Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leesvoer (+pdf link) : "One Second After" - William R. Forstchen


Advivo

Aanbevolen berichten

Volgens vele preppers het meest doordachte en meest realistische boek over hoe een mogelijke SHTF zal verlopen.

 

Bijzonder interessant is ook de zogenaamde "Die-Off Sequence" die hierin uiteengezet wordt (zie wiki voor uitleg)

 

 

Wikipedia : One Second After

 

Directe link (PDF) : http://xa.yimg.com/kq/groups/21916902/1931499887/name/William+R+Forstchen+-+One+Second+After.pdf

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessant boek, waarin wederom duidelijk wordt hoe kwetsbaar we zijn, welke mogelijke gevolgen het heeft voor de samenleving, hoe mensen dan met elkaar omgaan en dat "offers" haast altijd gemaakt moeten worden.... En dat alleen de zon voor niets opkomt..... Wat soms nog wel eens vergeten wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant boek, waarin wederom duidelijk wordt hoe kwetsbaar we zijn, welke mogelijke gevolgen het heeft voor de samenleving, hoe mensen dan met elkaar omgaan en dat "offers" haast altijd gemaakt moeten worden.... En dat alleen de zon voor niets opkomt..... Wat soms nog wel eens vergeten wordt...

 

Gelukkig regent het ook nog steeds voor niets. :cool:

Kreeg een tijd geleden bericht uit de VS dat controleurs ieder stuk grond bezoeken om te kijken of mensen regenwater opslaan of een watermijn en/of waterput hebben. Ook dat het aanleggen van een watervoorraad in je tuin door regels meer en meer wordt bemoeilijkt.

Gelukkig in dit kikkerlandje (nog) niet. Dus dat gratis water opslaan en genieten van de gratis zon.

 

Bedankt voor de mooie links van het boek 08091981 en Advivo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig regent het ook nog steeds voor niets. :cool:

Kreeg een tijd geleden bericht uit de VS dat controleurs ieder stuk grond bezoeken om te kijken of mensen regenwater opslaan of een watermijn en/of waterput hebben. Ook dat het aanleggen van een watervoorraad in je tuin door regels meer en meer wordt bemoeilijkt.

Gelukkig in dit kikkerlandje (nog) niet. Dus dat gratis water opslaan en genieten van de gratis zon.

 

Bedankt voor de mooie links van het boek 08091981 en Advivo

 

Zoals ik in de draad Polders en Gemalen ( http://preppers.nl/forum/threads/922-Polders-en-gemalen?highlight=Polders+gemalen ) aantoonde zal bij ons het gebrek aan water niet zo'n probleem zijn maar eerder een teveel aan water. Trouwens nu ik er over nadenk, de meeste posters in die draad gaan uit van een dijkdoorbraak, maar als een scenario zoals in het boek (dat ik nu zit te lezen) zich aandient dan zullen de dijken wel overeind blijven maar alle laaglegen gebieden stromen vol met water. Het is juist de functie van de gemalen om het grondwater weg te pompen zodat de polders niet volstromen. En ook bij een andere SHTF zullen de backup generators van de gemalen er gauw mee ophouden, waardoor de polders volstromen. Zit je onder het waterpeil dan krijg je natte voeten. Ik zit hier op de 4e verdieping dus het zal voor mij wel loslopen maar als dat water niet weggepompt wordt dan zal dat voor mij toch ook een probleem gaan vormen (ivm hygiene). Ik zit er dan ook toch maar aan te denken om dan zo spoedig mogelijk op te tieven naar Brabant ofzo (met achterlating van de meeste van mijn preps) mocht het gaan om een situatie waarbij herstel van de bemaling binnen een afzienbare tijd niet plaats zou vinden. Geen idee hoelang de backupgenerators het gaan volhouden maar toch niet meer dan een dag of 2. En bij een EMP houd alles meteen op, dus dan krijg je gelijk stijging van het grondwaterpeil. Een boot is dan misschien geen gek idee (want als het geen dijkdoorbraak is zal er geen stormvloed zijn maar stijgt het water geleidelijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het overbevolkte Nederland is je kans op overleven waarschijnlijk stukken kleiner dan in de VS. Het 95% sterfteratio denk ik dan ook een goede graadmeter voor onze geurbaniseerde samenleving. Als zoiets gebeurt dan wordt het een gevecht om te overleven.

 

toch maar eens die stad uit komen !

 

overbevolkt is een leugen van de elite

 

ik wonen met 6 personen op ruim 5000 *halve HA *stuk grond samen met 4 varkens en 10 tal kippen

mijn buurman heeft alleen 800 stukgrond en met 50 duiven

mijn ander buurman leeft met 5 man en 2 honden op 400 HA

 

de gemiddelde stuk grond aan mijn weg is 1200

in het dorp is het gemiddelde 500

 

wij hebben hier bossen waarin je verdwaald

 

Overbevolking ............... is een leugen ,om die leugen denkt de elite dat het goed is om ruim 70 % van die bevolking op te ruimen en grappige de bevolking roept het zelf tegenwoordig ook

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overbevolking ............... is een leugen ,om die leugen denkt de elite dat het goed is om ruim 70 % van die bevolking op te ruimen en grappige de bevolking roept het zelf tegenwoordig ook

Groet Jolanda

 

