkig niet (vaak) dan moet je echt een hoop open voer ergens hebben liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xinix Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Muizen en ratten zijn ook goed te eten. Muizen haren wegbranden, koken en dan op een stokkie roosteren als een sateetje. Ratten zijn zelfs een delicatesse. Villen en roosteren of bakken. Tis wel ff wennen. Smaakt een beetje als konijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Muizen en ratten zijn ook goed te eten. Muizen haren wegbranden, koken en dan op een stokkie roosteren als een sateetje. Ratten zijn zelfs een delicatesse. Villen en roosteren of bakken. Tis wel ff wennen. Smaakt een beetje als konijn Muskusrat wordt nota bene in restaurants subtiel aangeduid als: 'waterkonijn' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Blijkbaar mogelijkheden genoeg. http://web.orange.co.uk/article/quirkies/fried_mice http://www.mnn.com/food/healthy-eating/stories/think-everything-tastes-good-deep-fried-try-fried-mice en speciaal voor de mannen mag ik er eens een keer vinden dat hou ik je op de hoogte hoe ze zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Muskusrat wordt nota bene in restaurants subtiel aangeduid als: 'waterkonijn' Ik heb zelf een muskusratten val bij mijn peps zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Muizen en ratten zijn ook goed te eten. Muizen haren wegbranden, koken en dan op een stokkie roosteren als een sateetje. Ratten zijn zelfs een delicatesse. Villen en roosteren of bakken. Tis wel ff wennen. Smaakt een beetje als konijn serieus? kijk weer wat geleerd! hahaha die beesten (muskusratten) zijn hier in de buurt een ware plaag... ik zeg: papa gaat jagen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Westenwind Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Tot op heden dacht ik muisvrij te wonen. Helaas is deze week toch een muis opgedoken, een klein gedeelte van de voorraad moest ik weggooien. Ik ga nu alles dus veel beter verpakken. Zakken pasta en rijst in plastic dozen, ik weet dat ze daar ook doorheen kunnen maar dat kost ze in ieder geval wat tijd en moeite, en hopelijk hebben we ze dan in de tussentijd al uitgeroeid. Heeft iemand tips voor muisvrij bewaren van voedsel? Of een tip voor goedkope bakken ofzo? Nb: het was stom om er vanuit te gaan dat er geen muizen naar binnen konden, daar ben ik nu dus al achter. MOD: er liep al een muisje rond op het forum...samengevoegd... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Welkom "terug", Het duurde bijna twee jaar na inschrijving om je eerste post te plaatsen Plastic bakken, voertonnen en dat soort dingen werken perfect. Ik denk inderdaad dat je het in die richting moet gaan zoeken. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Westenwind Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Ja, ik ben een stiekeme prepper. Okee, ik haal wat plastic kratjes met deksel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Ja, ik ben een stiekeme prepper. Okee, ik haal wat plastic kratjes met deksel. Maar dan niet die dunne die na verloop van tijd vanzelf scheuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 @Westenwind ik zou zeker muizenvallen erbij nemen. Dit soort bijvoorbeeld: (diervriendelijke) http://ongedierteproducten.nl/trapper-mc-diervriendelijke-muizenval.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Ja, ik ben een stiekeme prepper. Okee, ik haal wat plastic kratjes met deksel. Misschien een tip: bij een bakker kan je soms dikke plastik emmers met hersluitbare deksel krijgen. Die dingen zijn strak gesloten om vocht tegen te gaan, en keer op keer goed te openen. Zelf heb ik ze van Zeelandia met een inhoud van iets van 30 liter meen ik. [ATTACH=CONFIG]21094[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Allemaal extra calorieën, muizenval erbij en gewoon bij je voorraad ingooien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Westenwind Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 @ -geanonimiseerd-: Ik heb er een paar gekocht, ik weet niet of ze snel stuk gaan, maar ze staan donker dat scheelt al, lijkt me. @ prepass: we hebben nu muizengif staan sinds gisteren. Er is nog niet van gegeten, volgens mij. Diervriendelijke muizenvallen heb ik wel eens gehad toen we in een huis woonden met een muizenkolonie. Die vallen deden het niet al te best. @Highway: goede tip, ik zal het eens vragen aan de bakker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Bij mij zit rijst en pasta in blikken. Pas ook op met houdbare melk, want daar zijn die knagertjes ook gek op! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Bij mij vraten de muizen dwars door de plastic emmers heen om bij de rijst te komen. Ik heb het opgelost door een laag alu-folie strak om de emmers te wikkelen. Werkt overigens ook goed met kartonnen verpakkingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 @Westenwind De combi van muizengif en voedsel dat je zelf wilt consumeren vind ik persoonlijk niet zo handig....... Je kan ook de eenvoudige muizenval nemen. Kosten 1,50p/st en zijn effectief. Oja, ik heb zelfs muizenvallen "geprept"....... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Een kat werkt het beste tegen muizen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.