Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/25/13 in alle zones
-
@BlazerNL Misschien is het ook interessant te weten hoe lang je bezig was voor deze bob. Zoals iemand aangaf word hij met de jaren beter en worden onderdelen vervangen door betere materialen. Iemand die net begint zal zeker niet zo instappen zelfs met eindeloos geld zie ik hier ook spullen die op ervaring aangeschaft zijn en niet snel in een eerste poging worden opgepikt. Gr, WR2 punten
-
Kom ik nog een keer kijken met mijn oude ford transit 80 DC van voor bouwjaar 2000 Voordelen - laadvermogen 800 kg op papier (en het dubbele zal vast ook lukken bij wetteloosheid) - met een kingpin dakrek heb je nog een laadrek van 1,75Meter bij 3 meter - mag 1800 kg trekken. - 2.5 Di is met een steeksleutel te repareren en lopen in de UK wel tot 700.000 km's. - motor is schijnbaar onverwoestbaar. Bijvoorkeur een non-turbo met BOSCH brandstofpomp. - loopt ook prima op PMO etc. - drinkt bij mij 1:10 volbeladen op de franse snelweg. (met lompe dingen op het dak 1:9) - je koopt een knappe - als je geen bedrijf hebt kun je m makkelijk ombouwen naar camper (neem dan een hoger model) waardoor je fors wegenbelasting bespaart. nadelen: - max 100 km/h - bouwvakkersbankjes zijn niet luxe - veel herrie in cabine - roesten harder dan je lassen kunt, 600 euro aan lasapparaat, gasfles etc. dus bij de koop incalculeren Ze zijn erg gewild bij bulgaren, polen etc. waarschijnlijk om bovenstaande redenen. 50% van alle oud ijzer / grofvuil verzamelaars rijden in een transit (athans in Amsterdam). Ik ben ook een 4x4 fan, had een sorento en droom daglijks van een defender 130 HCPU. Als ik het echter allemaal afweeg denk ik dat een transit toch wel de bom is. Vooral de goedkope onderdelen en het makkelijke onderhoud. Een defender is per onderdeel zeker een keer zo duur, daarnaast heeft die meer onderdelen. Toyota onderdelen zijn nog veel veel duurder. Oude transit onderdelen zijn zo goedkoop omdat het plaatwerk wegrot en de goede onderdelen heel blijven. In de UK is het helemaal voor de weggeef, hier iets duuder. Versnellingsbak 125 euro, motor 250~350 euro. Bij welke auto kan dat nog!? Als ik ooit geld over heb en genoeg heb geoefend op de transit komt de defender er nog maar voor nu is dit prima! In la douche france heb ik wel wat offroad uitdagingen (zandpaden) maar met het concept "Volgas in de tweede versnelling" heb ik nog nooit vastgezeten. Massa is traag, die 2000 KG wil wel rechtdoor. Wel na stilstaan etc vastgezeten maar dat is meestal wel op te lossen met rijplaten (4 stuks a 15 euro, kampeerwinkel) of evt een handlier / sneeuwkettingen. helaas nog niet buiten UK gespot: Transit Couny, 4x4 versie van de transit. assen, diffs en tussenbak van UK bedrijf county.2 punten
-
2 punten
-
Zijn deze vrij te verkrijgen? Lijkt me wel handig om te hebben in gevaarlijke situaties.1 punt
-
1 punt
-
Hier in Zweden, met m'n zeer beperkte budget, heb ik weinig andere keus dan voor bug-in te gaan; buiten rondzwerven met -35 is niet echt houdbaar. Bug-in is daarintegen in dit dunbevolkte gebied goed te doen. Als ik echt weg MOET dan gooi ik zoveel mogelijk van m'n voorraad in de auto en rij naar wat vrienden die nog wat verderop wonen in nog rustiger gebied, met een hoop dieren en ruimte... maar dat is echt alleen als t niet anders kan... M'n BOB is dus ook nogal beperkt en zal ik op 't moment dat ik echt weg moet samenstellen; ik heb genoeg benzine om bij die vrienden te komen (en een paar keer heen en weer ook wel). Veel meer kan ik helaas nog niet betalen...1 punt
