Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poll: Gezamenlijk preppers project


FincaInSpanje

Wie willen er gezamenlijk een SC\Bol opzetten in het buitenland  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie willen er gezamenlijk een SC\Bol opzetten in het buitenland

    • Ik heb interesse en kan een paar weken per jaar helpen
    • Ik heb interesse en kan langere periodes op deSC\Bol verblijven
    • Ik heb misshien interesse en kan een paar weken per jaar helpen
    • Ik heb misschien interesse en kan langere periodes op deSC\Bol verblijve
    • Ik heb geen interesse om lid te worden van een groep maar wil wel helpen bouwen
    • Ik heb interesse om als gast te verblijven op de SC\Bol tegen arbeid of kleine vergoeding
    • Ik heb geen interesse


Aanbevolen berichten

Ik heb het voorzichtig gebracht bij mijn vriendin, maar ze vroeg gelijk wanneer we konden verhuizen :cool: volgens mij heeft ze het een beetje gehad in NL. Maar dat maakt het voor mij wel makkelijker om me aan dit project te verbinden, dus ik zou zeggen hou dit wakker, en laten we bijvoorbeeld wanneer de poll sluit (14-4) eens kijken hoeveel we nu echt hebben en dan een meeting organiseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er is een samenkomst op 30 maart in Amsterdam om een startgroep samen te stellen met de bedoeling een ecodorp in zuid Europa op te zetten.

Dit is de Facebook link: https://www.facebook.com/events/212053165667832/

 

Uit de oproep:

 

Maart 2014: met 2-3 man een uitvalsbasis creëren.

Aanschaf van een terrein, met of zonder crowd-funding.

 

September 2015: Eco-Village in wording met 6-12 mensen...

Hoogstwaarschijnlijk blijft de uitvalsbasis bestaan en creëren we er een nieuwe plek naast BIJ !

Kan in de buurt zijn van de eerste uitvals basis, moet niet maar mag.

 

Wij zijn een kleine groep mensen van verschillende leeftijden, allen met de wens om in de nabije toekomst te verhuizen naar een natuurgebied om daar een eco-dorp (communtiy) te beginnen.

 

Eerst beginnen met 2-3 man als vaste kern (vast kan ook betekenen afwisselend steeds verschillende mensen die elkaar afwisselen op de nieuwe plek)

 

Als u meer informatie wilt, wacht dan niet af maar reageer snel, met vragen, en wij antwoorden.

! Communiceren is the main thing !

 

Dan kunnen we u uitleggen, wat we willen en hoe we dat denken te gaan doen.

Onze doelstellingen zijn we nog aan het verwoorden.

 

We zijn hiermee al een eind op weg, maar het moet nog verder gekneed, verfijnd en uitgebreid worden…

 

! En dat willen we vooral met meer mensen doen !

 

We verkeren nog in de beginfase, en hopen dat de groep behoorlijk gaat groeien.

 

Met slechts 'n paar mensen, hoe enthousiast ook, zet je niet zo gauw snel een eco-dorp op. 2015 is de planning !

 

Nog 19 maanden.... en aftellen maar

 

Hoe meer mensen meedoen, des te meer kans dat onze dromen verwezenlijkt kunnen worden !

 

Heb jij belangstelling, of ken je iemand die deze dromen ook heeft.

Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!

Je kunt ook altijd een ontmoetings(mid)dag bijwonen om eens kennis te maken, zonder je ergens aan te verplichten.

 

Deze gaan meestal over Portugal, maar kan ook over Spanje zijn en/of Frankrijk !

