Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat doe die gek mrsjones nou weer


Mrsjones

Aanbevolen berichten

@Raycoupe; natuurlijk verduidelijk ik e.e.a. gaarne. Onze wetsdienaren zijn als we de statistieken mogen geloven laag opgeleide oudere blanke mannen. Dit beroep trekt een bepaald slag mensen die opgewonden raakt van uniformen, geweld, wapens en macht. Vaak is het stemgedrag rechtser en nationalistischer dan gemiddeld (ik meen me te herinneren onlangs gelezen te hebben dat in Griekenland de helft van het politiekorps op de fascistische Gouden Dageraad stemde). Tuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals ook niet elke soldaat in het Duitse leger een schoft was, in WOII.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik klets geen onzin. Ik had alleen hier wat meer realiteitszin verwacht, blijkbaar hebben sommigen hier nog steeds een groot vertrouwen in vadertje staat, die alleen het beste met je voorheeft. Of zou dat politieapparaat er misschien zijn om ons te disciplineren (lees bijvoorbeeld eens Michel Foucault, Discipline, Toezicht en Straf), zodat de gevestigde orde niet bang hoeft te zijn dat het gepeupel in opstand komt?

 

Het is algemeen bekend dat het maar niet wil lukken om voldoende vrouwen, allochtonen en hoger opgeleiden te trekken voor de politie, vaak passen ze niet in de 'bedrijfscultuur'. Als je af en toe een krant leest mag je veronderstellen dat bepaalde dingen wel bekend zijn, en dit zonder bron vermeld kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik klets geen onzin. Ik had alleen hier wat meer realiteitszin verwacht, blijkbaar hebben sommigen hier nog steeds een groot vertrouwen in vadertje staat, die alleen het beste met je voorheeft.

 

OF misschien kennen sommigen het verschil tussen een politieagent als mens zijnde, en "vadertje staat" als instituut....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones, ik claim niet die agenten te kennen, en dat hoef ik ook niet. Wel weet ik dat in de VS de gevangenis vol zit met Afro-Amerikanen die drie keer gepakt zijn met een halve ounce wiet (3 strikes out, levenslang), terwijl vaak een oogje dichtgeknepen wordt als die veelbelovende jonge blanke student per ongeluk een paar grammetjes coke bij zich heeft. Klassejustitie. Dat is eigenlijk mijn punt. Hier in Nederland hebben we zogenaamd een 'Marokkanenprobleem*', terwijl ik, blank en vrij welbespraakt, me geregeld onder een boete uit klets, ken ik genoeg verhalen van mensen met een kleurtje die andere ervaringen hebben.

 

* Natuurlijk is deze groep in de misdaadstatistieken niet alleen oververtegenwoordigd omdat ze een grotere pakkans hebben dan andere bevolkingsgroepen, maar ook omdat er relatief veel jongeren zijn met een Marokkaanse achtergrond. De meeste misdaad wordt door jongeren gepleegd. Oorlog en revolutie zijn ook gecorreleerd aan de demografie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb liever dat je zwijgt.

Zulke ongefundeerde onzin (geen bronnen enzo) op het forum kwakken heeft niets met preppen te maken.

 

En trouwens, ik vind dit zeker prepper gerelateerd. Ik probeer mensen aan het denken te zetten. In zijn algemeenheid, en bij een SHTF in het bijzonder, zie ik het liefst zo min mogelijk blauw om me heen, voor mijn eigen veiligheid. Ik heb daar zo mijn redenen voor, laat ik maar zeggen pm me maar als je meer wilt weten, anders gaan we te veel offtopic..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Née,geen blog,weet je nog ,no computer skills.

Ik kan zoveel met duck tape op medish gebied,het is ook erg Fijn om Tijd door te brengen met gelijk gestem.

Ik heb de mannen,80% waren mannen! onder de indruk gekregen van mijn benen ontharing met zippo?geen een durfde .trouwens allenstande vrouwen die graag een man willen?zon cursus geef je volop mogelijkheid om ook een paar mannen te preppen .