-
Ik vind een 12v accu een goed uitgangspunt Abel. Accu's in overvloed en genoeg randapparatuur voor te koop. Zo willen veel preppers ook dat het 27mc setje zn werk blijft doen1 punt
-
Ik heb gezocht naar draadjes over guerilla tuinieren, maar kon eigenlijk geen duidelijke Posts vinden over het daadwerkelijk uitvoeren, vandaar deze nieuwe topic... In het einde van de winter ben ik vrolijk aan de slag gegaan met het opkweken van zaden. Een aantal hadden Een houdbaarheid tot 2013, dus de keuze voor welke zaden was rap gemaakt. Ik ben aan de slag gegaan met uien, sla, tomaten, bonen, komkommer en diverse kruiden. Aardappelen heb ik veel later pas toe gevoegd om de welbekende winter editie uit de grond te rammelen. De zaden bleken toch beter van kwaliteit waardoor ik, met geen tuin en enkel een terras een overvloed aan stekjes had. Vol goede moed wat meer potjes gekocht en alles toch in de grond gestoken. Toen ik al tellend erachter kwam dat ik bij het oogsten 24 kroppen sla en tomaten van 20 planten in korte tijd moest verorberen ben ik gaan uitdelen. Dit bleek alleen niet genoeg, want ik kwam nog steeds ruimte te kort. Dus ja, toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken, de stekjes in een tas gestoken en met een schepje de buurt door gegaan. Resultaat? Overal groeien nu uien, tomaten en bonen. Maar toen kwamen de nadelen om de hoek kijken. Ik had het qua weer niet goed gepland, een hele rits zijn dus verdroogd. Ik had het niet uitgetekend op een plattegrond, dus helemaal het schompes zoeken naar die ene verdwaalde tomaat. Planten worden gejat (tja, ze staan op openbare grond), worden weg geschoffeld of uit de grond geklauwd door de katten in de buurt. De sla is opgevreten door slakken, en de kleinste stekjes overwoekerd door onkruid. Om het volgend jaar dus in 1 keer goed te doen wil ik alle valkuilen gaan evalueren en oplossingen neerleggen. Ik wil jullie daarom via deze weg om hulp vragen met waar jullie tegenaan gelopen zijn en hoe dit verholpen is. Een 100% oogst gaat het nooit worden, maar wil de derving/ verlies tot Een minimum gaan beperken Groetjes L2S1 punt
-
@BlazerNL ik ben nu toch wel heel benieuwd naar jouw BOB. Kun je die zetten in het BOB draadje? Ik vind geld in alle gevallen minder belangrijk dan wat je er voor terug krijgt. Als je een goede BOB kunt maken voor 10 euro , laat het mij dan aub weten, dan kun je de rest van je geld anders uitgeven. Maar iets moet het doel dienen waarvoor het is bedoeld of dit nu voor 10 euro is of 5000 euro, dat maakt niet uit. Hiermee bedoel ik niet dat geld niet belangrijk is, alleen dat de kwaliteit en of je wel of niet je doel behaald veel belangrijker zijn. Uiteindelijk blijft het allemaal een persoonlijke afweging.1 punt
-
De meeste preppers hier hebben zo hun eigen plan, de een heeft zijn BOL op de plek waar hij/zij woont, anderen hebben locaties in binnen- en buitenland. Sommigen hebben BOB's om 1000 km te reizen, anderen stappen op de fiets en hoeven maar 25 verderop te zijn. Wat er in je BOB zit moet je afstemmen op jouw specifieke situatie. Als genoeg hebt aan een zeiltje, een firesteel en een houten lepel dan is dat goed genoeg, zolang je maar weet dat je het daarmee gaat redden. Je kunt, denk ik, geen prijskaartje hangen aan een BOB. Waar het om gaat is jouw plan, jouw vaardigheden en jouw ervaring in jouw specifieke situatie. Zo geef ik geen cent uit aan electronische navigatiespullen maar wel aan goede kompassen omdat ik niet afhankelijk wil zijn van electrische dingetjes en omdat ik geen enkel vertrouwen heb in en zeggenschap over hoe lang satelieten nog zullen werken in een shtf-situatie. Een ander kan z'n redenen hebben om daar wel in te investeren. Iedere prepper hier heeft zo zijn eigen visie en dat is ook het mooie van dit forum. Niemand heeft gelijk en niemand heeft de 'ware' kennis.1 punt
