Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poll: Gezamenlijk preppers project


FincaInSpanje

Wie willen er gezamenlijk een SC\Bol opzetten in het buitenland  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie willen er gezamenlijk een SC\Bol opzetten in het buitenland

    • Ik heb interesse en kan een paar weken per jaar helpen
    • Ik heb interesse en kan langere periodes op deSC\Bol verblijven
    • Ik heb misshien interesse en kan een paar weken per jaar helpen
    • Ik heb misschien interesse en kan langere periodes op deSC\Bol verblijve
    • Ik heb geen interesse om lid te worden van een groep maar wil wel helpen bouwen
    • Ik heb interesse om als gast te verblijven op de SC\Bol tegen arbeid of kleine vergoeding
    • Ik heb geen interesse


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik liep op een van de eerste vragen al vast

uit hoeveel bestaat je gezin

ok mijn gezin bestaat uit mij en mijn dochter

Maar dan heb ik ook nog de vader van mijn dochter , mijn partner en mijn moeder om rekening mee te houden.

 

Als al die personen mee gaan komen naar de BOL en er aan mee helpen kun je ze gewoon allemaal opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Krijg er steeds meer zin in! Wat zou het favoriete land zijn van iedereen?

 

Natuurlijk is het land ook belangrijk, maar het blijft wel een onderdeel van de context (BOL). Er spelen daarnaast nog vele andere zaken mee zoals de afstand naar de locatie, de locatie zelf, huisvesting, voorzieningen enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het land ook belangrijk, maar het blijft wel een onderdeel van de context (BOL). Er spelen daarnaast nog vele andere zaken mee zoals de afstand naar de locatie, de locatie zelf, huisvesting, voorzieningen enz enz

Yup en we hopen met de enquete ook om een beetje een beeld te krijgen van wat men nu ongeveer zou willen, en dan kijken of we iets kunnen opzetten wat in die richting gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup en we hopen met de enquete ook om een beetje een beeld te krijgen van wat men nu ongeveer zou willen, en dan kijken of we iets kunnen opzetten wat in die richting gaat komen.

 

Ja ik vond het een goed en duidelijke enquête. Ik heb hem dan ook gelijk ingevuld. De rest moeten we natuurlijk tijdens een meeting bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leuk dat de eersten de enquête al hebben ingevuld en dat iedereen steeds enthousiaster begint te worden. Zoals al eerder aangegeven denk ik dat er best nog mensen zullen afvallen en misschien later weer bijkomen. Via de PM contacten merk ik in ieder geval dat er serieuze interesse is iets leuks op te gaan zetten. En laten we eerlijk zijn, verder dan dit zijn we in het verleden nog niet gekomen (misschien is dit de tijd).

 

Om met een groep iets op te zetten moet je bereid zijn water bij de wijn te doen en soms te schikken naar de grote meerderheid anders zal het nooit lukken iets van de grond te krijgen. Ik heb echter een steeds beter gevoel hierbij en dan ken ik de meeste mensen nog niet eens persoonlijk. Toen ik dit draadje begon achtte ik de kans van slagen misschien 10-20% hooguit. Hoewel we aan het begin van iets moois staan en we nog heel veel moeten bespreken en doen, zegt mijn gevoel nu dat we een kans van slagen hebben van 40-50%. Ik hoop dan ook dat we na de enquête 1 of 2 groepen mensen hebben die dit leuke avontuur aandurft.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kans op slagen inderdaad aankomt op een paar 'kritieke' keuzes die ik graag een 'linker of rechter' kant keuze zijn.

 

Voordeel is dat velen al in staat zijn voor een groot deel zelfstandig te kunnen opereren en basis technieken beheersen, voor een fundering in opbouwen (van wat dan ook) is dat wel een must want als je dat eerst nog moet leren of 'aanleren' in grote getalen dan loopt dat zeker op achterstand en onnodige verspilling. Kennis met kennis houdt elkaar scherp :)!

 

Een ander voordeel is dat afgezien van de 'linker of rechter' keuzes we met de neuzen dezelfde kant op staan of de 'verschillen' kunnen oplossen in het huidige plaatje wanneer iedereen zijn eigen/onafhankelijke ruimte/woning heeft. Dat vind ik het mooie aan dit forum dat we al zover zijn ^^!

 

*Met linker of rechter kant keuze doel ik niet op politiek of sociale overtuigingen maar een situatie waarbij je een 'ja, dat doen we' of 'nee ik wil dat niet' hebben met weinig ruimte er tussen in omdat elkaars visie zo haaks op elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vonden jullie al die andere draadjes over groepsvorming en iets opzetten in het buitenland eigenlijk?

 

Deze b.v.:

 

http://preppers.nl/forum/threads/6157-Gezocht-Medebewoners-ontwikkelaars-op-perceel-in-Zuid-Frankrijk?p=140299&viewfull=1#post140299

 

Interessant, alleen merkte ik met elke pagina die ik omsloeg een verharding van de woorden tussen voornamelijk zwellever en knurf. Hoewel ik beide kanten begrijp is het voor mij vooral een aantal vragen die nog onbeantwoord zijn waardoor ik mijn twijfels heb of het werkt/zou werken. Persoonlijk vanuit een preppers positie gezien is 'huren' van wat dan ook voor mij zowat het laatste wat ik zou kiezen. Eigendom of uit vrije wil, geen huren!

 

Persoonlijk gezien zitten er ook nog een paar haken en ogen aan het opgelegde van wat je wel of niet mag bouwen (en dan bedoel ik specifiek vooraf bepaald het type (qua materiaal) woning wat mij tegenstaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de SC van Nunspeet gaan we er zeker wel over babbelen, denk ik. :p

 

Maar de planning is dat we er een datum voor gaan prikken in het midden van het land. Daar kunnen we dan gebruik maken van een gemeenschappelijke ruimte. Koffie, thee, koekje en broodje erbij.;)

 

Mee eens. Ik denk dat we de SC Nunspeet kunnen gebruiken om met elkaar kennis te maken, maar om serieuze gesprekken te gaan voeren over onze toekomstige BOL, zat ik meer te denken aan een soort vergadering (zonder al die rook in me gezicht) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...