 

Je zou kunnen overwegen om van deze post een speciaal Mrs. jones draadje te maken, waarin je dan steeds je updates zet... Misschien wil een vd mods (@kungfufox?) wel zo vriendelijk zijn om bijv je eerdere posts sinds je vertrek in dit draadje toe te voegen...? Evt. verplaatsen naar de Koffiecorner ipv in Survival algemeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones, ik claim niet die agenten te kennen, en dat hoef ik ook niet. Wel weet ik dat in de VS de gevangenis vol zit met Afro-Amerikanen die drie keer gepakt zijn met een halve ounce wiet (3 strikes out, levenslang), terwijl vaak een oogje dichtgeknepen wordt als die veelbelovende jonge blanke student per ongeluk een paar grammetjes coke bij zich heeft. Klassejustitie. Dat is eigenlijk mijn punt. Hier in Nederland hebben we zogenaamd een 'Marokkanenprobleem*', terwijl ik, blank en vrij welbespraakt, me geregeld onder een boete uit klets, ken ik genoeg verhalen van mensen met een kleurtje die andere ervaringen hebben.

 

* Natuurlijk is deze groep in de misdaadstatistieken niet alleen oververtegenwoordigd omdat ze een grotere pakkans hebben dan andere bevolkingsgroepen, maar ook omdat er relatief veel jongeren zijn met een Marokkaanse achtergrond. De meeste misdaad wordt door jongeren gepleegd. Oorlog en revolutie zijn ook gecorreleerd aan de demografie.

 

Kom een tijdje in mijn oude buurt wonen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik klets geen onzin. Ik had alleen hier wat meer realiteitszin verwacht, blijkbaar hebben sommigen hier nog steeds een groot vertrouwen in vadertje staat, die alleen het beste met je voorheeft. Of zou dat politieapparaat er misschien zijn om ons te disciplineren (lees bijvoorbeeld eens Michel Foucault, Discipline, Toezicht en Straf), zodat de gevestigde orde niet bang hoeft te zijn dat het gepeupel in opstand komt?

 

Het is algemeen bekend dat het maar niet wil lukken om voldoende vrouwen, allochtonen en hoger opgeleiden te trekken voor de politie, vaak passen ze niet in de 'bedrijfscultuur'. Als je af en toe een krant leest mag je veronderstellen dat bepaalde dingen wel bekend zijn, en dit zonder bron vermeld kan worden?

 

Dit is misschien niet de plek om hierover te discussiëren. Verder praat je poep in dit geval. Alstublieft, informeert je iets beter. De agenten die ik ken staan haaks op jouw omschrijving. En ik lees af en toe en krant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn er. Ze zitten zelfs op deze site. Sommigen met hun eigen naam en functie en anderen infiltreren gewoon voor hun werk. Is dat niet positief dat we ook werkgelegenheid scheppen ?

 

ik snap alleen niet waarom we dan gevolgd worden? we slaan wat voorraad in en willen overleven dat is eigenlijk het hele doel van deze site...toch? snap niet waarom wij dan op de watch-list staan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap alleen niet waarom we dan gevolgd worden? we slaan wat voorraad in en willen overleven dat is eigenlijk het hele doel van deze site...toch? snap niet waarom wij dan op de watch-list staan.

de vraag is eigenlijk of dat wel zo is. Het is een aanname, niets meer en niets minder. Bewijzen dat het wel of niet zo is, is niet mogelijk of er moet een keer een preppers opgepakt worden voor iets wat hij/zij op dit forum neer plempt.

 

Gelet op het feit dat zelfs @Keyser Suze nog niet is opgepakt, denk ik dat het wel meevalt met dat in de gaten houden van preppers hahahahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap alleen niet waarom we dan gevolgd worden? we slaan wat voorraad in en willen overleven dat is eigenlijk het hele doel van deze site...toch? snap niet waarom wij dan op de watch-list staan.

 

Waarschijnlijk/misschien omdat de term "preppers" over is komen waaien uit de VS, en de preppers daar geassocieerd worden met een bunker vol met wapens. Aangezien een bunker vol met wapens over het algemeen vrij illegaal is in NL, zou het zomaar kunnen dat men even wil kijken wat wij gekke preppers nou eigenlijk aan het preppen zijn... Van een pot doperwten zal men over het algemeen niet wakker liggen, gok ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Dit is misschien niet de plek om hierover te discussiëren. Verder praat je poep in dit geval. Alstublieft, informeert je iets beter. De agenten die ik ken staan haaks op jouw omschrijving. En ik lees af en toe en krant.

 

Nog even mijn gelijk halen, voor al die mensen die met Keyser menen dat ik ´poep praat´ (pardon?)