-
1 punt
-
O, wat vind ik dit erg voor je ! Die onzekerheden die nu op je pad komen, vreselijk. Ik hoor het steeds meer rondom me, we beginnen echt af te glijden met zijn allen. Ten eerste hoop ik dat je zo snel mogelijk een andere baan zal vinden, en het hoofd boven water kunt houden. Ten tweede hoop ik dat je hiervan niet in de put raakt, hoe moeilijk je positie hierin nu ook is. Hou je kop boven, laat je niet gek maken, en vecht voor 't onderste uit de kan, alles wat je meer kan krijgen, geeft je meer tijd ! Vraag alles na, en geloof niet alles wat je voorgespiegeld word, wees enorm kritisch nu, wees krachtig, en zeker in je uitstraling !!!! Zoek naar nieuwe wegen, denk out of the box, en vergeet nooit, wij zijn er ook ! Vele preppers voelen nu met je mee, dat weet ik zeker, laten we met zijn allen sterk blijven, sterker worden, voor voor onze waarden blijven staan. Deel je onzekerheden, deel je smart, deel je problemen met ons, wie weet, zegt iemand juist het ene waardoor jij je kracht behoud !!! Wij denken aan je, AD en Charlie P.S: het mag niet op dit forum, maar ik doe toch een schietgebedje naar boven voor je nu !1 punt
-
Ja dat probleem heb ik nu dit ook. Afgelopen vrijdag hebben ze op het werk 15 van de 18 medewerkers (waaronder mijzelf) ontslagen. Enige waar ik nu aan denk is zo snel mogelijk ander werk te vinden, want ik heb dus een eigen huis dus ook een hypotheek en dat kun je niet in combinatie van een WWtje netjes maandelijks nog afbetalen. En mezelf verwijten waarom ik uberhaupt een huis had gekocht op de eerste plaats terwijl huren dit soort dingen kan overbruggen; het krijgen van ontslag. Zit nu in mijn bedenkweek voordat ik mijn ontslagbrief ga ondertekenen, morgen nog eerst een adviseur inschakelen die mij het één en ander gaat uitleggen. Gelukkig dat ik een prepper ben, dus ik kan me voor het één en ander al goed indekken, maar dat is ook maar voor een half jaartje. Maar nu heb ik wel alle tijd om een groentetuintje aan te leggen in mijn tuin!1 punt
-
Klopt, een VAN op grijs kenteken is inderdaad ideaal. Veel bagageruimte, en goed afgeschermd. Nadeel: 1 bank voorin. Met een pickup heb je beide: 6 ruime zitplaatsen: [ATTACH=CONFIG]4170[/ATTACH] en ruime bak met stevig opvouwbaar tonneau, en een Bakflik waarom makkelijk 4 fietsen, 2 kano's of groot gereedschap kunnen worden vervoerd: [ATTACH=CONFIG]4171[/ATTACH] Als ik naar de UTE van @carismo kijk heeft deze ook geen achterbank, is een Van een veel praktischer alternatief.1 punt
-
Haai, (ben geen vrouw maar wilde toch even mijn mening geven) Thuis staat mn edc rugzak op mn kamer. Deze neem ik wel mee de tuin in. Ben ik echter op een plek anders dan thuis, dan is de tas nooit verder dan grijpafstand. Ben ik op visitie en ik ga naar de wc, tas mee. Ben ik in een restaurant en wil ik nog even wat van het buffet pakken, tas mee. Nou is het ook wel zo dat ik medicatie soms op de seconde nodig heb. Dat is de hoofdreden. Daarbij vind ik het een prettig idee niet ergens eerst naartoe te hoeven lopen, dus naar de edc, om hierna jezelf pas te kunnen verplaatsen waar je heen wilt. Kortom, edc op grijpafstand of bij mij. Schijt aan wat andere er van vinden . Fijne dag, Appelflapje1 punt