En hoeveel kilometer woon je vanaf de dichtsbijzijnste plaats met meer dan 100.000 inwoners? Als de SHTF stromen de steden na een paar dagen leeg. Dat wordt ook goed verbeeld in het boek. Mensen kunnen rond de 30 km per dag wandelen, reken dus maar uit hoe lang het duurt voordat ze bij jou paradijsje belanden op zoek naar iets te eten. Ik zit hier in een stad waarschijnlijk beter af. Als de Gouden Horde de stad heeft verlaten en het platteland aan het kaalvreten zijn als ware het sprinkhanen dan zoek ik m'n geluk bij de voorraden die ze in de paniek gemist hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel kilometer woon je vanaf de dichtsbijzijnste plaats met meer dan 100.000 inwoners? Als de SHTF stromen de steden na een paar dagen leeg. Dat wordt ook goed verbeeld in het boek. Mensen kunnen rond de 30 km per dag wandelen, reken dus maar uit hoe lang het duurt voordat ze bij jou paradijsje belanden op zoek naar iets te eten. Ik zit hier in een stad waarschijnlijk beter af. Als de Gouden Horde de stad heeft verlaten en het platteland aan het kaalvreten zijn als ware het sprinkhanen dan zoek ik m'n geluk bij de voorraden die ze in de paniek gemist hebben.

 

Cijfers & feiten Emmen

Ruim109.000 inwoners

Oppervlakte 35.000 ha

4160 ha bebouwd

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cijfers & feiten Emmen

Ruim109.000 inwoners

Oppervlakte 35.000 ha

4160 ha bebouwd

 

Groet jolanda

 

Over Emmen

• Eén stedelijke kern, dertien dorpen, > 109.000 inwoners.

• Bijzonder opgezette woonwijken naast natuurschoon en bossen.

• Het grootste winkelcentrum van Noord-Nederland

• Centraal gelegen op de verkeersas tussen Randstad, Ruhrgebied, Noord-Duitsland, Scandinavië en Oost-Europa.

• Naast de vele natuurgebieden is er nog volop grond beschikbaar voor woningbouw en bedrijfsvestigingen.

 

nu op zoek naar assen ;)

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach heel Drenthe

 

ieronder staat een tabel van alle gemeenten in de Nederlandse provincie Drenthe.

 

 

Gemeente Inwoners [1] Landoppervlakte (km²)

Aa en Hunze 25.721 ..... 276,74

Assen 67.267 ..... 82,06

Borger-Odoorn 25.821 ...... 275,19 Nieuw-Buinen, Borger, Valthermond, Tweede Exloërmond

Coevorden 35.877 ..... 296,66 Dalen, Schoonoord, Sleen

Emmen 108.887 ..... 337,23 Emmen, Emmer-Compascuum, Erica, Klazienaveen, Zwartemeer

Hoogeveen 54.842 .... 127,69 Hollandscheveld, Elim

Meppel 32.591 .... 55,64 Nijeveen

Midden-Drenthe 33.511 .... 341,49 Beilen, Westerbork, Hoogersmilde, Smilde

Noordenveld 30.878 .... 201,16 Norg, Peize, Roden

Tynaarlo 32.359 .... 143,68 Eelde, Paterswolde, Zuidlaren

Westerveld 19.167 .... 278,75 Diever, Dwingeloo, Havelte

De Wolden 23.778 .... 224,80 Zuidwolde, Ruinen, Ruinerwold, de Wijk

 

Mooi gezicht zo veel ruimte ;)

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het boek krijgen mannen die graven graven extra rantsoen. En komen ze om omdat ze het extra rantsoen delen met hun kinderen. Wat een verspilling van energie. Niks graven graven, lijken gewoon in de brand steken.

 

En niemand heeft met al die hongersnood eraan gedacht om mensenvlees te eten. Terwijl ze wel honden oppeuzelen. Honden waar ze meer om janken dan om de bandieten die ze rucklichtlos doodschieten maar daarna wel energie verspillen om ze te begraven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het begraven van lijken is 1 van de belangrijkste dingen die je kan doen in zon geval aangezien lijken broeiputten van ziektes worden

lichamen cremeren kost ontzettend veel brandstof (hout moet je ook zagen en verzamelen) wat ook energie kost

en een lichaam compleet verbranden is nog een kunst apart naar horen zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het boek krijgen mannen die graven graven extra rantsoen. En komen ze om omdat ze het extra rantsoen delen met hun kinderen. Wat een verspilling van energie. Niks graven graven, lijken gewoon in de brand steken.

 

En niemand heeft met al die hongersnood eraan gedacht om mensenvlees te eten. Terwijl ze wel honden oppeuzelen. Honden waar ze meer om janken dan om de bandieten die ze rucklichtlos doodschieten maar daarna wel energie verspillen om ze te begraven.

 

Mensenvlees eten? Los van ethiek, schijnt het ook nog ongezond voor je te zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het zielig van die hond die werd opgegeten :(

 

Wat vind je dan van deze uit surviving the economic collapse blz 87

 

en ik citeer : Cats : The meat of the crisis champions. All of a sudden all those street cats just started to dissapear. The rumor spread : "Cats tastes almost like chicken" and soon cat became the other white meat among the poor.

 

en over honden : Dogs : people say the meat tastes rather bad , kind of hard. Not a number one choice but if it's well cooked it's still meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...