 

´Allochtoon heeft het lastig bij politie´ http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OPINIE/article/detail/3722607/2014/08/21/Allochtoon-heeft-het-lastig-bij-politie.dhtml

 

´De voor dit onderzoek benaderde allochtone ex-agenten verklaarden dat zij het korps onder andere hadden verlaten vanwege discriminerende opmerkingen door autochtone collega's en leidinggevenden. Ook was sprake geweest van ongelijke *behandeling door leidinggevenden, hetgeen tot uitdrukking was gekomen in geringe doorstroming naar hogere functies en het niet erkennen van de meerwaarde van allochtone politiemensen. Uiteindelijk had dit in belangrijke mate bijgedragen aan een verziekte werksfeer. Uit mijn onderzoek bleek ook dat de uitstroom van allochtoon personeel mede het gevolg was geweest van disciplinair ontslag vanwege *integriteitsschending. ´

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar ik sluit me bij @Keyser Suze aan. Je kletst uit je nek alsof je een kringspier hebt in plaats van stembanden. En niet zo selectief lezen alsjeblieft:

 

 

Toelatingsvoorwaarden

Ook bleek dat allochtonen die niet volledig aan de toelatingsvoorwaarden voor de opleiding van de politie hadden voldaan en toch waren toegelaten, in de praktijk niet goed hadden gefunctioneerd. Zij hadden het korps vrij snel verlaten. Vooral het niet goed beheersen van de Nederlandse taal door Turkse en Marokkaanse agenten had tot een nega*tieve beoordeling van hun functio*neren geleid.

(je eigen artikeltje)

 

Ik ken zelf een hele zooi agenten in zo'n beetje elke rang die er bestaat: man,vrouw,groot,klein,marokaans, nederlands. Van aspirant tot Korps-chef (nee, geen geintje).

En in het geval van SHTF heb ik liever een stel goed getrainde agenten in blauw dan een stel van die trigger-happy malloten met een agenten-allergie.

 

(Bij voorbaat mijn excuses voor mijn taalgebruik, Ik heb het zo netjes mogelijk gehouden.)

 

Om verder even on-topic te blijven: voor Mrs Jones: hoewel ik u niet altijd even goed begrijp bent u wel lekker bezig:P Ga zo door.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de politie ook al begint te preppen dan vind ik het niet leuk meer, dan stop ik ermee. Deze sujetten, met het geweldsmonopolie in bezit, zijn nu we officieel nog een soort van rechtstaat hebben vaak al behoorlijk irritant. Moet je je voorstellen, als de anarchie uitbreekt grijpen deze snorremansen terug op hun fascistische natuur. Bovendien, de gemiddelde pet is dusdanig dom dat als deze prept het bijna zeker is dat preppen dom is..

 

Dus militairen die preppen zijn eveneens "sujetten met het geweldsmonopolie in bezit"? Tsjee...

 

Ik wist niet dat -wanneer je graag bij de politie wil- een "facistische natuur" een vereiste was? De meeste die ik ken doen het voornamelijk vanuit een roeping. Maar natuurlijk is het extreem fascistisch om als eerste ter plaatse te zijn bij een ernstig ongeval, eerste hulp te bieden, vreselijke taferelen te zien, bespuugd te worden door bontkraagjes, uitgescholden te worden door dronken sukkels, stomdronken bestuurders aan te houden om zo mede-weggebruikers het leven te redden, daarbij soms zelf het leven laten, te reageren wanneer iemand in nood 112 belt... Wat een aso's! Dan ben je echt een fascist, als je

. Of een man uit een te water geraakte auto, dan ben je pas echt de reincartie van Hitler... Vinden die jongens leuk, bij de politie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat -wanneer je graag bij de politie wil- een "facistische natuur" een vereiste was?

 

Ik geloof best dat er mensen zijn die bij de politie gaan vanuit een verlangen naar aanzien en status. Die hun uniform aantrekken vanuit de gedachte om de menschen maar eens even naar hem/haar te laten luisteren. Idem voor gevangenisbewakers, militairen, beveiliging, noem maar op. Maar ik geloof ook dat het grootste gedeelte het doet vanuit een intrinsieke wens om anderen te helpen, om "hun steentje bij te dragen". Of de instelling waar ze dat voor doen op de juiste manier en met het juiste doel handelt, dat is een andere vraag. Ook denk ik dat een groot probleem is dat men de focus legt op het middel ipv op het doel. Bijvoorbeeld met boetes, ze kijken vaak alleen naar de regels ipv waar die regels voor gemaakt zijn: veiligheid en leefbaarheid.

Maar om agenten per definitie in een kwaad daglicht te zetten, nee daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.

 

(btw de sarcastische toon van je stelling is me duidelijk @Johnny BravoNL , je bericht is (volgens mij) helder dus ik reageerde niet op jouw quote vanuit de veronderstelling dat het jouw standpunt is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...