 

U bent van harte welkom om met ons mee te denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig via mijn hobbie in contact gekomen met een groepje die een ecodorp willen stichten

eigenlijk 2 over lappende groepen.

een groep wil richting spanje

De andere nederland.

de spanje groep is mij nog veels te high tech . veel leuke ideeën maar te gefocust op technieken die wshtf niet meer te onderhouden of vervangen zijn zoals zonnepanelen en daar hadden ze geen back up voor

De nederland groep heeft veel oor naar de zaken die ik aandraag en heeft volgens mij veel meer kans van slagen

ook al omdat dat gevormd word door mensen die elkaar ook in real life regelmatig ontmoeten en meerdere zaken al gemeen hebben

 

 

Maar hierdoor ben ik wel gaan denken of er een optie zou kunnen zijn om eventueel een brug te vormen tussen de groepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het wordt toch een BOL/ prepdorp/SC en geen ecodorp teminste dat heb ik begrepen

 

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

 

Zoals @Stuudje al zei , wat zijn precies de verschillen en wat de overeenkomsten.

Zoals de groepen waar ik het over heb het zien , zij willen een dorp die compleet onafhankelijk is van de gewone voorzieningen. eigen energy opwekken , eigen waterzuivering, en eigen afval verwerking, eigen voedselproductie.

Zaken die bij ons ook voorop staan

het grote verschil in deze is dat zij het naast de huidige samenleving willen opbouwen terwijl wij ons er op voorbereiden dat de huidige samenleving het niet zal redden. waardoor we meer ook richting beveiliging /verdediging denken

 

Uitgangspunten zijn verschillend maar de basis van de plannen zijn vergelijkbaar

zelfs locaties hier op het forum genoemd worden ook door hun genoemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er te multi, vrij voor en te solair. Inmiddels een heel mooi stuk op weg naar onafhankelijk leven...

Verder heb ik in mijn omgeving een goede groep mensen die elkaar door dik en dun steunt en helpt.

 

Geen reden dus om het elders te zoeken,, zeker niet met vreemden.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal alleen zonder contacten met anderen?

als ik alleen al zou kijken naar hele simpele zaken zoals vers bloed in je kudde

Een nieuw haantje bij je kippen omdat je anders incest krijgt met alle gevolgen van dien

dan zie ik al genoeg noodzaak

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat geen mens alle ambachten kan beheersen en hoe groot je vriendenkring ook is . ook zij kunnen samen niet alle ambachten beheersen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn kennelijk niet de enigen met deze ideeen. Maar meestal blijft het bij een idee, dromen en plannen en komt het niet van de grond.Aan ons de uitdaging nader tot elkaar te komen en er wel iets van te maken met een groep gelijkgestemden.

 

Wat ik misschien al vaker gezegd heb is dat veel mensen op roepen dat ze na hun (pré)pensioen naar een warm land willen verhuizen. Dat loop je echter al aan het eind van je leven en gaan misschien de ongemakken komen. Veel mensen die ik ken van 50-60 jaar oud die wel de stap hebben gemaakt geven aan dat ze spijt hebben dat ze het niet 10-20 jaar eerder hebben gedaan.

 

Als ik even snel de poll optel dan hebben we momenteel 16 mensen die serieuze interesse hebben en 11 mensen die misschien interesse hebben. Dat is volgens mij nog zonder eventuele partners en andere gezinsleden. Dus we zijn lekker op weg met z'n allen.

 

Persoonlijk krijg ik ook steeds een beter gevoel over het project en dat het mogelijk een kans van slagen gaat krijgen nu er al zoveel mensen interesse hebben. Ik denk dat het nu of nooit is en dat de huidige samenleving en crisis hieraan meewerkt. Het is niet voor niets dat er meerdere initiatieven door meerdere groepen worden ontplooid.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn kennelijk niet de enigen met deze ideeen. Maar meestal blijft het bij een idee, dromen en plannen en komt het niet van de grond.Aan ons de uitdaging nader tot elkaar te komen en er wel iets van te maken met een groep gelijkgestemden.

 

Wat ik misschien al vaker gezegd heb is dat veel mensen op roepen dat ze na hun (pré)pensioen naar een warm land willen verhuizen. Dat loop je echter al aan het eind van je leven en gaan misschien de ongemakken komen. Veel mensen die ik ken van 50-60 jaar oud die wel de stap hebben gemaakt geven aan dat ze spijt hebben dat ze het niet 10-20 jaar eerder hebben gedaan.

