Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Hoe lang blijft Barleduc bronwater goed (na de THT datum)

Recommended Posts

@Marcov: Kan niet vaak genoeg op gewezen worden en mag van mij in ieder water topic gepost worden.

Alles met een verpakking die niet meteen op gaat dien je zo te behandelen.

Hoe vaak ik mezelf niet betrapt heb op het gebruiken van dezelfde lepel voor een nieuwe pot mayo bv. nadat ik de laatste restjes uit de oude had geschraapt.....:o

Effe schone lepel pakken. :)

Ik heb in de rugtas ook liever twee of drie kleinere waterflessen, dan 1 zak van 3 liter.

't Is alleen vanwege het extra verpakkingsgewicht dat ik niet alles meeneem in portie verpakking.

+1

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Al  is het geen bar le duc maar bronwater van Italiaanse bodem: Ik heb  een jerrycan met  bronwater  uit de 70tiger jaren van de vorige eeuw. Een paar maanden geleden  heb ik daar een glas van ge

Posted Images

@FincaInSpanje jerrycans schoonmaken met kiezelsteetjes ken ik niet , maar wat we wel vroeger deden was metalen veldflessen (aluminium)

schoonmaken door er inderdaad wat schone kiezelsteentjes en wat zand in te doen en dan met wat water erin goed schudden en daarna goed schoonspoelen

dan was je veldfles krakend schoon .

@Raycoupe dat geldt ook voor drinken uit een (veld)flesje net als bij je lepel , eerst de hals van boven schoonmaken met wat water voordat je er uit drinkt (direct uit het flesje)

gr will

• 2 weeks later...

Hallo,

UV lampen hebben helaas amper nut.

Ze doden alleen de bacterieên rond de lamp.

Wel kom je een eind door water in een juiste fles

steriel te laten maken door de zon. Weet alleen

niet of 'onze' zon daar sterk genoeg voor is.

Maar in Afrika gebruikt men deze methode al

een tijdje.

Voordat je kraanwater opslaat in een fles

misschien eerst koken.

Zelf heb ik ook gedacht aan gedestilleerd water wat

je zo bij de autohandel kan kopen.

Puur H2O, maar weet niet of er evt. giftige additieven

toegevoegd zijn. Is in basis immers geen drinkwater.

Is vanaf begin volgend jaar de kunststof statiegeld fles

niet passé?

• 1 month later...

Ik ben nu pakken Bar le Duc aan het drinken die tot oktober vorig jaar houdbaar waren. Is nog steeds goed te drinken. Ik had echter bij 1 pak dat de aluminium binnenkant is gaan loslaten waardoor er aluminiumschilfers in het water zaten. Dit is dus wel iets om rekening mee te houden.

Off topic: Spa blauw smaakt altijd naar plastic. Ik weet niet of u dat ook is opgevallen.?

Ik zelf koop meestal 6packs mini flesjes a 0.5 per fles. Dit omdat dit mij een hoop statiegeld bespaard. 3 liter kost gemiddeld 70 cent. , ze zijn gebundeld dus kunnen best wat gewicht aan, mocht daar puin op vallen.

de barleducs zijn dan wellicht goedkoper... ik vraag me af hoe bestand ze zijn tegen breuk en knaagdieren.

• 6 years later...

Mijn vrouw heeft jaren de Bar-le-duc 2L gedronken ze verdraagt geen leidingwater, geeft aan dat het van goede kwaliteit is, alleen jammer dat het twee keer zo duur is geworden.

Gelukkig dat we op tijd zijn begonnen leidingwater te filteren, dat een hele opluchting, met de filter zijn we nu onafhankelijk.

We hebben nog een voorraadje pakken met water, en zullen het bewaren tot we gebrek hebben aan drinkwater.

• 4 weeks later...

Al  is het geen bar le duc maar bronwater van Italiaanse bodem:

Ik heb  een jerrycan met  bronwater  uit de 70tiger jaren van de vorige eeuw. Een paar maanden geleden  heb ik daar een glas van gedronken. Het water was kraakhelder, smaakte neutraal  en ik heb geen enkel nadelig effect ondervonden.

Het water heeft al die jaren koel en donker gestaan in een kelder.

En in case of..... ik heb daar meer vertrouwen in mijn bronwater dan in sloot- kanaal- of Maaswater wat hier op loopafstand beschikbaar is.

• Leuk 2
  • 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...