Ga naar inhoud
GENEGEERD

Muizen


zilver

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zolang je de muis goed lang roostert is er niks mis mee, as seen on tv hahaha. maar hier hebben we ze voornamelijk in de schuur zitten... als de chihuahua "groot" genoeg is zet ik m even in de schuur om te kijken wat ie vangt hahaha. het nadeel van vallen die ze levend vangen vind ik dat je de muis ver weg uit moet zetten, anders schijnen ze terug te komen... ik zou dus ook eerder kiezen voor een dodelijke val...

Link naar reactie
Delen op andere sites

... het nadeel van vallen die ze levend vangen vind ik dat je de muis ver weg uit moet zetten, anders schijnen ze terug te komen... ik zou dus ook eerder kiezen voor een dodelijke val...

 

Ik heb tijden terug last gehad van veldmuizen op zolder. Die heb ik weggevangen met een vangkooitje met stukjes chocolade er in, vervolgens heb ik ze 200 meter verder op een stukje braakliggend terrein losgelaten.. In totaal was het een familie van ongeveer 8 knagers, want bij na de achtste hield het op.... Ik denk overigens wel dat als je ze letterlijk bij de buren zet dat dat niet echt veel uithaalt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijden terug last gehad van veldmuizen op zolder. Die heb ik weggevangen met een vangkooitje met stukjes chocolade er in, vervolgens heb ik ze 200 meter verder op een stukje braakliggend terrein losgelaten.. In totaal was het een familie van ongeveer 8 knagers, want bij na de achtste hield het op.... Ik denk overigens wel dat als je ze letterlijk bij de buren zet dat dat niet echt veel uithaalt.

 

Oke, ik had altijd begrepen dat het minimaal een km ver moest zijn, maar 200 meter is inderdaad goed te doen als je daar een stuk braakliggend terrein hebt. hier zou ik ze dan bij iemand anders in de tuin moeten gooien hahaha. maar goed, dan ben je er wel vanaf hahaha

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De muizen komen weer naar binnen met dit koude weer, vooral op boerderijen kan je hier last van krijgen, die wil je niet bij je prepper voorraad.

 

Wat erg goed werkt zijn standaard muizenvalletjes met een stukje droge taaie kaas korst waar je een beetje Aioli op smeert.

er zit dan binnen 10 minuten iets in je val. (indien er muizen zitten in die ruimte)

 

Om onnodig lijden te voorkomen, plaats de val zo dat ze er met hun nek of hoofd in komen (een muis komt vaak van de wand/rand/plint kant af aan gelopen) Half levende muizen kan je met een schoen doden of door de klem op hun nek/hoofd te laten afgaan.

 

Als je een tuin hebt kan je de dode muizen op een wei paal aan de rand van je grond neer leggen ze zullen dan binnen een dag door aaseters (ekster kraai buizerd etc) worden opgepeuzeld.

 

Was je handen na het aanraken van de vuile vallen of muizen.

 

Vergeet ratten niet, die zijn volgens mij niet erg onder de indruk van de gemiddelde muizenval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen en ratten zijn ook goed te eten. Muizen haren wegbranden, koken en dan op een stokkie roosteren als een sateetje. Ratten zijn zelfs een delicatesse. Villen en roosteren of bakken. Tis wel ff wennen. Smaakt een beetje als konijn

 

Muskusrat wordt nota bene in restaurants subtiel aangeduid als: 'waterkonijn'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen en ratten zijn ook goed te eten. Muizen haren wegbranden, koken en dan op een stokkie roosteren als een sateetje. Ratten zijn zelfs een delicatesse. Villen en roosteren of bakken. Tis wel ff wennen. Smaakt een beetje als konijn

 

serieus? kijk weer wat geleerd! hahaha die beesten (muskusratten) zijn hier in de buurt een ware plaag... ik zeg: papa gaat jagen! :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Tot op heden dacht ik muisvrij te wonen. Helaas is deze week toch een muis opgedoken, een klein gedeelte van de voorraad moest ik weggooien. :(

 

Ik ga nu alles dus veel beter verpakken. Zakken pasta en rijst in plastic dozen, ik weet dat ze daar ook doorheen kunnen maar dat kost ze in ieder geval wat tijd en moeite, en hopelijk hebben we ze dan in de tussentijd al uitgeroeid.

 

Heeft iemand tips voor muisvrij bewaren van voedsel? Of een tip voor goedkope bakken ofzo?

 

Nb: het was stom om er vanuit te gaan dat er geen muizen naar binnen konden, daar ben ik nu dus al achter.

 

MOD: er liep al een muisje rond op het forum...samengevoegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben een stiekeme prepper. :cool:

Okee, ik haal wat plastic kratjes met deksel. :)

 

:) Misschien een tip: bij een bakker kan je soms dikke plastik emmers met hersluitbare deksel krijgen. Die dingen zijn strak gesloten om vocht tegen te gaan, en keer op keer goed te openen. Zelf heb ik ze van Zeelandia met een inhoud van iets van 30 liter meen ik.

 

[ATTACH=CONFIG]21094[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ -geanonimiseerd-: Ik heb er een paar gekocht, ik weet niet of ze snel stuk gaan, maar ze staan donker dat scheelt al, lijkt me.

 

@ prepass: we hebben nu muizengif staan sinds gisteren. Er is nog niet van gegeten, volgens mij. Diervriendelijke muizenvallen heb ik wel eens gehad toen we in een huis woonden met een muizenkolonie. Die vallen deden het niet al te best. ;)

@Highway: goede tip, ik zal het eens vragen aan de bakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vraten de muizen dwars door de plastic emmers heen om bij de rijst te komen. Ik heb het opgelost door een laag alu-folie strak om de emmers te wikkelen. Werkt overigens ook goed met kartonnen verpakkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...