 

Als ik even snel de poll optel dan hebben we momenteel 16 mensen die serieuze interesse hebben en 11 mensen die misschien interesse hebben. Dat is volgens mij nog zonder eventuele partners en andere gezinsleden. Dus we zijn lekker op weg met z'n allen.

 

Persoonlijk krijg ik ook steeds een beter gevoel over het project en dat het mogelijk een kans van slagen gaat krijgen nu er al zoveel mensen interesse hebben. Ik denk dat het nu of nooit is en dat de huidige samenleving en crisis hieraan meewerkt. Het is niet voor niets dat er meerdere initiatieven door meerdere groepen worden ontplooid.;)

kunnen we niet alvast gaan 'oefenen' op jouw lapje grond in Spanje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe sowieso wel mee ben namelijk te jong om een BOL zelf te kopen. Het liefst ook een beetje in Zuid-Europa dan heb ik een grote kans om met mijn moeder op vakantie te gaan naar zo,n land en dan kom ik die vakantie de hele vakantie helpen.

Hongarije of bulgarije zou helemaal geweldig zijn is ook super mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe sowieso wel mee ben namelijk te jong om een BOL zelf te kopen. Het liefst ook een beetje in Zuid-Europa dan heb ik een grote kans om met mijn moeder op vakantie te gaan naar zo,n land en dan kom ik die vakantie de hele vakantie helpen.

Hongarije of bulgarije zou helemaal geweldig zijn is ook super mooi

 

Als het weer maar beter is dan in NL, maar dat heb je al gauw.:o Leuk dat je ook denkt aan je moeder trouwens.

 

Ik hoop dat er nog wat mensen stemmen en\of aanmelden zodat we ongeveer 20 serieuze mensen bij elkaar kunnen krijgen. Volgens de Poll zitten we er niet ver vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker mooi haha

Maar als back up van als het niet door gaat ben ik van plan om aan mijn grootste prep project ooit te beginnen. Ik van 1 tot en met 5 mei samen met mijn prep vriend onze BOL bouwen in de bossen in het buiteland. We hebben al we wat schetsen maar als iemand ideeen heeft hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat is zeker mooi haha

Maar als back up van als het niet door gaat ben ik van plan om aan mijn grootste prep project ooit te beginnen. Ik van 1 tot en met 5 mei samen met mijn prep vriend onze BOL bouwen in de bossen in het buiteland. We hebben al we wat schetsen maar als iemand ideeen heeft hoor ik het graag

 

En ik hoor graag jouw idee. :)

Laat die schets eens zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik ben niet zo goed on tekenen maar dit vind ik het beste ideeuploadfromtaptalk1395817286043.jpg.404145a52b257888918d3e334138f40c.jpg

 

Mooie! Ziet er goed uit. Prima leesbare tekening met goede uitleg, niks mis mee.

Denk altijd na over water. Hoe loopt het. Hoe stroomt het.

Dus een extra drempel rondom je kuil b.v.

Waar het water afstroomt, zorg je voor afwatering/regenwateropvang/drainage of zo.

Ronde vormen zijn sterker. Denk daar eens over na.

Iets schuine kanten storten minder gauw in.

 

Bouw ze! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
We gaan het in het bos maken met heel veel stromende riviertje die echt uit bergen komen. Dus water is geen probleem en het is best moeilijk on een rond iets te maken van takken en bladeren

 

Water is dan juist wel een probleem, als je een kuil graaft.... ;)

 

Een rond gat, met een rand eromheen. En daar weer een geul omheen. Het water sturen, als het ware.

Dan stroomt het water erlangs, in plaats van erin en hoopt het zich nergens op.

 

Denk maar aan een plat gespannen zeil. Horizontaal. Daar ontstaat een plas in.

Water kiest altijd de weg van de minste weerstand (warmte ook trouwens).

Zo krijg je lekkages. (bult water op je dak, b.v.)

 

Ronde constructies zijn niet veel moeilijker.

 

http://www.fieldandstream.com/photos/gallery/survival/shelter/2006/10/seven-primitive-survival-shelters-could-save-your-life?photo=5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...